Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Koeno wrote: Mijn vizier afvegen voor ik nen bocht in ga = blind den bocht uitkomen want ik zag geen fluit meer...
Dan moet je wat rapper rijden ! :smash:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

@zappa: die tank was van de grote, 950, die is SNELLER (en) leeg


XR650r onderhoudje:
-complete revisie van carburateur:
alles uiteen, netjes genoteerd hoeveel slagen elke vijs had en tekeningske bij gemaakt
ultrasoon badje: brrr dat deed deugd voor die vuile carbu
overal nieuwe dichtingskes , nieuwe naalden/sproeiers waar nodig
properkers ineen steken
op hoop van zegen dat em met de originele instellingen vlot zou starten en YESSSSSSSSSS, me happy,

de rest was bezigheid:
-remblokskes achteraan
-remblokskes vooraan (shit: dat aske zit vast en ondertussen de imbus bout doorgedraaid....gelukkig nog voldoende voering op de remplakketen, kunnen later vervangen worden)
-framebeschermers gemonteerd
-uitlaat beter gefixeerd
-luchtfilter vervangen
-12V voor gps aangesloten en getest: OK
-die speciale (en dure) Montana 12V steun gemonteerd na wat knip en soldeerwerk: en sinds ik de montana in deze steun heb gebruikt, kan ik in de auto de montana nu ook op USB aansluiten via de sigarettenaansteker zonder dat deze in USB-modus gaat. Nu vraagt hij of ik wil overschakelen naar USB-opslag of als GPS wil blijven gebruiken. Voordien kon ik in de auto de montana enkel opladen met USB maar ondertussen NIET gebruiken.
-waar nodig beetje vet gebruikt (pivotpegs, gaskabels doorgesmeerd)


en dan paar op en af testritjes gedaan om het gedrag van de carbu te optimaliseren, is OK

:ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Gisteren een paar tellerlampjes vervangen, vandaag een nieuwe remlichtschakelaar laten plaatsen. Ik ging dat zelf doen maar ze hebben dat maar meteen gefixt.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

De standaard Triumph handkappen (die eigenlijk geen z*k waard zijn) -- eindelijk -- vervangen door een setje barkbusters. Die waren al in december besteld, maar dus pas 2 weken terug geleverd :shock: Iets misgelopen bij de invoerder was het excuus... Daarna tijgerke flink in het sop gezet om al het wintervuil er af te spoelen! Staat weer schoon te blinken.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by laouen »

een retourke Alphen aan den Rijn, testritje en :blob1: zit wel goed :grin: :rayof:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TimS »

laouen wrote:een retourke Alphen aan den Rijn, testritje en :blob1: zit wel goed :grin: :rayof:
Ook tevreden van? :)

Hier dit weekend ze gewoon alletwee nog eens een schoonmaakbeurt gegeven en de ketting gesmeerd. Ze hadden hier vorige week nog zout gestrooid, dus dat is dan hopelijk ineens de laatste keer dit voorjaar!
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

:cool: :cool: :cool:



Gisteren nog eens een nieuwe kettingset en nieuwe tandwielen geplaatst op de V Strom.

Voorste tandwieltje begon last te krijgen van scherpe tandjes ;-)

Kettingske was weer helemaal versleten.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Gisteren mijn motokeu gestopt met mijn pinkskeu, tegen 't muurkeu of is schoof op het kruispuntjeu :sterrekes: :grin: :grin: :grin:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

zappa wrote:Gisteren mijn motokeu gestopt met mijn pinkskeu, tegen 't muurkeu of is schoof op het kruispuntjeu :sterrekes: :grin: :grin: :grin:
en nu een haamertjeuu en een beiteltjeuu nodig om terug in vorm te krijgeuu?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

getankt
onder de zee gereden
met een bende vetzakskes een toerke gedaan
en terug onder de zee gereden
tank was nog vol, dus niet getankt

:Pyndn:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

bende vetzakken !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

deze morgen onder mijn voeten gekregen van mijn 3jarige dochter :
"papa moto vuil, niet goe h? ! "
"papa zelw wassen"
"papa toch ! "

:evil:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

ja papa toch !

Mijnen staat al proper, maar toch wel langer bezig geweest dan normaal, die gebakken grond mee gras tussen en hier en daar nog een steentje, dat viel gelijk niet zo direct weg te spuiten, dat had wat meer druk, tijd en water nodig :shock:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Awel een kofferrekske vervangen. Dat was een beetje versleten en bijgevolg ben ik die koffer verloren. Ergens tegen 120km/u afgetotterd op de snelweg. Dus nu een ander kofferrekske en een ander koffer. :-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

.... en er zaten alleen maar een appelsien en twee vuil onderbroeken in da getotterdkofferke, dus zijde maar nie teruggedraaid ... :P :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

OzzePaa wrote:.... en er zaten alleen maar een appelsien en twee vuil onderbroeken in da getotterdkofferke, dus zijde maar nie teruggedraaid ... :P :ricky:
regenpak, handschoenen, nog wat gerief, cursussen en lesschema's. al een paar keer de volledige route terug afgereden...helaas niks. Vorige keer had ik de koffer wel teruggevonden...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Gisteren met de moto naar 't werk gereden.
Met de ogen toe, vanwege de zon die tot vanachter in mijn ogen scheen.
's Avonds bij het naar huis rijden het atypische idee gekregen dat ik het jachtige van die KTM stillekes aan beu aan 't geraken ben. Tijd voor ander en beter, na ochgot acht jaar?

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Muug wrote:'s Avonds bij het naar huis rijden het atypische idee gekregen dat ik het jachtige van die KTM stillekes aan beu aan 't geraken ben. Tijd voor ander en beter, na ochgot acht jaar?
Wtf ??? Jij toch niet...
En wat denk je dat er in de plaats moet komen, als evenwaardige vervanger ?
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

8 jaar? Zo lang heb ik het nog nooit volgehouden met een moto.

Allee, een Honda dus ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Goh, wie spreekt er van een vervanger? En evenwaardig.... er is bij de hoogkwalitatieve hoogpoters zoveel keuze tegenwoordig....zeker met de hyperaktieve veringen die nog rapper zijn dan gij kunt kijken... maar ik begin het zowat gehad te hebben met hoogpoters, toch als ze groot, zwaar en nogal wild zijn, die brave R1100GS was ergens wel een eye opener ... nu, een monocylinkerke van 600cc om in 't zand in Marokko of in ons Europees gebergte offroadpistes te gaan doen zie ik nog altijd zitten hoor... en anders...ne slinger beweegt altijd heen en weer, voor mij zit de KTM in ??n van de uitersten, dus nu gaat de slinger de andere kant uit gaan, lijkt me logisch, dus misschien wel een tof toermodel voor een klein prijske...en nog iets anders komt er ook nog eh, binnen een week of twee denk ik... :wink:

Locked