Hallo iedereen

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
Post Reply
Ericm
Posts: 3
Joined: 31 Oct 2015 22:28

Hallo iedereen

Post by Ericm »

Ik ben 55 jaar en reeds 37 jaar motorrijder ,met een pauze tussen van 5 jaar wegens rugproblemen en een operatie tot gevolg het motorrijden moeten opgeven. Maar het motorvirus bleef kriebelen en een paar maanden terug gestart.
Heb talloze motoren van verschillende merken gehad ,teveel om op te noemen. Mijn eerste een was een Honda cb 750 four ,een voor die tijd krachtigste motoren met 67 pk maar die toen reeds een topsnelheid van +- 200 km/h ontwikkelden. Mijn laatste 5 jaar geleden was een Suzuki gsxr 1000. Na een 5-tal jaren te hebben stilgelegen met motorrijden zoals eerdere reden aangehaald enkele maanden geleden terug gestart met een....BMW R1150RT. Ik dacht de leeftijd is er, om het wat rustiger aan te doen, maar na een paar dagen was ik die kotsbeu. Niks voor mij. Als je ziet met wat ik ervoor gereden hebt snap je dit wel. Dan een Yamaha FJR 1300A aangeschaft uit 2005 met amper 60.000 km op de teller en dit is een hele verademing. Terug helemaal mijn ding. Power en serieus koppel ( de BMW was daar tegenover een tractor te noemen) in combinatie met enige toureigenschappen het beste van 2 werelden. Bij de BMW had ik na 100 km terug rugpijn ( rechtop zitten ) wat ik door het lichtjes voorover zitten op de FJR 1300 niet heb, daar kan ik gerust 250 km aan een stuk mee doorrijden. Ik heb deze nu een 2 - tal maanden ,en vind dit sinds gans mijn motorverleden een van de betere motoren waarmee ik heb gereden. Ben zelfs van plan indien het verder met mijn rug de goede kant opgaat mij volgend jaar een gloednieuw exemplaar aan te schaffen. Voila ,die was zo'n beetje mijn motorverleden.
Grtjs ?Eric

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Hallo iedereen

Post by F M »

Ericm wrote:... enkele maanden geleden terug gestart met een....BMW R1150RT. Ik dacht de leeftijd is er, om het wat rustiger aan te doen, maar na een paar dagen was ik die kotsbeu. Niks voor mij. Als je ziet met wat ik ervoor gereden hebt snap je dit wel. Dan een Yamaha FJR 1300A aangeschaft uit 2005 met amper 60.000 km op de teller en dit is een hele verademing. Terug helemaal mijn ding. Power en serieus koppel ( de BMW was daar tegenover een tractor te noemen) in combinatie met enige toureigenschappen het beste van 2 werelden. Bij de BMW had ik na 100 km terug rugpijn ( rechtop zitten ) wat ik door het lichtjes voorover zitten op de FJR 1300 niet heb, daar kan ik gerust 250 km aan een stuk mee doorrijden.
Welkom.
Ieder heeft zijn rug. Voor mij was het net andersom. Ik heb mijn FJR zeer snel van de hand gedaan en indertijd ingeruild voor een R1200RT. Want dat licht voorover zitten op de FJR is helemaal nefast voor mijn rug. Ik moet net rechtop kunnen zitten...
En ik was helemaal blij met de relatieve lichtvoetigheid van de RT tegenover de rechtlijnigheid van de FJR.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Hallo iedereen

Post by Muug »

Daaaaag nieuwe bewoner van dit forum !

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Hallo iedereen

Post by zappa »

Muug wrote:Daaaaag nieuwe bewoner van dit forum !

:stupid:
sig nature

Ericm
Posts: 3
Joined: 31 Oct 2015 22:28

Hallo iedereen

Post by Ericm »

@F M . Zoals je zegt, ieder zijn rug is verschillend. Wanneer ik te recht doorgezakt zit krijg ik teveel pijn, bij u is het andersom.
Het bijzonderste is dat we terug onze hobby kunnen uitoefenen.

Post Reply