Page 1 of 2

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 19:49
by diskeletlietje
de batterij van de trut is aan vervanging toe ...
het lijkt mij onnozel om te veel te betalen voor een garagist die de eerste beste accu van het schap neemt .
en dan is het het the interwebs overdose ...
ga ik voor het origineel of neem ik wat meer capaciteit ...

soit waar scoor je een goede moto batterij :?: :?:

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 20:18
by Stefke
gewoon bij RAD? een gewone Yuasa? nu 8 jaar in dagelijkse dienst. Wel op een deftige moto van een deftig merk. :ricky:

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 20:38
by F M
Stefke wrote:Wel op een deftige moto van een deftig merk. :ricky:
:whip:

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 20:40
by Muug
Trooper heeft er een andere mening over, hij adviseert ??n of ander speciaal type dacht ik?

bij KTM's gaan die trouwens typisch na 2-3 jaar kapot. :lipsrsealed2:

Dat ze bij BMW's lang meegaan wil ik geloven, die zijn zo groot als een auto-accu :mrgreen:

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 20:44
by duibhce Kaelann
Stefke wrote:gewoon bij RAD? een gewone Yuasa? nu 8 jaar in dagelijkse dienst. Wel op een deftige moto van een deftig merk. :ricky:
:stupid:

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 20:53
by diskeletlietje
ik was aan het kijken naar die gewoon Yuasa pielen ... :ermm: maar met de zelfde inbouw dimensies kan ik daar een batterij met meer capaciteit in krijgen, maar gaat dat dan langer mee ? :shock:

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 21:16
by Wim GS
Hier in de streek van Leuven is er eentje met een zeer goede naam en aan democratische prijzen http://www.battery-shop.be/onthaal.jsf, ik heb daar al verschillende moto en auto batterijen gekocht. Of ze batterijen opsturen weet ik niet, maar je kan het hun eventueel eens vragen en anders kom je maar eens een pintje drinken hier ;-)

een andere Batterie ?

Posted: 17 May 2015 21:21
by Stefke
diskeletlietje wrote:ik was aan het kijken naar die gewoon Yuasa pielen ... :ermm: maar met de zelfde inbouw dimensies kan ik daar een batterij met meer capaciteit in krijgen, maar gaat dat dan langer mee ? :shock:
't is natuurlijk nen dikke tweecylinder, die kunnen wel wat meer startvermogen gebruiken. Misschien eens kijken naar de Hawker Odyssey reeks, worden al eens gebruikt in dikke boxers. Ook in de mijne.

een andere Batterie ?

Posted: 18 May 2015 10:29
by den Bullet
F? heeft in den Duc een Motobatt geplaceerd en is daar wreed content van.

Die Yuasa had nogal last van vochtverlies dat proper op kader en blok liep :motten:

Nu geen gezeik meer :pom:

een andere Batterie ?

Posted: 18 May 2015 10:37
by TRooPER
Muug wrote:Trooper heeft er een andere mening over, hij adviseert ??n of ander speciaal type dacht ik?

bij KTM's gaan die trouwens typisch na 2-3 jaar kapot. :lipsrsealed2:

Dat ze bij BMW's lang meegaan wil ik geloven, die zijn zo groot als een auto-accu :mrgreen:

vooral een goedkopere mening dan de Yuasa:
voor een kleine 50,- thuis geleverd, gebruiksklaar (maar toch voor zekerheid 1/2 dag aan lader gehangen voor gebruik)
een motobatt:
motobatt voor de lc8-950


de vorige batterij was echt wel op, en deed de starter meerdere touren om VRooaaam te zeggen
nu een drukje op HET knoppeke en Vroaaam,

hoe lang deze gaat meegaan: geen idee, mijn kilometers per moto zijn geen referentie niet meer voor onderhoudsproducten, maar ze geven 2j fabrieksgarantie.

een andere Batterie ?

Posted: 18 May 2015 18:16
by diskeletlietje
goed , bedankt om te helpen kijken :P maar ik ben er nog niet uit

origineel zit er een Yuasa TTZ 14-S in 11,2 AH

die MBTX9U van MOTOBATT geeft maar 10,5 AH

het prijs verschil is wel lekker natuurlijk... bij nog wat verder klikken op trooper zijn link kom ik deze tegen
http://www.motomoto.nl/mm/nl/yuasa/197-yuasa-51814.html

12 AH voor 77 ? ... nu begin ik natuurlijk wel te flippen over kortsluitstromen en kabelsecties in de kabelboom :shock:

:whistling: :whistling: :whistling:

een andere Batterie ?

Posted: 18 May 2015 19:32
by TRooPER
op mijn tijdelijke race-offroad-tour bike CagivaNavigator had ik een MotoBatt MBTX20U UHD gel accu ingestoken, ook veel zwaarder (in AH) dan origineel.

diskeleteloe: kijkt vooral dat de afmetingen van de batterij passen en de polen aan de goeie kant staan en nadien naar die Ah,
(die motobatt heeft aan weerszijden + polen, das gemakkelijk, ) maar dat maakt niet dat ge geen kortsluitingen kunt maken h? :whip:

een andere Batterie ?

Posted: 18 May 2015 20:48
by duibhce Kaelann
dat het past is natuurlijk het belangrijkste. Grotere capaciteit is uiteraard ook beter, maar kijk ook naar de CCA. Die Motobatt heeft maar 160A, de Yuasa een goeie 230A.

een andere Batterie ?

Posted: 18 May 2015 20:49
by diskeletlietje
:mrgreen:

kweetwel zoetje maar bij hun uitleg zitten ze zelf te suggereren dat de extra klemmen interessant zijn om rechtstreeks navigatie en handvat verwarming aan te koppelen ... :dontknow:

zo een zekering smelt snel door ... :icon: kweetnie :whistling:

EDIT : ik ben weer uren achter met mijn reactie :bleiten: :mrgreen:

een andere Batterie ?

Posted: 19 May 2015 08:44
by Droopy
Voor de cbr ging ik eerst een batterij halen bij RAD want daar stonden ze aan -20% omdat ik toch bij Hein-Gericke lang moest heb ik daar gevraagd hoeveel een batterij bij hen kost en daar stonden ze dan aan -50%. (maar dat was een tijdelijke actie). :wink:

een andere Batterie ?

Posted: 19 May 2015 11:30
by TRooPER
duibhce Kaelann wrote:dat het past is natuurlijk het belangrijkste. Grotere capaciteit is uiteraard ook beter, maar kijk ook naar de CCA. Die Motobatt heeft maar 160A, de Yuasa een goeie 230A.
dat had ik zelf niet nagekeken, maar CCA kende ik ook niet:
nu wel :
Cranking amperes (CA), also sometimes referred to as marine cranking amperes (MCA), is the amount of current a battery can provide at 32 ?F (0 ?C). The rating is defined as the number of amperes a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12 volt battery).
Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 ?F (?18 ?C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures. This is the most widely used cranking measurement for comparison purposes.

dus ne Yuasa zal sterker blijven bij koud-vriesweer ...? correct.?

een andere Batterie ?

Posted: 19 May 2015 13:16
by duibhce Kaelann
TRooPER wrote:dus ne Yuasa zal sterker blijven bij koud-vriesweer ...? correct.?
klopt.

een andere Batterie ?

Posted: 26 May 2015 20:36
by F M
OK, die Yuasa bij RAD: 167 euro.
Een Nitro : 59 euro.

Is die Yuasa 3 keer de prijs van de Nitro waard ? :dontknow:

een andere Batterie ?

Posted: 27 May 2015 13:35
by Mario
als hij nog eens weigert te starten, ga je vloeken en je eigen verwensen dat je die Yuasa niet genomen hebt :motten: :silly:

een andere Batterie ?

Posted: 27 May 2015 13:52
by Muug
pfffffffffff ik zou de goedkope nemen, die zal ook zijn tijd meegaan. :blush: