Zand Los

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Post by F M »

Loetje was er op een andere wjize over begonnen, maar ik wil het even over de serie zelf hebben.
Ik ben er naar beginnen kijken, en dan moet ik nu eenmaal de serie uitkijken.

Wat was er goed aan ? Prachtige beelden, er zijn in Belgi? professionele cameramensen! Image
Wat was er slecht aan ? Zowat al de rest. Image

Voorbeelden.

Het overmatige gebruik van flashbacks: Er is een dialoog over een bepaald gebeuren, en hups, je krijgt dat met een flash-back in beeld, ook al heb je die scene al gezien. Totaal overbodig dus. Image

Het verschrikkelijk trage ritme. Mogelijks wil de regisseur hiermee het Afrikaanse ritme oproepen, maar in 2 van de 3 keren zit je inwendig te schreeuwen tegen de acteurs: 'zeg het nu eindelijk!!! in plaats van al die aarzelingen. Image

Karikaturale karakters die niet evolueren.
- een ouderwetse wat wereldvreemde dokter; een piekerende echtgescheiden man; een neurologische bankroete; een zogezegde financi?le man van de wereld die overal de oplossing vindt; een opvliegende broer van de piekerende; een na?eve, onwetende, rechtschapen, liefhebbende, eeuwig zagende echtgenote; een eigenwijze, in zichzelf gekeerde geheimzinnigaard, een buitenlandse slechterik die er vooral lelijk moet uitzien, en zo kan je nog doorgaan... Image

10.000 keer de zelfde uitdrukking: "Waar zedde gij mee bezig ?", ook als de persoon die het zegt heel goed weet waarmee die bezig is.

Het bijsleuren van altijd weer nieuwe gegevens, net als in een soap zoals thuis of familie. Maar daar doen ze er 200 afleveringen over, terwijl dat hier allemaal aan bod komt in een tiental afleveringen. Veel van die plots worden ter sprake gebracht, maar worden helemaal niet uitgewerkt. Waarom wordt dat er dan bijgesleurd ? Voorbeelden hiervan:
- De broer die blijkbaar heel goed overeen kwam met de schoonzus, dat schept verwachtigingen, maar verder ?
- De echte vader die gevraagd heeft in contact te komen met Vincent , en dan ?
- Het grote drama dat de foto's in een tijdschrift verschijnen, en dan ?
- De Russische gangster die dreigt de medewerker te doden als hij Vincent niet vindt, en dan ?
- De grote angst bij de dokter die het geld in de Zwitserse bank moet gaan deponeren, en dan ?
- ...

En dan de onwaarschijnlijke, onlogische, onverklaarde gebeurtenissen.
- De man die achter Vincent aanzit: die stopt met de achtervolging, en een paar afleveringen verder komt hij terug, en dan houdt hij er weer mee op ?
- De vader die naar Namibi? trekt en dringend Vincent wil bereiken: waarvoor ?
- Het doden van de baas van Vincent nadat hij het geld heeft overhandigd: waarom ?
- ...

Om dan te eindigen met een ongelofelijk ridicuul einde:
Vincent laat zijn lief achter en rijdt met de motor weg (waarom?), krijgt dan een banaal motorongeval met uiterst bizarre kwetsuren als gevolg (ik ben nog nooit gevallen met de motor, maar als ik ooit zou vallen, dan liefst zoals hier: verder glijden over de grond zonder iets te raken). En dan zijn de anderen plots geroerd en willen het werk van de tot dan verguisde Vincent afmaken. Lijkt wel het einde van een stationsromannetje. Image

Neen, helemaal geen goede serie. Image
Voil?, dat moest me eens van het hart. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Zand Los

Post by Wipr »

De kloterij is als de meeste mensen aan zo'n serie beginnen dan zien ze die ook uit. Ik ben zo'n voorbeeld, mijn vrouw ziet nog mee als het er dan uitkomt maar laat er andere zaken niet meer voor vallen.

Ik vond ze ook niet goed. Zal wel een knap land zijn Namibi? maar zoals het in beeld gebracht werd, vond ik er niet veel aan en zoals de meesten is er hier ook geen piepklein teeveeke meer.

Het einde gisteren vond ik maar zwak maar eigenlijk had ik een motorongeluk al langer zien aankomen en gisteren zei ik nog tegen mijn Imageam. Voila se, nu gaat het gebeuren denk ik.

De acteerprestaties vond ik over heel de lijn ook niet al te denderend.

Het verhaal was veel, veel te langdradig met, zoals gezegd teveel flashbacks. Maar ergens wel begrijpbaar want we zijn een achterlijk volkje. Elke bevolkingsklasse kijkt immers mee en getuige als "man bijt kameel" in het achterhoofd houdende. Tja, voor de ??n gaat het veel te traag maar gegarandeerd dat er mensen nog over zitten te denken hoe het nu zat.

Lang leve De BOSPOEPER

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zand Los

Post by Raketman »

vlaamsche series...daar naar moeten kijken ervaar ik door de band genomen als een zware straf Image .
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Zand Los

Post by diskeletloetje »

Niet alleen rammelde he scenario langs alle kanten, het einde was ook verre van spannend of geslaagd te noemen.
Diene Vincent valt (allez, glijdt van zijne moto) in de grav? zonder iets te raken en blijft daar voor dood liggen. Zijn lief vindt hem en aait hem wat op zijne bol Image om dan doodleuk naar die vader te bellen om rustig te vertellen dat hij een accident heeft gehad...Niet echt realistisch h?...
En wat ik mij afvraag: waarom blijven die allemaal in Namibi?? Is diene Vincent dood of zo opt einde?
Manmanman: wat een kans was dat: een prachtig land, een motorreisverhaal, het kon zo mooi geweest zijn indien men een klein beetje meer had ge?nvesteerd in een geloofwaardig scenario. Men had in ieder geval al enkele goeie acteurs te pakken: een Koen De Bouw en Mathias Schoenaerts ziet Diskeletloetje nog wel geire acteren op nen donderdagavond... Image
Maar daarentegen werd het een langdradige saaie serie met een geweldige anticlimax. De enigen die er plezier aan beleefd hebben is volgens mij de cast zelf: zo eens 2x3 weken naar Afrika op kosten van de belastingsbetaler, ik zou het ook wel eens willen doen...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zand Los

Post by zappa »

sssssttt! ik moet die nog allemaal bekijken, op de eerste na, iedere week trouw op de dvd opgenomen.

Maar lees 't al, zal zijn als bij de smaak vd keizer en katarakt alles opgenomen, een of twee vol gehouden om te kijken en m'n man verder laten kijken ik voor den pc, beetje over motokes lezen Image
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zand Los

Post by Raketman »

Koen de Bouw, is dat dan diene buitenlandse slechterik die er vooral lelijk moet uitzien ?

Image

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zand Los

Post by Muug »

ik kijk al jaren niet meer naar tv. Ok, dat ding staat hier wel aan, maar ik heb meestal wel andere dingen te doen.
Dus niks gezien van Los Zand, niks van Vlees en bloed, niks van pappenheimers, niks nougabollen. En ik vind dat niet erg.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Zand Los

Post by diskeletloetje »

Koen de Bouw, is dat dan diene buitenlandse slechterik die er vooral lelijk moet uitzien ?

Image

Image
Image
Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zand Los

Post by F M »

De enigen die er plezier aan beleefd hebben is volgens mij de cast zelf: zo eens 2x3 weken naar Afrika op kosten van de belastingsbetaler, ik zou het ook wel eens willen doen...
En zelfs dat zou niet waar zijn. Het is opvallend dat zelfs niemand van de acteurs de serie geslaagd vindt. Toen Koen de Bouw gevraagd werd waarom de mensen naar deze serie moeten kijken, zei hij dat de mensen beter iets buiten zouden gaan doen ipv voor de TV te kruipen...

Achteraf bekeken had hij gelijk. Image

@Zappa: vergeefse moeite om de reeks op te nemen. Als ik niet die vervelende dwangmatigheid had om een serie af te kijken als ik begonnen ben, dan had ik zeker het einde nooit gehaald.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zand Los

Post by zappa »

tja en ze rijden dan ook nog met bmw's Image en niet eens land cruisers Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zand Los

Post by TRooPER »

tja en ze rijden dan ook nog met bmw's Image en niet eens land cruisers Image
hadden ze nu ne keer met nen enfield gereden en als assitentie lada niva's
ik had de reeks ook voor 2 afleveringe gezien, kwestie van wat aktiebeelden gehad te hebben.

na 2 afleveringen gezien te hebben , enkele weken tussen elkaar in, kon ik nog volgen, zo spannend
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zand Los

Post by F M »

Ik mag mezelf quoten, want ik rij met een BMW Image
- De echte vader die gevraagd heeft in contact te komen met Vincent , en dan ?
- Het grote drama dat de foto's in een tijdschrift verschijnen, en dan ?
- De Russische gangster die dreigt de medewerker te doden als hij Vincent niet vindt, en dan ?
Net een column gelezen in het Nieuwsblad. De schrijver heeft dezelfde mening over de reeks als wij. Maar hij heeft wel een reden voor de aangehaalde onuitgewerkte thema's: het verhaal had een open einde. Met andere woorden, er is ruimte gelaten om er een vervolgreeks aan te breien.


LAAT HET UIT !!!!! Image


Hoewel, ik zou gewoon niet meer kijken. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zand Los

Post by Raketman »

Uzelf quoten is een bizar gegeven.
Allez, op wat slaat dat nu :


Ik voel mij vandaag weer die jonge, viriele blonde adonis waarvoor de vrouwen bij bosjes in zwijm vallen Image ...
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zand Los

Post by Raketman »

Ik voel mij vandaag weer die jonge, viriele blonde adonis waarvoor de vrouwen bij bosjes in zwijm vallen Image ...
Image
Nil volentibus arduum

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Zand Los

Post by fore »

Ik voel mij vandaag weer die jonge, viriele blonde adonis waarvoor de vrouwen [color=#FF0000:sen2brns][b:sen2brns]bij bosjes in zwijm vallen [/b:sen2brns][/color:sen2brns]8-) ...
Image ... last van zweetklieren, winden, stinkende adem, puisten ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zand Los

Post by zappa »

van 't verschieten of te veel wind? kan je ook omvallen Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zand Los

Post by F M »

Ik voel mij vandaag weer die jonge, viriele blonde adonis waarvoor de vrouwen bij bosjes in zwijm vallen Image ...
Image
Stupid, lol !

Verduidelijk eens het woord 'weer': Je bent weer die Adonis, of je voelt het weer ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Zand Los

Post by Stefke »

eeeuuuh.... gaat het hier over die zoveeldelige promotiefilm voor BMW en LandRover? Image
waar ik zo af en toe trailerke van zag? dat trailerke was al..."geeuuuuuuuwww" Image

Post Reply