Papieren

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Papieren

Post by duibhce Kaelann »

Ik zit met een vervelende probleem, ik wil namelijk een moto kopen
de eigenaar heeft geen gelijksvormigheidsattest meer,
maar hij heeft nog kentekenbewijs liggen,

als ik het koop zonder gelijksvormigheidsattest, zal dat voor mijj problemen veroorzaken?
Als de motor ooit ingeschreven is geweest in Belgi? is dat geen probleem. Je gaat naar de politie om een bewijs van verlies te halen voor het gelijkvormigheidsattest. Met dat attest ga je naar een offici?le merkdealer die dan een nieuw GVA kan aanvragen bij de fabrikant. Daar wordt doorgaans wel redelijk wat ??? voor gevraagd. (bji Yamaha voor mijn WR was dat 75?, bij Honda heb ik gehoord dat het mer dan 100? was).
Je kan natuurlijk ook de vorige eigenaar vragen om dat te doen voor de koop, he.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Papieren

Post by Muug »

ik vind toch ook dat die verkoper dat zelf mag regelen. Dan verliest gij daar uw tijd niet aan en ge scheurt er uw broek niet aan.... anders zou ik het niet doen. Er zijn genoeg goeiekope moto's te vinden m?t papieren. Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Papieren

Post by TRooPER »

ik denk zelfs dat de verkoper dat moet doen, de koper kan dit volgens mij niet.

het is meestal de persoon waarop de moto laatst ingeschreven is, die aangifte moet doen van verlies van papieren.


ik heb (terwijl ik tijdelijk mijn papieren kwijt was, maar nadien teruggevonden) mijn los frame moeten gaan tonen aan de agent in kwestie om aan te tonen dat die niet gestolen was, laatste kenteken afgifte stond op mijn naam.



tip: als je die motor echt wilt, dan de verkoper toch proberen overhalen dit te laten doen voor u.
doe hem bv voorstel van elk de helft van de kostprijs voor het gelijkvormigheidsattest,
het zal voor de verkoper toch moeilijk zijn om deze te verkopen zonder papieren.

en anders: laten staan, er zijn genoeg moto's, soms beetje geduld en dan kom je wel een andere tegen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Papieren

Post by duibhce Kaelann »

ik denk zelfs dat de verkoper dat moet doen, de koper kan dit volgens mij niet.

het is meestal de persoon waarop de moto laatst ingeschreven is, die aangifte moet doen van verlies van papieren.
Als je het over het inschrijvingsbewijs hebt, heb je gelijk. Maar het GVA staat niet op naam en is niet vereist voor de motor in te schrijven. Wie zou het verschil zien of de koper of de verkoper het papier is kwijt geraakt?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Papieren

Post by TRooPER »

ik denk zelfs dat de verkoper dat moet doen, de koper kan dit volgens mij niet.

het is meestal de persoon waarop de moto laatst ingeschreven is, die aangifte moet doen van verlies van papieren.
Als je het over het inschrijvingsbewijs hebt, heb je gelijk. Maar het GVA staat niet op naam en is niet vereist voor de motor in te schrijven. Wie zou het verschil zien of de koper of de verkoper het papier is kwijt geraakt?

Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Papieren

Post by TRX »

Heeft er eigenlijk ooit al iemand zijn gelijkvormigheidsattest nodig gehad?
Moeten tonen aan politie ofzo ?
In mijn ogen is dat eigenlijk een overbodig papier, heb dat voor al mijn voertuigen (toch een 6 tal) maar zie het nut er niet van in.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Papieren

Post by Stefke »

Heeft er eigenlijk ooit al iemand zijn gelijkvormigheidsattest nodig gehad?
Yep, elke week een keer of drie. Om deel te nemen aan een motorexamen. Geen GVA, geen examen wegens niet conform. Image

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Papieren

Post by susse »

gettaninodig
daggedanninodiget
Image
jommo... nagommenegank...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Papieren

Post by TRooPER »

gettaninodig
daggedanninodiget
Image

als ik naar de Balkan landen ga reizen, heb ik dat toch liefst bij de hand,
ik ben aan het wachten op mijn aanvraag van GVA bij honda,
het mijne is zowat in 2 stukken en moeilijk leesbaar.

zou 100? kosten. , als ik nog es iets hoor van honda.....al 3 weken via dealer , maar tis salon, dus genen tijd voor bestaande klanten.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Papieren

Post by susse »

gade gij met den Onda naar den Balkan Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Papieren

Post by duibhce Kaelann »

als ik naar de Balkan landen ga reizen, heb ik dat toch liefst bij de hand
Ik herinner me niet meer precies welke het was, maar vorig jaar was er 1 grenspost in de Balkan waar ik inderdaad ook het GVA moest afgeven.
Voor ooit door te verkopen is het ook wel handig om te hebben. Er zijn toch potenti?le kopers die zich laten afschrikken door het ontbreken van dat stukske papier.
En moest het er toch ooit van komen dat er een keuring voor moto's ingevoerd wordt zal er ook wel op gecontroleerd worden.

Maar voor die 2 laatste redenen kan je ook gewoon wachten tot het zover is...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Papieren

Post by susse »

ge wilt ni weten met welke voertuigen ik al in meer dan ??n balkanland geweest ben en welke papieren daar bij waren...

Image
jommo... nagommenegank...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Papieren

Post by TRooPER »

ge wilt ni weten met welke voertuigen ik al in meer dan ??n balkanland geweest ben en welke papieren daar bij waren...

Image

ze zien u ook niet rijden h?, gij zijt een spook Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Papieren

Post by Muug »

als ik mij niet vergis bestaan er wetten die zeggen dat ge die papieren bij moet hebben. Punt. Reklame maken om zonder papieren op reis te gaan is misschien een minder goed idee.

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Papieren

Post by susse »

gij vergist u ni
maar elk land zijn regelkes
dus als uwe moto in orde is in Belgi? is hij dat in Croati? ook
die kunnen uw papieren toch ni lezen en doen maar alsof
been there done that

en geefde gij de gelijkvormigheid van uwe moto als nonkel flik uw papieren vraagt of enkel inschrijving en verzekering Image


zelfs ooit met de auto met verkeerde papieren naar Croati? vertrokken
komt ervan als ge 4 Landcruisers staan hebt...

diene mens aan grens vraagt zich nog altijd af of we hem voor nen onnozele gepakt hebben of ni Image
jommo... nagommenegank...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Papieren

Post by zappa »


en geefde gij de gelijkvormigheid van uwe moto als nonkel flik uw papieren vraagt of enkel inschrijving en verzekering Image

Jaaaaa Image alle papieren van mijn 2 moto's, zelfs die van mijne paardentrailer..... beetje overstuur en zenuwachtig scharrelen in die papier winkel, zodat er uiteindelijk bijna 10' verstreken zijn om de juiste autopapieren te geven (ondertussen was die meneer polies door de paardentrailer, al over 't onderwerp paarden begonnen Image ) om te voorkomen dat ik mijne paspoor moet tonen die eigenlijk al zijn vervaldatum voorbij was Image
sig nature

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Papieren

Post by TRX »

Heeft er eigenlijk ooit al iemand zijn gelijkvormigheidsattest nodig gehad?
Yep, elke week een keer of drie. Om deel te nemen aan een motorexamen. Geen GVA, geen examen wegens niet conform. Image
Ja mor, dat telt niet mee ? Siske.

En algemeen gezegd pleit ik ook niet om niet in orde te zijn (heeft me al geld gekost om terug aan te vragen na verlies) maar vind het stom.
Zeker nu met europeses GVA en chassisnr enzo, weten ze toch ook alles. En wat zien ze dan daar op dat ze moeten weten ?

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Papieren

Post by Theo »

Heeft er eigenlijk ooit al iemand zijn gelijkvormigheidsattest nodig gehad?
Moeten tonen aan politie ofzo ?
In mijn ogen is dat eigenlijk een overbodig papier, heb dat voor al mijn voertuigen (toch een 6 tal) maar zie het nut er niet van in.
Toen ik de laatste keer (zo 'n 3 weken terug) heb moeten blazen vroegen ze toch ook specifiek om het gelijkvormigheidsattest van de koekedoos.
Het is een papier dat verplicht bij de auto moet blijven, dus als het gevraagd wordt moet je het kunnen tonen.

Post Reply