Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

zadelhoes van het 2de zadel gehaald,
en nu aant proberen om proper wat schuim weg te werken...
zodat het zadel lager en smaller wordt...

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Daarnet een kettingske gekuisd...
moet enkele jaartje vuil verzameld hebben,
maar zelfs de schakel die nog al raar staat op de foto, loopt weer mooi in lijn...
nadien nog eens overdreven goed gesmeerd :)

[img size=800]http://www.koenonline.be/jGallery2/cach ... 151625.jpg[/img]

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Just de kilometerstanden ne keer opgeschreven en uitgerekend, anders moest ik voor de derde keer in drie weken naar "MegaToby in de fik" kijken :kots: :
- KTM : 5394 km (merci Marokko :pom: )
- BMW : 1523 km (waaronder enkele MegaRegenbuien)
- Yamaha : 1872 km (waaronder ??n armzalig circuitdagje)

in totaal : 8789 km :yikes:

Wanneer heb ik dat allemaal bij elkaar gereden???? :sterrekes: 'k heb immers 't gevoel dat ik nauwelijks buiten ben gekomen. :S

Mor soit, ik ben blij met het resultaat ! :w00t:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote:Just de kilometerstanden ne keer opgeschreven en uitgerekend, anders moest ik voor de derde keer in drie weken naar "MegaToby in de fik" kijken :kots: :
- KTM : 5394 km (merci Marokko :pom: )
- BMW : 1523 km (waaronder enkele MegaRegenbuien)
- Yamaha : 1872 km (waaronder ??n armzalig circuitdagje)

in totaal : 8789 km :yikes:

Wanneer heb ik dat allemaal bij elkaar gereden???? :sterrekes: 'k heb immers 't gevoel dat ik nauwelijks buiten ben gekomen. :S

Mor soit, ik ben blij met het resultaat ! :w00t:
Awel, ik vind dat bijlange niet slecht gereden. :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

olie op juiste peil gebracht, naftbak volgetankt en dan maar gelijk 290km extra op de teller gezet. :|

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Bandenspanning gecontroleerd, was 2,1 voor en 2,6 achter :shock: , toch maar wat extra lucht ingepompt... Reservoir van de OSCO bijgevuld. Half litertje olie extra in het blok ook. En dan gaan werken :-)

Vreemd die driecylinders van Triumph. De eerste 5000 Km na een onderhoud lijkt die geen olie te verbruiken. Daarna plots wel, en een kleine 3000 Km later is het tijd voor een half litertje extra. De Tiger 1050 was hetzelfde.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

pingu wrote:Bandenspanning gecontroleerd, was 2,1 voor en 2,6 achter :shock: , toch maar wat extra lucht ingepompt...
Allez, dat is al meer dan er standaard in mijn bandjes zit wanneer ik op de baan rijd. Op onverhard gaat het nog wat lager liggen. :cool:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Een stuk of 9 kettingen gesmeerd en bandenspanningen gecontroleerd van een stuk of 12 tweewielers. 1 scooterband kunnen herstellen wegens een minuscuul gaatje. 2 scooters schoongemaakt. :wink:

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Gunter »

Stefke wrote:Een stuk of 9 kettingen gesmeerd en bandenspanningen gecontroleerd van een stuk of 12 tweewielers. 1 scooterband kunnen herstellen wegens een minuscuul gaatje. 2 scooters schoongemaakt. :wink:
Awel dat hebt gij goe gedaan :cool:

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

ene moto terug rechtgezet in't midden van 't kruispunt... Een hagelstormpje zorgde voor een centimeter dik ijstapijt, en bochten pakken is dan net iets moeilijker... :wink: Ik zag het aankomen maar kon helaas niks zeggen. 't was in elk geval een memorabel examen... :wink:

User avatar
Muug
Posts: 11776
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

vandaag tegen de KTM gezegd dat ik hem in februari ga soigneren :oops:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Vandaag mijn remschijven op mijn wielen met noppenbanden van mijne Ten. geplaatst
https://lh3.googleusercontent.com/-2gC3 ... .jpg?gl=BE

En me nog wat geamuseerd met dit te herstellen https://lh3.googleusercontent.com/-yKKp ... .jpg?gl=BE

https://lh3.googleusercontent.com/-NqY7 ... .jpg?gl=BE Dat onderste is nu ni echt van een moto,maar ik heb dat ooit nog ge?rfd van mijn ouders , dus maar proberen te maken,en het is redelijk gelukt

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

E?n oog schoongemaakt zodat ik morgen toch wat beter kan (ge)zien (worden). De rest zal precies voor na de winter zijn... :wink:
Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

Een vuile moto is v??l stoerder dan een propere en spaart veel tijd uit! :rayof:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Stefke
Posts: 2909
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Ach ja stoerder...Er wordt ongeveer alle dagen met diene ketel gereden, dus die schoonhouden is idd tijdverschijterij... :twisted:

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TimS »

Om zijn schoonmaakbeurt nog meer te verdienen, vandaag nog wat extra vuil gemaakt.

Image
Image
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

vandaag de bevestiging van de camera afgebroken :schieten: :sterrekes:
spijtig dat da zo'n chinees prul is... dus 'k mag zoeken of ik iets vervangend in elkaar kan flansen...

kwas nu just content van waar en hoe dat spel op de varadero hing :(

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De druppellader eens aan de motor gehangen al was het precies niet echt nodig. Waar halen jullie het toch....KTM en batterijproblemen :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote:ene moto terug rechtgezet in't midden van 't kruispunt... Een hagelstormpje zorgde voor een centimeter dik ijstapijt, en bochten pakken is dan net iets moeilijker... :wink: Ik zag het aankomen maar kon helaas niks zeggen. 't was in elk geval een memorabel examen... :wink:
Hoe pak jij zoiets aan, met al je ervaring en kunnen, vraag ik me dan af? Je hebt zulke situaties vast al vaker voor gehad en er zonder schuif- en kleerscheuren door gekomen?

Als ik op twee wielen, ineens in ijzel/hagellaag/sneeuw terecht kom, dan zit ik op mijne moto alsof ik zelf al 3 weken in de diepvries gezeten heb :shock:

Juist met de enduro, daar voel ik me toch nog net boven nul graden bij, in de offroad baantjes, eenmaal op de weg, ben ik toch ook heel voorzichtigskes.
sig nature

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Da's gewoon chance hebben...en zeggen dat dat groen overrijp krel elk jaar een paar keer tegen de grond gaat zal niet ver van de waarheid zijn :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

Locked