aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

Als je in de prijsklasse zit van 6000-7000? :w00t: dan zou ik toch maar eens een flinke testrit maken met de 690 enduro. Zoals Bompa zegt is dat een andere klasse maar daar kan je echt alles mee.
En wat de Terra betreft...... Laouen en Duib hebben deze gekocht en juist omdat er dat BMW blok inzit wat eigenlijk en rotaxblok is zou ik daar eigenlijk niet over twijfelen. Echt ni. Mocht ik het kunnen cashen dan ging ik ervoor.
Maar nu ben je van een duke 125 al wel een eind vet natuurlijk.
Pas maar op dat je niet gaat wipr'ren (schijnt al een werkwoord te zijn :lipsrsealed2: ) want de afgelopen jaren hebben de moto's elkaar al snel opgevolgd he.
Testen en nog eens gaan testen...

En je komt twee weken te laat want Muug had een BMW xcountry in de aanbieding :wink:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Muug »

Wipr wrote: Pas maar op dat je niet gaat wipr'ren (schijnt al een werkwoord te zijn :lipsrsealed2: ):
:lol:

de petervdc heeft nog een scooter te koop, heb ik van horen zeggen...

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by petervdc »

Muug wrote:
Wipr wrote: Pas maar op dat je niet gaat wipr'ren (schijnt al een werkwoord te zijn :lipsrsealed2: ):
:lol:

de petervdc heeft nog een scooter te koop, heb ik van horen zeggen...
EN een Kawa ER-5 ;-)
Keep going

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Wipr wrote:
Tot afsluiter. Kan Bullet alleen maar bijtreden. zie maar dat de "grote" ni vliegt op termijn. :wink:
Als "de grote" het zo verder uithangt zoals hij bezig is, zou dat misschien inderdaad wel eens kunnen gebeuren :confused:

Twas nu wel koud vandaag, maar verre van extreem. Heel slecht starten, 4pinkers knopje werkt niet meer, en balhoofd opnieuw speling op.
Wetende dat hij onlangs nieuwe wilbers veren, nieuwe banden, nieuwe balhoofdlagers, nieuwe batterij heeft gekregen. Balhoofd zal zowiezo garantie worden. En dat knopje voor de 4pinkers zal ik dan al maar zo laten (al vind ik dat wel handig om tussen de file door te rijden), pinkers zelf werken wel, dus is echt dat knopje. Maar goed, tis een oud madammeke en dan is dat natuurlijk niet onlogisch.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

Zoals je zelf weet ben ik ook naarstig op zoek naar iets nieuws na meer dan 3jaar zonder. Maar mocht ik zoals jij geen auto hebben en enkel en alleen een motorfiets zou dat vervoermiddel niks mogen mankeren en ook nog rijplezier moeten bieden.
Zoveel keuze..... Men maakt het je niet makkelijk he.
Sowieso heb ik slechte ervaringen met moto's met wat ouderdom en voor de aantal jaren weinig km's. En in het bijzonder...een BMW moet rijden en km's hebben om niet stuk te gaan.
Heb je jezelf misschien niet even blindgestaard op de weinige km's op de teller en er dan van uitgaande dat het allemaal nog goed ging werken.
Mijn gedacht is dat als je zoiets koopt je bewust moet zijn dat het een lopende rekening is. Veel meer dan enkel juist het vastgestelde onderhoud.
Maar buiten dat de liefde ons allen blind maakt zal je dat bij nader inzien wel weten h? :wink:

Mijne glazen bol voorspelt dat je toch geen 125cc zal kopen maar ineens iets "zwaar" genoeg waarbij je beiden moto's kan bijhouden om de BMW uiteindelijk in een comateuze toestand te laten belanden :angel: :mrgreen:

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Dat is eigenlijk exact de nagel op de kop slagen Wipr. Zeker met dat balhoofd waar zomaar speling begint op te komen tijdens het rijden, en geen klein beetje he, begint nu ook het veiligheidsgevoel te minderen. Nu ja, dat is gewoon garantie en daar ga ik straks bij opening van de dealer voor bellen. Maar inderdaad, dat van die lopende rekening en dat van die betrouwbaarheid als mijn enige vervoermiddel... nochtans rijden doet hij als een naaimachine en schakelen gaat boterzacht, het is vooral (op het balhoofd na) een elektrische kwestie. En als je dat allemaal zelf kan, dan strip je de moto eens volledig, kijkt alle bedrading, fishkes en contactjes na, een sprayke contactspray hier en daar, een dotje vet hier en ginder, en tegen de zomer staat hij weer in orde. Maar als je en de kennis, en de handigheid en de tijd niet hebt,... dan is de conclusie snel gemaakt dat ik er beter met mijn fikken vanaf blijf. Nochtans is dat type moto dus echt volledig mijn ding, zithouding ideaal, uit de wind, we zijn pas verhuisd vanuit het binnenland naar de zee en ik moet geregeld (zoals dus ook gisteren) nog even naar ginder. Nu was het ivm verkoop van het huis in Duffel, maar mijn grootmoedertje wil ik toch ook nog af en toe gaan bezoeken (da menske is er ocharme het hart van in dat ze me niet elke week meer ziet, dus dat contact wil ik zeker onderhouden voor zolang het nog kan) dus dan heb ik nen betrouwbare toerbuffel nodig. Voorlopig is dus de zoektocht naar dat klein makkelijk motoke afgeblazen en moet ik eerst mijn vervoer voor lange afstand kunnen verzekeren. Binnen 2 weken is het familiefeest en zit ik weer in het binnenland om te vieren, ik zal eens zien hoeveel sponsering ik kan lospeuteren :devil:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Muug »

Wipr wrote: Mijn gedacht is dat als je zoiets koopt je bewust moet zijn dat het een lopende rekening is. Veel meer dan enkel juist het vastgestelde onderhoud.
't is dat eh : ofwel in ??n keer een grote hap geld kwijt maar dan aan een moto die recent is met weinig kans op gekke defecten, ofwel lage aankoopprijs maar dan wel geld overhouden voor defecten die zonder twijfel zullen opduiken.
Mooi voorbeeld: de GS die ik enkele weken geleden gekocht hebt - visueel in nieuwstaat - bleek na de eerste volle tank-beurt benzine te lekken, en geen klein beetje. Er was maar ??n goeie oplossing : tank leeghalen (mors mors), tank openvijzen en brandstofpomp eruit halen (pruts pruts), alle leidingen vervangen door geschikte brandstofdarmen en alles terugmonteren en benzine er weer in (mors mors) . Kostprijs van de operatie : 24 euro en een paar uur prutsen. :mrgreen: Maar 't bewijst wel dat ne schonen ouwen blinker niet noodzakelijk foutvrij is.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by bompa »

the riding man wrote:Maar inderdaad, dat van die lopende rekening en dat van die betrouwbaarheid als mijn enige vervoermiddel... nochtans rijden doet hij als een naaimachine en schakelen gaat boterzacht, het is vooral (op het balhoofd na) een elektrische kwestie. En als je dat allemaal zelf kan, dan strip je de moto eens volledig, kijkt alle bedrading, fishkes en contactjes na, een sprayke contactspray hier en daar, een dotje vet hier en ginder, en tegen de zomer staat hij weer in orde.
Ik heb er nochtans verschillende mannen gekend met zo een k , en buiten dat ik al is aanhaalde op het ander forum na zeer veel km die kleppen,heb ik die gasten bijna nooit in pan weten staan :grin: buiten de koppelingskabel is over , maar dan had die ene gewoonlijk een lange remkabel van een fiets bij , dan kon hij de gijn laten zitten als de kabel brak, kabel eruit fietskabel er in en op een paar min. was da dan klaar.Maar verder heb ik die mannen niet in pan weten staan.

Die speling is dat effectief het balhoofd :?: voorrem nemen is wat heen en weer wiebelen ,want dan zou het wel is de remschijf kunnen zijn , ik dacht bij mij ook met het zo te doen ook speling op het balhoofd :confused2: maar bij het onderhoud er is laten nakijken indien nodig vervangen ,en bij mijne moto af te halen den uitleg gekregen dat het balhoofd nog prima in orde
was.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

bompa wrote:
Die speling is dat effectief het balhoofd :?: voorrem nemen is wat heen en weer wiebelen ,want dan zou het wel is de remschijf kunnen zijn , ik dacht bij mij ook met het zo te doen ook speling op het balhoofd :confused2: maar bij het onderhoud er is laten nakijken indien nodig vervangen ,en bij mijne moto af te halen den uitleg gekregen dat het balhoofd nog prima in orde
was.
Yep is het balhoofd. Moto op zijnen bok, 2 vorken vastnemen en ik kan die een halve cm naar voor en achter bewegen. Was enkele weken geleden ook van datte, binnengedaan en bij de dealer hebben ze gezien dat het balhoofd heel los stond maar het vet was ook steenhard geworden. Dus dan maar beslist om ineens nieuwe balhoofdlagers en nieuw vet erin te doen en weer vast te zetten. Was volledig verholpen tot gisteren. Buiten dat balhoofd ook elektrisch al laten nakijken, laten vervangen wat ik in een vorige post al schreef, allemaal niet heel abnormaal en ik had dat wel ingecalculeerd bij de aankoop. Maar dan ga ik er wel vanuit dat het dan ook opgelost is als ik het laat herstellen. Ik mag in elk geval straks er mee langs komen voor dat balhoofd. Is wel een uur werk want er moet het ??n en ander voor gedemonteerd worden, maar is garantie hebben ze me verzekerd toen ik er daarnet voor belde.
En verder, tja, motorisch is die perfect, schakelen boterzacht, maar zijnen elektriek is het beste af. Waarschijnlijk geoxideerd door meer stilstand dan dat hem gereden heeft (afgelopen 6 jaar stil gestaan).
Als je dat allemaal zelf kan, dan ben ik ervan overtuigd dat je die volledig in orde kan krijgen met zelfs heel weinig kosten. Is een kwestie van alle contactjes, fischkes, draaiende en scharnierende delen is te reinigen en in te vetten. Rap geschreven, maar als je dat tegoei wil doen, dan is een gemiddelde hobby?st daar toch wel een maandje mee bezig denk ik, voor en na zijn werk.
En tis niet dat hij in panne staat he, hij rijdt nog gewoon en nog goed ook. Maar als je op de snelweg aan het rijden bent, en zijn dashboard wordt een kerstboomverlichting met pinkende aan en uitgaande lampjes, dan is dat toch niet aangenaam.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

Dit weekend was ik op een verjaardagsdrink van een neef van me. Werkt in een piepklein bedrijfje waar ze gewone fietsen ombouwen naar elektrische fietsen en de "baas" heeft een K100RS en hij zei, ge moogt hem meepakken voor 1000euro. Staat helemaal in orde, nieuwe banden, 105000km maar hij deed hem weg omdat hij een K1100LT ging kopen. :wink:
Hij trok naar rechts als je hem losliet. Toen hij dat zei kreeg ik al rillingen.
Wat ik dus wou aanhalen is dat hij tegen me zei, je moet er gewoon aan beginnen aan die moto. Gewoon beginnen met de eerste vijs er uit te halen en het kan lang duren maar je krijgt hem wel terug in elkaar ook.
Dus TRM.....tijd heb je wellicht niet maar anders is het gewoon een kwestie van doen en dat komt wel goed. Met al die fora en youtube filmpjes kan je dat zelf doen.
Tijd, plaats en geduld en dat moet lukken.

Anders stel ik zoiets voor

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2 ... 1200GT.htm

Heb er al zien staan rond de 5000-6000euro.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Mijn klein licht praktisch motoke is besteld se :mrgreen:
Misschien "iets" groter uitgevallen dan was vooropgesteld, maar rijdt uitzonderlijk licht en soepel voor zijn gewicht.
Door het zeer snel achteruitgaan van mijn K100rt (bovenop de al eerder beschreven problemen, ligt nu ook mijn kilometric eruit, het dashboard is een kerstboomverlichting en de remmen piepen als zot) maar starten en rijden doet hij nog prima dus dat wordt mijn werkpaard, woon/werk, stadsmotor. Zeker nu ik de zijkoffers er heb afgedaan is dat eigenlijk zeer goed te doen allemaal.
Maar de betrouwbaarheid en rijgedrag laat voor verdere ritten te wensen over, dus daar gaat mijne nieuwe voor ingezet worden.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Wipr »

:wav:
Ten opzichte van een klein moto'ke is je bestelling haast decadent te noemen maar zoals ik je zei. You only live once he

Geniet van je ...... :pom: :Pyndn: :pom: :ricky:

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by zappa »

Wipr wrote: Geniet van je ...... :pom: :Pyndn: :pom: :ricky:
inderdaad geniet van uw ...... :ricky: ricky
sig nature

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Koeno »

the riding man wrote:Mijn klein licht praktisch motoke is besteld se :mrgreen:
Misschien "iets" groter uitgevallen dan was vooropgesteld, maar rijdt uitzonderlijk licht en soepel voor zijn gewicht.
Door het zeer snel achteruitgaan van mijn K100rt (bovenop de al eerder beschreven problemen, ligt nu ook mijn kilometric eruit, het dashboard is een kerstboomverlichting en de remmen piepen als zot) maar starten en rijden doet hij nog prima dus dat wordt mijn werkpaard, woon/werk, stadsmotor. Zeker nu ik de zijkoffers er heb afgedaan is dat eigenlijk zeer goed te doen allemaal.
Maar de betrouwbaarheid en rijgedrag laat voor verdere ritten te wensen over, dus daar gaat mijne nieuwe voor ingezet worden.
please take no offence on text below:
Dus datgene waarvoor ge ne lichte moto erbij zocht gaat nu toch de K100rt doen?
Had ge dan beter het budget voor de lichte moto niet in de K100rt kunnen steken?

de problemen die ge opsomd lijken mij verre van onoplosbaar,
als dat spel motorisch echt nog in orde staat, dan zijn de surroundings voor ne goeie mechanieker volgens mij simpelder...

ma goed, kheb een vaag vermoeden dat de K100 uiteindelijk zal verdwijnen, zoals eerder al aangehaald.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Wel dat is wat die van ons gisterenavond ook nog tegen mij zei: verkoop die grote zware K en koop er nog iets klein praktisch bij ook dat niet duur is maar wel nieuw met garantie. Zo ne msx125 of wave110, dan moet ge al niet veel meer opleggen, en das meer dan genoeg om in de buurt en ruime omgeving wat rond te bollen. Ook al om dat in onze garage nog te krijgen, zo'n 2 vlaggeschepen bij elkaar dan kan je hier bijna niet meer doorlopen. Dus ja, uw vermoeden zal gestaafd worden.... uiteindelijk..... maar daar zit geen haast bij. Moest het nu een echte oude oldtimer boxer geweest zijn, zou ik die zelfs nog in de living durven zetten na grondig opkuiswerk, maar daarvoor is het model niet exclusief genoeg. Daarjuist nog, in de ochtendspits naar ne winkel gereden int stad, ik stond met de K gewoon mee in de file aan te schuiven waar ik er met een msx gewoon had kunnen doorwurmen. Dus ja...
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by F M »

Mis ik nu iets?

Wat is die decadente kleine nieuwe ?

EDIT: Laat maar, op het M&T-forum nog eens gaan piepen. Een RT dus. Proficiat !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Bij »

Ouw BMW's.... :mrgreen:
Daar hebde altijd werk aan. Ik kan er van mee spreken, ben onderussen aan nr 3 bezig. Maar het blijft altijd plezant om eraan te sleutelen Voor mij is het nu ondertussen hobby en geen noodzaak om een moto te hebben om te gaan werken dus ik kan daar mee leven :sweeet:
success nog met uwe nieuwe :ricky:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Koeno »

the riding man wrote:Wel dat is wat die van ons gisterenavond ook nog tegen mij zei: verkoop die grote zware K en koop er nog iets klein praktisch bij ook dat niet duur is maar wel nieuw met garantie. Zo ne msx125 of wave110, dan moet ge al niet veel meer opleggen, en das meer dan genoeg om in de buurt en ruime omgeving wat rond te bollen. Ook al om dat in onze garage nog te krijgen, zo'n 2 vlaggeschepen bij elkaar dan kan je hier bijna niet meer doorlopen. Dus ja, uw vermoeden zal gestaafd worden.... uiteindelijk..... maar daar zit geen haast bij. Moest het nu een echte oude oldtimer boxer geweest zijn, zou ik die zelfs nog in de living durven zetten na grondig opkuiswerk, maar daarvoor is het model niet exclusief genoeg. Daarjuist nog, in de ochtendspits naar ne winkel gereden int stad, ik stond met de K gewoon mee in de file aan te schuiven waar ik er met een msx gewoon had kunnen doorwurmen. Dus ja...
Hmmm, achteraf bekeken (nu ik zie dat het een R1200RT geworden is),
mag je mijn post negeren, al zou ik (puur persoonlijk) dan zeker die K100 van de hand doen en vervangen door zo'n msx125...

2 vlaggeschepen is misschien beetje te zot inderdaad, en ik denk als ge gaat moeten kiezen tussen de 2,
ge toch altijd den 1200 zult pakken, zekerheid onder de baan zal u waarschijnlijk meer bekoren.

Alleszins proficiat ;)

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by Theo »

Is de MSX125 van Honda geen optie?
700? goedkoper, 28kg lichter
En doet een beetje denken aan DAX - Monkey..... maar dan ietske groter.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

aankoop klein licht compact en praktisch "brommerke". Ktm duke 125?

Post by the riding man »

Theo wrote:Is de MSX125 van Honda geen optie?
700? goedkoper, 28kg lichter
En doet een beetje denken aan DAX - Monkey..... maar dan ietske groter.
Lees de posts van hierboven eens door :wink:
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Post Reply