Dromen van motortestjes

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 06 Dec 2019 11:14
Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?

https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/

Image
Ziet er een potent apparaat uit 8-) ...
De bandenkeuze kan ik alvast als "getest en goedgekeurd" aanvinken ;) :thumbsup:
Wel akkoord met een paar bedenkingen van de AdvRiders ( :arrow: goed verstopt achterlicht, kabel-clutch) en het knoppeke voor de cruise-control lijkt me ook nogal vulnerable :? How's that for miereneukerij :mrgreen:
Enneuhhh ... 'em is voorzekers ook niet cardanversie te krijgen vermoed ik :?: ;) :lol: :peepwall:

Ola, das ne schone motor :w00t:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dromen van motortestjes

Post by Droopy »

Wipr wrote: 09 Dec 2019 18:35

Ola, das ne schone motor :w00t:
Koest Wipr, :whip: in uw mand gij en eerst een beetje met uw prachtige Vitpillen rondsnorren. :grin: :grin: :grin:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Koeno wrote: 30 Nov 2019 16:52 Mijn Ideale testritrijtje ziet er momenteel zo uit:

KTM Duke 690R
KTM SuperDuke 990
CB 1000R
Triumph Thruxton
Ik voeg nog even de CBF 1000F toe.
Blijkbaar is dat niet meer te vergelijken met de CBF 1000...
Blijkbaar zou de 1000F toch iets meer Fireblad en CB1000R-DNA gekregen hebben...
wat er een zeer sterke allrounder zou van maken...

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Dec 2019 09:55 Ik voeg nog even de CBF 1000F toe.
Blijkbaar is dat niet meer te vergelijken met de CBF 1000...
Blijkbaar zou de 1000F toch iets meer Fireblad en CB1000R-DNA gekregen hebben...
wat er een zeer sterke allrounder zou van maken...
Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dromen van motortestjes

Post by Stefke »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit.
Is dat ook...
Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
ik zou dan toch eerder denken aan een Nissan Bluebird, Nissan Sunny... 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

Koeno wrote: 11 Dec 2019 09:55
Koeno wrote: 30 Nov 2019 16:52 Mijn Ideale testritrijtje ziet er momenteel zo uit:

KTM Duke 690R
KTM SuperDuke 990
CB 1000R
Triumph Thruxton
Ik voeg nog even de CBF 1000F toe.
Blijkbaar is dat niet meer te vergelijken met de CBF 1000...
Blijkbaar zou de 1000F toch iets meer Fireblad en CB1000R-DNA gekregen hebben...
wat er een zeer sterke allrounder zou van maken...
Het tofste aan deze motor is dat je het ruitje handmatig kan verstellen. ;) :twisted: :mrgreen:
Toen deze uitkwam was dat toch een mooi extraatje hoor. En voor de rest goede maar Honda saai. Heel kleine details maar als je er op let eerder rasecht CBF DNA dan fireblade DNA. Kijk maar eens naar de achterbrug. Een stalen joekel er op, het simpelste dat Honda in de rekken had liggen ipv een mooier alu exemplaar te voorzien.

De voorganger met dubbele uitlaat aan weerszijden lag stukken beter in de markt en was een zuivere CBF in de reeks. Voor mij synoniem als de motor die niet te veel kost en de woon-werk fietser bij uitstek. Met deze CBF1000F hebben ze de voorganger wat aantrekkelijker willen maken maar dat was dus geen succes omdat er ondertussen al andere spelers op de markt waren. Deze F kostte daarenboven nog eens een stuk duurder dan de CBF1000

Niettemin saai maar wel meer dan goed. Video’s genoeg van testritten met deze motor en ze zijn niet lyrisch maar bevinden deze toch goed.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

Droopy wrote: 11 Dec 2019 09:47
Wipr wrote: 09 Dec 2019 18:35

Ola, das ne schone motor :w00t:
Koest Wipr, :whip: in uw mand gij en eerst een beetje met uw prachtige Vitpillen rondsnorren. :grin: :grin: :grin:
:whistling: :whistling: :whistling:
:mrgreen:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
Mijn CB Sevenfifty word in elk test verslag wel omschreven als de meest grijze muis ooi...
Saai, in niets goed, in niets slecht, Saai....
Toch heb ik mij lang kunnen amuseren met die motor...

we kunnen niet allemaal met nen KTM rijden he... dat begint op BMW te lijken: van goud gemaak :p

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Dec 2019 17:18
Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
Mijn CB Sevenfifty word in elk test verslag wel omschreven als de meest grijze muis ooi...
Saai, in niets goed, in niets slecht, Saai....
Toch heb ik mij lang kunnen amuseren met die motor...
Wat saai is voor de één, vindt de ander juist een toonbeeld van goed gedrag. Niks mis mee. :thumbsup:
Vier-in-lijnen zijn nu éénmaal van nature uiterst geciviliseerde blokken, en als voorzien van grote cylinderinhoud dan ook nog eens extreem soepel en krachtig, al van bij ralenti. Zéker als er Honda op kleeft.
Ik heb zelf een CB900 gehad, en een XJR1300, dus ik weet waarover ik spreek: power, souplesse, grunt, trillingsarm, al wat je wilt.
Maar dat waren wel mooie moto's :mrgreen: Die CBF1000F is qua uiterlijk enorm saai. Zet daartegenover eens de bloedmooie CB1300.
Dat is wel een pak schoner !
Image
Vind ik. :peepwall:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dromen van motortestjes

Post by Marsman »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24
Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... honda/279-honda-cbf1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
1) definieer "saai"
2) never judge a book by the cover

Toen ik de eerste keer in mijn leven een Suzuki VX800 zag, kreeg ik spontane braakneigingen: ze konden ze onmogelijk lelijker maken. Dat werd echter onze eerste 'reismotor' waar we zeer veel kilometers mee afgemaald hebben en ik heb er uiteindelijk 3 gehad.
Ik heb ooit een testrit gemaakt met een CBF1000F en, had er een cardan onder gehangen plus een iets grotere benzinetank, dan was die zeker verkocht geweest.
Idem met de Jetta: ik heb een TX model '87 gehad met een 1600 td erin en dat was met grote voorsprong de beste auto die ik ooit gehad heb. Saai zei u? De dingen die we daarmee uitgehaald hebben kunt ge aan gene gewone mens vertellen want die gelooft u niet...
Mijn 2 zonen hebben er 3 in de garage staan: een 1800GT, een 1600 en een 1300. En ja, daar zit ne grijze bij. Maar de fun die ze daarmee hebben is priceless.
Ik zal zelfs meer zeggen: quand j'étais jeune et beau ben ik ooit eigenaar geweest van dé oersaaie auto bij uitstek: een Lada 1300 en dat was, in tijden van de grote opkomst van voorwielaangedreven karretjes à la VW Golf, Renault R5 of Peugeot 204 et tutti quanti, de plezantste auto waarmee ik ooit gereden heb. Alleen maar omdat die op de achterwielen aangedreven werd. Bovendien zou het wel eens kunnen dat dit toentertijd een van de laatste betaalbare auto's waren met achterwielaandrijving. En als ge daar een heel klein beetje deftig mee overweg kon, dan hield je al die voorwielaangedreven patserbakken van de eerste tot de laatste ver in je achteruitkijkspiegel. Zelfs in de winter...
Alleen had dat ding zo'n verschrikkelijk grote dorst... :w00t:

Om maar te zeggen dat niet iedereen dezelfde smaak en/of verwachtingen heeft.

En dan kom ik terug bij mijn uitgangsstandpunten:
1) definieer "saai"
2) never judge a book by the cover
:dontknow: :rolleyes:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Hey, boeiende gesprekken toch? !! :grin: :thumbsup:

En Marsman heeft overschot van gelijk: het is wat je er mee doet, wat bepaalt of 't saai wordt of niet.
Maar ik had het wel degelijk over de looks van de CBF. ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dromen van motortestjes

Post by Stefke »

Marsman wrote: 12 Dec 2019 12:00 quand j'étais jeune et beau ben ik ooit eigenaar geweest van dé oersaaie auto bij uitstek:
dat kan niet, er bestonden toen nog geen auto's.... :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dromen van motortestjes

Post by zappa »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24

Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
Ik heb ooit eens een vervang vw vento gehad, WAAAAUUUW dat ging wel goed vooruit ! (vento = jetta) 't kleur weet ik niet meer maar, dat ik vlugger aan 't eind de straat was des te meer :mrgreen: 't enige saai aan die auto was, dat je steeds met dat liedeke van den Will Tura moa ven toh in je hoofd zat :lol:
sig nature

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Dromen van motortestjes

Post by Mario »

Marsman wrote: 12 Dec 2019 12:00
Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24
Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... honda/279-honda-cbf1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
1) definieer "saai"
2) never judge a book by the cover

Toen ik de eerste keer in mijn leven een Suzuki VX800 zag, kreeg ik spontane braakneigingen: ze konden ze onmogelijk lelijker maken. Dat werd echter onze eerste 'reismotor' waar we zeer veel kilometers mee afgemaald hebben en ik heb er uiteindelijk 3 gehad.
Ik heb ooit een testrit gemaakt met een CBF1000F en, had er een cardan onder gehangen plus een iets grotere benzinetank, dan was die zeker verkocht geweest.
Idem met de Jetta: ik heb een TX model '87 gehad met een 1600 td erin en dat was met grote voorsprong de beste auto die ik ooit gehad heb. Saai zei u? De dingen die we daarmee uitgehaald hebben kunt ge aan gene gewone mens vertellen want die gelooft u niet...
Mijn 2 zonen hebben er 3 in de garage staan: een 1800GT, een 1600 en een 1300. En ja, daar zit ne grijze bij. Maar de fun die ze daarmee hebben is priceless.
Ik zal zelfs meer zeggen: quand j'étais jeune et beau ben ik ooit eigenaar geweest van dé oersaaie auto bij uitstek: een Lada 1300 en dat was, in tijden van de grote opkomst van voorwielaangedreven karretjes à la VW Golf, Renault R5 of Peugeot 204 et tutti quanti, de plezantste auto waarmee ik ooit gereden heb. Alleen maar omdat die op de achterwielen aangedreven werd. Bovendien zou het wel eens kunnen dat dit toentertijd een van de laatste betaalbare auto's waren met achterwielaandrijving. En als ge daar een heel klein beetje deftig mee overweg kon, dan hield je al die voorwielaangedreven patserbakken van de eerste tot de laatste ver in je achteruitkijkspiegel. Zelfs in de winter...
Alleen had dat ding zo'n verschrikkelijk grote dorst... :w00t:

Om maar te zeggen dat niet iedereen dezelfde smaak en/of verwachtingen heeft.

En dan kom ik terug bij mijn uitgangsstandpunten:
1) definieer "saai"
2) never judge a book by the cover
:dontknow: :rolleyes:
volgens mij speelt hier het syndroom "vroeger was alles beter", misschien zelfs gekke-koeienziekte :mrgreen: :peepwall:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Muug wrote: 12 Dec 2019 11:31
Image
Vind ik. :peepwall:
Ok ok, die 1300 is iets zot.... en is stiekem ook een kanshebber om CB750 & CBR 600 te gaan vervangen.
net zoals een DUKE 690...

in't voorjaar wat gaan testrijden... kijken wat ik het leukste vind....
Momenteel toch het idee dat 3 motoren in de garage wat veel is :p

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Dromen van motortestjes

Post by Mario »

ik heb het meer voor een XJR1300 dan
als ik ooit nog een andere moto koop, is dat wel een mogelijke kanshebber

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Dec 2019 08:47 Momenteel toch het idee dat 3 motoren in de garage wat veel is :p
Ah,
als de mensen mij zeggen "Maar waarom hebt gij meer dan één moto nodig?" dan is mijn antwoord "Maar waarom hebt gij meer dan één paar schoenen nodig?" :laughing:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Muug wrote: 13 Dec 2019 10:10 Ah,
als de mensen mij zeggen "Maar waarom hebt gij meer dan één moto nodig?" dan is mijn antwoord "Maar waarom hebt gij meer dan één paar schoenen nodig?" :laughing:
Maar die schoenen kosten enkel geld bij aankoop...
die motoren.... niet.... :p

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Dec 2019 10:25
Muug wrote: 13 Dec 2019 10:10 Ah,
als de mensen mij zeggen "Maar waarom hebt gij meer dan één moto nodig?" dan is mijn antwoord "Maar waarom hebt gij meer dan één paar schoenen nodig?" :laughing:
Maar die schoenen kosten enkel geld bij aankoop...
die motoren.... niet.... :p
Ah, maar daar moogt ge niet zo hard aan denken eh. 8-)
Overlaatst nog voor een buur een rap berekeningske gemaakt, heel rudimentair. 10.000km per jaar, 6-7L/100km, grofweg 1.5€/L, dus 1000€ per jaar aan brandstof, maal dertig jaar = 30.000€ letterlijk opgebrand. En dan zit je nog met banden, kettingen, motorpakken, verzekeringen, schadegevallen, je komt moeiteloos aan 60.000€ over al die jaren. Da' s een schoon opgebrand spaarpotje eh :mrgreen: En we gaan door tot we er bij neervallen en niet meer kunnen rechtstaan.
Ah, ik heb sinds een paar jaar een app waarmee ik onze reiskosten bij hou, van weekends en uitstapjes en grotere reizen. Daar gaat ook veel geld naar toe, hoe budget minded je ook bent. :oops: En als ge dan ziet hoeveel vaste kosten ne mens per maand heeft.... :wall: Moeder waarvoor werken wij? :dontknow: :mrgreen:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dromen van motortestjes

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 12 Dec 2019 11:31 Vier-in-lijnen zijn nu éénmaal van nature uiterst geciviliseerde blokken, en als voorzien van grote cylinderinhoud dan ook nog eens extreem soepel en krachtig, al van bij ralenti. Zéker als er Honda op kleeft.
Kawa heeft daar een oplossing voor, een big bang 4-in-lijn blok :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply