keyboard wel/niet werkend bij opstart

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
Post Reply
Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by F M »

Als TRM op een motorforum met zijn PC-problemen afkomt, dan kan ik dat ook doen. :wink:

Sinds 2 weken werkt mijn toetsenbord niet na het opstarten van mijn PC. Vervelend als je een paswoord moet intypen...
Ik moet dan telkens de PC opnieuw opstarten, en dan werkt het toetsenbord wel.

De 2 keren dat de PC bij het afsluiten updates van Windows binnenhaalde, werkte het toetsenbord w?l na het opstarten.

Het is niet occasioneel, het is werkelijk elke keer zo.

Ik heb een toetsenbord met draad, via usb aangesloten. PC heeft Windows 8.1.
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by the riding man »

Na-aper :blbl:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by OzzePaa »

Belangrijkste vraag : Wat is er veranderd aan de PC sinds 2 weken (toen 'em nog wel het KB herkende) ? ... want als het toen goed werkte kun je al bijna zeker zijn dat het probleem daarmee iets te maken heeft.

Kun je in HET ( :mrgreen: :evil: ) BIOS komen door F8, DEL o.i.d. te drukken vooraleer Windows start ?
Geeft hij (bij de eerste start) een melding "No keyboard detected. Press F1 to resume ... " of misschien USB Device Over Current Status Detected" o.i.d ?
Alreeds een ander USB-poort geprobeerd ?

Dat een bak zijn keyboard niet herkent kan al eens voorkomen ... maar dan doetem dat bij mijn weten ook niet bij een herstart :unsure: Het feit dat het na een reboot w?l marsjeert is what wonders me ... :dontknow:

[strike]Is het BIOS om ??n of andere reden ge-reset ? [/strike]... Nee, dan zou 'em ook de tweede keer falen bij de herkennning vh KB.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by F M »

Ik krijg geen enkele (fout)boodschap. Ik constateer enkel dat ik op het keyboard mag rammen zo hard ik wil, de PC reageert niet. Na opnieuwe opstarten gegarandeerd wel.

Is er iets gewijzigd toen ik het de eerste keer merkte ? Ik weet het niet. De eerste keer dacht ik aan een eenmalige hapering, de tweede keer vond ik het al opmerkelijker. Maar ondertussen zijn we een drietal weken verder...

Ik zal eens een andere usb-poort proberen, en zien of het dan beter gaat.
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by F M »

F M wrote: Ik zal eens een andere usb-poort proberen, en zien of het dan beter gaat.
Yep, op een andere usb-poort loopt alles lekker.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by OzzePaa »

F M wrote:
F M wrote: Ik zal eens een andere usb-poort proberen, en zien of het dan beter gaat.
Yep, op een andere usb-poort loopt alles lekker.
There joe goow :wink: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by F M »

... en daarnet was het weer van hetzelfde... :dontknow: :S
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

keyboard wel/niet werkend bij opstart

Post by Jopet »

Al eens geprobeerd met een ander toetsenbord?
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply