Hagar

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
Bas
Posts: 228
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas » 25 Mar 2015 17:45

Met de VFR1200X heb ik geen ervaring, kan best zijn dat die wel goed rijd.
Twee tips zal ik je meegeven als je gaat testrijden:

1: Neem een paar rondpunten tegen heel lage snelheid, want daar laat de F en DCT veel punten liggen, de X misschien niet.
2: Rij een behoorlijk stuk, langs een school ofzo aan 30KM/u, want ook daar laat de F en DCT weer veel punten liggen.

Beide zijn zaken die elke toermotor probleemloos moet kunnen, de F en DCT standaard niet.
Zo hebben die beide last van vermogen terug te nemen en te gaan twijfelen wat de rijder nu eigenlijk wil, daardoor merk je bij 30 dat die loopt te haperen en moet je constant schakelen.
En op een rondpunt is het nog erger, als je denkt dat je gaat vallen en je wilt wat gas geven dan lijkt die niets te doen, waardoor je nog meer gas geeft en je ineens te veel vermogen krijgt.
Let op die dingen als je gaat proefrijden.

Geloof het of niet, maar een vriend van me met een DCT had er een truukje voor om een rondpunt te nemen, beetje gas houden en tegelijk met voor remmen om de computer te laten denken dat je harder gaat dan je wilt.
Dat werkt voortreffelijk, maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :smash:

Jopet
Posts: 260
Joined: 22 May 2014 09:27

Hagar

Post by Jopet » 25 Mar 2015 18:49

All? en ook van Sint-Kruis, de wereld wordt steeds kleinder....
Je motor kwam die dan van bij Brysse? Ik heb daar indertijd mijn RD500 LC en CBR1000F nog gekocht....

Ik ben geboren op St-Kruis maar van mijn 6de jaar tot 40ste in 't stad gewoond en nu dus terug op St-Kruis.

Toevallig niet naar school gegaan aan de Verversdijk of Spiegelrei?

Als je van brugge bent en intresse had in motoren heb je me misschien nog met mijn RD500 gezien, hij viel wel redelijk op....

Image

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 50 & Honda MT 50 als 50cc motorfiets -
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure

User avatar
Muug
Posts: 6801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hagar

Post by Muug » 25 Mar 2015 21:47

ola jopet, ik zie een paar verschillekes tussen u nu en u vroeger ! :P

Bas
Posts: 228
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas » 26 Mar 2015 07:41

Ik wou indertijd ook zo'n RD500 kopen, maar die waren nergens te vinden, woonde toen in Nederland.
Wel heb ik een RGV250R gehad, fantastisch apparaat maar minder leuk als door een fout van de dealer de boel vast loopt tegen 220Km/u op de linker baan in zuid Duitsland.
Ze waren vergeten de 2takt olielampje terug aan te sluiten na een reparatie :motten:
Daarna was ik eigelijk wel genezen van 2takt omdat het niet betrouwbaar is, loopt veel te vaak vast.

bompa
Posts: 1464
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Hagar

Post by bompa » 26 Mar 2015 09:05

Ik had in den tijd een DT is wel een ander type van moto maar ook een 2t maar voor elke rit keek ik in het bakje
of er nog genoeg 2t olie in was zo niet vulde ik bij

User avatar
OzzePaa
Posts: 1028
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Hagar

Post by OzzePaa » 26 Mar 2015 12:01

Bas wrote:Ik wou indertijd ook zo'n RD500 kopen, maar die waren nergens te vinden, woonde toen in Nederland.
Wel heb ik een RGV250R gehad, fantastisch apparaat maar minder leuk als door een fout van de dealer de boel vast loopt tegen 220Km/u op de linker baan in zuid Duitsland.
Ze waren vergeten de 2takt olielampje terug aan te sluiten na een reparatie :motten:
Daarna was ik eigelijk wel genezen van 2takt omdat het niet betrouwbaar is, loopt veel te vaak vast.
Pfieuuw :yikes: En gij kunt dat nog navertellen :w00t: Sjappoo :!: en veel hoeresjans veronderstel ik :headbang:
Gelukkig heeft noch mijne Yam LS-2 100 noch de Soes GT380 dat vanzeleve ooit gedaan ... ik had er dan m??r dan waarschijnlijk immers niet meer zo levend uit gezien ... :mrgreen:

P.S. @ Muug : de Jopet heeft anders gelukkig nog wel just dezelfden blik vindik :wink: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 6801
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hagar

Post by Muug » 26 Mar 2015 13:19

Bas wrote:Wel heb ik een RGV250R gehad,
Ooit mijn droommachine geweest, gelijk zovele tweetakten uit dat tijdperk.
Image

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Hagar

Post by Hagar » 26 Mar 2015 17:35

Ben naar school geweest in "de Fr?res", en daarna St-Lodewijkscollege (oerkatholiek dus :S )

Mijn droom indertijd was de Suzuki Katana, dat had voor mij iets magisch, maar ben slechts laat beginnen motorrijden, mijn FJ1200 is mijn eerste motor.

Bas
Posts: 228
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas » 26 Mar 2015 19:16

Zo eentje had ik er, maar dan met fluo-gele velgen.

Image

Maar die was eerder in Antwerpen ook al vast gelopen tegen 160 bij het vliegveld, daarna hebben ze hem hersteld en liep hij in zuid Duitsland vast.
Ik baalde nog het meeste van het inrijden dat ik 1500km had gedaan.
Is wel jammer, want die fietsjes hebben 70 of 80pk en wegen niks, rijden geweldig.

Bas
Posts: 228
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas » 26 Mar 2015 19:36

OzzePaa wrote:
Bas wrote:Ik wou indertijd ook zo'n RD500 kopen, maar die waren nergens te vinden, woonde toen in Nederland.
Wel heb ik een RGV250R gehad, fantastisch apparaat maar minder leuk als door een fout van de dealer de boel vast loopt tegen 220Km/u op de linker baan in zuid Duitsland.
Ze waren vergeten de 2takt olielampje terug aan te sluiten na een reparatie :motten:
Daarna was ik eigelijk wel genezen van 2takt omdat het niet betrouwbaar is, loopt veel te vaak vast.
Pfieuuw :yikes: En gij kunt dat nog navertellen :w00t: Sjappoo :!: en veel hoeresjans veronderstel ik :headbang:
Gelukkig heeft noch mijne Yam LS-2 100 noch de Soes GT380 dat vanzeleve ooit gedaan ... ik had er dan m??r dan waarschijnlijk immers niet meer zo levend uit gezien ... :mrgreen:
Valt wel mee hoor, eerst blokkeert je achterwiel en door meteen de koppeling in te knijpen kan je gewoon naar de rechter baan gaan.
Enig probleem is wel dat er geen batterij in zit waardoor je geen knipperlichten meer hebt.
En dus moet je beginnen zwaaien naar auto's op de baan dat je naar rechts wilt, daar had ik nog de meeste schrik.
Vroeger in mijn brommer tijdperk meermaals aan de hand gehad en het lijkt erger dan het in werkelijkheid is.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest