Ne vrouwenmoto

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

Zeker weten dat er nu veel curieuzeneuzen zitten te lezen. :grijns:
Afin, hoe meer advies hoe beter.
Ik zoek : ne moto die relatief laag zit (ne chopper zit te laag....) , lekker veel koppel bij lage toeren, lekker schakellui, rustig karakter, dus met relatief weinig klappen gemakkelijk snelheid maken.

Ge raadt het al: 't is niet voor mij. :mrgreen:

Suggesties? Hier al twee kanshebbers - denk ik - voor de aftrap, zonder dat ik er ooit mee gereden heb :
- Ducati 900 Monster
- Moto Guzzi V7

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Ne vrouwenmoto

Post by petervdc »

ER5
CB500

Euh, ik had van jouw een modelleke of 10 verwacht hoor in je lijstje ;-)
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Ne vrouwenmoto

Post by duibhce Kaelann »

Hangt ervan af naar welke stijl je precies op zoek bent, he. Nog enkele opties:

- Suuz Gladius
- Triumph Bonneville
- Honda NC700
- Honda CB500X
- Suuz GSX650F
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Ne vrouwenmoto

Post by bompa »

Ne V Max.

Ne Blackbird.
Allebei schakellui rijden als je wil

Maar ne vrouwenmoto wa is dat :?: Ik heb gasten gekend en zien rijden met een 125cc cross
die rapper rondreden dan die met een 500cc cross, 't waren wel inters, maar die met de 500 cc waren dat ook :grin:

'K heb al vrouwen gezien met een GTR 1400 , met dikke harleys ,met een Pan en noem maar op

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Ne vrouwenmoto

Post by petervdc »

bompa wrote:'K heb al vrouwen gezien met een GTR 1400 , met dikke harleys ,met een Pan en noem maar op
ne ktm 990 adv...^^
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

bompa : ik denk toch dat ik een klein beetje een omschrijving formuleer eh. :grotelach: Maar ik zal het nog eens anders formuleren: ik zoek nen brave loebas van ne moto. :pom:

woew, die bonnevilles zijn nog duur :yikes:

ik heb ne keer nen cbf600 gereden (kijk, dat ontbreekt nog in mijn lijstje) (afin, den blok rond....) maar dat vond ik g??n toffe moto met een zeer onaangenaam motorgeluid.

How wacht, misschien moet ik eens kijken voor een R1100GS? Die hebde redelijk goedkoop tegenwoordig.
NC700 gaat nog te duur zijn.
GSX600F is misschien geen slecht idee .....
De Gladius ken ik niet, geen idee welk blokske daar in zit.

De 500-tjes vallen sowieso af, ge moet te hard aan die gaskraan vijzen om een beetje met de meute mee te kunnen. Wij venten vinden dat tof, en ik ken wel een aantal vrouwen die dat ook tof vinden, maar dit exemplaar niet. :P

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

petervdc wrote: ne ktm 990 adv...^^
Zot, dan moet ze stelten aan doen ! :yikes: :lol: Of van die plateauzooltravestietenbotten. :whip:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Ne vrouwenmoto

Post by bompa »

Muug wrote:bompa : ik denk toch dat ik een klein beetje een omschrijving formuleer eh. :grotelach: Maar ik zal het nog eens anders formuleren: ik zoek nen brave loebas van ne moto. :pom:


De 500-tjes vallen sowieso af, ge moet te hard aan die gaskraan vijzen om een beetje met de meute mee te kunnen. Wij venten vinden dat tof, en ik ken wel een aantal vrouwen die dat ook tof vinden, maar dit exemplaar niet. :P

Misschien een HD Sporster 883 CC of een Moto Guzzi California 3 allebei brave loebassen :grin:

Of een SILVERWING 600 cc zeer betrouwbaar en je kan er vanzelf met de moto's mee mee , verbruikt bijna nog niks ook ni


Maar die guzzi was bij mij toch wel een aanpassing , maar eenmaal gewoon ,wel plezant om op het gemakje rond te toeren :grin:

J.pi
Posts: 31
Joined: 24 May 2010 09:20

Ne vrouwenmoto

Post by J.pi »

de v7 of nog iets vroeger de breva 750 :luvjoe:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Ne vrouwenmoto

Post by Harald »

een FZ600?
Laouen heeft zo eentje, dus "vrouwen moto" check
Lijkt mij niet zo een hoge moto, dus "relatief laag" check
Laouen rijdt daar veelal in 2de versnelling (een gans weekend lang as 't moet) en ik kan haar ni volgen :unsure: , dus "leker schakellui" check
Voor die andere 2 check's moet ge maar eens aan laoune vragen of ge die ook moogt aanvinken.

Succes
:wink:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Ne vrouwenmoto

Post by Jopet »

Muug wrote: De Gladius ken ik niet, geen idee welk blokske daar in zit.
Is volgens mij hetzelfde blokje als in de Suzuki V-Strom 650 en de SV, ik veronderstel zelf dat de Gladuis gewoon de opvolger is van SV.
Vooral bij onze noorderburen is de V-Strom/SV 650 jarenlang een koploper geweest qua verkoopscijfers, dus dat blokje zal in zijn klasse wel ok zijn.
De V-Strom 1000 vond ik indertijd in lage toeren wat makjes maar dan spreken we wel van een 2004 model, ondertussen zijn die motoren natuurlijk ook een beetje geevolueerd.

Groejtes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Ne vrouwenmoto

Post by vet on wheels »

Ne kawa W800 is ook leuk en soepel.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Ne vrouwenmoto

Post by Jopet »

Muug wrote:
Ik zoek : ne moto die relatief laag zit (ne chopper zit te laag....) , lekker veel koppel bij lage toeren, lekker schakellui, rustig karakter, dus met relatief weinig klappen gemakkelijk snelheid maken.
Een motoscooter, bijvoorbeeld de Kymco Xciting 500 Ri ABS, zit laag, koppel bij lage toeren, zeer schakellui :!: , kan zeer rustig van karakter zijn en bij gewoon volgas geven schiet hij weg zonder te moeten schakelen.......
Dus hier heb je ongeveer alles wat je vraagt :headbang:

Groejtes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Ne vrouwenmoto

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote:Is volgens mij hetzelfde blokje als in de Suzuki V-Strom 650 en de SV, ik veronderstel zelf dat de Gladuis gewoon de opvolger is van SV.
Vooral bij onze noorderburen is de V-Strom/SV 650 jarenlang een koploper geweest qua verkoopscijfers, dus dat blokje zal in zijn klasse wel ok zijn.
Jup, dat is gewoon het SV650 blokje in een extra laag motooke. Sahara heeft daar nog een tijdje mee rond gereden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Ne vrouwenmoto

Post by Stefke »

tja ne vrouwenmoto... :ermm: om een of ander duistere reden heb ik wel al eens vrouwen zien motorrijden, ook met hun eigen moto, en ook hoe... :w00t: Poppemiekes, met een CR1125R :yikes: :help: , een CapoNord, een 883, een VFR800, een F800R, een ER5, examenproefjes met de vingers in de neus, op de baan met grootste gemak.... dus yep, echte vrouwenmoto's...keuze genoeg :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

jahaaaa ik weet het mannen ik weet het ..... ze moet zelf kiezen, zelf proberen... ik weet het... leg het ze maar ne keer uit zenne :blink: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ne vrouwenmoto

Post by Muug »

Jopet wrote:de V-Strom
Jopet
de v-strom effenaf :zotteke: .... is objectief bekeken ook een kandidaat.... :w00t:

De FZ600 van Laouen is geen goeie keuze, dat ding gilt te veel als ge enkel in 2de rijdt

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Ne vrouwenmoto

Post by Wipr »

Is het vooropstellen van een budget geen must. Een V7 vinden onder de 5000? bijv lijkt me sterk. Zelfs de Breva 750 vragen ze nog geld voor alsof het een gouden motor is.

Dragstar 1100 en die moto's?

Volgens mij als het de bedoeling is om wat in het wiel te blijven te blijven is van je adventurer dan blijf je best ook weg van de middenklasse als ze koppel wil hebben. Is maar een gedacht...

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Ne vrouwenmoto

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote:Sahara heeft daar nog een tijdje mee rond gereden.
Awel, ik ook... :blbl:
En dat was een vrij tof motoke. Dat blokske had koppel onderin, dus een keer in te hoge versnelling blijven kon zo geen kwaad, jep echt tof dingske en iets te vrouwelijke kleurtjes om echt goed te verkopen...

Post Reply