Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by laouen »

Muug wrote:
laouen wrote:Elke keer ik het forum op een 'nieuw device' open doe, geraak ik niet ingelogd... Als ik dan een password reset doe, werkt het wel.
Vreemd fenomeen...
Wat bedoel je met "new device"?
Als je dat voor hebt, al eens ctrl+f5 geprobeerd? Ik had gisteren het rare fenomeen dat ik aangelogd was op de Index en toen ik op recent posts klikte was ik gek genoeg uitgelogd. Dan ctrl+f5 gedaan en sindsdien geen probleem meer. Heeft wellicht met de cache van de page te maken.
awel, gisteren namiddag op de werk laptop properkes nieuw paswoord aangevraagd en de hele namiddag regelmatig es komen piepen zonder login probs. Gisteren avond thuis op de netbook geraakte ik niet ingelogd. Dus dacht ik, misschien heb ik me vergist bij mijn paswoord en ik vraag dus een nieuw aan. De hele avond lekker kunnen meelezen zonder probs. Vanochtend dan op de bus op de smartphone proberen in te loggen en dat lukte weer niet. Maar op de werk laptop is het paswoord dus blijkbaar toch hetzelfde en hier werkt het nu weer zonder enig probleem.

Op de smartphone heb ik nog niet de moeite gedaan om een nieuw paswoord aan te vragen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:
Muug wrote:
duibhce Kaelann wrote:geen gek fenomeen, eerder een kleine request: zou je de favicon terug kunnen instellen Muug?
die default van Joomla is f*gly :P
Gewoon in de root van de site zetten en favicon.ico noemen. Dan wachten, lang wachten want dat wordt hard gecached, server site en client site.
Klopt, en toch ging het niet. :(

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:
Tom Thumper wrote:
Muug wrote: Gewoon in de root van de site zetten en favicon.ico noemen. Dan wachten, lang wachten want dat wordt hard gecached, server site en client site.
Klopt, en toch ging het niet. :(
Kan enkel geredirect worden in uw index.php (of file die als index.php dienst doet) zoek in die code naar: "<link rel="shortcut icon" "

En dan weer zeker zijn dat je alle cache gewist hebt want dat wordt natuurlijk even hard gecached als de andere.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote:Kan enkel geredirect worden in uw index.php (of file die als index.php dienst doet) zoek in die code naar: "<link rel="shortcut icon" "

En dan weer zeker zijn dat je alle cache gewist hebt want dat wordt natuurlijk even hard gecached als de andere.
Die cache gooit inderdaad vaak roet in het eten wanneer je controleert of het gelukt is of niet. Maakt het een beetje lastig.
Maar voor Joomla zijn er verschillende plaatsen waar je de favicon kan/moet vervangen. Om te beginnen de Joomla root folder, maar daarnaast ook nog in de folder van de template die je geinstalleerd hebt.
Die in de root van de Joomla folder is de default, wanneer er eentje in de template zit overruled die normaal de default.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Muug »

yes yes jullie weten dat allemaal heel goed ! :-D

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by toeternietoe »

Muug wrote:
duibhce Kaelann wrote:geen gek fenomeen, eerder een kleine request: zou je de favicon terug kunnen instellen Muug?
die default van Joomla is f*gly :P
scratch scratch scratch :ermm: Een jaar geleden heb ik eens uren en dagenlang geprobeerd om die favicon te vervangen door iets anders en 't is me nooit gelukt :oops: :oops: :oops: Ik zal het wel eens opnieuw proberen, in september of zo :huh:
Je kan dat op verschillende manieren aanpakken.

??n mogelijkheid wordt hier beschreven: http://welldotcom.nl/support/tutorials/ ... -in-joomla Vergeet niet dat je bestandje 16x16 pixels moet zijn.

Of je kan gebruik maken van een kleine plugin die je zelfs in staat zou moeten stellen om verschillende favicons voor verschillende pagina's in te stellen: http://extensions.joomla.org/search?q=favicon

Ik gebruik de plugin en dat werkt prima.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by petervdc »

Suggestie : een merci knop naast quote/reply/etc

soort vind-ik-leuk is dat ;-)
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by petervdc »

Die subscribe knop : is er geen optie in het profiel om automatisch een mail te krijgen als er een reply is op een topic ?
Ipv zelf iedere keer op subscribe te moeten klikken...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Muug »

toeternietoe wrote: Of je kan gebruik maken van een kleine plugin die je zelfs in staat zou moeten stellen om verschillende favicons voor verschillende pagina's in te stellen: http://extensions.joomla.org/search?q=favicon
Ik gebruik de plugin en dat werkt prima.
Leg ne keer uit hoe dat werkt? Ik heb 'm juist geinstalleerd maar tja, hoe werkt dat? Als ik op Create klik, wordt mijn scherm leeg.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Muug »

petervdc wrote:Die subscribe knop : is er geen optie in het profiel om automatisch een mail te krijgen als er een reply is op een topic ?
Ipv zelf iedere keer op subscribe te moeten klikken...
ik heb dat uitgezet.
Ik kreeg belachelijk veel mails binnen van topics waar ik iets gepost had. Misschien kan je dat voor jezelf wel default aanzetten in je profiel, ik heb dat nog niet bekeken.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by petervdc »

petervdc wrote:Suggestie : een merci knop naast quote/reply/etc

soort vind-ik-leuk is dat ;-)
Op Motorvrienden kan dat, een lokaal oostends forum
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Koeno »

toeternietoe wrote:
Muug wrote:
duibhce Kaelann wrote:geen gek fenomeen, eerder een kleine request: zou je de favicon terug kunnen instellen Muug?
die default van Joomla is f*gly :P
scratch scratch scratch :ermm: Een jaar geleden heb ik eens uren en dagenlang geprobeerd om die favicon te vervangen door iets anders en 't is me nooit gelukt :oops: :oops: :oops: Ik zal het wel eens opnieuw proberen, in september of zo :huh:
Je kan dat op verschillende manieren aanpakken.

??n mogelijkheid wordt hier beschreven: http://welldotcom.nl/support/tutorials/ ... -in-joomla Vergeet niet dat je bestandje 16x16 pixels moet zijn.

Of je kan gebruik maken van een kleine plugin die je zelfs in staat zou moeten stellen om verschillende favicons voor verschillende pagina's in te stellen: http://extensions.joomla.org/search?q=favicon

Ik gebruik de plugin en dat werkt prima.
16x16 of 32x32 dacht ik?

Alleszins ik moet regelmatig opnieuw inloggen, en dan wordt plots mijn wachtwoord niet herkend,
dus moet ik maar weer een password reset doen?
Nog iemand die dit ervaart?

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by petervdc »

Euh, er is "recent topics"... is er ook een knop om de topics te zien die nog ongelezen zijn ?
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote:Alleszins ik moet regelmatig opnieuw inloggen?
yep, idem
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Muug »

petervdc wrote:Euh, er is "recent topics"... is er ook een knop om de topics te zien die nog ongelezen zijn ?
ehm, neen, misschien kan dat wel, moet ik eens uitzoeken.

EDIT : dat is de NO REPLIES-tab.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Muug »

Koeno wrote: Alleszins ik moet regelmatig opnieuw inloggen, en dan wordt plots mijn wachtwoord niet herkend,
dus moet ik maar weer een password reset doen?
Nog iemand die dit ervaart?
vreemd.
Probeer ne keer overal CTRL+F5 te doen? Ik kan perfect aangelogd blijven terwijl ik doorheen het forum ga. Ik heb nog geen enkele keer een reset moeten doen. En Muug is een gewone user zoals jullie, geen admin user.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Droopy »

Bij deze :
Muug wrote:
Droopy wrote:Het ziet er hier anders uit maar en het zal even wennen worden maar het ziet er vooral veelbelovend goed uit. :)

Het enige waar ik voorlopig mee sukkel is mijn triestig honden fototje (Avatar image). Het lukt me niet om de internetlink (bron) van die foto hier te plaatsen. :blush:
Mannekes, zet die opmerkingen ne keer in de Suggesties aub. Ik kan moeilijk alle topics gaan nalezen om er de probleempjes uit te filteren eh B)

En dat geldt voor u ook Wipr :P


Edit : als ik mijn avatar wil "uploaden" krijg ik automatisch een link naar mijn bureablad. Mijn avatar heb ik echter ergens van het internet geplukt. Kan ik die foto eerst van het internet pluk en dan opladen op het forum? :huh2:
Edit 2 : ja dus. :blob1:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Wipr »

Joa. Ik wou dus even melden dat ik een reactie wou plaatsen in de rubriek verkoop bij een ouder onderwerp. Namelijk dat van mezelf (Flandria) maar dat ging/ gaat dus niet. Ik ga het dadelijk nog eens proberen via de computer om te kijken of het dan wel werkt. Tot nog toe enkel geprobeerd via de tablet.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by Wipr »

Ondertussen is het dus wel gelukt. Raar want via de tablet lukte het dus niet. Maar via de laptop wel. Problem solved!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Gelieve in deze topic alle gekke fenomenen te vermelden !

Post by petervdc »

Muug wrote:
petervdc wrote:Euh, er is "recent topics"... is er ook een knop om de topics te zien die nog ongelezen zijn ?
ehm, neen, misschien kan dat wel, moet ik eens uitzoeken.

EDIT : dat is de NO REPLIES-tab.
Nee... ik bedoel een knop waarmee ik enkel de topics zie die nieuwe berichten bevatten die ik nog niet gelezen heb.
Zelfs als ik "markeer alles als gelezen" druk, krijg ik met die no replies nog artikels te zien...
Keep going

Post Reply