Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Stefke wrote: Stuurharnas en andere dinges... :smash:
http://www.rad.eu/nl/x5/transporteren-m ... 26/p/1/v/l

Een Triumph ST laten staan voor een VFdinges... :yikes: :mrgreen:
Rad is zo ver weg :(
Maar goed eens kijken of er in de buurt niets is.

en VFR vs trium st.... had ik maar die ktm gekozen :(

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Mildedju, vfr wordt blijkbaar aanzien als sportmotor,
en niet als sporttour, dus verzekering komt op bijna 500eur :)
't dubbel van mijnen sevenfifty en niet eens dubbel het vermogen... flauwe mannen zenne...

platen zijn zelf af te halen en volgens verzekeraar zitten ze bij DIV met 2 weken achterstand...
dus 8augustus mag ik al vergeten :)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by zappa »

veranderen van verzekering zou ik zeggen, we hebben hier thuis ook recent van verzekering geswiched, ze gingen eens voor iemand met een beperking, de auto verzekering verdriedubbelen :furious3:

En zelf afhalen, das al een tijdje niet meer zo.
Wel zelf de papieren binnen doen, en volgende dag met de post je nr plaat.

Weet niet waar je naar de DIV gaat, maar in Zwijnaarde was dat toch zo.
Op maandag, woensdag en vrijdag van 8u30 tot 12u zit er een vent van de douane (als je een nieuwe ktm wil inschrijven, heb je die nodig, want een KTM staat nog op Oostenrijkse papieren, m'n Husa was ook zo trouwens, maar dit is hier niet het geval) Dan is het wel drukker. Want alle 2de handse export wrakjes van auto's moeten dan ook langs komen.

Ik zie op de site van de DIV dat er "zomer" openings uren zijn, 's middags boel toe.

Zou zelf gaan en uwen verzekerings agent eens aan de mouw schudden, als je ergens anders eens naar de prijs geluisterd hebt ?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

Hier 174? voor de ktm, bij de federale. 500? is belachelijk.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by laouen »

Koeno wrote:Mildedju, vfr wordt blijkbaar aanzien als sportmotor,
en niet als sporttour, dus verzekering komt op bijna 500eur :)
't dubbel van mijnen sevenfifty en niet eens dubbel het vermogen... flauwe mannen zenne...
welkom bij KBC :skull:

met 5 ingeschreven motoren kunt ge al ne keer iet forceren en over de service mag ik zeker ook niet klagen, maar voor de goedkoop moet ge der niet zijn :mottig:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

laouen wrote:
Koeno wrote:Mildedju, vfr wordt blijkbaar aanzien als sportmotor,
en niet als sporttour, dus verzekering komt op bijna 500eur :)
't dubbel van mijnen sevenfifty en niet eens dubbel het vermogen... flauwe mannen zenne...
welkom bij KBC :skull:

met 5 ingeschreven motoren kunt ge al ne keer iet forceren en over de service mag ik zeker ook niet klagen, maar voor de goedkoop moet ge der niet zijn :mottig:
Fortis was voor mijn sevenfifty ver onbetaalbaar (maar toen was ik wel pas 22jaar).
Daarom dat ik nog niet compleet geschokt ben...

maar bij kbc hebben we lening/autoverzekering/pensioensparen/zicht&spaarrekening dus had toch iets meer verwacht...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Blackbert »

't is toch meer ... :sweeet:

:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Blackbert wrote:'t is toch meer ... :sweeet:

:mrgreen:
:schieten:

ach, morgen eerst motor afhalen, dan nog is klapke doen met de kbc mannen :)
uiteindelijk geraak ik toch niet aan een nummerplaat voor 8aug, dus is er verder geen haast meer bij :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Wipr »

500? :foutje: schandalig, heb je geen auto of je vrouw? In combinatie mag dat niet zoveel geld kosten en een snotaap ben je ook ni meer h?.
In ieder geval, fantastische motorkeuze hoor, echt waar, plaats hier maar snel een boel foto's van de veefeer. Heb er ene gehad van het zelfde jaartal maar in nog meer auwch tsjakkaaaa, kweetet, G? gaat zeggen dat rood rapper, G? kunt rood sneller uitspreken maar zo schoon in t blauw, sjonges toch al is rood ook ni,mis :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Droopy »

Zou het niet kunnen dat KBC zo'n duur voorstel doet omdat ze bewust een risico wil beperken en bewust een klant wil verliezen? :dontknow:

'k Heb iets vergelijkbaars meegemaakt bij ING, een autoverzekering afsluiten was geen probleem maar moto's willen ze daar zelfs niet verzekeren omdat ze het risico op ongevallen in mijn regio te groot vinden. :unsure:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Wipr wrote:500? :foutje: schandalig, heb je geen auto of je vrouw? In combinatie mag dat niet zoveel geld kosten en een snotaap ben je ook ni meer h?.
In ieder geval, fantastische motorkeuze hoor, echt waar, plaats hier maar snel een boel foto's van de veefeer. Heb er ene gehad van het zelfde jaartal maar in nog meer auwch tsjakkaaaa, kweetet, G? gaat zeggen dat rood rapper, G? kunt rood sneller uitspreken maar zo schoon in t blauw, sjonges toch al is rood ook ni,mis :mrgreen:
Bij KBC heb ik een autoverzekering, lening van ons huis, brand verzekering, zicht rekening, spaar rekening en mijn vrouw nog pensioensparen... Voor mijne sevenfifty zouden ze 200eur gevraagd hebben mocht ik die bij hun plaatsen (was bij fortis 350eur)...
Maar omdat de vfr als sport beschouwd wordt is die duurder...

Maar om verdeeld te zitten met verzekeringen vind ik ook maar lastig EN de meeste zijn goedkoper als je auto en motor samen zet...

alleszins, dit weekend gaan testrijden, reed prachtig...
Zag er goed uit, trok vlot op, stuurde scherp en reed goed rechtdoor als ik de clip ons losliet...
Dussssss

heeft de verkoper mij helpen opladen (waarvoor ik hem dankbaar was, want de man had enige vorm van ervaring)
en sindsdien staat in mijn garage:

Image
Image
Image
Image

Let nog niet op de rommel... 3 weken verhuisd, en nog wat werk te verrichten ;)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Mario »

ik heb in m'n leven maar 1 keer met een VFR gereden, maar die ervaring is me wel bijgebleven
ik had toen zelf een Kawasaki ZX7-R een sportmotor

op een ritje doorheen Zeeland liet gewaardeerd forummer JeanD (zit hij hier ?) eens even met de zijn VFR rijden en er ging mij een nieuwe wereld open : zo handelbaar dat die was in vergelijking met mijn Kwak ! precies een fiets, ik wist niet wat ik onder mij voelde :grin:

veel plezier ermee en zet die verzekeringspremie maar snel uit uw hoofd ! :grin:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: .......

Let nog niet op de rommel... 3 weken verhuisd, en nog wat werk te verrichten ;)
Ja, da rood spel int midden van de garaasch staat precies geweldig onder de voet :mrgreen: :wink:

Proficiat met de aanwinst, KoenO :thumbsup: Schoon en goed machien is dat :ricky: ... en de rooi zijn de rapste, zegt ook mijne maat die met ne Vee-Teccer rijdt :headbang:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by petervdc »

Ja, schijnt idd dat die vfr's super goed rijden !
Euh, is het onderhoud niet duur van die machines door kleppen stellen en zo ?
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Stefke »

petervdc wrote:Euh, is het onderhoud niet duur van die machines door kleppen stellen en zo ?
Nee, het is de VTEC die daar blijkbaar wat moeite mee heeft.

Proper machien zo precies volledig origineel, geen afgezaagd spatbord, en niet eens deftig bochten mee genomen... :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Stefke wrote:
petervdc wrote:Euh, is het onderhoud niet duur van die machines door kleppen stellen en zo ?
Nee, het is de VTEC die daar blijkbaar wat moeite mee heeft.

Proper machien zo precies volledig origineel, geen afgezaagd spatbord, en niet eens deftig bochten mee genomen... :mrgreen:
Staat zeer proper vind ik persoonlijk..
enkel de sticker op de voorpoten (om ze te beschermen) is er langs een kant afgetrokken...
Verder slechts enkele kleine putjes van steenslag....

stond zelfs vrij proper, verkoper excuseerde zichzelfs om dat hij er onlangs nog mee door de regen had gereden...

gisteren papieren bij verzekering, hopelijk vandaag alles bij den div krijgen, en dan wachten op nummerplaten...
verlof begint volgende week maandag, dus khoop niet te lang te moeten wachten :)

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Kwakkel »

Mario wrote:ik heb in m'n leven maar 1 keer met een VFR gereden, maar die ervaring is me wel bijgebleven
ik had toen zelf een Kawasaki ZX7-R een sportmotor

op een ritje doorheen Zeeland liet gewaardeerd forummer JeanD (zit hij hier ?) eens even met de zijn VFR rijden en er ging mij een nieuwe wereld open : zo handelbaar dat die was in vergelijking met mijn Kwak ! precies een fiets, ik wist niet wat ik onder mij voelde :grin:

veel plezier ermee en zet die verzekeringspremie maar snel uit uw hoofd ! :grin:
Ik heb ooit de 2 getest en vfr stak qua rijden er met kop en schouders boven.
Maar die ZX-7R had zo'n uitstraling dat ik daarvoor ben gegaan, ookal stuurt die zoals een tank vergeleken met... bohja, vrijwel iedere andere moto die ik heb gehad (9 ondertussen).
En 't gevoel/ geluid als ge die kwak naar die 12.000 toeren trok...
Achteraf gezien misschien niet de beste keuze geweest, maar kan dan toch zeggen dat ik een zx heb gehad.

En die sprint st van mij moet feitelijk niet onderdoen voor de vfr, in tegendeel zelfs...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Koeno »

Goh,

Ondertussen een 1500tal km gereden met de vfr...
Vooral wennen aan de zitpositie...
Sevenfifty was meer rechtop, geen druk op polsen...
Nu ietske meer voorover...

Tis beter voor de rug, maar de polsen durven na 150tal km wat zeuren...

met 2 personen wel plezier, veel "strakker" rijden (bochten) en op autostrade meer als genoeg force om vooruit te gaan...
Wel "lastig", duo schuift precies meer, dus af en toe wordt het kindergeld serieus tegen de tank gestampt (bij remacties)
iets wat bij de sevenfifty precies minder was...
verbruik zit best goed, 300km met ongeveer 17liter...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

Koeno wrote: Wel "lastig", duo schuift precies meer, dus af en toe wordt het kindergeld serieus tegen de tank gestampt (bij remacties)
Dat probleem verdwijnt als uw duo een lederen broek zal dragen, of een textielbroek met lederen "kont".

ah, de vfr, zelfs zes jaar ene gehad, en elk jaar is er wel een moment dat ik goesting krijg om er weer ene te kopen. Zeker aan de dumpingsprijzen van tegenwoordig!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vfr.... ophalen.... hoe doen we dat?

Post by Muug »

kijk es an
toch een jaar de VFR in je bezit gehad! :P

Post Reply