Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Allez, jij ziet het dus goed komen voor Lietje ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

F M wrote:Allez, jij ziet het dus goed komen voor Lietje ?
Denk ook meer in de richting van art. 9.1.1 ...

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletloetje »

Ne keer de desbetreffende artikels opgezocht :
9.1.1. Wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen.
Hij volgde de rijbaan, weliswaar op de verkeerde plaats (op de parkeerstrook)
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
3? voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;
19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.

Toen ik de verzekering belde, wisten ze me iets gelijkaardigs te vertellen, dus hopelijk komt het goed.
aja: het zal zo'n 8 tot 10 weken duren vooraleer de gips verwijderd wordt... :mottig:
aja2 : sorry voor het off-topic gaan
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

pingu wrote: Hmm, sloeg die af in een straat (dus op een kruispunt)? Ik heb nl. krek hetzelfde voorgehad eind vorig jaar met inhalen van 3 auto's. De eerste sloeg linksaf een straat in. Maar dus in fout gesteld wegens "inhalen op een kruispunt is verboden"...
Als dat kruispunt op een voorrangsweg ligt en je volgt die voorrangsweg, is dat amoonavis niet ferboten ...

... de parkeerstrook hoort dan helaas wel niet bij de "rijbaan", maar is wel een onderdeel van de "openbare weg" ...
Dus niet beven denk ik ook ...
Uiteindelijk (na 3,5 jaar advocatengestechel) ben ik destijds toch ook in het gelijk gesteld toen een auto (OP een kruispunt) boenk-bats-tis-hier-dak-moet-zijn links indraaide als den FJR zowat ter hoogte van zijn linkerachterdeur was tijdens een inhaalmanouever centrum Lier.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

zondag de Ventoux (deels) en de Nesque gedaan. Gisteren de Cevennes en de Tarn. Vandaag de Ardeche en morgen hopelijk de Verdon. Iemand nog tips voor donderdag?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Als je daar nu een paar dagen blijft rond hangen, dan kom ik je nog tegen. :mrgreen:

Rij donderdag langs de Bonette, de col de Vars en de Izoard naar Brian?on, dan kunnen we 's avonds samen een terrasje doen. Bij Hotel de Paris.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Daarnet de Sevenfifty terug in de garage gezet, en onmiddellijk aan de lader gehangen...
Was hem gaan ophalen in Denderwindeke, maar 't beestje wou ni meer starten...
Koppelingsplaten waren dus versleten en verbrand, koppelingshuis is wat ingeslagen (maar daar moetek mij nog ni te veel zorgen in maken)...

Dus Sevenfifty op zijn plek aan de lader, en de varadero der dicht tegen dat ze kunnen kennismaken ;)

Ondertussen hangt er een plak op de varadero, maar is mijn verzekering nog altijd ni in orde,
zo kannek dus blijven wachten :'(

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Al is aan het zoeken geweest voor een sb stuur voor den bandit, maar moet nog wat verder zoeken.
Misschien in de winter een sb stuur op de bandit .

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: Iemand nog tips voor donderdag?
Awel ja, ne slimme :lol: gaan depanneren ergens in noord Itali?. Heeft daar vandaag zijne GS op een bergpas moeten achterlaten wegens 30cm sneeuwval op een paar uur tijd.... :wink:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Stefke wrote:
duibhce Kaelann wrote: Iemand nog tips voor donderdag?
Awel ja, ne slimme :lol: gaan depanneren ergens in noord Itali?. Heeft daar vandaag zijne GS op een bergpas moeten achterlaten wegens 30cm sneeuwval op een paar uur tijd.... :wink:
GS staat toch voor Gelande Strasse ?


wie was de slimme?
waar ergens?
avondvluchtje nemen en terug rijden een optie, geeft gij een tankkaart en visa mee

dan ben ik donderdagavond nog vrij :-)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

GS = Gelande Schnee ?

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mario »

TRooPER wrote:
Stefke wrote:
duibhce Kaelann wrote: Iemand nog tips voor donderdag?
Awel ja, ne slimme :lol: gaan depanneren ergens in noord Itali?. Heeft daar vandaag zijne GS op een bergpas moeten achterlaten wegens 30cm sneeuwval op een paar uur tijd.... :wink:
GS staat toch voor Gelande Strasse ?


wie was de slimme?
waar ergens?
avondvluchtje nemen en terug rijden een optie, geeft gij een tankkaart en visa mee

dan ben ik donderdagavond nog vrij :-)
jah, nen echte slimme had natuurlijk een KTM ipv een GS ! :oogrollen:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by KlaasN »

Hahahahahaha KTM dat is veel te lelijk! De Gs is ook een mottig ding. Elke dag kijk ik ernaar en denk ik, au, dat is een mottige motor. Als je groot bent is het kiezen tussen de pest en de Cholera.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

KlaasN wrote:Hahahahahaha KTM dat is veel te lelijk! De Gs is ook een mottig ding. Elke dag kijk ik ernaar en denk ik, au, dat is een mottige motor. Als je groot bent is het kiezen tussen de pest en de Cholera.
Yup, hier zelfde probleem. Mijn vorige Tiger1050 vond ik heel mooi, de Explorer niet. Gelukkig rijdt die goed. Maar moest ik een 10 tal cm kleiner zijn, zou mijn keuze toch naar andere modellen gaan vrees ik.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

Wat heb ik vandaag aan mijn moto gedaan? Niks, enkel weer 200km op de teller gezet (tenminste, nu al 100, de andere 100 straks). Wel een fellow-motard vanop de pechstrook van de E19 richting Brussel opgepikt die de grootte van zijn naftbak net dat kleine beetje onderschat had. Dus, achterop de Duke125, en hem in Mechelen aan het station afgezet! Yup, met twee volwassen kerels op de 125, en zo door het spitsverkeer :-) Ik moet zeggen dat het beestje het nog opvallend goed deed :-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Als daar maar geen foto's van op het fbook van komen ,vandaag gezien op de E 19 :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Borniet »

bompa wrote:Als daar maar geen foto's van op het fbook van komen ,vandaag gezien op de E 19 :grin:
Indische taferelen beginnen zich ook af te spelen tussen Antwerpen en Brussel! :smash:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

KlaasN wrote: Als je groot bent is het kiezen tussen de pest en de Cholera.
Er is nog altijd een varadero ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re:Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Tom Thumper wrote:Maar moest ik een 10 tal cm kleiner zijn, ...
moh vent toh :yikes: en kunnen ze daar tegenwoordig niks aan doen? Krimphormonen of uw benen wat korter maken bvb? Moet toch kunnen? Een stukske van 10 ervan tussen zagen en dan met speciale lijm uw botten weer aan elkaar plakken? Tuurlijk, uw spieren en pezen gaan dan een beetje te lang zijn, en die in stukskes knippen en weer aan elkaar naaien ligt wat moeilijker.... dus.... verkorten ze uw benen best met ne centimeter per keer, en dan kunnen uw spieren en pezen en bloedvaten en al de rest dat eraan hangt mits een aangepast intens spierverkortend fitnessprogramma weer op goei lengte komen. Maal tien dus. :gieren: :mad: :silly: :sideways:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Vandaag nog eens een koppel ritje gedaan. :grin: :grin:

Het cbr'ke stond al een half jaar stil en wilde warempel na twee pogingen al starten. :pom:
[sub](dat was verdikke beter dan mijn cbf, die krijgt hoe langen hoe meer startproblemen, de bougies zijn stilletjes aan vervanging toe vermoed ik)[/sub]

Locked