wawasda nuweer ?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

wawasda nuweer ?

Post by zappa »

Omdat er een dikke op zware stookolie rijdende camionette voor 't rood licht stond, heb ik me der links naast gezet, met de bedoeling om als eerste te kunnen aanzetten, bij groen :grin:

Bij groen : ik geef gas, ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii vooraan een beetje omhoog maar niks vooruit, alsof er iets doorslipt :shock:

nog een poging ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii weer van dadde, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door :stars: :stars: :stars:

Traagskes gas en ja hoor hij vertrok (die mens in de camionette was zo onder de indruk, dat die nog niet aangezet was, of hij was zijn voorgloeikaarsen aan 't zoeken?)
Pfffff...


Nu voel ik wel regelmatig dat 't achterwiel nekeer doorslipt, bij een dotje gas, zelfs al eens voorgehad in een lichte bocht op steentjes dat de achterkant ne goei pas opzij zette bij gas geven.

Blijkbaar is dat nog een nijdig dingske dat scramblerke :mrgreen: Ik las wel van enen die de dessert sled een dag getest heeft, dat die minder pittig is, waarschijnlijk door die euro 4 norm afstellingen?
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: wawasda nuweer ?

Post by bompa »

Ja witte lijnen en geschilderde zebrapaden altijd gevaarlijk , daar kan je best afblijven , een nat van de dauw of regen geschilderd zebra pad schuift zelfs als je daar op afdraait met de fiets al ondervonden .

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: wawasda nuweer ?

Post by Koeno »

witte strepen of pekstrepen, bangelijk...
heb ooit met de vfr door een onberekend inhaalmaneuver bijna ne camion frontaal gekust...

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: wawasda nuweer ?

Post by den Bullet »

zappa wrote: 18 Oct 2017 09:59
...

, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door :stars: :stars: :stars:

...
Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?

De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.

Daar is 'm wel wreed content van 8-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: wawasda nuweer ?

Post by petervdc »

zwappa zwiert erop los ;-)
Keep going

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: wawasda nuweer ?

Post by zwiep »

bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: wawasda nuweer ?

Post by Davy78 »

Kijk in luxemburg es goed naar de zebrapaden ;) Ik heb de indruk dat ze daar met een soort lijmkam door de natte verf gaan om er relief in te verkrijgen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: wawasda nuweer ?

Post by Stefke »

zwiep wrote: 19 Oct 2017 09:09 bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
Allez serieus denkt ge nu echt dat ze den eerste de beste verf tegen de grond smijten voor wegmarkeringen? En diene pek en andere zaken zijn de makkelijkste om een straat snel en voorlopig te herstellen. En we weten het ongeveer allemaal dat die spullen glad zijn, dus kan je er toch rekening mee houden en uw positie en snelheid aanpassen? :dontknow: Dat is nog altijd beter dan te wachten tot ze daar een oplossing voor gevonden hebben. 8-)
Anderzijds zit er wel verschil op de kwaliteit van de banden. Met Michelins PR heb ik zelden of geen last van die strepen en deksels, met andere marken is het andere koek.... :o
Last edited by Stefke on 20 Oct 2017 00:56, edited 1 time in total.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: wawasda nuweer ?

Post by Drummer »

Stefke wrote: 19 Oct 2017 19:57
zwiep wrote: 19 Oct 2017 09:09 bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
Allez serieus denkt ge nu echt dat ze den eerste de beste verf tegen de grond smijten voor wegmarkeringen? En diene pek en andere zaken zijn de makkelijkste om een straat snel en voorlopig te herstellen. En we het ongeveer allemaal dat die spullen glad zijn, dus kan je er toch rekening mee houden en uw positie en snelheid aanpassen? :dontknow: Dat is nog altijd beter dan te wachten tot ze daar een oplossing voor gevonden hebben. 8-)
Anderzijds zit er wel verschil op de kwaliteit van de banden. Met Michelins PR heb ik zelden of geen last van die strepen en deksels, met andere marken is het andere koek.... :o

:stupid:

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: wawasda nuweer ?

Post by F M »

Jaren geleden : op mijn R1100RT heb ik nieuwe PR2 liggen. ik maak een proefritje naar Waals-Brabant, en het begint te regenen. Langzaam aan krijg ik meer en meer vertrouwen, die band was inderdaad erg goed op het natte wegdek. Het gaat vlotter en vlotter.

In Genappe staat een file voor het verkeerslicht. Als vlotte motorrijder steek ik de file voorbij door op het lege voorsorteervak om rechtsaf te slaan helemaal door te rijden, want ik vertrek toch sneller dan de auto's.

Het wordt groen, ik geef gas. De motor slaat helemaal dwars uit op de natte zebrastreep... Ik weet me net recht te houden en slaag er zelfs in om geen bruine streep in de onderbroek te trekken. :peepwall:

Mijn vertrouwen was helemaal weg. :cry:
Ook Michelin PR's zijn geen garantie.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: wawasda nuweer ?

Post by Muug »

effemmeke toch, wie geeft nu garantie op de grip van banden.... ;)

trouwens, ze zitten al aan PR4 of zoiets. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: wawasda nuweer ?

Post by OzzePaa »

Tja ... witte zebra- en andere meten, daarop kun je nog anticiperen. Maar dat "black ice" gedoe kan toch wel op alle mogelijke en onverwacht plekken opduiken, en dan is een achterwieluitstapke van 20cm inderdaad niet bevorderend voor de bloeddruk :shock: .... zoals deze zomer in die schone scherpe linker het Timmelsjoch op ;) :pinch:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: wawasda nuweer ?

Post by vet on wheels »

Davy78 wrote: 19 Oct 2017 13:33 Kijk in luxemburg es goed naar de zebrapaden ;) Ik heb de indruk dat ze daar met een soort lijmkam door de natte verf gaan om er relief in te verkrijgen.
inderdaad, dat hen ook gemerkt! En alle putdeksels hebben beton in het midden ipv glad metaal!

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: wawasda nuweer ?

Post by zwiep »

witte wegmarkeringen kan je inderdaad meestal wel vermijden, pekstroken worden al moeilijker en al zeker in het donker bij regen.
de snelweg bij verviers is daar een heel goed voorbeeld van, daar kan je de kilometerslange pekstrook die dan nog eens over je rijstrook zwalpt al zeker niet vermijden.
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: wawasda nuweer ?

Post by OzzePaa »

zwiep wrote: 23 Oct 2017 09:36 ... pekstroken worden al moeilijker en al zeker in het donker bij regen.
...
Helaas schuiven die krengen dus ook (zoals int filmke te zien is) bij kurkdroge baan en een knalblauwe hemel :roll:
Ze waren evenmin weer "wak" geworden van de hitte want 't was slechts 15°C daarboven.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: wawasda nuweer ?

Post by zappa »

den Bullet wrote: 18 Oct 2017 16:06
zappa wrote: 18 Oct 2017 09:59
...

, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door :stars: :stars: :stars:

...
Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?

De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.

Daar is 'm wel wreed content van 8-)
waarom niet content van die MT60 's ? Slijtage of rijgedrag?

Ik vind dat ze goede weg gedrag hebben? Heb wel al een nieuwe achterband mogen laten steken op nog geen 7000 km :?
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: wawasda nuweer ?

Post by zappa »

Onlangs eens langs de motocrosser/garagist die Husa in de watten legt, langs geweest met de scrambo.

Ook eens laten kijken naar zijn staalharde vering, zijn uitleg : veeeeeel te korte voor demping, misschien andere (nog eens ?) veren steken vooraan of "buskes " steken?

En ... ipv 55 als hoogte naar een 60 gaan voor den achter-band, meer lucht meer indrukbaar ?? Veel ploatse est er ni echt.

buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?

wat denken jullie ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: wawasda nuweer ?

Post by Muug »

andere moto....

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: wawasda nuweer ?

Post by TRooPER »

zappa wrote: 25 Mar 2018 22:46
buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?

wat denken jullie ?

verhuizen uit belgie en biljartvlakke wegen zoeken.... :ricky:

of een extra zeemvelke onder uw poep en gaan met die banaan
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: wawasda nuweer ?

Post by bompa »

zappa wrote: 25 Mar 2018 22:46

buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?

wat denken jullie ?
Als je busjes steekt zullen de voor veren in de vorkpoten harder worden, allee als je bedoeld busjes steken in de vorkpoten toch .Dat deden ze vroeger bij de crossmoto's nogal is ,maar dan kan je daar eigenlijk ook een sjapap opzetten en wat lucht er bij in pompen, dat deed ik altijd bij mijne YZ 465
Maar dat moet je elke rit wel nakijken want die druk durft na een paar keer rijden wel oplopen, ik liet ze elke keer af na een dagje gaan oefenen .
Dat zij allemaal dingskes waar de moto toch ietsje hoger van zal worden.

Post Reply