Dealers

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Post by Wipr »

Naar aanleiding van het 1190R topic van de Susse.

Welke dealers krijgen goede bevindingen, welke mindere of slechte commentaar.

Laat ons het op motorfietsdealers houden Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dealers

Post by Wipr »

Zelf leg ik mijn vertrouwen de dag van vandaag in:

Burger (Triumph & Guzzi), ken den Andy ondertussen wat.
Daeco (Aprilia): kleine familiezaak en altijd bereid tot een goede uitleg
2wheels/ Verboven: Sinds ze samen zijn en ik de zaakvoerder van 2wheels ken (van bij Honda) heb ik daar gene schrik van maar niet bij de deur.

Honda dealers in het Antwerpse (min of meer rond de stadskern zijn er niet meer en bij Ideal heb ik geen goed gevoel.

Een hele goede mechanieker in het Borsbeek is Euromotors. Onafhankelijk en heeft mij met tal van moto's in het verleden al goed geholpen. Ben daar zelfs eens met ne moto met een ketting/ tandwielenset in de verpakking (aangekocht via het internet) tot daar geweest en gevraagd of hij dat wou plaatsen. geen probleem. Heeft me een 50euro gekost.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dealers

Post by Bij »

Als ge ne goeie yamaha dealer zoekt
AMC in stabroek daar ben ik 10 jaar zeer tevreden klant geweest. (maar aan die ouw BMW's wil hij ni werken Image )
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Dealers

Post by susse »

kan enkel voor KTM spreken
in 2004 heeft KTM Belgi? mij gezegd dat ik met de 950 enkel bij Warrant in Bousval mocht gaan
ondertussen weet ik dat dat een reden heeft
Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

Warrant in Bousval
wacht zenne, diene naam, dat zegt mij wel iets.... Image

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Dealers

Post by susse »

komtagtege... Image
jommo... nagommenegank...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Dealers

Post by Theo »

En wat was dan de reden?

Bij Dam in Hoeselt doen ze blijkbaar nog alleen puur off-road???

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Dealers

Post by susse »

bij Dam zijn ze derin geslaagd om mijnen eerste 950 te monteren als nen big-bang harley motor toen ze na 300 km de kapotte krukas moesten vervangen

best dat die enkel nog monocilinders doen Image
jommo... nagommenegank...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Dealers

Post by fore »

Active Pits, Mechelen.

Gemengde gevoelens. Op technisch gebied ... wordt er al is vergeten een vijs vast te zetten met ne sleutel. Image

Ze geven garantie op hun eigen werk/flaters ... maar ge moet wel AL hun werkplaatsrapporten bijhouden/voorleggen en ge moet 'klappen' of ge betaald dubbel. Image
Tot de laatste centiem en sekonde (afgerond naar boven) word je aangerekend .... ( tel om naar huis te bellen, een parkervijs, een moertje van M5 ... )

Enfin ... Nen dealer waar ge geen 'zaakjes' kunt afpingelen ... maar ge krijgt wel wat zekerheid/service voor in de plaats (maar ge moet goed bij uwe kievief zijn)
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

Ik vind dit een beetje een dwaze en onzinnige topic, en dit omdat de hier genoteerde ervaringen zich letterlijk beperken tot ??n of hooguit een handvol meningen per dealer, terwijl deze dealers meestal toch wel over ettelijke honderden klanten beschikken die samen ettelijke duizenden of zelfs tienduizenden ervaringen tellen. Anders gezegd : hier wordt een zwaar verwrongen beeld opgehangen van een dealer, wat nooit de bedoeling kan zijn.

De intenties zijn vanzelfsprekend goed, maar een klein forum als dit, dat door slechts een handvol mensen gevolgd wordt, is daarvoor niet het beste middel. Als men al info zou willen verzamelen - ?ls! - dan zou men dat beter doen op een megagroot forum zoals motorforum.nl.

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Dealers

Post by susse »

ni akkoord

als nen dealer nen dikken afzetter is mag da geweten zijn
als ne andere idioten van mekaniekers rondlopen heeft mag dat ook geweten zijn

langs nen andere kant is het inderdaad niet zo dat ??n gevalleke van nen dealer ne slechte maakt

of ne goeie natuurlijk...
jommo... nagommenegank...

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dealers

Post by den Bullet »

Just Susse.

Diene van ons (ge weet wel) is nen uitstekende mecanicien (de Sven ook zelfs), maar soms zit ge maanden te wachten tot 'm er es deftig aan begint ...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

langs nen andere kant is het inderdaad niet zo dat ??n gevalleke van nen dealer ne slechte maakt
of ne goeie natuurlijk...
inderdaad, dat bedoel ik. En we weten allemaal dat vooral klagers hun grievne op internet zetten, wat het beeld van een dealer nog meer vertekent.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dealers

Post by Wipr »

Muug, dat ik soms nen dwaze ben, is geweten maar langs de andere kant, juist omdat het een klein forum is en de meeste elkaar hier kennen, toch ongeveer van elkaar weten wat de verwachtingen zijn vind ik het juist zinnig. Er zijn veel motards maar het motorwereldje is zoals de verkleining aangeeft niet zo ontzettend groot in Belgi?, laat staan Vlaanderen.

Tijdens de tewerkstelling bij Honda heb ik gemerkt dat de concurrentiestrijd tussen de dealers bikkelhard is, je hoeft maar bij een dealer je boekje open te doen over een ander en ze hebben dan elk hun eigen verhaal wel. Tja, dat is roddelen maar wat mij betreft noem ik dat manipulatie ten voordele van de service die de dealer je kan geven.

De beste of slechtste reclame is mond op mond reclame.

Ik laat me op veel vlakken niets wijsmaken maar als er hier iets gezegd wordt over iets of iemand (dealer, neem ik dat wel mee in een eventuele beslissing). We zijn allemaal wijs genoeg om sommige commentaren te relativeren denk ik dan.
En als het juist over dat ene gevalletje gaat bij een bepaalde dealer dan kan je nog altijd beslissen of dat in de juiste context geplaatst is. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen dat hunne gal over een dealer komen spuien en meestal zonder argumentatie, veelal wordt het persoonlijk en daar heb je dan als lezer niets aan. Dat is nu net het toffe aan een forum, je leest en je neemt op (gelooft) wat voor jou van toepassing is.

Je hebt in gelijk welke branche mensen die enkel geld rieken en er zijn er nog die hun job naar behoren doen.
Vergelijk het met de dierenhandel. Je hebt hobbyfokkers en broodfokkers. Soms zijn er hobbyisten die groeien en daardoor niet meer de goede service kunnen geven als daarvoor, voorbeelden genoeg. Er zijn er evengoed die juist daarom niet willen uitbreiden en daar zijn er ook nog genoeg van.

Dat je verwijst naar het grote motor-forum.nl is juist maar daar heb je zoveel verschillende mensen dat opgedane ervaringen niet meer relevant zijn. Juist omdat het hier persoonlijker aan toegaat vind ik dit topic een bestaansrecht hebben maar goed, gij zijt de big boss. Image

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dealers

Post by Muug »

ik ben geen big boss Image
ik heb niks verboden Image
ik heb deze topic ook niet afgesloten of verwijderd Image
ik reageerde ook niet vanuit mijn big boss-zetel Image
ik reageer simpelweg als nuchtere mens Image
ziezo Image
nu mag iedereen hier gewoon verder informatie verstrekken. Image

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Re: Dealers

Post by TimS »

Ik denk dat iedereen hier volwassen genoeg is om zowel positieve als negatieve opmerkingen over dealers voorzichtig op te pakken. Maar eigenlijk is deze topic een vervanging voor de goeie ouwe mond-aan-mond reclame. En uiteraard is die zeer subjectief, maar op wat moet je je anders baseren?

Groter forum = meer meningen = misschien nog moeilijker om een beeld van de dealer in kwestie te vormen...

Enfin:
* Motos Thomas Gregor in Stabroek - tevreden tot zeer tevreden van al heb ik ze nog niet veel nodig gehad.
* Active Pits in Mechelen - eigenlijk quasi dezelfde indruk als Fore. Correct maar duur en ook 1x voorgehad dat er een onvoorziene herstelling moest gebeuren tijdens een onderhoud (vrij kostelijk) en ze gedaan zonder me even op de hoogte te brengen. [u:1sdzz5p1]Persoonlijk[/u:1sdzz5p1] vind ik zulke praktijken niet echt kunnen en ik zie me om die reden er ook niet meer teruggaan.
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dealers

Post by zappa »

Dienen waar ik vroeger ging, das pas ne goeien, die doe niks verkeerd aan mijne moto en die kost me geen enkele cent !! Image
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Dealers

Post by bompa »

Awel ik vind dit nu is nen triestige topic se, ik heb ergens nu al na verscheidene jaren een stuk of 5 moto's gekocht, altijd goed geweest altijd goed voortgeholpen geweest , en bij nen hoop gasten hoor je zeggen van, o maar daar koop ik er geen ze , en als je dan vraagt, en hoe komt het slechte ervaringen, nee eigenlijk niet ik heb er nog geen gekocht [color=#000080:1tven6h7]ik heb het maar van horen zeggen[/color:1tven6h7] op het ander forum is er ooit ook zo is iets gestart ,en dan bij een andere, bij de meeste dan een goede dealer koop ik dan toch is een nieuwe en die heeft me dan bij mijn kl.t.n, dan luister je al is naar een ander

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Dealers

Post by laouen »

Dienen waar ik vroeger ging, das pas ne goeien, die doe niks verkeerd aan mijne moto en die kost me geen enkele cent !! Image
Image

en verder: wat je zelf doet, doe je meestal beter Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Dealers

Post by petervdc »

Awel ik vind dit nu is nen triestige topic se
Ik vind net dat het w?l nuttig is, en ik peis dat iedereen elkaar wel kent op dees forum, en de ervaringen ni?t van 'horen zeggen" zullen zijn...
Keep going

Post Reply