Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Post by Davy78 »

Heb me hier dan ook maar geregistreerd, aangezien "het andere forum" nu toch wel heel onbruikbaar is geworden ...

Image

Voor zij die me nog niet kennen: ik ben dus Davy. Ik doe weinig woon-werk verkeer met de moto, maar ben wel fanatiek recreatief rijder Image De kans bestaat dan ook ge me al eens gezien hebt op ??n of andere georganiseerde rit (ist, "vieze goesting" ritjes, toerbuffel, ...): Ik ben nogal ne smalle met lang haar en een brilleke, en ik rijd op een zilveren honda vfr. Die vfr is mijn 2de motor, de vorige was een suzuki rf600. De rf was op zich wel een leuk beestje, maar ik ben iets anders beginnen zoeken omdat ik het koppel in lage toeren te laag vond (en het comfort was ook niet geweldig). De vfr heeft nu voor mij meer dan genoeg koppel en ik zie mezelf de komende jaren misschien nog wel een hoogpoterke (de oude v-strom 650 lijkt me wel leuk) kopen, maar de vfr blijft! Image

Voor de rest, ik woon in het (d)waasland, ben programmeur van beroep (en is eigenlijk ook wel een hobby), ben voor de rest ook regelmatig in bordspel-clubs terug te vinden, en hoop voor volgend jaar weer op een groot aanbod van georganiseerde ritjes Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by fore »

Hey Davy has arrived ... Image

Image Hoe kun je al die verschillende nicknamen nog uiteen houden? ...

Of heb je daar een 'app' voor geschreven ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by F M »

Ook hier welkom Adriaan... euuhh Davy.

Ik ken nog een eigenschap van Davy: hij is een fanatiek recreatief rijder, met ??n bijzondere eigenschap. Hij durft nogal dikwijls de rit voor het einde te verlaten. Daar moet hij dringend aan werken !

Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Muug »

aha
gij kunt dan dingens voor mijn Raspberry Pi programmeren Image

Welkom ! Toch ene die de sprong over de blijkbaar ongelooflijk diepe en wijde kloof durft te maken Image

VFR800 I presume? Da's dan bijna den beste. De laatste serie 750 waren ultiem. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by laouen »

Welkom Adriaan-Davy Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Davy78 »

Hij durft nogal dikwijls de rit voor het einde te verlaten. Daar moet hij dringend aan werken !
Op lange ritten durft dat inderdaad al es gebeuren ja Image (dagtripkes naar luxemburg)
gij kunt dan dingens voor mijn Raspberry Pi programmeren Image
Ik vrees dat uwe Pi geen .net code gaat slikken Image Met linux ben ik nog maar pas recent beginnen prutsen (ubuntu), maar ken nog geen linux specifieke talen.
VFR800 I presume? Da's dan bijna den beste. De laatste serie 750 waren ultiem. Image
Het is de 800 inderdaad, maar wel nog het model zonder v-tec. Het model met de gierende tandwiellekes dus Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by duibhce Kaelann »

Ik vrees dat uwe Pi geen .net code gaat slikken Image Met linux ben ik nog maar pas recent beginnen prutsen (ubuntu), maar ken nog geen linux specifieke talen.
er zijn geen Linux-specifieke talen. Enkel algemene talen en MS-specifieke talen Image
Maar als je wat uitkijkt met de gebruikte .net libs kan je al ver komen met .net code in Mono op Linux.
Als je echt Linux wilt leren (ipv het gewoon te gebruiken) is Ubuntu trouwens niet de beste keuze. Gentoo, Slackware of Arch zijn dan interessanter.

verder: welkom hier Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Harald »

Welkom!

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by diskeletloetje »

Alweer een aangespoede ziel van de andere zijde die op de vlucht is voor het gele gevaar... Wees welgekomen Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by zappa »

Ik vrees dat uwe Pi geen .net code gaat slikken Image Met linux ben ik nog maar pas recent beginnen prutsen (ubuntu), maar ken nog geen linux specifieke talen.
er zijn geen Linux-specifieke talen. Enkel algemene talen en MS-specifieke talen Image
Maar als je wat uitkijkt met de gebruikte .net libs kan je al ver komen met .net code in Mono op Linux.
Als je echt Linux wilt leren (ipv het gewoon te gebruiken) is Ubuntu trouwens niet de beste keuze. Gentoo, Slackware of Arch zijn dan interessanter.

verder: welkom hier Image
Welgekomen, Davy, al tegen gekomen op ne cursus en op FB Image

Op 't ander forum is 't bijna alleen nog chinees, hier beginnen ze dan maar in 't pc latijn? Image

Maar 't geeft niet hoor, als ik niet in slaap kan vallen, dan kom ik dat hier allemaal eens lezen Image Image
sig nature

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Theo »

Ik werk het liefst met opensuse linux.
Maar programmeren kan ik niet.
Weest welgekomen.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Davy78 »

Kijk eens aan, ik zie hier al veel bekende namen passeren Image
er zijn geen Linux-specifieke talen. Enkel algemene talen en MS-specifieke talen Image
Ah, ja sorry, werk al 15 jaar op het MS platform, de indoctrinatie zit diep Image
Als je echt Linux wilt leren (ipv het gewoon te gebruiken) is Ubuntu trouwens niet de beste keuze. Gentoo, Slackware of Arch zijn dan interessanter.
De focus ligt momenteel gewoon op het gebruiken, zien welke programmas mij het meeste liggen etc ... hebt ge trouwens tips voor een goeie html/css/js editor met goeie code completion? Ik gebruik momenteel bluefish maar die vind ik niet geweldig.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by duibhce Kaelann »

hebt ge trouwens tips voor een goeie html/css/js editor met goeie code completion? Ik gebruik momenteel bluefish maar die vind ik niet geweldig.
Emacs of vi zijn nog altijd zeer populair, en de fans van beiden zijn ongeveer even gepolariseerd als die van BMW en KTM Image
Maar het zijn wel allebei applicaties die van de grond af gemaakt zijn om puur met het keyboard te gebruiken en ze hebben allebei een behoorlijk steile leercurve door de vele commando's en keyboardc-ombo's. Maar er bestaan geen development tools die evenveel plugins en customisatie toelaten. Als je het geduld hebt om er mee te leren werken, alles uit te testen en de configuratie helemaal naar je eigen zin te krijgen zijn dat uiterst krachtige development environments.

Specifiek voor webdevelopment is er de Bluefish die je al vermelde, Quanta+ is ook niet slecht en als je all-out wil gaan is er KDevelop.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Blackbert »

Alweer een aangespoede ziel van de andere zijde die op de vlucht is voor het gele gevaar... Wees welgekomen Image
Ja. welkom. Nog 5 dagen. Dan stopt toch alles. Image

Daarginder. Opgegeven zeg ik u. Verlaten. Dode stad, ingenomen door de Spam-zombies. Zodra de laatste levende ziel verdwenen is gaat de stekker eruit. Dringend tijd dat we African naar hier krijgen, of we kunnen zelf ritten ineen beginnen steken. Image
grease up your baby for a ball on the hill

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by diskeletloetje »

Kunt ge hem niet naar hier lokken met iets? Met warme choco, ofzo...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Muug »

Dringend tijd dat we African naar hier krijgen, of we kunnen zelf ritten ineen beginnen steken. Image
Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Harald »

Dringend tijd dat we African naar hier krijgen, of we kunnen zelf ritten ineen beginnen steken. Image
Image
[b:txj8elza][color=#FF0000:txj8elza]DE[/color:txj8elza][/b:txj8elza] reden waarom ik nog eens ga piepen ginds.
en dan hem een mailke sturen om mij op de hoogte te houden Image

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Theo »

Kunt ge hem niet naar hier lokken met iets? Met warme choco, ofzo...
Zet hier ergens een oud wrak te koop en die is direkt hier. Image

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Davy (of "adriaan" zoals sommigen me hier al kennen)

Post by Koeno »

Kijk eens aan, ik zie hier al veel bekende namen passeren Image
er zijn geen Linux-specifieke talen. Enkel algemene talen en MS-specifieke talen Image
Ah, ja sorry, werk al 15 jaar op het MS platform, de indoctrinatie zit diep Image
Als je echt Linux wilt leren (ipv het gewoon te gebruiken) is Ubuntu trouwens niet de beste keuze. Gentoo, Slackware of Arch zijn dan interessanter.
De focus ligt momenteel gewoon op het gebruiken, zien welke programmas mij het meeste liggen etc ... hebt ge trouwens tips voor een goeie html/css/js editor met goeie code completion? Ik gebruik momenteel bluefish maar die vind ik niet geweldig.
Aptana eens proberen,
wordt hier standaard op elke computer ge?nstalleerd Image

Post Reply