Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Blackbert wrote:Ik doe mijn best, naar 't schijnt kan die makkelijk 't dubbel aan, en ik wil dat ook proberen.
super !
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Nieuw rubber om de velgen ( Michelin Anakee III),
Verse olie en olie filter (gevuld volgens het boekje :-) )
Nieuwe remblokjes vooraan.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

gisteren hem gevuld met naft in Luxemburg, en vandaag dat in Belgi? uitgestoten :mrgreen: all by myself :thumbsup:
sig nature

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Olie & oliefilter besteld voor de 1190.
Kga zelf een oliewissel doen om de 7000, officieel is het om de 15000 pas.

Kheb nog remolie staan, voor de achterrem, de olie ziet er zwart uit.
De remolie vooraan lichtkleurig bruin, ferm verschil met de achterste dus.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag mijn KTM offroad spiegels weggegeven ,pasten ook op een 125 ktm duke , ze er nog opgezet ook :grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2904
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

300cc olie bijgekapt, volgetankt en genoten van elke kilometer!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Bert, waarom hebt ge die waterpomp weer gereviseerd ? Had die al niet een ander setje ? Terug ingesleten, of gewoon preventief gedaan ?
Nil volentibus arduum

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Achter remolie bijgevuld-ontlucht.

Koppelings olie nog todo.
Motorolie & filter nog todo, tis officieel maar om de 15000 maar kzal het zelf doen iedere 7500.
Keep going

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by KlaasN »

De vering en demping proberen af te stellen, geen flauw idee hoe het juist moet staan, maar goed.
Naar zee gereden....
Op zoek naar nieuwe spiegels....
En ontdekt dat mijn tankdop scheef is!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Gisteren de lagers uit de tandwielhouder van de Terra gehaald. Heb gewacht op de levering van een geschikte tool, en zelfs dan heeft het nog behoorlijk wat moeite gekost. :blink:

Vandaag dan de verse lagers ge?nstalleerd. Ging heel wat vlotter :thumbsup:
Met dank aan Peppi voor de levering :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

Gezocht achter een ander tandwiel voor vanachter op de Duke125, om de grotere achterband (Pilot Road 4)e compenseren. Maar er staat nu een 46T op (14T vanvoor), en de 46T is de grootste die bij KTM te krijgen is...
Dus: verderzoeken! (oplossing van KTM Dealer?: terug andere band steken, we hebben nog iets keigoed chinees of zo liggen, kost maar 80?, maar iedereen is daar razend enthousiast over!).

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Borniet wrote:Gezocht achter een ander tandwiel voor vanachter op de Duke125, om de grotere achterband (Pilot Road 4)e compenseren. Maar er staat nu een 46T op (14T vanvoor), en de 46T is de grootste die bij KTM te krijgen is...
Dus: verderzoeken! (oplossing van KTM Dealer?: terug andere band steken, we hebben nog iets keigoed chinees of zo liggen, kost maar 80?, maar iedereen is daar razend enthousiast over!).
Waarom dan vanvoor geen tand minder steken dan, als het voor sneller op te trekken is toch .

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

Ja, dat is inderdaad de bedoeling, sneller optrekken, of eigenlijk vooral: meer kans hebben op 120 halen op de autosnelweg, ook bij een beetje wind :-)
Maar volgens de KTM dealer is er geen 13T voor vanvoor...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Ik zou toch is vragen of ze dat tandwiel is niet vergelijken met dat van hun 125cc crossers of enduro's ge weet nooit he ,want een tandwieltje dan is het toch maar droevig gesteld bij ktm

In den tijd toen ik nog met een Husqvarna 250 cc 2T enduro reed en op het laatst van het jaar het clubkampioenschap van de enduroclub mee gingen rijden ,zorgde die man die de vering gemaakt had dat ik vanvoor een 17 T tandwiel had in plaats van normaal maar 13 of 14 tanden :grin: Trok zo hard niet meer aan mijn armen om de 45 minuten crossproef uit te rijden , maar toen ging hij knoerhard :ricky: :mrgreen:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

bompa wrote:Ik zou toch is vragen of ze dat tandwiel is niet vergelijken met dat van hun 125cc crossers of enduro's ge weet nooit he ,want een tandwieltje dan is het toch maar droevig gesteld bij ktm

In den tijd toen ik nog met een Husqvarna 250 cc 2T enduro reed en op het laatst van het jaar het clubkampioenschap van de enduroclub mee gingen rijden ,zorgde die man die de vering gemaakt had dat ik vanvoor een 17 T tandwiel had in plaats van normaal maar 13 of 14 tanden :grin: Trok zo hard niet meer aan mijn armen om de 45 minuten crossproef uit te rijden , maar toen ging hij knoerhard :ricky: :mrgreen:
Goeien Tip!! ;-)
Direct eens werk van maken!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

En anders misschien een achtertandwiel laten maken he , van Sint-jozef naar Vlimmeren zat er vroeger eentje die dat deed ook voor crossmoto's (zijspannen) ,daar in die industriezone, hij verkocht kettingen en kogellagers en zo ook ,maar weet zijne naam niet meer.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

bompa wrote:En anders misschien een achtertandwiel laten maken he , van Sint-jozef naar Vlimmeren zat er vroeger eentje die dat deed ook voor crossmoto's (zijspannen) ,daar in die industriezone, hij verkocht kettingen en kogellagers en zo ook ,maar weet zijne naam niet meer.
Hmmm... Dat moet te vinden zijn... Eventueel weten ze misschien bij Vrints wel wie je bedoelt... BTW: doen ze bij Vrints ook onderhoud? Bijvoorbeeld van mijn Duke?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote:En anders misschien een achtertandwiel laten maken he , van Sint-jozef naar Vlimmeren zat er vroeger eentje die dat deed ook voor crossmoto's (zijspannen) ,daar in die industriezone, hij verkocht kettingen en kogellagers en zo ook ,maar weet zijne naam niet meer.
Hmmm... Dat moet te vinden zijn... Eventueel weten ze misschien bij Vrints wel wie je bedoelt... BTW: doen ze bij Vrints ook onderhoud? Bijvoorbeeld van mijn Duke?
Ik weet niet maar ik denk als je die daar niet gekocht hebt zal dat heel waarschijnlijk niet zijn denk ik .

Maar die met die kogellagers en kettingen zit als je van Sint-jozef komt de vaart over richting Vlimmeren en daar links den industrie in , Je kan het altijd is vragen of die nog tandwielen maakt.vroeger zat die dacht ik in die winkel met vis gerief nu daar iets verder op die grote baan.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF1903

Available Sizes 12, 13, 14, 15
uitwisselbaar tussen de 125 Duke en de 200 Duke

Het tandwiel zou dus moeten passen, dat wil wel niet zeggen dat er dan nog genoeg speling is rond de as van de achterbrug voor de ketting.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

eindelijk het vreemd metalig rammelend geluid kunnen lokaliseren ...
deed zich voor bij optrekken, afremmen, verkeersdrempels putten enz
ik werd er gewoon ambetant van, gans de moto gecheckt op iets die zou kunnen los zitten en rammelen :unsure:

bleek er gewoon 1,35? in kleingeld aan het rondvliegen zijn in een lege topkoffer , na het verwijderen van het kleingeld gaf de motor direct stukken meer vertrouwen :shock: :mrgreen:

Locked