Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Harald »

Hier werkt het ook normaal hoor.
Heb 1 keer ingelogd, Unread posts opengedaan en dan bij favorieten opgeslagen.
Ik kom automatisch op de "Unread posts" als ik via mijn favorieten naar 't forum ga.

;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by F M »

Nog e vraagske: een verzonden PM blijft in de outbox zitten tot zolang de geadresseerde het gelezen heeft?

Of moet er na het aanmaken en submitten van de PM nog een actie gebeuren alvorens de PM echt vertrekt en in uw Sent items terecht komt?
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Tom Thumper »

De tijd op het forum is, als je uw persoonlijke settings niet aanpast, UTC of Zulu time. Bij verandering van winter naar zomer uur moet dat weer aangepast worden als je de juiste tijd wilt.

Kan dat niet standaard aangepast worden zodat je standaard CEST is zodat de klok van het forum altijd juist staat voor gebruikers in West Europa, de meer internationale gebruikers (zo veel zijn er dat nu ook weer niet) moeten dan maar ff de tijd aanpassen in hen persoonlijke settings?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:De tijd op het forum is, als je uw persoonlijke settings niet aanpast, UTC of Zulu time. Bij verandering van winter naar zomer uur moet dat weer aangepast worden als je de juiste tijd wilt.
Kan dat niet standaard aangepast worden zodat je standaard CEST is zodat de klok van het forum altijd juist staat voor gebruikers in West Europa, de meer internationale gebruikers (zo veel zijn er dat nu ook weer niet) moeten dan maar ff de tijd aanpassen in hen persoonlijke settings?
Ik heb gisteren wat zitten zoeken maar mijn voorlopige conclusie is dat een user zelfs zijn tijdsettings moet aanpassen. Als admin kan ik enkel de tijdzone van de guests instellen, raar maar waar.
Ik zal nog wat verder zoeken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Muug »

laouen wrote:de foto bovenaan :lipsrsealed2: :mrgreen:
als je laat weten welk formaat die moet zijn, kan ik wel een paar suggesties doorsturen :whistling:
Laouen, formaat is 1200*240.
Ik wil daar gerust een schoon fotoke zetten met jullie logo daar ergens op en bij, zodat er weer wat meer mensen zijn die u kunnen volgen :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:
Tom Thumper wrote:De tijd op het forum is, als je uw persoonlijke settings niet aanpast, UTC of Zulu time. Bij verandering van winter naar zomer uur moet dat weer aangepast worden als je de juiste tijd wilt.
Kan dat niet standaard aangepast worden zodat je standaard CEST is zodat de klok van het forum altijd juist staat voor gebruikers in West Europa, de meer internationale gebruikers (zo veel zijn er dat nu ook weer niet) moeten dan maar ff de tijd aanpassen in hen persoonlijke settings?
Ik heb gisteren wat zitten zoeken maar mijn voorlopige conclusie is dat een user zelfs zijn tijdsettings moet aanpassen. Als admin kan ik enkel de tijdzone van de guests instellen, raar maar waar.
Ik zal nog wat verder zoeken.
Ok, Toch bedankt :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

Tapatalk lijkt weer te werken. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by toeternietoe »

zappa wrote:
Drummer wrote:
ChiChiWaWa wrote:Ben ik de enige bij wie de auto-login (of keep logged in) niet lijkt te werken? Cookie-probleem?

Je bent niet de enige, ik moet ook elke keer opnieuw inloggen als ik op bezoek kom :cry:

Hoe lossen we dit op ??

We ? dit oplossen, het werkt wel bij mij, als ik kom helpen zal 't zeker om zeep zijn :lol:
Volgens mij zou het kunnen te maken hebben met je ip-adres.
Het forum onthoudt je op basis van je ip-adres. Wanneer je in een netwerk zit waar je regelmatig een ander ip-nummer krijgt toegewezen (vb bedrijfsnetwerk), dan krijg je ook telkens opnieuw de vraag om in te loggen.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:Tapatalk lijkt weer te werken. :thumbsup:
ha
:thumbsup:
ik heb gisterenavond nog het nodige gedaan maar ik moest u nog contacteren om te checken of dat terug werkt. Mooi zo ! "speekmadolle" voor mezelf 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by den Bullet »

Links in een nieuw tabblad laten openen?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote:Links in een nieuw tabblad laten openen?
Voor links buiten het forum gebruik ik Tab Mix Plus plugin voor Chrome en Firefox. Die werkt dan voo reender welke website, elke externe link kan je in een nieuwe tab laten openen. Voor links binnen het forum heb ik eigenlijk liever niet dat ze automatisch in een nieuwe tab openen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote:
den Bullet wrote:Links in een nieuw tabblad laten openen?
Voor links buiten het forum gebruik ik Tab Mix Plus plugin voor Chrome en Firefox. Die werkt dan voo reender welke website, elke externe link kan je in een nieuwe tab laten openen. Voor links binnen het forum heb ik eigenlijk liever niet dat ze automatisch in een nieuwe tab openen.
er bestaan blijkbaar wel phpbb-extensies die kunnen opvangen wanneer een link intern/extern is en dan zo externe links kunnen openen in een nieuw tabblad. Nog nooit zelf getest, maar 't zou dus moeten lukken feitelijk.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Davy78 »

Als ge dit toevoegt op het einde van uw page template krijgt ge gewenste gedrag:

Code: Select all

<script>
if (document.querySelectorAll) {
    var externalLinks = document.querySelectorAll('a:not([href*=motorpraat.be])');
    if (externalLinks) {
        for (var x = 0; x < externalLinks.length; x++) {
            externalLinks[x].setAttribute('target', '_new');
        }
    }
}
</script>

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Muug »

den Bullet wrote:Links in een nieuw tabblad laten openen?
rechtermuisklik en dan "open in nieuw tabblad"?

templates liggen aanpassen met scripts om het default behaviour aan te passen is niet mijn ding, omdat je bij updates van de phpbb riskeert om die wijzingingen weer kwijt te raken... been there, got the t-shirt... ik ben een KISS-fanaat, waarbij KISS niet die witte mannen met lange tongen zijn, maar wel voor "Keep it simple, stupid" staat.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Davy78 »

:thumbsup:

Ik zag net trouwens dat dat scriptje toch niet zou werken :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Koeno »

er zijn extensies available die helemaal niets aan templates aanpassen ;)
zoals bv: https://www.phpbb.com/customise/db/extension/elonw/

maar ik heb deze nog nooit zelf getest (heb nergens nog phpbb 3 draaien).

En ik snap zeker dat templates aanpassen een no-go is.... dat is vragen om miserie...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

Een phpbb plugin of aanpassing aan de template zijn inderdaad opties, maar het voordeel van een browserplugin is dat die het gewenste gedrag meteen op eender welke website die je gebruikt gaat toepassen, niet enkel op dit forum.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:Een phpbb plugin of aanpassing aan de template zijn inderdaad opties, maar het voordeel van een browserplugin is dat die het gewenste gedrag meteen op eender welke website die je gebruikt gaat toepassen, niet enkel op dit forum.
De vraag is natuurlijk of je dat wel wilt. Als alle links op alle sites in een nieuw tabblad opengaan. Dan is het toch simpeler om de control toets in te houden als je clickt? Dan doet uw browser presies wat je wil.

Anderzijds als beheerder van een site wil je mensen op uw site houden. Een link naar een andere site haalt mensen weg van uw eigen site. Voor die mensen ga je het gemakkelijk maken om terug te komen en ga een target _blank op de link zetten om precies te doen wat jij wilt als beheerder, volk op uw site houden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote:De vraag is natuurlijk of je dat wel wilt. Als alle links op alle sites in een nieuw tabblad opengaan. Dan is het toch simpeler om de control toets in te houden als je clickt? Dan doet uw browser presies wat je wil.

Anderzijds als beheerder van een site wil je mensen op uw site houden. Een link naar een andere site haalt mensen weg van uw eigen site. Voor die mensen ga je het gemakkelijk maken om terug te komen en ga een target _blank op de link zetten om precies te doen wat jij wilt als beheerder, volk op uw site houden.
de plugin staat je toe om enkel alle links naar andere domeinen te openen in een nieuwe tab (is de standaard instelling). Als beheerder is dat beter aangezien je eigen site dan ook open blijft. En aangezien toch redelijk wat beheerders geen _blank target zetten gebruik ik die browser plugin. Hoef ik niet telkens die control knop of de middelste muisknop of rechter muisknop en menu te gebruiken. Het gebeurt veel minder vaak dat ik een externe link wel openen in dezelfde tab dan in een nieuwe tab. Dus waarom dat gewoon niet het default gedrag is, is voor mij een raadsel.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Smijt hier uw suggesties voor dit nieuwe forum !

Post by den Bullet »

Muug wrote:
rechtermuisklik en dan "open in nieuw tabblad"?

...
Da vergeet ik altijd, en 'k heb de gewoonte om die link terug te sluiten en dan is alles weg :cry:

Post Reply