Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

We zullen wel zien wanneer het 390 verhaal een einde kent. ;)

En ozzepa: ge kunt gelijk hebben :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Gisteren ergens 2dehands een wunderlich spoiler op de kop kunnen tikken. Heb eerst testritje mogen doen, en de wunderlich was duidelijk beter dan de PUIG die ik eerst had gekocht.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Een nieuw (standaard) bougieke in de cbr gezet en het motortje spinde daarna veel beter. :)
Ook nog nieuwe sloefjes op de cbr laten zetten. :)
Die Michelin pilot streets zijn een stuk comfortabeler en sturen veel beter dan de originele IRC bandjes. :shock:
Blijkbaar zijn die bandjes wel echt smal, de achterband staat als voorband ik de catalogus gecatalogeerd. :o :lol:

Bij de terugrit van de bandencentrale ben ik wel drie keer stilgevallen bij stationair toerenta.l :o
Vermoedelijk een combinatie van de "ralantie" die te hoog stond en een motor die voor de eerste keer in bijna drie jaar nog eens serieus heeft moeten doorrijden. :oops:

's Middags hebben we een rustig duoritje gereden langs de polderwegen. :ricky: en een véél te dure koffie gedronken op een Dams terras . :o

De cbr heeft geen stilval kuren meer gehad en de ncx rijdt ook aangenaam een gezapige snelheden. 8-)
We hebben wel allebei het gevoel dat we best nog eens een cursusje volgen om allerlei redenen, jammer dat Schellebelle niet bij de deur is en dat die cursussen, voor ons, meestal op werkdagen vallen :?
'k Zal eens piepen of ze in het Brugse nog cursussen geven, de rijschool waar ik daar mijn eerste cursussen heb gevolgd is blijkbaar gestopt. :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Weer met mijn nieuwe poes naar 't werk gereden. Voor 't eerst in mijn leven tot de conclusie gekomen dat ik te dicht bij 't werk woon. :oops:

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:Weer met mijn nieuwe poes naar 't werk gereden. Voor 't eerst in mijn leven tot de conclusie gekomen dat ik te dicht bij 't werk woon. :oops:
Heeft er ooit iemand gezegd dat ge de kortste route moet nemen? :pillepalle:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by robman »

Moto eens gekuisd ...was nodig :oops: :)
Koffers erop gezet en geladen
GPS ingesteld
Klaar !!

Morgen zijn we weg :rayof: :rayof: :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:
Muug wrote:Weer met mijn nieuwe poes naar 't werk gereden. Voor 't eerst in mijn leven tot de conclusie gekomen dat ik te dicht bij 't werk woon. :oops:
Heeft er ooit iemand gezegd dat ge de kortste route moet nemen? :pillepalle:
:grin:
maar 's morgens wil ik wel zo rap mogelijk op mijn werk staan, 's avonds mag het wat langer duren eer ik thuis ben, jawel 8-)
'k mag voorlopig trouwens maar "half" gas geven, "half" hard accelereren, en de helft van de toeren gebruiken, de poes is nog aan 't roderen. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:
Koeno wrote:
Muug wrote:Weer met mijn nieuwe poes naar 't werk gereden. Voor 't eerst in mijn leven tot de conclusie gekomen dat ik te dicht bij 't werk woon. :oops:
Heeft er ooit iemand gezegd dat ge de kortste route moet nemen? :pillepalle:
:grin:
maar 's morgens wil ik wel zo rap mogelijk op mijn werk staan, 's avonds mag het wat langer duren eer ik thuis ben, jawel 8-)
'k mag voorlopig trouwens maar "half" gas geven, "half" hard accelereren, en de helft van de toeren gebruiken, de poes is nog aan 't roderen. :mrgreen:
ik heb een vaag vermoeden dat zelfs met maar de helft van de toeren zo'n fireblade best vooruit wilt gaan :p

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:ik heb een vaag vermoeden dat zelfs met maar de helft van de toeren zo'n fireblade best vooruit wilt gaan :p
wel
de vraag scherp gesteld is : hoe rap geraakt ge aan de helft van die toeren :?: :mrgreen:
wel, voorlopig weet ik het nog niet. :whistling:
Het advies was "de eerste 300km meerijden met het verkeer"
Dus duidelijk geen zotte dingens doen
Pas na die 300km mag ik af en toe ne keer doortrekken in toeren

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Muug wrote:Pas na die 300km mag ik af en toe ne keer doortrekken in toeren
Dus, gisterenavond zat ik op de autostrade aan +-350km, dus heb ik ne keer doorgetrokken in toeren. Een paar seconden nadien ben ik daarmee ter hoogte van de 8000 toeren maar gestopt, ik zat al aan 200km/u ... :stars: :pillepalle:
Conclusie : ik zal dat doortrekken in toeren in zesde maar niet meer doen... :lipsrsealed2: Beter eerste of tweede nemen daarvoor

Koeno
Posts: 3203
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote:
Muug wrote:Pas na die 300km mag ik af en toe ne keer doortrekken in toeren
Dus, gisterenavond zat ik op de autostrade aan +-350km, dus heb ik ne keer doorgetrokken in toeren. Een paar seconden nadien ben ik daarmee ter hoogte van de 8000 toeren maar gestopt, ik zat al aan 200km/u ... :stars: :pillepalle:
Conclusie : ik zal dat doortrekken in toeren in zesde maar niet meer doen... :lipsrsealed2: Beter eerste of tweede nemen daarvoor
Ik vrees dat als ge in 2e ne keer goe doortrekt... dat ge ook richting 160-170 zult vliegen zenne :D

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Als dat een beetje marcheert zoals een BB: 140km/u in eerste, net tegen de begrenzer. :devil:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Blackbert wrote:Als dat een beetje marcheert zoals een BB: 140km/u in eerste, net tegen de begrenzer. :devil:
Dat lijkt eerde op een scooter 125.
Gaskraan tegen de stuit en dan bij 130-140 eindigen.
Of zie ik dat verkeerd?

:mrgreen:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Er aan gedacht vandaag, meermaals zelf.
1ste keer dat ik beter de moto had genomen omdat ik wind op aan 't fietsen was.
2de keer ergens rond de 50-60km ... pfff nog 10-15 km tot thuis.
3de keer nu ... mijn gat kan dat nog ni aan om 3 uur op de fiets te zitten.

Had beter de moto gaan halen en een toerke van 3 à 4 keer 70km met de moto gereden.
:oops:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Niks; wel effe naar Bikerszone gebold voor nieuwe zomerhandschoentjes en 't bestellen van ne gierindikeeter voor de Fé zijn nieuw speelgoed ...

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

ne gierindikeeter? tssss :pillepalle: nief speelgoed? :lipsrsealed2:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote:nief speelgoed? :lipsrsealed2:

als't dienen scrambler van ducati is dan ben ik echt jaloes ! :roll:
sig nature

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Harald wrote:
Blackbert wrote:Als dat een beetje marcheert zoals een BB: 140km/u in eerste, net tegen de begrenzer. :devil:
Dat lijkt eerde op een scooter 125.
Gaskraan tegen de stuit en dan bij 130-140 eindigen.
Of zie ik dat verkeerd?

:mrgreen:
Ik ben mee maar vervang"125" door 300-400cc. ;)


Gisteren met de motor een toertje gedaan en ontdekt dat er meer bestaat dat Antwerpen en omstreken :mrgreen:

En bijv volgende namen tegengekomen, Erembodegem, Aalst, Asse, St lievenshoutem, Zottegem,...Die kanten dus

Morgen testritjes :mrgreen:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Wipr wrote:
Gisteren met de motor een toertje gedaan en ontdekt dat er meer bestaat dat Antwerpen en omstreken :mrgreen:

En bijv volgende namen tegengekomen, Erembodegem, Aalst, Asse, St lievenshoutem, Zottegem,...Die kanten dus

Morgen testritjes :mrgreen:
ben blij voor u dat ge eens verder dan de grote kerktoren gaat rijden, en ge zat dus in mijn achtertuin, schonen tuin hé :-)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Ja was tof. Van Antwerpen richting Gent, dan richting Zottegem en daar van de autostrade. Ken die kanten een klein klein beetje toen ik nog markten deed. Inderdaad mooie tuin en het blijft me steeds opnieuw verbazen dat er toch mooie heuvels staan. Dan zegt iedereen vanzelfsprekend, ah natuurlijk dat. Dat zijn de Vlaamse Ardennen he (of toch richting van)

Volgende keer leer je me de streek maar eens kennen he Trooper. Zou tof zijn. :thumbsup:

Locked