Cooperke

Who's who? Wie is wie? Wie is wat? Wat is wie? Wie weet wie wie is?
Post Reply
Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Cooperke

Post by Cooper »

Yoewkes, de mannen !
Ben in kennis gekomen van dit forum door vermelding op een helaas ten ziele gaand ander motorforum en me uit nieuwsgierigheid hier ook aangemeld.
Ben een 50 jarige Goldwinggek waarbij de hobby lichtjes uit de hand aan het lopen is.
Rij al sinds m'n zestiende met motoren, in het begin heel sporadisch maar op m'n 17de begonnen met competitiemotorcross en dit gedaan tot ik een huis kocht en de centjes op waren! :grin: Wel direct overgeschakeld op een baanmoto en nu 34 jaar later nog steeds in het zadel. Een 8-tal jaar geleden het licht gezien en overgestapt op de Goldwing alwaar ik er momenteel 5 van de mijne mag noemen.
Motorrijden doe ik het ganse jaar door zolang er geen zout ligt op onze hindernispistes en dat meestal met onze kliek "De goldwingvrienden".
Hopelijk kan ik mijnen draai hier wat vinden en hebben we weer een rustplaatske bij gedurende de wat rustigere periodes. :P
Last edited by Cooper on 11 Mar 2017 22:10, edited 2 times in total.
Once you ride a Wing, you never want another thing !

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Cooperke

Post by pingu »

Welkom!
'k blijf dat telkens een beetje indrukwekkend vinden, zo'n gevaarte als een goldwing toch wel is. Maar ooit op een tripje door de Ardennen ingehaald door ene op ne goldwing die duidelijk tegen "racetempo" bochtjes aan het pikken was. 'k had toen mijne FZ6 nog, maar die kerel smeet en gooide zijn goldwing vlotter van het ene oor op het andere dan ik mijn FZ6'je :shock:

Maar 5 van die dingen? Dat begint toch wat op een verslaving te lijken :grin: Als ge foto's hebt, 'k ben toch wel benieuwd...

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Cooperke

Post by Muug »

Yow Cooper !
(in welke tv-serie was dat alweer een held?)

Wie A zegt moet B zeggen : maakt ne keer een topicske aan met uw 5 moto's op rij jong ! Zit er een GL1000 van de jaren '70 in, zo en ene met een dummy-tank die kan openklappen. Mijn allereerst motoboek zo' 25 jaar geleden ging over GW's. Ben zelfs ooit nog naar Aalst geweest, toen daar twee jaar op rij een wereldbijeenkost door ging !

't zijn machtige bakken om mee te rijden (hoewel ik er enkel nog maar mee op een parking mee rondjes gedraaid heb) maar die meeremmende voorrem als je het rempedaal indrukt, is verdomd gevaarlijk bij korte maneuvers ! :pillepalle:

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

pingu wrote:... Maar ooit op een tripje door de Ardennen ingehaald door ene op ne goldwing die duidelijk tegen "racetempo" bochtjes aan het pikken was. 'k had toen mijne FZ6 nog, maar die kerel smeet en gooide zijn goldwing vlotter van het ene oor op het andere dan ik mijn FZ6'je :shock:
Al even geleden ? Ik ben af en toe daar wel eens te vinden. Als het een witte of bordeaukleurige 1500 was is de kans groot dat ondergetekende in het zadel zat. :grin:

Last edited by Cooper on 11 Mar 2017 22:03, edited 1 time in total.
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

Muug wrote:Yow Cooper !
...maar die meeremmende voorrem als je het rempedaal indrukt, is verdomd gevaarlijk bij korte maneuvers ! :pillepalle:
Is gewoon kwestie van wennen. Verleden jaar op het Int. GW treffen in Kalkar (D) heb ik de slowmotionwedstrijd nog gewonnen en ook op de dagen veilig motorrijden ingericht ism. de Antwerpse politie valt alles goed te rijden. Maar het vraagt even gewenning. ;)
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

pingu wrote:... Als ge foto's hebt, 'k ben toch wel benieuwd...
Hoe krijg je hier in hemelsnaam een foto gepost ?
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Cooperke

Post by Muug »

niks moeilijk an : gelijk op zoveel fora : ge zet uw foto online ergens en dan plakt ge hier de url met errond [ img ][ /img ] (zie knoppeke in de menubalk van de texteditor

Gelijk dit : Image
Last edited by Muug on 13 Mar 2017 15:19, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Cooperke

Post by OzzePaa »

Muug wrote:niks moeilijk an : gelijk op zoveel fora : ge zet uw foto online ergens en dan plakt ge hier de url met errond

Gelijk dit : Image
En dat mogen dus ook ander foto's zijn dan van KaaTeejeMs en ... euhhh ... BeejeMWees ;) :lol: :mrgreen:

:wellcome: Cooper :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

Muug wrote:niks moeilijk an : gelijk op zoveel fora : ge zet uw foto online ergens en dan plakt ge hier de url met errond [ img ][ /img ]

Postimage.org toevoegen aan het forum das pas simpel. Dan kan je hem gewoon van je pc halen zonder je foto (en nog vele anderen die je niet wil delen) eerst te moeten posten op één of andere photobucket of andere site.
Misschien iets waar de beheerders van het forum eens kunnen over nadenken. Wij hebben het op ons forum van de Goldwingvrienden ook gedaan. Kost niks en is reuze makkellijk.
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

Ene van den GL 1000 '76
Image

GL 1000 Ltd '76 momenteel in volledige restauratie
Image

Na restauratie zou hij zoiets als deze moeten worden.
Image

GL 1500 '89
Image

GL 1500 '93
Image

GL 1500 '95
Image

Virago XV 750 '95
Image
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Cooperke

Post by Muug »

Cooper wrote:Postimage.org toevoegen aan het forum das pas simpel.
Zal ik eens over nadenken. Als dat wilt zeggen dat die foto's opgeslagen worden op de diskspace van deze site, dan gaat dat veel diskspace innemen en dan zal dat "neen" worden. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Cooperke

Post by Muug »

met zo'n GL1000 wil ik wel nog es rijden. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Cooperke

Post by zappa »

Cooper wrote:Ene van den GL 1000 '76

GL 1000 Ltd '76 momenteel in volledige restauratie

GL 1500 '89


GL 1500 '93


GL 1500 '95

Virago XV 750 '95
Welgekomen !

En met welke rij je nu het liefst ?

Of heeft iedere motor zijn eigen terrein waar hij het best tot zijn recht komt ?
sig nature

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

Voor de korte afstandjes de Virago met z'n heerlijke geluid, voor de verre afstanden de '89-er 1500 ondanks z'n 200.000km nog altijd de comfortabelste.
Bochtjes pikken gaat met de '95-er dan weer het vlotst. ;)
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Cooperke

Post by Cooper »

GL 1500 '93 heeft een andere thuis gevonden en sinds gisteren is het "nieuwe" speeltje, '78 GL 1000 K3, thuis. We kunnen gaan poetsen, want dat deed de vorige eigenaar blijkbaar niet graag. :o
Image
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Post Reply