Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by duibhce Kaelann »

jerrekan wrote:
duibhce Kaelann wrote:smullie ging de zijne te koop zetten. zeker geen slechte optie een met abs.
Denk je dat hij al een budget in gedachten heeft? En een timeframe?
contacteer hem eens via motorum: http://www.motorum.be/forum/memberlist. ... rofile&u=8
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by petervdc »

TRooPER wrote:andere ideetjes: TDM ? ook nogal rechtop zittende houding
Heel goede optie ook, de TDM, heb daar 110.000km mee gedaan, kijk er met plezier op terug !

bvb deze
Keep going

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

duibhce Kaelann wrote:contacteer hem eens via motorum: http://www.motorum.be/forum/memberlist. ... rofile&u=8
Merci, hier had ik hem inderdaad niet gevonden. Geregistreerd, wachten tot ik kan inloggen

petervdc wrote:
TRooPER wrote:andere ideetjes: TDM ? ook nogal rechtop zittende houding
Heel goede optie ook, de TDM, heb daar 110.000km mee gedaan, kijk er met plezier op terug !

bvb deze
Het internet lijkt vol lof over die TDM. En deze is niet eens zo veel boven budget.
De Versys vind ik er wel cooler uit zien :/.
Enig idee trouwens wat die baren tussen voetsteunen en topcase zijn op de doorgestuurde TDM?

Het gaat niet gemakkelijk worden en dit weekend zit alweer helemaal vol dus snel gaan kijken/passen zal ook niet meteen lukken persies.

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by Blackbert »

jerrekan wrote: Enig idee trouwens wat die baren tussen voetsteunen en topcase zijn op de doorgestuurde TDM?
Om te voorkomen dat de topcase achter de motor gaat hangen. :wink:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by den Bullet »

Blackbert wrote:
Om te voorkomen dat de topcase achter de motor gaat hangen. :wink:
Eerder 'onder' :cool:

Bij de weg: Welgekomen, medebrusselaar :headbang:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by diskeletlietje »

duibhce Kaelann wrote:
jerrekan wrote:
duibhce Kaelann wrote:smullie ging de zijne te koop zetten. zeker geen slechte optie een met abs.
Denk je dat hij al een budget in gedachten heeft? En een timeframe?
contacteer hem eens via motorum: http://www.motorum.be/forum/memberlist. ... rofile&u=8
tiens ik heb daar nog eens ingelogd ,ik herinner me mijn paswoord zelfs nog
467 nieuwe berichten ... sinds 2006 :gieren:

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

den Bullet wrote:Bij de weg: Welgekomen, medebrusselaar :headbang:
:headbang:

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

Ik ben persies wel een beetje verliefd aan het worden op die Versys. :oops:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by diskeletlietje »

jerrekan wrote:Ik ben persies wel een beetje verliefd aan het worden op die Versys. :oops:
mijn madam was daar ook verliefd op , ze reed daar heel graag mee maar voor stilstaan waren loetje haar benen te kort

op de achtergrond zie je trouwens de TDM :lipsrsealed2:

Image

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by petervdc »

diskeletlietje wrote:op de achtergrond zie je trouwens de TDM :lipsrsealed2:
Bennekikda ?
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by duibhce Kaelann »

jerrekan wrote:Het internet lijkt vol lof over die TDM. En deze is niet eens zo veel boven budget.
De Versys vind ik er wel cooler uit zien :/.
Enig idee trouwens wat die baren tussen voetsteunen en topcase zijn op de doorgestuurde TDM?
Ik heb beiden gehad. De TDM 80.000+ km voor ik die inruilde voor een 660 Tenere met wat meer off-road capaciteiten. Net zoals Peter denk ik nog steeds met veel plezier terug aan de kilometers die ik daarop gezet heb. Nog n?t iets meer dan aan mijn Versys, maar dat kan ook te maken hebben met mijn gemoedstoestand toen ik de Versys kocht :roll: .
De Versys heeft wel een een iets sportiever karakter, vooral doordat het blok wat meer toeren maakt. De rijsensaties zijn in elk geval wat intenser op de Versys.
Ik vind geen van beiden echt moeder's mooiste, maar het zijn wel allebei modellen met een karakter-look.

Die Versys van Smullie is trouwens ooit nog de mijne geweest. Dus daar heb ik alle vertrouwen in. :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

De TDM wordt me door mensen die ik in het echt ken, en ook echt kunnen rijden, afgeraden als beginnersmoto door zijn wat nukkige karakter in lage toeren.

duibhce Kaelann wrote:Ik vind geen van beiden echt moeder's mooiste, maar het zijn wel allebei modellen met een karakter-look.
Kan van mij ook gezegd worden, past dus helemaal :)
duibhce Kaelann wrote:Die Versys van Smullie is trouwens ooit nog de mijne geweest. Dus daar heb ik alle vertrouwen in. :mrgreen:
En wie heeft er dan die schram rechts voor ingezet? :evil:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by duibhce Kaelann »

De TDM vind ik nou net een erg goeie beginnersmotor. Erg gemakkelijk mee te rijden, komt nooit gemeen uit de hoek. Die nukkigheid op lage toeren went erg vlug en wordt ook deels verergerd door de vacu?mklep in de luchtinlaat. Makkelijk uit te schakelen waardoor het iets minder uitgesproken wordt. En het is een beetje een "valse trage". Gaat goed vooruit, maar gaat je nooit doen verschieten.
Maar de Versys is ook een perfecte opstapper waar nog lang daarna veel plezier aan beleefd kan worden.

jerrekan wrote:En wie heeft er dan die schram rechts voor ingezet? :evil:
De eigenaar van de motor voor mij (uitbater van Waypoint Paal). :cool:
Het voordeel van krassen is dat niemand die gaat willen pikken, iets wat erg belangrijk was voor mij toen ik de motor kocht :wc:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

Het is daarstraks dan toch een iets budgetvriendelijkere Transalp ('95) geworden.
Nu nog de verplaatsing van bij de verkoper naar de garage regelen (rem vooraan is op) en ik kan bijna achtjes beginnen draaien op een parking.

Jeej!

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by karel-p »

alle proficiat

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by Koeno »

Voorrem die op is lijkt standaard bij oudere transalpen :p
toen ne kameraad van mij zijnen transalp kocht, moest ik de eerste test rit doen...

aan het eerste kruispunt wou ik even remmen...
kheb uiteindelijk volgas moeten geven om zelfs met de hendel tegen het handvat getrokken er geen vertraging meer was :p

maar ge gaat u met dieje transalp amuseren...
Is misschien in niks den allerbesten, maar kan gewoon alles (in mijn ogen).

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by duibhce Kaelann »

Veel plezier ermee!
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by Muug »

jerrekan wrote:10 Jaar en een paar koppel kinderen geleden
bedoel je drie tweelingen?
mijn rijbewijs voor de moto gehaald en nooit meer op ne moto gezeten. Af en toe werd de goesting wat groter en ging ik wat forums lezen. Om enkele reisverhalen te volgen dan ooit ook eens geregistreerd op het forum hier.

En nu wordt het echt. In April begin ik met een nieuwe opdracht (consultant in IT) en heb ik de madam kunnen overtuigen dat een moto echt wel het enige zinvolle vervoermiddel is voor de verplaatsing :) (Brussel rond of door).

Mijn vest van tien jaar geleden past nog, de broek iets minder. De helm, heel de tijd in zijn zakske lukt ook.
De moto wordt waarschijnlijk een sub 2000 ? Transalp of iets dergelijks, opleiding ben ik aan het regelen. Echt rijden heb ik immers nooit gekund.

En nu dus deze eerste post hier. Omdat er tussen al dat gezever en animated gifs ook wel toffe, ervaren en soms ogenschijnlijk slimme mensen blijken te posten in dit forum.
Ik wist het ! Eindelijk erkenning!!
Ik kijk er naar uit om jullie te vervelen met allerhande praktische vragen waarvoor ik te lui ben om google te gebruiken.
En met deze eerste post weet ik ook meteen waarom dat hier de hele tijd vol staat met van die onozele mannekes. Het is echt heel moeilijk om niet op zo'n ding te klikken.
All? dan, eentje, om het af te leren.
:newbie:
Tja, de smileys zijn een beetje t? opzichtig aanwezig, maar da's nu eenmaal de taktiek van Kunena (=de forumtechnologie)

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

Muug wrote:
jerrekan wrote: [...] een paar koppel [...]
bedoel je drie tweelingen?
2 keer twee, de twee laatste wel tegelijk idd.

Muug wrote:Tja, de smileys zijn een beetje t? opzichtig aanwezig, maar da's nu eenmaal de taktiek van Kunena (=de forumtechnologie)
Ik vond het gewoon grappig. Zonder oordeel.
Ben er wel al over aangesproken door mijn madam. Discreet is inderdaad anders :P

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)e

Post by Wipr »

Welkom en ineens proficiat met de transalp. :ricky:

Ik kan je uitleg helemaal volgen tot op het punt dat je over de aanwezigheid van "slimme mensen" begon. :mrgreen: :mrgreen:

En achteraf met de vinger gaan wijzen omdat je de motor eens onvakkundig hebt neergelegd......de meesten van ons zijn al eens tegen de aardkorst gegaan na een verkeerd manoeuvre of pestende automobilist. Als je dan achteraf nog kan leren uit de hachelijke situatie zonder al teveel lichamelijke schade, buiten de deuk in je ego en het gevloek over het kostenplaatje van de stukken aan de motor, hoeft het geen drama te zijn.

Je hebt ook mensen die dachten dat ze konden rijden, meerdere moto's in frut rijden en dan tot de constatatie komen dat ze best terug van het begin beginnen. :sterrekes: :wink: :mrgreen: :lipsrsealed2:

Veel plezier

Post Reply