Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Wipr wrote:500? :foutje: schandalig, heb je geen auto of je vrouw? In combinatie mag dat niet zoveel geld kosten en een snotaap ben je ook ni meer h?.
In ieder geval, fantastische motorkeuze hoor, echt waar, plaats hier maar snel een boel foto's van de veefeer. Heb er ene gehad van het zelfde jaartal maar in nog meer auwch tsjakkaaaa, kweetet, G? gaat zeggen dat rood rapper, G? kunt rood sneller uitspreken maar zo schoon in t blauw, sjonges toch al is rood ook ni,mis :mrgreen:
Bij KBC heb ik een autoverzekering, lening van ons huis, brand verzekering, zicht rekening, spaar rekening en mijn vrouw nog pensioensparen... Voor mijne sevenfifty zouden ze 200eur gevraagd hebben mocht ik die bij hun plaatsen (was bij fortis 350eur)...
Maar omdat de vfr als sport beschouwd wordt is die duurder...

Maar om verdeeld te zitten met verzekeringen vind ik ook maar lastig EN de meeste zijn goedkoper als je auto en motor samen zet...

alleszins, dit weekend gaan testrijden, reed prachtig...
Zag er goed uit, trok vlot op, stuurde scherp en reed goed rechtdoor als ik de clip ons losliet...
Dussssss

heeft de verkoper mij helpen opladen (waarvoor ik hem dankbaar was, want de man had enige vorm van ervaring)
en sindsdien staat in mijn garage:

Image
Image
Image
Image

Let nog niet op de rommel... 3 weken verhuisd, en nog wat werk te verrichten ;)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Mario »

ik heb in m'n leven maar 1 keer met een VFR gereden, maar die ervaring is me wel bijgebleven
ik had toen zelf een Kawasaki ZX7-R een sportmotor

op een ritje doorheen Zeeland liet gewaardeerd forummer JeanD (zit hij hier ?) eens even met de zijn VFR rijden en er ging mij een nieuwe wereld open : zo handelbaar dat die was in vergelijking met mijn Kwak ! precies een fiets, ik wist niet wat ik onder mij voelde :grin:

veel plezier ermee en zet die verzekeringspremie maar snel uit uw hoofd ! :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: .......

Let nog niet op de rommel... 3 weken verhuisd, en nog wat werk te verrichten ;)
Ja, da rood spel int midden van de garaasch staat precies geweldig onder de voet :mrgreen: :wink:

Proficiat met de aanwinst, KoenO :thumbsup: Schoon en goed machien is dat :ricky: ... en de rooi zijn de rapste, zegt ook mijne maat die met ne Vee-Teccer rijdt :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by petervdc »

Ja, schijnt idd dat die vfr's super goed rijden !
Euh, is het onderhoud niet duur van die machines door kleppen stellen en zo ?
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

petervdc wrote:Euh, is het onderhoud niet duur van die machines door kleppen stellen en zo ?
Nee, het is de VTEC die daar blijkbaar wat moeite mee heeft.

Proper machien zo precies volledig origineel, geen afgezaagd spatbord, en niet eens deftig bochten mee genomen... :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Stefke wrote:
petervdc wrote:Euh, is het onderhoud niet duur van die machines door kleppen stellen en zo ?
Nee, het is de VTEC die daar blijkbaar wat moeite mee heeft.

Proper machien zo precies volledig origineel, geen afgezaagd spatbord, en niet eens deftig bochten mee genomen... :mrgreen:
Staat zeer proper vind ik persoonlijk..
enkel de sticker op de voorpoten (om ze te beschermen) is er langs een kant afgetrokken...
Verder slechts enkele kleine putjes van steenslag....

stond zelfs vrij proper, verkoper excuseerde zichzelfs om dat hij er onlangs nog mee door de regen had gereden...

gisteren papieren bij verzekering, hopelijk vandaag alles bij den div krijgen, en dan wachten op nummerplaten...
verlof begint volgende week maandag, dus khoop niet te lang te moeten wachten :)

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Kwakkel »

Mario wrote:ik heb in m'n leven maar 1 keer met een VFR gereden, maar die ervaring is me wel bijgebleven
ik had toen zelf een Kawasaki ZX7-R een sportmotor

op een ritje doorheen Zeeland liet gewaardeerd forummer JeanD (zit hij hier ?) eens even met de zijn VFR rijden en er ging mij een nieuwe wereld open : zo handelbaar dat die was in vergelijking met mijn Kwak ! precies een fiets, ik wist niet wat ik onder mij voelde :grin:

veel plezier ermee en zet die verzekeringspremie maar snel uit uw hoofd ! :grin:
Ik heb ooit de 2 getest en vfr stak qua rijden er met kop en schouders boven.
Maar die ZX-7R had zo'n uitstraling dat ik daarvoor ben gegaan, ookal stuurt die zoals een tank vergeleken met... bohja, vrijwel iedere andere moto die ik heb gehad (9 ondertussen).
En 't gevoel/ geluid als ge die kwak naar die 12.000 toeren trok...
Achteraf gezien misschien niet de beste keuze geweest, maar kan dan toch zeggen dat ik een zx heb gehad.

En die sprint st van mij moet feitelijk niet onderdoen voor de vfr, in tegendeel zelfs...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Goh,

Ondertussen een 1500tal km gereden met de vfr...
Vooral wennen aan de zitpositie...
Sevenfifty was meer rechtop, geen druk op polsen...
Nu ietske meer voorover...

Tis beter voor de rug, maar de polsen durven na 150tal km wat zeuren...

met 2 personen wel plezier, veel "strakker" rijden (bochten) en op autostrade meer als genoeg force om vooruit te gaan...
Wel "lastig", duo schuift precies meer, dus af en toe wordt het kindergeld serieus tegen de tank gestampt (bij remacties)
iets wat bij de sevenfifty precies minder was...
verbruik zit best goed, 300km met ongeveer 17liter...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

Koeno wrote: Wel "lastig", duo schuift precies meer, dus af en toe wordt het kindergeld serieus tegen de tank gestampt (bij remacties)
Dat probleem verdwijnt als uw duo een lederen broek zal dragen, of een textielbroek met lederen "kont".

ah, de vfr, zelfs zes jaar ene gehad, en elk jaar is er wel een moment dat ik goesting krijg om er weer ene te kopen. Zeker aan de dumpingsprijzen van tegenwoordig!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

kijk es an
toch een jaar de VFR in je bezit gehad! :P

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

1jaar en bijna 10.000km...

Bij de verkoop van de vfr vroeg ik mij 1 ding af, zouden er nog mensen zo emotioneel zijn bij het verkopen van ne moto?
Toen ik naar de koper reed, heb ik een paar keer gedacht mij om te keren... :p

't Is mooi geweest, en als ik hem ooit te neig mis, koop ik mij nog is enen...
om dan na een jaar terug te klagen over de zitpositie :p

Ach, Ik hoop dat de varadero zichzelf genoeg bewijst, en dat ik die lang genoeg kan houden :D

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Werner »

[quote="Koeno"]1jaar en bijna 10.000km...

Bij de verkoop van de vfr vroeg ik mij 1 ding af, zouden er nog mensen zo emotioneel zijn bij het verkopen van ne moto?
Toen ik naar de koper reed, heb ik een paar keer gedacht mij om te keren... :p

Ja hoor, toen ik na het ongeval voor het eerst mijn moto terug zag kreeg ik een krop in de keel. :oops:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

VFR = 1 jaar = 10.000km gereden
Varadero = 2jaar en 3 maand = 27.000km gereden
GS = .....

Even mijn topic recycleren (omdat het kan).
Ondertussen geen moto remork ter beschikking,
wel een gewone remork.

Verzekering wilt geen voorlopige/1 dag verzekering op chassisnummer geven.
Dus opties om op te halen:

1. illegaal naar huis: nummerplaat varadero erop en gewoon kortste weg naar huis.
2. Varadero op de remork proberen te krijgen, en in terugkomen gs erop proberen krijgen.
3. GS daar nog enkele weken laten staan tot ik juiste papieren heb...

1 & 3 zijn simpel.
3 heeft geen voorkeur omdat ik als een klein kind ben, die zijn speelgoed direct in de garage wilt hebben.
2 heeft voorkeur, al weet ik niet hoe een motor op gewone remork te zetten (kheb geen wielgoot, inrijklem, ...)

mijn idee voor remork zou zijn:

Motor schuin in de remork zetten (voorwiel in de hoek), in 1e vitesse en op zijpikkel + een spanbandje rond remhendel (niet té hard natuurlijk).
spanband over het zadel.
spanbanden aan de valbaren om zo motor beetje in de vering te trekken...
Maar is da vast genoeg?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 09:24 3. GS daar nog enkele weken laten staan tot ik juiste papieren heb...
3 heeft geen voorkeur omdat ik als een klein kind ben, die zijn speelgoed direct in de garage wilt hebben.
hoog tijd om dat klein kind zijn efkes aan iemand anders in huis over te laten... :mrgreen: Die zal daar trouwens veel beter in zijn.. :laugh3:

En dus optie 3 kiezen. Misschien een week wachten? En verder geen halfslachtig gedoe met de verkeerde aanhangers enzomeer... 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Stefke wrote: 21 Dec 2017 09:34 hoog tijd om dat klein kind zijn efkes aan iemand anders in huis over te laten... :mrgreen: Die zal daar trouwens veel beter in zijn.. :laugh3:

En dus optie 3 kiezen. Misschien een week wachten? En verder geen halfslachtig gedoe met de verkeerde aanhangers enzomeer... 8-)
volgende week zit ik in de Ardennen met mijn echt kind (die echt maar een klein beetje beter is in klein kind zijn).
dus dan is het zoiezo 2 weken wachten en hopen dat de KBC in de buurt werkt tussen oud/nieuw/kerst/pasen ;)

Wat is er zo mis aan een gewone aanhanger?
enige investering die dan misschien nut heeft is een wielkem gaan halen?
dan ist allemaal wa veiliger?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 09:37 Wat is er zo mis aan een gewone aanhanger?
enige investering die dan misschien nut heeft is een wielkem gaan halen?
dan ist allemaal wa veiliger?
Bof, ik weet niet hoe groot die aanhanger is. Misschien kan ie der met een wielklem zelfs niet op. En dan moet de moto diagonaal in de aanhanger. En op de zijpoot is dikwijls niet stabiel, al zeker niet als de bodem van de aanhanger maar zozo is. Zo'n moto dribbelt gewoon weg omdan soms nog is onderuit te kantelen. Het is ook niet de eerste keer dat zo'n poot door de houten vloer schiet. Om de moto diagonaal te krijgen sleurt ge u werkelijk een breuk en dan nog is het moeilijk om die echt klemvast te krijgen. En dan gaan we er van uit dat je een deftige oprijplaat hebt, je moet de moto eerst nog op de aanhanger krijgen natuurlijk... :mrgreen: Nee voor mij is het gebagger met een gewone aanhanger. Dus gewoon rijden of een echte deftige motoaanhangwagen gebruiken. Ik reed vroeger elke week met aanhanger en een paar moto's, dus ik weet ongeveer waar ik over spreek... :ricky:


Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Aanhangwagen is 2.5meter in lengte.
Wielklem zou ik kunnen gaan halen.
Oprijplaten zijn zwaar genoeg om ne varadero + mij erop te verdragen... 2 stuks van 30cm ofzo breed.

Maar goed, met dat ik zo aanmezelf twijfel, is het waarschijnlijk geen strak plan...
dus zal geduld alweer een schone deugd moeten worden...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

Koeno wrote: 21 Dec 2017 10:29 dus zal geduld alweer een schone deugd moeten worden...
ik denk het wel. :thumbsup: maar van mij moogt ge doen wat ge niet laten kunt hé :lol:


TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by TRooPER »

is dat een inruil met de garage?

vraag aan de garage om met hun 'Z' motorplaat uw moto te brengen / op te halen
dan kan het kwijlen als een klein kind al starten,

indien geen Z garagist..... zou mijn advies ook zijn om die schoon deugd op de proef te stellen,
een uitschuiverke op remork gaat u alleen meer frustraties en geld kosten.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Testrit was met een Z-plak.
maar naar mijn weten is dat niet 100% legaal daar een garagist enkel met zijn Z-plak mag rijden.
Dus dan zou hij een 2 uur verliezen aan over en weer rijden..

Post Reply