gesukkel om op het forum te geraken???

Heb je feedback en wil je die delen? Wees niet zo verlegen en laat het ons weten! Met jouw informatie kunnen we dit forum beter maken.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Muug »

Begrijpe wie begrijpe kan :stars:

Maar WELKOM terug !

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by zappa »

Muug wrote:Begrijpe wie begrijpe kan :stars:

Maar WELKOM terug !
:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: merci !

ge weet ni hoe blijkes ik ben :mrgreen:

En ! ....... ik geraak er nog steeds op !!!
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by TuttoTerreno »

Waarom moet ik/men zich bijna telkens opnieuw inloggen op dit forum? Ofte, waarom werkt de "remember me" functie hier zo slecht?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 11 Apr 2021 12:43 Waarom moet ik/men zich bijna telkens opnieuw inloggen op dit forum? Ofte, waarom werkt de "remember me" functie hier zo slecht?
Misschien dat de session time-out wat te laag staat. :dontknow: Op het eerste zicht is er geen evidente parameter die zich via een GUI laat aanpassen. Het is in een ini-file te doen. Als de info die ik vind correct is. Dat kan ik enkel op mijn thuis-pc proberen regelen. Voordeel van de huidige situatie is dan weer dat je uw wachtwoord niet kunt vergeten. ;)

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 12 Apr 2021 10:41Voordeel van de huidige situatie is dan weer dat je uw wachtwoord niet kunt vergeten. ;)
Tuurlijk wel! Zit in de browser :grin:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 12 Apr 2021 12:22
Muug wrote: 12 Apr 2021 10:41Voordeel van de huidige situatie is dan weer dat je uw wachtwoord niet kunt vergeten. ;)
Tuurlijk wel! Zit in de browser :grin:
Als de parameter om alle login-data op te slaan aan staat. ;)
Wat bij mij zeker niet het geval is, opzettelijk.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Koeno »

zou uwen http:// er niet mee te maken hebben?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 12 Apr 2021 10:41
TuttoTerreno wrote: 11 Apr 2021 12:43 Waarom moet ik/men zich bijna telkens opnieuw inloggen op dit forum? Ofte, waarom werkt de "remember me" functie hier zo slecht?
Misschien dat de session time-out wat te laag staat. :dontknow: Op het eerste zicht is er geen evidente parameter die zich via een GUI laat aanpassen. Het is in een ini-file te doen. Als de info die ik vind correct is. Dat kan ik enkel op mijn thuis-pc proberen regelen. Voordeel van de huidige situatie is dan weer dat je uw wachtwoord niet kunt vergeten. ;)
in theorie begrijp ik een Nederlandstalige tekst wel, maar in de praktijk heb ik geen flauw idee waarover jij het hebt :dontknow:

andere ergernis, mss. gerelateerd: ik typ een antwoord, maar na op "submit" te drukken, ben/word ik plots uitgelogd en is alles foetsie.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by TuttoTerreno »

en nog vaker krijg ik de boodschap "wrong format" (of zoiets) -> nog eens submit klikken, dan lukt het wel.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 12 Apr 2021 13:15 en nog vaker krijg ik de boodschap "wrong format" (of zoiets) -> nog eens submit klikken, dan lukt het wel.
Jep, ik heb dat ook soms.
De code achter het forum is wat ziekjes. Dat heeft zijn oorsprong in een dubbele migratie, eerst van phpbb naar ikweetalnietmeerwat en dan terug naar phpbb. Vooral die eerste stap - tegen betaling dan nog - heeft grote fouten veroorzaakt, dat is gebleken tijdens de tweede migratie. Dank Koeno daarvoor, trouwens.
Hier en daar zijn er dus zo van die haperingen.
Als je je wachtwoord vergeten bent, bvb, denk ik niet dat je het nog kan aanvragen. De admin kan dat wijzigen natuurlijk. En dat ben ik en dat heb ik al een twee keer gedaan. Maar wie mij of een ander die mij kent, niet kent, die weet natuurlijk niet hoe hij ooit hier nog moet aangelogd geraken.
De oplossing? Ofwel moet iemand met kennis van zaken eens diverse uren graven in de code/database om de errors eruit te halen, ofwel moet heel dit forum gewoon gewist worden en kan iedereen met een schone lei herbeginnen. In het slechtste scenario zelfs moet iedereen een nieuwe account aanmaken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by Muug »

Koeno wrote: 12 Apr 2021 12:30 zou uwen http:// er niet mee te maken hebben?
Ik dénk van niet, maar het zou me niet verbazen als blijkt dat het wel zo is.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: gesukkel om op het forum te geraken???

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 12 Apr 2021 13:27 Ik dénk van niet, maar het zou me niet verbazen als blijkt dat het wel zo is.
gaat volgens mij inderdaad puur aan de session timeout liggen. Aan de http-link lijkt me onwaarschijnlijk.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply