Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)e

Post by jerrekan »

Wipr wrote:Ik kan je uitleg helemaal volgen tot op het punt dat je over de aanwezigheid van "slimme mensen" begon. :mrgreen: :mrgreen:
jerrekan wrote:ogenschijnlijk slimme mensen
Vandaar de ogenschijnlijk :)

Wipr wrote:Veel plezier
Merci!

Vanavond gaan halen. Spannend.

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)e

Post by TimS »

Welkom en ineens proficiat met de aankoop! Transalp stond ook op mijn eerste-moto-lijstje maar het is uiteindelijk een Deauville van 10 jaar geworden :peepwall:

Enfin: eens je daar achtjes mee draait, lukt het met veel volgende moto's ook wel aardig.

Veel plezier met de Transalp in ieder geval, denk dat je daar wel goed mee zit!
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

Na twee weken bij een trage garagist, die ondertussen bijna heel de moto heeft vervangen: banden, ketting etc, remblokjes, ... (Er was dus wat werk aan - maar hij pakt er ook wel zijn tijd voor :S ),
eindelijk eens op de Transalp gezeten. Slalomkes en achtjes gedraaid op een niet zo droge parking.

Plezant wel :) ging redelijk goed voor een quasi eerste keer (werd me gezegd). Slalomkegeltjes op 3/2 motolengte.

De moto moet wel nog eens terug omdat ook nog de rempistons vooraan wat vast zaten. Dat wisten we. Dichtingsringetjes had hij niet meer en voor de maneuvers gebruik je blijkbaar toch enkel de rem achteraan. Gaskabel moet ook nog vervangen worden etc, etc.

Daar gaat dus dat prijsvoordeel verdorie. Maar soit. Plezant dus. You live, you learn.

En wanneer ze terug binnen is kan hij meteen eens naar de koppeling kijken, na drie uur toerkes draaien pakte die langs geen kanten meer. Dus ofwel is dat iets normaal (verhitting door te lang aan een stuk misbruiken?) of dat (misschien gewoon die veren die daar in zitten?) mag ook nog eens vervangen worden.

Af en toe spookt dan dat beeld van die rijklare Versys van Smullie door mijn hoofd. Ik zal er begot evenveel voor betaald hebben. Om van de ABS te zwijgen. Maar zoals geschreven, soit. :confused2:

En hier ons madame, aan het vreemd gaan in een ander zijn garage.
[img size=200]http://i.imgur.com/jZtOGbM.jpg[/img]

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by Blackbert »

3 uur toerkes gedraaid, spelend met koppeling en achterrem, 'teveel' gas gevend zonder rijwind? Stond niet ongeveer alles (buiten de voorrem) gloeiend?
Regeltje: wanneer de ventilator aanslaat is 't tijd om
a) een stukske echt te gaan rijden
b) een pauze in te lassen, met contact aan tot de windmolen zelf stopt.

ge kunt dan zelf ook weer gewoon rechtdoor kijken zonder te wiebelen ;)
grease up your baby for a ball on the hill

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Elk zijnen dag (Schaarbeek represent)

Post by jerrekan »

Warm wel ja (er heeft er ene zijn vinger verbrand aan de remschijf vanachter - gelukkig was ik niet de idioot van dienst :/).
Af en toe wat verder de parking af gereden (en er stond wel wat wind :). Volgende keer zal ik er op letten van de ventilator te laten draaien bij een pauze, dat hebben we niet gedaan.
Maar ik hoop natuurlijk snel wat verder te kunnen rijden en de oefeningskes regelmatig, maar minder lang, te herhalen.

Merci voor de tips!

Post Reply