een andere Batterie ?

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

een andere Batterie ?

Post by diskeletlietje »

goed , bedankt om te helpen kijken :P maar ik ben er nog niet uit

origineel zit er een Yuasa TTZ 14-S in 11,2 AH

die MBTX9U van MOTOBATT geeft maar 10,5 AH

het prijs verschil is wel lekker natuurlijk... bij nog wat verder klikken op trooper zijn link kom ik deze tegen
http://www.motomoto.nl/mm/nl/yuasa/197-yuasa-51814.html

12 AH voor 77 ? ... nu begin ik natuurlijk wel te flippen over kortsluitstromen en kabelsecties in de kabelboom :shock:

:whistling: :whistling: :whistling:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

een andere Batterie ?

Post by TRooPER »

op mijn tijdelijke race-offroad-tour bike CagivaNavigator had ik een MotoBatt MBTX20U UHD gel accu ingestoken, ook veel zwaarder (in AH) dan origineel.

diskeleteloe: kijkt vooral dat de afmetingen van de batterij passen en de polen aan de goeie kant staan en nadien naar die Ah,
(die motobatt heeft aan weerszijden + polen, das gemakkelijk, ) maar dat maakt niet dat ge geen kortsluitingen kunt maken h? :whip:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

een andere Batterie ?

Post by duibhce Kaelann »

dat het past is natuurlijk het belangrijkste. Grotere capaciteit is uiteraard ook beter, maar kijk ook naar de CCA. Die Motobatt heeft maar 160A, de Yuasa een goeie 230A.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

een andere Batterie ?

Post by diskeletlietje »

:mrgreen:

kweetwel zoetje maar bij hun uitleg zitten ze zelf te suggereren dat de extra klemmen interessant zijn om rechtstreeks navigatie en handvat verwarming aan te koppelen ... :dontknow:

zo een zekering smelt snel door ... :icon: kweetnie :whistling:

EDIT : ik ben weer uren achter met mijn reactie :bleiten: :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

een andere Batterie ?

Post by Droopy »

Voor de cbr ging ik eerst een batterij halen bij RAD want daar stonden ze aan -20% omdat ik toch bij Hein-Gericke lang moest heb ik daar gevraagd hoeveel een batterij bij hen kost en daar stonden ze dan aan -50%. (maar dat was een tijdelijke actie). :wink:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

een andere Batterie ?

Post by TRooPER »

duibhce Kaelann wrote:dat het past is natuurlijk het belangrijkste. Grotere capaciteit is uiteraard ook beter, maar kijk ook naar de CCA. Die Motobatt heeft maar 160A, de Yuasa een goeie 230A.
dat had ik zelf niet nagekeken, maar CCA kende ik ook niet:
nu wel :
Cranking amperes (CA), also sometimes referred to as marine cranking amperes (MCA), is the amount of current a battery can provide at 32 ?F (0 ?C). The rating is defined as the number of amperes a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12 volt battery).
Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 ?F (?18 ?C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures. This is the most widely used cranking measurement for comparison purposes.

dus ne Yuasa zal sterker blijven bij koud-vriesweer ...? correct.?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

een andere Batterie ?

Post by duibhce Kaelann »

TRooPER wrote:dus ne Yuasa zal sterker blijven bij koud-vriesweer ...? correct.?
klopt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

een andere Batterie ?

Post by F M »

OK, die Yuasa bij RAD: 167 euro.
Een Nitro : 59 euro.

Is die Yuasa 3 keer de prijs van de Nitro waard ? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

een andere Batterie ?

Post by Mario »

als hij nog eens weigert te starten, ga je vloeken en je eigen verwensen dat je die Yuasa niet genomen hebt :motten: :silly:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

een andere Batterie ?

Post by Muug »

pfffffffffff ik zou de goedkope nemen, die zal ook zijn tijd meegaan. :blush:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

een andere Batterie ?

Post by Bas »

Ik koop veel bij www.louis.de die zijn normaal veel goedkoper en je spaart punten als je een kaart hebt, dat is een leuke extra.

Bovendien als de bestelling niet goed is kan je die in een shop (gewoonlijk Aken voor mij) kostenloos omruilen.

Ze verkopen daar alles buiten motoren en banden, echter het is waanzinnig goedkoop OOK als ze het moeten opsturen.

Post Reply