Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:Bij Mototech heb ik efkes staan kijken naar de KTM van diskeletietje... dat ziet er allemaal redelijk schevekes uit ! :skull: Hopelijk wordt hij in zijn recht gesteld want de reparatie gaat v???l centjes kosten :lipsrsealed2:
Oei heb ik iets gemist opt forum?

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Neen, niet alles verschijnt op dit forum. Soms komen de mensen elkaar ook eens in 't echt tegen bvb, en er bestaat zelfs zo'n hippe site van ??n of andere lepe ex-student waar iedereen zijn diepste geheimen en domme dingen publiceert. :mrgreen:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

Koeno wrote:
Muug wrote:Bij Mototech heb ik efkes staan kijken naar de KTM van diskeletietje... dat ziet er allemaal redelijk schevekes uit ! :skull: Hopelijk wordt hij in zijn recht gesteld want de reparatie gaat v???l centjes kosten :lipsrsealed2:
Oei heb ik iets gemist opt forum?
Ik heb het blijkbaar ook gemist... Effe een paar weken wat druk gehad, en kan al niet meer volgen! Alles goed met diskeletietje zelf?

En om in de thread the blijven:
Nieuwe ketting en tandwieltjes laten steken op de Duke125. De standaard 14/45 verhouding was al aangepast naar 14/46, maar dat betere doortrekken naar 120+ was ik kwijtgeraakt door de grotere achterband (de PR4). Dat is nu terug gecorrigeerd door naar een 13/45 verhouding over te gaan. En de top is niet eens zo erg hard gezakt (nog 129 gehaald van de week ;-) )

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:Neen, niet alles verschijnt op dit forum. Soms komen de mensen elkaar ook eens in 't echt tegen bvb, en er bestaat zelfs zo'n hippe site van ??n of andere lepe ex-student waar iedereen zijn diepste geheimen en domme dingen publiceert. :mrgreen:
Ik ben niet leep, maar kheb wel een hippe site: thx! ;) ahh, wacht, ge bedoelt feestboek :D

Om on topic te blijven:
Ik heb gedroomd dat ik mijn nummerplaat er op gehangen heb,
en van de andere heb ik gedroomd dat ik hem uiteindelijk mocht gaan afhalen...

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Muug wrote:Bij Mototech heb ik efkes staan kijken naar de KTM van diskeletietje... dat ziet er allemaal redelijk schevekes uit ! :skull: Hopelijk wordt hij in zijn recht gesteld want de reparatie gaat v???l centjes kosten :lipsrsealed2:
Wist ook niet dat Diskeletlietje een ongeval gehad heeft :ohmy:
Indien hij gewond werd/is dan wens ik hem langs deze weg een spoedig herstel toe.

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote:Liever rijden dan sleutelen. Maar momenteel toch bezig met:
-vervangen balhoofdlagers
-vorkolie niveau aanpassen
-remblokken vooraan vervangen
-remzadel achteraan + blokken te vervangen + ontluchten
-lampje klokje dashboard vervangen (haha, kopkuip moet er af!! :twisted: )

en dan ook nog eentje waarbij:
-pinkers moeten aangesloten worden
-carbu's moeten gesynchroniseerd worden

en gisteren bij een maat nog vol verbazing staan kijken naar gedemonteerde motorblokken:
v12 en boxer12: Ferrari
V8: Ford, Chevrolet, Jaguar
straight six: Jaguar, jaguar, jaguar en nog's jaguar
boxers 2pk
Nortonblokken, Toyotablokken
en 1000 heerlijke verhalen over tuning, racen, ideale lijnen en andere dingen...raaaaaaaaaaaaaaazend interessant... :ricky:
Bon dat was vorige week ergens, ondertussen al eens test gereden en hoera wat een voorvork! Ik had de vorken gevuld met het opgegeven aantal cc en niet volgens het hoogteniveau. Dat bleek toch wat te weinig te zijn, dus nu gevuld volgens hoogte (145mm) en hopla wat een verschil in demping zeg! Snap ik niet waarom in de manual cc of mm staan als dat zo een verschil blijkt te zijn?
Enfin, vandaag de ene druppellader nog eens aan een andere moto gehangen. :wink:
Oja en een paar paar laarzen schoongemaakt en ingevet. :roll:

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Wow, wist ook niks van lietje :-s Hoop dat alles in orde komt wi !! Hpelijk geen lichamelijke schade ?

Ontopic : een maat heeft een zijkofferrek op maat gelast & poederlakt op de 1190, zodat ik mijn alu koffers kan hergebruiken.
Heel schoon gedaan :-)

De moto staat binnen bij Warrant voor vervanging startmotor onder garantie, is naar ginder gesleept door pechdienst, batterij sjiekeplat.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote:Bij Mototech heb ik efkes staan kijken naar de KTM van diskeletietje... dat ziet er allemaal redelijk schevekes uit ! :skull: Hopelijk wordt hij in zijn recht gesteld want de reparatie gaat v???l centjes kosten :lipsrsealed2:
Tja, een file voorbijrijden is natuurlijk altijd een heikel punt. Ik hoop het voor hem, maar ben een beetje bang ervoor. En het zou ook nog eens lang kunnen aanslepen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Nog eens met de pot wondersteen de uitlaat en de voorvorken onder handen genomen. :cool:
Ze blinken weer een stuk meer maar het roestduiveltje helemaal tegenhouden lukt helaas niet meer. :ermm:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by KlaasN »

Wat heb ik gedaan met mijn moto. Naar een oefenterrein gereden met de GS en achtjes proberen te draaien.
Niet eenvoudig, de motor werkt niet traag en het vraagt wel wat durf om snel rondjes te draaien.

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

F M wrote:
Muug wrote:Bij Mototech heb ik efkes staan kijken naar de KTM van diskeletietje... dat ziet er allemaal redelijk schevekes uit ! :skull: Hopelijk wordt hij in zijn recht gesteld want de reparatie gaat v???l centjes kosten :lipsrsealed2:
Tja, een file voorbijrijden is natuurlijk altijd een heikel punt. Ik hoop het voor hem, maar ben een beetje bang ervoor. En het zou ook nog eens lang kunnen aanslepen.
ja lap ik heb nog niets gezegd en de sfeer zit er al in :blink:

ik heb een salto mortale gemaakt over een auto en ben op mijn voeten beland , frontale botsing stuur tegen mijn benen ...
maar tijdens de afsprong landing iets in mijn voet gebroken
niets wat niet gaat genezen

de gezondheid van de Trut ??? ziet er niet zo goed uit als ik muug mag geloven
ik zie zo een beetje gans de voorkant ,vorken ? kroonplaten? kopkuip houder , lamp ,scherm, plastics , voorwiel ? spatbord ...

fun fun fun :unsure:

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Hagar »

Wel, Diskele.....lietje (ben al niet meer mee :P ),
ik weet niet wat er juist gebeurd is, maar ikzelf heb eens een ongeval gehad tijdens het inhalen van een 5-tal traag-rijdende auto's. De voorste auto sloeg af naar links, waardoor ik over zijn motorkap gelanceerd werd. Ik werd zonder probleem in mijn recht gesteld omdat 1. inhalen spreekt enkel over de eerste wagen die je passeert en niet over de rest, dus als je de volgende wagens voorbij rijdt, maak je geen manoeuver meer, 2. de tegenpartij sloeg af dus maakte een manoeuver!
Persoonlijk vind ik achteraf dat ik voorzichtiger had kunnen zijn, maar daar houdt de wet dus geen rekening mee.

Terug on topic:
Vandaag is mijn nieuw gel-zadel geleverd, dus onmiddellijk die erop gezet. morgen testritje :thumbsup:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Vandaag proberen de varadero af te halen...
enkel aan het twijfelen of ik iemand moet zoeken met trekhaak en remorque,
of dat ik het mij riskeer om het plak van mijne sevenfifty derop te hangen voor da half uurke rijden

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletloetje »

Als je je verzekering op de hoogte hebt gebracht moet dat normal gezien geen problem zijn, wij hebben het ook al op die manier gedaan.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
F M
Posts: 5047
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Motor in de container geladen. Die vertrekt nu naar Novara.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Koeno wrote:Vandaag proberen de varadero af te halen...
enkel aan het twijfelen of ik iemand moet zoeken met trekhaak en remorque,
of dat ik het mij riskeer om het plak van mijne sevenfifty derop te hangen voor da half uurke rijden
Als je bij je verzekeringsagent is binnenspringt om die plaat nen dag op de varadero te zetten is er normaal geen probleem denk ik.
Zo heb ik het toch gedaan om mijne bandit naar huis te brengen , ginder plaat erop bewijs bij van de verzekering bij en ben er mee naar huis gereden .

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ben er dan maar mee naar huis gereden...

Met den auto naar ginder...
Met de motor terug...
Met de fiets terug naar ginder...
Met den fiets in den auto terug...

[img size=800]http://www.koenonline.be/jGallery2/cach ... G_6238.jpg[/img]

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Mooi :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

nen oranje ! 't is bijna ne KTM !

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:nen oranje ! 't is bijna ne KTM !
Ik wil er hier nog een beetje bij horen he ;)

Ondertussen ook gehoord dat de Sevenfifty klaar is,
enkele koppelingsplaten waren verbrand.
Spijtige nieuws was dat het koppelingshuis ook wat "ingeslagen" is, en dat da nog ni direct kwaad kan, maar wel ne serieuze kost zou kunnen worden...

Locked