Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Jullie herinneren zich misschien nog dat ik verleden jaar na mijn ongeval van 2 Sprint ST
een "nieuwe" had gemaakt.
Tijdens de voorbije wintermaanden heb ik mij een beetje bezig gehouden om van de restanten
van die twee iets "rijdbaar" te maken en dat is nu zo goed als afgewerkt.
Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Hierbij een paar fotootjes van het "ding" en eentje van de tweeling
een "nieuwe" had gemaakt.
Tijdens de voorbije wintermaanden heb ik mij een beetje bezig gehouden om van de restanten
van die twee iets "rijdbaar" te maken en dat is nu zo goed als afgewerkt.
Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Hierbij een paar fotootjes van het "ding" en eentje van de tweeling
Last edited by Werner on 13 Apr 2016 18:48, edited 4 times in total.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Givi plaat gemonteerd, heb nu op zijn minst toch een topkoffer
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bwa ja, misschien een wat vreemde basis om een streetfighter/caféracer van te maken maar puur qua uitzicht staat hij nog wel knap vind ik. Vooral dat stuur in helften op een naked heeft wel iets, maar 'k zou het eens moeten proberen om te weten of het ook aangenaam rijdt (nog nooit met clip-ons gestuurd). 't Voorspatbord staat precies wel wat raar, was dat de bedoeling?Werner wrote:Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Mijn maffer heeft een MafR nummerplaat.F M wrote:Davy heeft ook een Maft-plaat. Ik zit al aan MafX.
Verder heb vandaan nog eens de Moto73 gekocht, er stond onder andere een test in van een Japanse hoogpotige middenklasse moto.
@Werner : knap werk.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dat noem ik nog eens recycleren, zie 't Is idd een, euhhh .... ding .... maar dan wel eentje waar of zoals er toch geen 20 ander rondrijden denk ik Goegedaan mijgedachtWerner wrote:Jullie herinneren zich misschien nog dat ik verleden jaar na mijn ongeval van 2 Sprint ST
een "nieuwe" had gemaakt.
Tijdens de voorbije wintermaanden heb ik mij een beetje bezig gehouden om van de restanten
van die twee iets "rijdbaar" te maken en dat is nu zo goed als afgewerkt.
Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
Hierbij een paar fotootjes van het "ding" en eentje van de tweeling
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren de varadero onderworpen aan wat sportief rijgedrag...
1 ding is alvast duidelijk: daar issem ni voor gemaakt (of ik ben gewoon te onkundig ofzoiets).
Voor den eerste keer in mijn leven 2 wielen volledig los van de grond gekregen + een goeie landing gemaakt...
En dat met een beest van 280kg + chauffeur van +/- 100kg... (ge moet u dan is inbeelden wat de voorrijder deed met een 170kg-wegend husquervana-dingske)
De rit bestond uit 3 delen,
1 aan vlot tempo
1 aan een in mijn ogen sportief tempo
en het laatste een een ietske vlotter als normaal tempo
Deel 1 - 92.3 km
Start: 3390 Tielt-Winge
Einde: Hogebosweg 6, 3582 Beringen
Deel 2 - 64.9 km
Start:Hogebosweg 6, 3582 Beringen
Einde: 3900 Overpelt
Deel 3 - 75.7 km
Start: 3900 Overpelt
Einde: 2460 Kasterlee
1 ding is alvast duidelijk: daar issem ni voor gemaakt (of ik ben gewoon te onkundig ofzoiets).
Voor den eerste keer in mijn leven 2 wielen volledig los van de grond gekregen + een goeie landing gemaakt...
En dat met een beest van 280kg + chauffeur van +/- 100kg... (ge moet u dan is inbeelden wat de voorrijder deed met een 170kg-wegend husquervana-dingske)
De rit bestond uit 3 delen,
1 aan vlot tempo
1 aan een in mijn ogen sportief tempo
en het laatste een een ietske vlotter als normaal tempo
Deel 1 - 92.3 km
Start: 3390 Tielt-Winge
Einde: Hogebosweg 6, 3582 Beringen
Deel 2 - 64.9 km
Start:Hogebosweg 6, 3582 Beringen
Einde: 3900 Overpelt
Deel 3 - 75.7 km
Start: 3900 Overpelt
Einde: 2460 Kasterlee
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Moest je ooit in de buurt zijn dan mag je er gerust eens een ritje mee maken.Mick wrote:Bwa ja, misschien een wat vreemde basis om een streetfighter/caféracer van te maken maar puur qua uitzicht staat hij nog wel knap vind ik. Vooral dat stuur in helften op een naked heeft wel iets, maar 'k zou het eens moeten proberen om te weten of het ook aangenaam rijdt (nog nooit met clip-ons gestuurd). 't Voorspatbord staat precies wel wat raar, was dat de bedoeling?Werner wrote:Een beetje bizarre creatie misschien, noem het een pseude caféracer of wat dan ook, maar
ik heb er inmiddels een paar honderd kilometers mee gereden en het loopt super....
En het voorspatbord, tja... ook een samenraapsel van e.e.a. maar het staat mij eigenlijk ook niet aan.
'k Weet nog niet direct wat ik ermee zal aanvangen; misschien het er helemaal afzwieren
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
een luchtig therapie middag ritje in havengebied gent , met ongewild ("hmmm, dat is precies een schoon baantje") beetje offroad naar de windmolens......
tot daar ergens een paard liep waar het niet moest lopen, uit de weide, dicht bij een spoorweg.
dan maar beetje op zoek naar de woonplaats van het paard en hun baasje/buur op de hoogte gebracht van de vrije wandeling van hun beestje
nog beetje meer gas over vrije kronkelwegen en tussen windmolens
was super lang geleden dat ik nog een keer in het gentse havengebied aan het rondtouren was, voor herhaling vatbaar.....
tot daar ergens een paard liep waar het niet moest lopen, uit de weide, dicht bij een spoorweg.
dan maar beetje op zoek naar de woonplaats van het paard en hun baasje/buur op de hoogte gebracht van de vrije wandeling van hun beestje
nog beetje meer gas over vrije kronkelwegen en tussen windmolens
was super lang geleden dat ik nog een keer in het gentse havengebied aan het rondtouren was, voor herhaling vatbaar.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Een dikke schram in de plastieken bashplate van mijn Transalp gezet.
Tegen een borduur uitgeweken voor een auto die een uitwijkende vuilniswagen aan het ontwijken was (https://vid.me/9LCq).
Best spannend voor een tweede week commuten op de moto.
Tegen een borduur uitgeweken voor een auto die een uitwijkende vuilniswagen aan het ontwijken was (https://vid.me/9LCq).
Best spannend voor een tweede week commuten op de moto.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dat lijkt mij inderdaad spannend...
De meneer excuseert hem wel schoon eigenlijk, kon evengoed nog doorrijden...
Kdenk dat mijn reactie wel eerder een goeie scheut gas-geven zou zijn...
gecombineerd met uitwijken...
De meneer excuseert hem wel schoon eigenlijk, kon evengoed nog doorrijden...
Kdenk dat mijn reactie wel eerder een goeie scheut gas-geven zou zijn...
gecombineerd met uitwijken...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dat was ook mijn bedenking. After the fact uiteraard...Koeno wrote:Kdenk dat mijn reactie wel eerder een goeie scheut gas-geven zou zijn...
gecombineerd met uitwijken...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
jerrekan wrote:Een dikke schram in de plastieken bashplate van mijn Transalp gezet.
Tegen een borduur uitgeweken voor een auto die een uitwijkende vuilniswagen aan het ontwijken was (https://vid.me/9LCq).
Best spannend voor een tweede week commuten op de moto.
GELUKKIG maar een schram in uw bashplate en zelfs niet op uw ego.
zo een bashcam kan soms handig zijn, maar kan ook tegen u keren.
"wat als" (het is leuker om dat op TV te zien dan soms in realiteit te moeten ervaren)
ge komt ten val,
ze bekijken uw filmpje en zien inderdaad het uitwijkmanoeuvre van vuilniswagen (pinker?) en de wagen (zonder pinker)
en ze zien uw te hoge snelheid.....
.......
wordt dat binnen verzekering dan ook bekeken per prioritaire fouten die gemaakt werden (uitwijken zonder vrije ruimte vs overdreven snelheid)
"wat als"
uw schade nu meer is dan die schram,
kunt gij met dit filmke naar uw verzekeringsagent/politie stappen en die auto laten opdraaien (ahv zijn nrplaat) voor de kosten?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
True that!TRooPER wrote:GELUKKIG maar een schram in uw bashplate en zelfs niet op uw ego.
Moest, hout vasthouden, ik ooit iets ernstig voorhebben is het de bedoeling de camera onmiddellijk weg te steken. Als dat nog gaat . Als na nazicht de beelden niet in mijn nadeel spreken kan ik ze alsnog doorgeven.TRooPER wrote:zo een bashcam kan soms handig zijn, maar kan ook tegen u keren.
Maar je hebt gelijk. In deze situatie weet ik ook niet echt wat er zou gebeuren moest ik er gelegen hebben en de verzekering aangesproken zou worden.
Als ze struikelen over de snelheid kan ik altijd zo'n MRV certificaatje voorleggen en ze zeggen dat ze me dat daar zo geleerd hebben (true story). Rap optrekken en verkeer voor zijn... Al zal ik er natuurlijk vet mee zijn dan, na een crash...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
just is gestarten een klein toerke gedaan
morgen met den brommer naar 't werk
morgen met den brommer naar 't werk
Oldtimer BMW fanaat
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Nog wat verder geprutst:
- passagier voetsteunen verwijderd
- idem voor wat de middenbok betreft
- voorspatbord gemodelleerd
- het geheel zwart gespoten
Dat is het zowat; de kont kan beter maar ik zie niet direct een oplossing daarvoor.
Moest er iemand suggesties hebben: dan graag.
- passagier voetsteunen verwijderd
- idem voor wat de middenbok betreft
- voorspatbord gemodelleerd
- het geheel zwart gespoten
Dat is het zowat; de kont kan beter maar ik zie niet direct een oplossing daarvoor.
Moest er iemand suggesties hebben: dan graag.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik vind hem echt ferm, ofwel hebt gij heel proper werk geleverd ofwel leent die Sprint zich verrassend goed tot ombouw. 't Zal misschien van allebei een beetje zijn.
Nee echt, veel streetfighters zien er uit als een opgelapte geaccidenteerde moto terwijl ze dat niet zijn, en met die van u is 't precies vice versa. Ik zie ook helemaal niks mis aan de achterkant, buiten die vlammen misschien die niet mijn meug zijn maar da's maar een stickerke veronderstel ik.
Nee echt, veel streetfighters zien er uit als een opgelapte geaccidenteerde moto terwijl ze dat niet zijn, en met die van u is 't precies vice versa. Ik zie ook helemaal niks mis aan de achterkant, buiten die vlammen misschien die niet mijn meug zijn maar da's maar een stickerke veronderstel ik.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik zou persoonlijk zoeken om de uitlaat hoger te brengen (dus in zelfde lijn van de kont, maar net onder de kont).
Zodat de enkelzijdige ophanging zichtbaar wordt.
en als ge echt "ver" wilt gaan,
zou ik een stuk van de plastiek van de kont wegsnijden zodat die minder zwaar wordt...
maar dan moet ge ook met polyester aan de gang om de onderkant weer dicht te maken...
en ik weet niet hoe het frame er daar uitziet :p
Zodat de enkelzijdige ophanging zichtbaar wordt.
en als ge echt "ver" wilt gaan,
zou ik een stuk van de plastiek van de kont wegsnijden zodat die minder zwaar wordt...
maar dan moet ge ook met polyester aan de gang om de onderkant weer dicht te maken...
en ik weet niet hoe het frame er daar uitziet :p
- duibhce Kaelann
- Posts: 2924
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Uitlaat hoger.
En misschien een mono-seat maken.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Yup, da's ook mijn enige opmerking: de kont is nogal "zwaar". Maar om dat op te lossen gaat toch stevig wat chirurgie aan het subframe nodig zijn. Dus da's wel erg veel werk...Koeno wrote:en als ge echt "ver" wilt gaan,
zou ik een stuk van de plastiek van de kont wegsnijden zodat die minder zwaar wordt...
maar dan moet ge ook met polyester aan de gang om de onderkant weer dicht te maken...
en ik weet niet hoe het frame er daar uitziet :p
Maar zoals 'm nu staat vind ik het eigenlijk al heel erg netjes. Ziet er inderdaad niet als een ombouwproject uit. Chique!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bedankt voor de reacties.
Betreffende de uitlaat: die was oorspronkelijk origineel Triumph maar veeeeeeeeel te lang,
dus heb ik die doorgezaagd en er 22cm van tussen gehaald.
Persoonlijk vind ik hem nu op die plaats niet misstaan maar idd., onder de kont zou het geheel
misschien een andere look geven - 'k zal het eens moeten bekijken.
De kont zelf: ik ben niet zo'n handige Harry met polyester, dus daar blijf ik liever af.
Wat ik wel nog overweeg is het achterspatbord waarop de nummerplaat bevestigd is, enigszins
"af te slanken", al vrees ik dat het geheel daardoor misschien zal gaan trillen, maar misschien kan
ik dat dan opvangen door een metalen beugel(je) aan de achterzijde te bevestigen.
Ook dat zal ik eens rustig bekijken.
@Mick: het is idd. maar een stickertje en ik ben er ook niet wild van, maar zonder dat zag het er zo kaal uit.
Ik had aanvankelijk gedacht aan een sticker met het opschrift "No Japanese shit", maar mijn vriend waarmee ik
regelmatig optrek vond dit niet zo'n leuk idee.
Hij rijdt met een Bandit...
Betreffende de uitlaat: die was oorspronkelijk origineel Triumph maar veeeeeeeeel te lang,
dus heb ik die doorgezaagd en er 22cm van tussen gehaald.
Persoonlijk vind ik hem nu op die plaats niet misstaan maar idd., onder de kont zou het geheel
misschien een andere look geven - 'k zal het eens moeten bekijken.
De kont zelf: ik ben niet zo'n handige Harry met polyester, dus daar blijf ik liever af.
Wat ik wel nog overweeg is het achterspatbord waarop de nummerplaat bevestigd is, enigszins
"af te slanken", al vrees ik dat het geheel daardoor misschien zal gaan trillen, maar misschien kan
ik dat dan opvangen door een metalen beugel(je) aan de achterzijde te bevestigen.
Ook dat zal ik eens rustig bekijken.
@Mick: het is idd. maar een stickertje en ik ben er ook niet wild van, maar zonder dat zag het er zo kaal uit.
Ik had aanvankelijk gedacht aan een sticker met het opschrift "No Japanese shit", maar mijn vriend waarmee ik
regelmatig optrek vond dit niet zo'n leuk idee.
Hij rijdt met een Bandit...