Super Ten Concept

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Post by duibhce Kaelann »

Weer een nieuw filmpje over de Nieuwe Super Tenere. (allez, renderings van de Yamaha ingenieurs...)

[url]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Super Ten Concept

Post by Blackbert »

Voor mij ne zebra of ne zwarten. Image
Ene met reclame mag ook, maar dan moet er 25% van de prijs af. Image

Komt dees echt van Yamaha? Ik herken tenminste geen stukken KTM, XT660Z, Vara of Transalp meer.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Super Ten Concept

Post by duibhce Kaelann »

Komt dees echt van Yamaha? Ik herken tenminste geen stukken KTM, XT660Z, Vara of Transalp meer.
Het ziet er in elk geval heel realistisch uit en het filmpje zelf is helemaal in dezelfde stijl als het andere marketingmateriaal dat Yamaha totnogtoe heeft vrijgegeven. Dus ik denk wel dat het een authentiek Yamaha concept design is.

de text op de Yamaha website is ook weer aangepast trouwens: [url]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Super Ten Concept

Post by zappa »

gaat dit over die in M&T 1/'10 staat op blz 10? Een 1200 vtwin?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Super Ten Concept

Post by duibhce Kaelann »

gaat dit over die in M&T 1/'10 staat op blz 10? Een 1200 [color=#FF0000:2qibltgy]vtwin[/color:2qibltgy]?
neen dus Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Super Ten Concept

Post by Muug »

er lopen in europa en de rest van de wereld nog steeds super T?n?r?-adepten rond, en die zijn zelfs zeer aktief, ze organiseren het hele jaar rond bijeenkomsten. Ik heb dit jaar lesgegeven aan iemand die drie supert?n?r?'s in zijn garage heeft staan en die ging meermaals per jaar naar de uithoeken van Europa om ginder zijn T?n?r?-maten te ontmoeten.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Super Ten Concept

Post by Raketman »

Als ge een klein beetje zoekt, kunt ge van elk model wel een paar adepten vinden...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Super Ten Concept

Post by Muug »

zijde zot? Zoveel tijd heb ik niet zenne Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Super Ten Concept

Post by Cotthem »

10 maanden geleden had ik al die chesterfield uitvoering als desktopfoto.
Ik vrees dat het nen enthousiaste photoshopper geweest is.

Het zou anders wel een schoon modelleke zijn dat hier thuis der gerust nog bijkan Image


bankrekeningcheck....... Image ......... Image ......... Image ........

Ach ja, ben nu al niet meer bij te houden met ne 660 Image


Image Image



http://www.yamaha-motor-europe.com/super-tenere/

Hier beschikt de fotosjop zelfs nog geen usd-vork

Image

Image


...ik moet gaan afwassen
"...the path is the destination"

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Super Ten Concept

Post by duibhce Kaelann »

nu ge het zegt, de voorkant klopt ook niet. De teaser op de website van Yamaha heeft 2 naast elkaar geplaatste koplampen (genre Granpasso) terwijl die in het filmpje dezelfde voorkant heeft als de 660.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Super Ten Concept

Post by Cotthem »

nu ge het zegt, de voorkant klopt ook niet. De teaser op de website van Yamaha heeft 2 naast elkaar geplaatste koplampen (genre Granpasso) terwijl die in het filmpje dezelfde voorkant heeft als de 660.
Ook geen cardan zoals Yamaha beweert. Ik vrees dat de supertenere nog nie half zo sexy gaat zijn. Tzal eerder nen GS konkurent dan ne KTM-killer worden.

Image


Image


....kmoe gaan stofzuigen.... Image
"...the path is the destination"

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Super Ten Concept

Post by TRX »

nu ge het zegt, de voorkant klopt ook niet. De teaser op de website van Yamaha heeft 2 naast elkaar geplaatste koplampen (genre Granpasso) terwijl die in het filmpje dezelfde voorkant heeft als de 660.
Ow, gij waart serieus, ik dacht dat ge da filmke gepost had met een serieuze sarcastische ondertoon....

Image

Ik heb de hoop al lang opgegeven en als er effectief ene komt zal ik em alleszins niet kopen, ben content met mijne tweety....

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Super Ten Concept

Post by Tom Thumper »

Dat filmke is wel echt! Ik heb dat ook al gezien, stond op internet, dan moet het wel echt zijn!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Super Ten Concept

Post by duibhce Kaelann »

Ik heb de hoop al lang opgegeven en als er effectief ene komt zal ik em alleszins niet kopen, ben content met mijne tweety....
ik denk inderdaad adt ie er uiteindelijk wel zal komen. Maar tzal toch ook niet meer voor 2010 zijn dat ie in de winkel zal te vinden zijn. Het kleine beetje informatie dat Yamaha al heeft vrijgegeven zal ook wel correct zijn: 270? parallel twin (inhoud nog te bepalen), combined braking, ABS, cardan.
Dat doet wel allemaal vermoeden dat ze recht op de GS(A) markt mikken, niet op de 990.
Het zal dus eerder een stevige reismotor worden met voldoende peoier voor een passagier mee te nemen en een klein avontuurlijk kantje...

ik ga er dus ook mijn Ten niet vor inruilen hoor.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Super Ten Concept

Post by Cotthem »

Ik heb de hoop al lang opgegeven en als er effectief ene komt zal ik em alleszins niet kopen, ben content met mijne tweety....
ik denk inderdaad adt ie er uiteindelijk wel zal komen. Maar tzal toch ook niet meer voor 2010 zijn dat ie in de winkel zal te vinden zijn. Het kleine beetje informatie dat Yamaha al heeft vrijgegeven zal ook wel correct zijn: 270? parallel twin (inhoud nog te bepalen), combined braking, ABS, cardan.
Dat doet wel allemaal vermoeden dat ze recht op de GS(A) markt mikken, niet op de 990.
Het zal dus eerder een stevige reismotor worden met voldoende peoier voor een passagier mee te nemen en een klein avontuurlijk kantje...

ik ga er dus ook mijn Ten niet vor inruilen hoor.
De 990 zal de enigste echte zware avontuurlijke motor worden.
Mijnen tenere zal nog wel efkes blijven Image
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Super Ten Concept

Post by Muug »

Ge vergeet den 950 Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Super Ten Concept

Post by Cotthem »

Ge vergeet den 950 Image
...we hebben het over de nieuwe verkrijgbare adventure-bikes h? Pol, nie over "classics"

Image Image

Nee serieus, tis toch erg dat het enige alternatief in de 1000cc klasse maar 1 merk gaat zijn.
bon, ik ben nog altijd kontent met mijn tracteurke, ondanks dat het gras al er soms eens groener uitziet op een ander. Image
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Super Ten Concept

Post by Muug »

hamvraag is : waarom in godsnaam een zware? Veel te lomp op onverhard. En veel te krachtig. Je bent meer bezig met het onder controle houden van de kilo's en de paarden dan met het rijden an sich. Hoewel dit wellicht voor jullie loze woorden zijn, is dit mijn ervaring met deze machines.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Super Ten Concept

Post by Tom Thumper »

hamvraag is : waarom in godsnaam een zware? Veel te lomp op onverhard. En veel te krachtig. Je bent meer bezig met het onder controle houden van de kilo's en de paarden dan met het rijden an sich. Hoewel dit wellicht voor jullie loze woorden zijn, is dit mijn ervaring met deze machines.
Image

En dan komt dat nog van een 9*0 rijder zelf, waar gaan we dat schrijven.
Op onverhard mis ik al die pk's langs geen kanten. Gewoon ongecompliceerd gaazzz kunnnen geven! Image
Ben wel content dat er nog een Tijgerke in mijn schuur staat om op de weg te gaan spelen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Super Ten Concept

Post by Blackbert »

de nagel op zijn kop.
al toen de XT660 uitkwam zat ik te hopen op een [u:1be5zk6c]iets[/u:1be5zk6c] zwaardere versie. vering van de mijne, pk's en koppel van de 1150GS, ongeveer 200kg. meer is echt niet nodig, kan je echt alles mee doen.

maar de constructeurs blijven dezelfde fout maken: net te weinig of (veel) te veel. (of ze maken niks meer, zoals Honda, Suzuki, Kawa)

Misschien moeten we maar eens zelf aan de slag: XT660Z, ADV S vering eronder, TDM blok erin.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply