Motornieuws!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 24 Nov 2021 11:51CCM heeft indertijd ook iets gelijkaardigs geprobeerd met de GP450. Die was iets goedkoper, maar had wel wat problemen
Da's nog vriendelijk gezegd....
Die CCM was echt wel cool gemaakt, maar waar zitten hun dealers als je ze nodig hebt? Dat leidde tot behoorlijk kromme situaties. De voorvork was merk zus en dan moest je iemand vinden die die kon servicen. Motorblok was een ander merk, de remmen ook weer een ander merk.... en zo was je indien er iets defect was of wat grondig onderhoud nodig had, constant "gekloot". En bij lange reizen over continenten was 't nog een pakske erger. :pillepalle:

Wat die Honda CRF450Rally betreft met lange onderhoudsintervallen: Honda heeft de gewoonte om niét te doen wat de rest van de wereld wilt, dus ik reken er niet op. :|

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

een Yamaha of Honda basis is idd wreed praktisch.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

En Yamaha reageert (misschien ooit eens) op de komst van de Tuareg:

https://www.motorradonline.de/enduro/ya ... -prototyp/

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 24 Nov 2021 14:30 En Yamaha reageert (misschien ooit eens) op de komst van de Tuareg:

https://www.motorradonline.de/enduro/ya ... -prototyp/
een CP3 blokske er in zou nog toffer zijn... 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

tja, de Japanners doen doorgaans niet wat je logischerwijs zou verwachten...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motornieuws!

Post by Blackbert »

Een beetje enduro/rallyrijder doet toch het meeste onderhoud zelf?
Als dat onderhuids allemaal Yamaha is kunnen onderdelen en onderhoudsstukken toch niet ver weg zijn?
Voor de rest: tinternet.
Sinds de invoering van het COC is ook in de rest van de EU een moto kopen poepsimpel. Gewoon wachten op ene van een jaarke oud met 6001 km en 't is ook voor de douane en de DIV een tweedehandse. Scheelt wel wat euro's.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motornieuws!

Post by Blackbert »

Dingske, die madam uit GB met piglet op advrider, heeft toch ook eens een WR450 omgebouwd voor den Dakar. Veel werk en geld.
Ze was daarna ook bezig om met de mannen van RallyRaid, een KTM 450 blok te bouwen op het onderblok van een 690. Om met meer olie langere intervallen te krijgen. Weet alleen niet of dat ooit wat geworden is.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Blackbert wrote: 24 Nov 2021 21:10 Dingske, die madam uit GB met piglet op advrider, heeft toch ook eens een WR450 omgebouwd voor den Dakar. Veel werk en geld.
Ze was daarna ook bezig om met de mannen van RallyRaid, een KTM 450 blok te bouwen op het onderblok van een 690. Om met meer olie langere intervallen te krijgen. Weet alleen niet of dat ooit wat geworden is.
Laatste keer dat ik dat controleerde niet.

Wat onderweg zelf onderhouden betreft: alles bestaat in gradaties. Als je in de pampas gestrand bent met een exotische remklauw waarvan de zuigerdichtingen onvindbaar zijn, dan heb je een probleem. Of als je exotische en dus even onvindbare voorvorkbeen vervangen moet worden.... Er is eens jaren geleden een Duits/Nederlands koppel met twee van die moto's op een grote reis vertrokken en ik heb daar eens ergens op het internet verhalen van terug gevonden, over welke ellende het was om hun CCM's te kunnen servicen. Ik zal straks eens zoeken of ik het nog terug kan vinden.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Motornieuws!

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 25 Nov 2021 08:28 Er is eens jaren geleden een Duits/Nederlands koppel met twee van die moto's op een grote reis vertrokken en ik heb daar eens ergens op het internet verhalen van terug gevonden, over welke ellende het was om hun CCM's te kunnen servicen. Ik zal straks eens zoeken of ik het nog terug kan vinden.
Ik denk dat je Lobke ook ontmoet hebt op Discover Overland, neen?

Die customs die Jenny Morgan gebouwd heeft voor Dakar en andere Rally's ga je trouwens heus ook niet goedkoper bij elkaar krijgen dan zo'n Fantic. Maar ik neem aan dat er aan die Fantic ook nog wel wat kosten zullen zijn om die de technische keuring van Dakar door te krijgen. Zoals ik al zei, het is vooral de styling en looks die tellen.
Jenny heeft haar Dakarmotor geloof ik verkocht. Van de KTM 450-690 crossover is volgens mij niets meer geworden. Ze heeft wel een hand gehad in de Rally Raid Products kit voor de CB500X. En ze heeft ook nog ergens een XT660Z verbouwd gehad om Rally's mee te rijden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 25 Nov 2021 11:40
Muug wrote: 25 Nov 2021 08:28 Er is eens jaren geleden een Duits/Nederlands koppel met twee van die moto's op een grote reis vertrokken en ik heb daar eens ergens op het internet verhalen van terug gevonden, over welke ellende het was om hun CCM's te kunnen servicen. Ik zal straks eens zoeken of ik het nog terug kan vinden.
Ik denk dat je Lobke ook ontmoet hebt op Discover Overland, neen?
Op zoek naar zo'n CCM had ik met haar eigenlijk al contact gehad nog voor ze bij jullie een presentatie gegeven heeft. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

duibhce Kaelann wrote: 25 Nov 2021 11:40
Die customs die Jenny Morgan gebouwd heeft voor Dakar en andere Rally's ga je trouwens heus ook niet goedkoper bij elkaar krijgen dan zo'n Fantic. Maar ik neem aan dat er aan die Fantic ook nog wel wat kosten zullen zijn om die de technische keuring van Dakar door te krijgen.
Fantic zal de XEF450 Rally in twee versies aanbieden:

De "basis" versie voor 15K.

De competitie versie voor ca. 10k meer om mee te pakken naar de Dakar technische keuring.


En tegelijk heeft Fantic dochter Minarelli op de EICMA de nieuwe XE300i motor voorgesteld, 300cc 2Takt met injectie voor de Fantic XE300i Enduro's (voorzien voor model '23).

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motornieuws!

Post by OzzePaa »

Nu nog éne waar ik ook een toerke van 500km kan mee doen zonder dattem onderweg een dik uur aan nen draad moet, en we zijn vertrokken ;) :mrgreen: :lol:

https://www.hln.be/drive/elektrische-mo ... gle.com%2F
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Ik heb wel een boon voor triples. Zeker die van Triumph. En kijk ze hebben weer een paar aantrekkelijke modellekes erbij. Speed Triple, Speed Triple RS en RR, Tiger 660 en nu de nieuwe Tiger 1200. Benieuwd hoe dat ding rijdt. 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

Engelse moto's ...

't Is blijkbaar iets aanstekelijks: ouwe Britse merken uit de gracht trekken.

DOT (nu ja; ne ge-caféracerde Kawa) bijvoorbeeld, of BSA.

Waarschijnlijk in navolging van de nieuwe creaties van Royal Enfield die toch blijkbaar geen onverdeeld succes blijken te zijn, of zelfs Norton. Al denk ik aan die laatste als een creatie dat ook in een Schots meer zou rondwaren ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

den Bullet wrote: 09 Dec 2021 10:27 Engelse moto's ...

't Is blijkbaar iets aanstekelijks: ouwe Britse merken uit de gracht trekken.

DOT (nu ja; ne ge-caféracerde Kawa) bijvoorbeeld, of BSA.

Waarschijnlijk in navolging van de nieuwe creaties van Royal Enfield die toch blijkbaar geen onverdeeld succes blijken te zijn, of zelfs Norton. Al denk ik aan die laatste als een creatie dat ook in een Schots meer zou rondwaren ...
En wat dan te denken van Italiaanse merken, die her en der van de schroothoop geraapt worden! Door Zinezen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Ducati Desert X

https://www.ducati.com/ww/en/bikes/desertx/desertx-937
202kg droog aan de haak
223kg rijklaar


16000 euro - ik had het - ducati gewijs - veel duurder verwacht.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Hmm, ook wel aardig design die Desert X

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motornieuws!

Post by Blackbert »

Nice. en niet in de 'meer power is beter' val getrapt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Motornieuws!

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 09 Dec 2021 18:07 Ducati Desert X

aauw de sled heeft afgedaan ? :shock:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

16000 vind ik toch nog steeds erg veel geld....

Post Reply