Hagar

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Hagar

Post by Hagar »

Hallo,
Ik ben Dani?l, geboren en getogen Bruggeling, ondertussen stilletjes 50 geworden.
Ben ook lid op een ander forum, sommigen zullen me misschien kennen.
Mijn motor: een Yamaha FJ1200, 23jaar oud maar geeft nog steeds geen krimp, deed ik ook niet aan die leeftijd :-). Waarschijnlijk volgend jaar toch eens vernieuwen, eerder omdat ik toch wel in mijn leven met nog iets anders wil rijden, dan omdat de motor het begeeft.
Mijn andere grote hobby, fotografie, maar dat is voor een ander forum.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Hagar

Post by Wipr »

Welkom :wink:

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Hagar

Post by Marreke »

Welkom hier

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hagar

Post by Muug »

Fotografie ! :wav:
Belgiumdigital? :pom:
Zit ik ook op, maar 't is al behoorlijk lang geleden :P

Dus, met uw FJ rijdt gij al DRIE en TWINTIG jaar rond? Amai ni da's pas trouw ! :yikes: Hebde geen fotoke ? 'k ben curieus naar 't model. Is 't zo ene met een speciaal ruiteke-met-spoilerke?

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Hagar

Post by zappa »

Ha Hagar de verschrikkelijke ? :shock:

Wees hier welgekomen, en als we u moeten helpen kiezen met uw keuze voor een andere motor volgend jaar, 't is maar een woord h? :wink:

ps fotografie.....misschien een fotoke van uw machien? :grin:
sig nature

Jopet
Posts: 815
Joined: 22 May 2014 09:27

Hagar

Post by Jopet »

Aha nog een Bruggeling... en wordt er ook 50 eind dit jaar... en trek ook graag eens een fotoke (Nikon D90 en D7000)... en heb nog met een FJ gereden maar wel een R (FJR 1300 AS)...

Ben je van Brugge zelf of van ??n van de randgemeenten?

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Hagar

Post by Hagar »

Merci voor het welkom :beer:
Ik woon nu aan de rand (st-kruis), maar ben wel geboren en opgegroeid "onder den halletoren"

En idd, ben aktief op het forum van belgiumdigital.com

Heb een foto van mijn FJ gepost in de attachment, hopelijk is hij zichtbaar.
De foto is van juni 2013 in de alpen.
Ik heb wel interesse in een VFR1200 voor mijn volgende machine, maar deze zomer doe ik eerst enkele proefritjes.
DSC_6652cc.jpg

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Hagar

Post by OzzePaa »

Amaai, sjappoo Hagar : 23 jaar met dezelfde tuf rondgebold :thumbsup: :headbang: Ik wil ze niet te eten geven die dat geeneens met een madam in huis klaarspelen (of vieseversa mee ne vent, h? dames :wink: :twisted: ) :mrgreen: :lol:
Tis dan ook een memorabel stuk ijzer, die voorvader (of-moeder :?: ) van de FJR1300 :bowdown:
Als je zou overwegen over te stappen naar die nakomeling kan ik je dat alleen maar aanraden wegens zelf vree content van mijne Blaawe Geschelpte.
Voor ervaringsdeskundige raad ivm een VFR1200 moet je hier bij Bas zijn :wink: :grotegrijns :schieten:

Van harte welkom in deze gezellige praatbarak :!: :pom:

Nog even terzijde : in St. Kruis woonde "de Gele", een ook hier wel bekende motorrijder die niet zo lang geleden helaas is overleden. Kende jij Roeland Debuyser misschien ?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas »

Hoi Hagar,

Ik heb de VFR1200F en vrienden van me de DCT.
Als je een tourmotor zoekt, dan is dit niet de motor die je wilt.
Want voor te toeren rijd die gewoon slecht (standaard), en als je computer laat flashen door Don Guhl (enige die het kan) dan krijg je een racer met koffers.
Als je een rappe motor met koffers zoekt, dan is de VFR een perfecte motor (na flash), zonder flash is het helemaal niks.
Op lage snelheden loopt die slecht en de 115PK versie is niet vooruit te branden.
Eens de flash gedaan is, dan krijg je een perfecte racer, wel wat hoog gewicht maar knappe die erbij blijft.
Voor toeren is die enigzinds bruikbaar vanaf dan, maar je blijft schakelen, de DCT is dan iets beter.

Zoek je echt een toermotor en niet zozeer een racer, kijk dan bij BMW, die hebben fantastische toermotoren die geweldig lopen.

Ik kocht de VFR1200 enkel omdat ik geen CBR1000RR kan rijden vanwege de krappe houding, nu de VFR getuned is wil ik geen CBR1000RR meer de VFR is veel beter.
Laat je niet verleiden tot het Sport-tourer dat Honda het noemt, want dat is het zeker niet, het is gewoon sport maar te zwaar om een racer/supersport te zijn.

Een geflashde VFR1200F/DCT heeft ongeveer 190PK en 140nm trekkracht, daar trek je de kasseien mee uit het wegdek :wav:

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Hagar

Post by Hagar »

Wel, ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit zo lang met een vrouw volgehouden heb :lol: maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen....
Die persoon die overleden is, ken ik niet nee.
En ivm mijn volgende motor.... tja ik heb gekeken naar de bmw k1600, maar soms gebruik ik mijn motor om gewoon te shoppen in stad (+- 1km), dan is een 6-cylinder mss een beetje overkill.
De VFR1200 in hoogpoter-versie (cross-tourer of zo) lijkt me misschien ook wel wat...
We zien wel, zal met een aantal verschillende types een testritje doen en dan beslissen.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas »

Met de VFR1200X heb ik geen ervaring, kan best zijn dat die wel goed rijd.
Twee tips zal ik je meegeven als je gaat testrijden:

1: Neem een paar rondpunten tegen heel lage snelheid, want daar laat de F en DCT veel punten liggen, de X misschien niet.
2: Rij een behoorlijk stuk, langs een school ofzo aan 30KM/u, want ook daar laat de F en DCT weer veel punten liggen.

Beide zijn zaken die elke toermotor probleemloos moet kunnen, de F en DCT standaard niet.
Zo hebben die beide last van vermogen terug te nemen en te gaan twijfelen wat de rijder nu eigenlijk wil, daardoor merk je bij 30 dat die loopt te haperen en moet je constant schakelen.
En op een rondpunt is het nog erger, als je denkt dat je gaat vallen en je wilt wat gas geven dan lijkt die niets te doen, waardoor je nog meer gas geeft en je ineens te veel vermogen krijgt.
Let op die dingen als je gaat proefrijden.

Geloof het of niet, maar een vriend van me met een DCT had er een truukje voor om een rondpunt te nemen, beetje gas houden en tegelijk met voor remmen om de computer te laten denken dat je harder gaat dan je wilt.
Dat werkt voortreffelijk, maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. :smash:

Jopet
Posts: 815
Joined: 22 May 2014 09:27

Hagar

Post by Jopet »

All? en ook van Sint-Kruis, de wereld wordt steeds kleinder....
Je motor kwam die dan van bij Brysse? Ik heb daar indertijd mijn RD500 LC en CBR1000F nog gekocht....

Ik ben geboren op St-Kruis maar van mijn 6de jaar tot 40ste in 't stad gewoond en nu dus terug op St-Kruis.

Toevallig niet naar school gegaan aan de Verversdijk of Spiegelrei?

Als je van brugge bent en intresse had in motoren heb je me misschien nog met mijn RD500 gezien, hij viel wel redelijk op....

Image

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hagar

Post by Muug »

ola jopet, ik zie een paar verschillekes tussen u nu en u vroeger ! :P

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas »

Ik wou indertijd ook zo'n RD500 kopen, maar die waren nergens te vinden, woonde toen in Nederland.
Wel heb ik een RGV250R gehad, fantastisch apparaat maar minder leuk als door een fout van de dealer de boel vast loopt tegen 220Km/u op de linker baan in zuid Duitsland.
Ze waren vergeten de 2takt olielampje terug aan te sluiten na een reparatie :motten:
Daarna was ik eigelijk wel genezen van 2takt omdat het niet betrouwbaar is, loopt veel te vaak vast.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Hagar

Post by bompa »

Ik had in den tijd een DT is wel een ander type van moto maar ook een 2t maar voor elke rit keek ik in het bakje
of er nog genoeg 2t olie in was zo niet vulde ik bij

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Hagar

Post by OzzePaa »

Bas wrote:Ik wou indertijd ook zo'n RD500 kopen, maar die waren nergens te vinden, woonde toen in Nederland.
Wel heb ik een RGV250R gehad, fantastisch apparaat maar minder leuk als door een fout van de dealer de boel vast loopt tegen 220Km/u op de linker baan in zuid Duitsland.
Ze waren vergeten de 2takt olielampje terug aan te sluiten na een reparatie :motten:
Daarna was ik eigelijk wel genezen van 2takt omdat het niet betrouwbaar is, loopt veel te vaak vast.
Pfieuuw :yikes: En gij kunt dat nog navertellen :w00t: Sjappoo :!: en veel hoeresjans veronderstel ik :headbang:
Gelukkig heeft noch mijne Yam LS-2 100 noch de Soes GT380 dat vanzeleve ooit gedaan ... ik had er dan m??r dan waarschijnlijk immers niet meer zo levend uit gezien ... :mrgreen:

P.S. @ Muug : de Jopet heeft anders gelukkig nog wel just dezelfden blik vindik :wink: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hagar

Post by Muug »

Bas wrote:Wel heb ik een RGV250R gehad,
Ooit mijn droommachine geweest, gelijk zovele tweetakten uit dat tijdperk.
Image

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Hagar

Post by Hagar »

Ben naar school geweest in "de Fr?res", en daarna St-Lodewijkscollege (oerkatholiek dus :S )

Mijn droom indertijd was de Suzuki Katana, dat had voor mij iets magisch, maar ben slechts laat beginnen motorrijden, mijn FJ1200 is mijn eerste motor.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas »

Zo eentje had ik er, maar dan met fluo-gele velgen.

Image

Maar die was eerder in Antwerpen ook al vast gelopen tegen 160 bij het vliegveld, daarna hebben ze hem hersteld en liep hij in zuid Duitsland vast.
Ik baalde nog het meeste van het inrijden dat ik 1500km had gedaan.
Is wel jammer, want die fietsjes hebben 70 of 80pk en wegen niks, rijden geweldig.

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas »

OzzePaa wrote:
Bas wrote:Ik wou indertijd ook zo'n RD500 kopen, maar die waren nergens te vinden, woonde toen in Nederland.
Wel heb ik een RGV250R gehad, fantastisch apparaat maar minder leuk als door een fout van de dealer de boel vast loopt tegen 220Km/u op de linker baan in zuid Duitsland.
Ze waren vergeten de 2takt olielampje terug aan te sluiten na een reparatie :motten:
Daarna was ik eigelijk wel genezen van 2takt omdat het niet betrouwbaar is, loopt veel te vaak vast.
Pfieuuw :yikes: En gij kunt dat nog navertellen :w00t: Sjappoo :!: en veel hoeresjans veronderstel ik :headbang:
Gelukkig heeft noch mijne Yam LS-2 100 noch de Soes GT380 dat vanzeleve ooit gedaan ... ik had er dan m??r dan waarschijnlijk immers niet meer zo levend uit gezien ... :mrgreen:
Valt wel mee hoor, eerst blokkeert je achterwiel en door meteen de koppeling in te knijpen kan je gewoon naar de rechter baan gaan.
Enig probleem is wel dat er geen batterij in zit waardoor je geen knipperlichten meer hebt.
En dus moet je beginnen zwaaien naar auto's op de baan dat je naar rechts wilt, daar had ik nog de meeste schrik.
Vroeger in mijn brommer tijdperk meermaals aan de hand gehad en het lijkt erger dan het in werkelijkheid is.

Post Reply