Hagar

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Hagar

Post by bompa »

Jopet wrote:
Hagar wrote: Maar vermits een 2-takt vastloopt door geen smering, moet hij dan zonder benzine vallen ook, dacht ik, vermits er een een mix van benzine +olie in de zuigers komt.
Of zie ik dat verkeerd?


Als je met een 2-takt zonder benzine valt dan valt je motor net zoals gelijk welke motor dus stil, zonder dat dit gevolgen heeft voor de motor.



.

Groetjes,
Jopet
Zonder 2 t benzine vallen en ni vastlopen :confused2: ik zou ze de kost ni willen geven die ooit zo al vastgelopen zijn :grin:

Maar dat is wat ze vroeger probeerden om met zo weinig mogelijk 2 T olie te rijden, dan gingen ze beter , nooit aan mee gedaan ,ik heb met veel 2t moto's gereden :grin: maar nooit een vastloper gehad , wel is dat de gasschuif bleef hangen tijdens de start, vol open :help: :confused2: maar 't kwam goed :grin:

Maar 'k ga stoppen of ze zetten me weer in een ander topic :grin:

Bas
Posts: 234
Joined: 01 Mar 2015 17:41

Hagar

Post by Bas »

2T benzine bestaat niet, sorry.
Wat ze bij de pomp verkopen is gewone benzine gemengd met 2T olie, gewoonlijk 1:40.
Maar deze motoren hebben een eigen mengpomp omdat aan de autostrades vaak geen benzine met oliemenging te koop is.
En het is erg handig, als je lampje tenminste werkt.

Deze motoren lopen gewoon op normale 95ron loodvrij en de motor mengt zelf de olie bij in de juiste verhouding.
Als je benzine op is is er niks aan de hand en kan je duwen.
MAAR als je 2T-olie op is, dan knallen de cilinder-veren kapot en wil je de ravage niet zien in de cilinders.

Alles onder de cilinders blijft gewoon werken, vandaar dat je kan koppelen en vrijschakelen.

Vroeger met brommers al zoveel vastlopers gehad door te ver opvoeren dat ik standaard met een vinger op de koppeling rijd, hetzelfde doe ik trouwens bij de remhendel.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Hagar

Post by bompa »

Bas wrote:2T benzine bestaat niet, sorry.

.
Awel als ik 2 T olie in een bus benzine kap en ik meng die olie in die benzine dan is dat voor mij 2T benzine .:grin:
Van die mengpomp , mijn moto's hadden da ni in den tijd , en daarom mengde ik altijd in een bus en voor onderweg had ik een flesje 2T olie bij mij en mengde ik aan de pomp

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Hagar

Post by Hagar »

Prachtige uitleg, iedereen bedankt hiervoor.....
Hopelijk wordt het algauw beter weer, dan kunnen we elkaar eens op de baan leren kennen bij een ritje en een koffie :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Hagar

Post by OzzePaa »

Hagar wrote:Prachtige uitleg, iedereen bedankt hiervoor.....
Hopelijk wordt het algauw beter weer, dan kunnen we elkaar eens op de baan leren kennen bij een ritje en een koffie :thumbsup:
Wel als dadal geen goe gedacht is zie :thumbsup: Voor zaterdag ziet het er voorlopig al zeker niet echt slecht uit ... en er zijn hier al zotter gelegenheden geweest om samen een toerke te doen :ricky: Maar dieje koffie dan wel op een terraske ipv op de baan ... en alst kan ne warme choco :wink: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hagar

Post by Muug »

Bas wrote: Vroeger met brommers al zoveel vastlopers gehad door te ver opvoeren .........
ah, daarmee dat ge het nu door een ander laat doen :mrgreen:

Post Reply