Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Jullie herinneren zich misschien nog dat ik verleden jaar na mijn ongeval van 2 Sprint ST
een "nieuwe" had gemaakt.
Tijdens de voorbije wintermaanden heb ik mij een beetje bezig gehouden om van de restanten
van die twee iets "rijdbaar" te maken en dat is nu zo goed als afgewerkt.
Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Hierbij een paar fotootjes van het "ding" en eentje van de tweeling :rayof:




Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Werner on 13 Apr 2016 18:48, edited 4 times in total.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Givi plaat gemonteerd, heb nu op zijn minst toch een topkoffer :)

Image

Image

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mick »

Werner wrote:Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Bwa ja, misschien een wat vreemde basis om een streetfighter/caféracer van te maken maar puur qua uitzicht staat hij nog wel knap vind ik. Vooral dat stuur in helften op een naked heeft wel iets, maar 'k zou het eens moeten proberen om te weten of het ook aangenaam rijdt (nog nooit met clip-ons gestuurd). 't Voorspatbord staat precies wel wat raar, was dat de bedoeling? :)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

F M wrote:Davy heeft ook een Maft-plaat. Ik zit al aan MafX.
Mijn maffer heeft een MafR nummerplaat. :grin:

Verder heb vandaan nog eens de Moto73 gekocht, er stond onder andere een test in van een Japanse hoogpotige middenklasse moto. :mrgreen:

@Werner : knap werk. ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Werner wrote:Jullie herinneren zich misschien nog dat ik verleden jaar na mijn ongeval van 2 Sprint ST
een "nieuwe" had gemaakt.
Tijdens de voorbije wintermaanden heb ik mij een beetje bezig gehouden om van de restanten
van die twee iets "rijdbaar" te maken en dat is nu zo goed als afgewerkt.
Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Hierbij een paar fotootjes van het "ding" en eentje van de tweeling :rayof:
Dat noem ik nog eens recycleren, zie :grin: :thumbsup: 't Is idd een, euhhh .... ding .... maar dan wel eentje waar of zoals er toch geen 20 ander rondrijden denk ik :grin: Goegedaan mijgedacht :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Gisteren de varadero onderworpen aan wat sportief rijgedrag...
1 ding is alvast duidelijk: daar issem ni voor gemaakt (of ik ben gewoon te onkundig ofzoiets). :whip:

Voor den eerste keer in mijn leven 2 wielen volledig los van de grond gekregen + een goeie landing gemaakt...
En dat met een beest van 280kg + chauffeur van +/- 100kg... (ge moet u dan is inbeelden wat de voorrijder deed met een 170kg-wegend husquervana-dingske) :lipsrsealed2:

De rit bestond uit 3 delen,
1 aan vlot tempo
1 aan een in mijn ogen sportief tempo
en het laatste een een ietske vlotter als normaal tempo

Deel 1 - 92.3 km
Start: 3390 Tielt-Winge
Einde: Hogebosweg 6, 3582 Beringen

Deel 2 - 64.9 km
Start:Hogebosweg 6, 3582 Beringen
Einde: 3900 Overpelt

Deel 3 - 75.7 km
Start: 3900 Overpelt
Einde: 2460 Kasterlee

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Mick wrote:
Werner wrote:Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Bwa ja, misschien een wat vreemde basis om een streetfighter/caféracer van te maken maar puur qua uitzicht staat hij nog wel knap vind ik. Vooral dat stuur in helften op een naked heeft wel iets, maar 'k zou het eens moeten proberen om te weten of het ook aangenaam rijdt (nog nooit met clip-ons gestuurd). 't Voorspatbord staat precies wel wat raar, was dat de bedoeling? :)
Moest je ooit in de buurt zijn dan mag je er gerust eens een ritje mee maken.
En het voorspatbord, tja... ook een samenraapsel van e.e.a. maar het staat mij eigenlijk ook niet aan.
'k Weet nog niet direct wat ik ermee zal aanvangen; misschien het er helemaal afzwieren :dontknow:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

een luchtig therapie middag ritje in havengebied gent , met ongewild ("hmmm, dat is precies een schoon baantje") beetje offroad naar de windmolens......
tot daar ergens een paard liep waar het niet moest lopen, uit de weide, dicht bij een spoorweg.

dan maar beetje op zoek naar de woonplaats van het paard en hun baasje/buur op de hoogte gebracht van de vrije wandeling van hun beestje

nog beetje meer gas over vrije kronkelwegen en tussen windmolens

was super lang geleden dat ik nog een keer in het gentse havengebied aan het rondtouren was, voor herhaling vatbaar.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by jerrekan »

Een dikke schram in de plastieken bashplate van mijn Transalp gezet.
Image

Tegen een borduur uitgeweken voor een auto die een uitwijkende vuilniswagen aan het ontwijken was (https://vid.me/9LCq).

Best spannend voor een tweede week commuten op de moto.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Dat lijkt mij inderdaad spannend...
De meneer excuseert hem wel schoon eigenlijk, kon evengoed nog doorrijden...

Kdenk dat mijn reactie wel eerder een goeie scheut gas-geven zou zijn...
gecombineerd met uitwijken...

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by jerrekan »

Koeno wrote:Kdenk dat mijn reactie wel eerder een goeie scheut gas-geven zou zijn...
gecombineerd met uitwijken...
Dat was ook mijn bedenking. After the fact uiteraard...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

jerrekan wrote:Een dikke schram in de plastieken bashplate van mijn Transalp gezet.
Image

Tegen een borduur uitgeweken voor een auto die een uitwijkende vuilniswagen aan het ontwijken was (https://vid.me/9LCq).

Best spannend voor een tweede week commuten op de moto.

GELUKKIG maar een schram in uw bashplate en zelfs niet op uw ego.
zo een bashcam kan soms handig zijn, maar kan ook tegen u keren.

"wat als" (het is leuker om dat op TV te zien dan soms in realiteit te moeten ervaren)
ge komt ten val,
ze bekijken uw filmpje en zien inderdaad het uitwijkmanoeuvre van vuilniswagen (pinker?) en de wagen (zonder pinker)
en ze zien uw te hoge snelheid.....
.......
wordt dat binnen verzekering dan ook bekeken per prioritaire fouten die gemaakt werden (uitwijken zonder vrije ruimte vs overdreven snelheid)

"wat als"
uw schade nu meer is dan die schram,
kunt gij met dit filmke naar uw verzekeringsagent/politie stappen en die auto laten opdraaien (ahv zijn nrplaat) voor de kosten?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by jerrekan »

TRooPER wrote:GELUKKIG maar een schram in uw bashplate en zelfs niet op uw ego.
True that!
TRooPER wrote:zo een bashcam kan soms handig zijn, maar kan ook tegen u keren.
Moest, hout vasthouden, ik ooit iets ernstig voorhebben is het de bedoeling de camera onmiddellijk weg te steken. Als dat nog gaat :lipsrsealed2: . Als na nazicht de beelden niet in mijn nadeel spreken kan ik ze alsnog doorgeven.
Maar je hebt gelijk. In deze situatie weet ik ook niet echt wat er zou gebeuren moest ik er gelegen hebben en de verzekering aangesproken zou worden.
Als ze struikelen over de snelheid kan ik altijd zo'n MRV certificaatje voorleggen en ze zeggen dat ze me dat daar zo geleerd hebben (true story). Rap optrekken en verkeer voor zijn... Al zal ik er natuurlijk vet mee zijn dan, na een crash...

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

just is gestarten een klein toerke gedaan :lol:
morgen met den brommer naar 't werk :ricky:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Nog wat verder geprutst:
- passagier voetsteunen verwijderd
- idem voor wat de middenbok betreft
- voorspatbord gemodelleerd
- het geheel zwart gespoten
Dat is het zowat; de kont kan beter maar ik zie niet direct een oplossing daarvoor.
Moest er iemand suggesties hebben: dan graag.

Image
Image
Image

User avatar
Mick
Posts: 50
Joined: 25 Apr 2015 16:22
Location: Hageland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mick »

Ik vind hem echt ferm, ofwel hebt gij heel proper werk geleverd ofwel leent die Sprint zich verrassend goed tot ombouw. 't Zal misschien van allebei een beetje zijn. :grin:

Nee echt, veel streetfighters zien er uit als een opgelapte geaccidenteerde moto terwijl ze dat niet zijn, en met die van u is 't precies vice versa. Ik zie ook helemaal niks mis aan de achterkant, buiten die vlammen misschien die niet mijn meug zijn maar da's maar een stickerke veronderstel ik.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ik zou persoonlijk zoeken om de uitlaat hoger te brengen (dus in zelfde lijn van de kont, maar net onder de kont).
Zodat de enkelzijdige ophanging zichtbaar wordt.

en als ge echt "ver" wilt gaan,
zou ik een stuk van de plastiek van de kont wegsnijden zodat die minder zwaar wordt...
maar dan moet ge ook met polyester aan de gang om de onderkant weer dicht te maken...
en ik weet niet hoe het frame er daar uitziet :p

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

:stupid:

Uitlaat hoger.
En misschien een mono-seat maken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Koeno wrote:en als ge echt "ver" wilt gaan,
zou ik een stuk van de plastiek van de kont wegsnijden zodat die minder zwaar wordt...
maar dan moet ge ook met polyester aan de gang om de onderkant weer dicht te maken...
en ik weet niet hoe het frame er daar uitziet :p
Yup, da's ook mijn enige opmerking: de kont is nogal "zwaar". Maar om dat op te lossen gaat toch stevig wat chirurgie aan het subframe nodig zijn. Dus da's wel erg veel werk...

Maar zoals 'm nu staat vind ik het eigenlijk al heel erg netjes. Ziet er inderdaad niet als een ombouwproject uit. Chique!

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Werner »

Bedankt voor de reacties.

Betreffende de uitlaat: die was oorspronkelijk origineel Triumph maar veeeeeeeeel te lang,
dus heb ik die doorgezaagd en er 22cm van tussen gehaald.
Persoonlijk vind ik hem nu op die plaats niet misstaan maar idd., onder de kont zou het geheel
misschien een andere look geven - 'k zal het eens moeten bekijken.

De kont zelf: ik ben niet zo'n handige Harry met polyester, dus daar blijf ik liever af.
Wat ik wel nog overweeg is het achterspatbord waarop de nummerplaat bevestigd is, enigszins
"af te slanken", al vrees ik dat het geheel daardoor misschien zal gaan trillen, maar misschien kan
ik dat dan opvangen door een metalen beugel(je) aan de achterzijde te bevestigen.
Ook dat zal ik eens rustig bekijken. ;)

@Mick: het is idd. maar een stickertje en ik ben er ook niet wild van, maar zonder dat zag het er zo kaal uit.
Ik had aanvankelijk gedacht aan een sticker met het opschrift "No Japanese shit", maar mijn vriend waarmee ik
regelmatig optrek vond dit niet zo'n leuk idee.
Hij rijdt met een Bandit...
:mrgreen:

Locked