Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De varadero binnengestoken bij mototech...
klaar voor zijn grote update :)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 31 Mar 2017 21:50 Vandaag nen halve naftbak leeg gereden met mijne bandit :grin:
Oejoej :roll: ;) 't Wordt tijd dawwe nog eens een toerke doen hé Bompa ... dan komt daar tenminste nog ne hele bij :!: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 01 Apr 2017 20:15 De varadero binnengestoken bij mototech...
klaar voor zijn grote update :)
Ah, da was dus géén aprilgrap :mrgreen: ;) ... hopelijk komt hij eruit zoals je hem altijd al graag had gehad :headbang: ... en hou dat dan ook zo als je zijn circuitcapasiteiten gaat uitproberen ;) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Gisteren de Terra eventjes aan de kant laten staan om een toerje over een west-vlaams veld te doen met een Zero FX tijdens de March Moto Madness die eigenlijk gereduceerd was tot een nevenevenementje van het trouwfeest van Bart en Jess. Ik heb er niet heel lang mee gereden, maar na zo'n toerke op de veldcircuitje kan ik alleen maar zeggen: :shock: :pillepalle: :mrgreen: :ricky:
Jammer dat die nog wat ver boven mijn budget zit, anders had ik een nieuw off-road speelgoedje gevonden. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 02 Apr 2017 17:27 Gisteren de Terra eventjes aan de kant laten staan om een toerje over een west-vlaams veld te doen met een Zero FX tijdens de March Moto Madness die eigenlijk gereduceerd was tot een nevenevenementje van het trouwfeest van Bart en Jess. Ik heb er niet heel lang mee gereden, maar na zo'n toerke op de veldcircuitje kan ik alleen maar zeggen: :shock: :pillepalle: :mrgreen: :ricky:
Jammer dat die nog wat ver boven mijn budget zit, anders had ik een nieuw off-road speelgoedje gevonden. :thumbsup:
Dat wil ik best geloven ... maar daarmee tot, zeg maar Iran, tuffen is ewa minder evident dan met den Terra bevroed ik zo :dontknow: :?: :mrgreen: ... En proficiat aan de kersverse meneer&mevrouw ... dan hebben we nu dus een effectief getrouwd stel dat de meest zotte adventuretoerkes avonturiert :pom: Dat het huwelijksbootje evengoed de woeste baren mag doorstaan als de tweewielers waarop ze al zoveel hebben beleefd samen :!: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 02 Apr 2017 20:47 Dat wil ik best geloven ... maar daarmee tot, zeg maar Iran, tuffen is ewa minder evident dan met den Terra bevroed ik zo :dontknow: :?: :mrgreen:
Met de FX zou dat inderdaad nogal een uitdaging zijn. Maar Trui Hanouille heeft al bewezen dat je met de grote broer van de FX wel kan. Al moest ze met de DS ook wel een iets ander reisritme aanleren om ermee in Instanbul te geraken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 02 Apr 2017 20:57
OzzePaa wrote: 02 Apr 2017 20:47 Dat wil ik best geloven ... maar daarmee tot, zeg maar Iran, tuffen is ewa minder evident dan met den Terra bevroed ik zo :dontknow: :?: :mrgreen:
Met de FX zou dat inderdaad nogal een uitdaging zijn. Maar Trui Hanouille heeft al bewezen dat je met de grote broer van de FX wel kan. Al moest ze met de DS ook wel een iets ander reisritme aanleren om ermee in Instanbul te geraken.
Dat blijkt idd wel uit wat ze schrijft op haar blog :book2: ... Desalniettemin, interessant experiment.
Maar meer dan dat :dontknow: :?:

Ik ben, (tenzij er een deus-ex-machina uit de lucht komt vallen) in alle bescheidenheid - maar wel samen met nog wat anderen - verre van overtuigd van de haalbaarheid van een toekomstig volledig "electrisch voertuigenpark" :roll:
Nieuw zijn electrische voertuigen trouwens bijlangenaniet :arrow: Ouwe wijn in nieuwe zakken
De huidige gebruikte batterijen al evenmin een "duurzame" oplossing :arrow: Li-Ion
Maar ... er is misschien nog hoop wat dat betreft :thumbsup: :ugeek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 01 Apr 2017 21:08
bompa wrote: 31 Mar 2017 21:50 Vandaag nen halve naftbak leeg gereden met mijne bandit :grin:
Oejoej :roll: ;) 't Wordt tijd dawwe nog eens een toerke doen hé Bompa ... dan komt daar tenminste nog ne hele bij :!: :lol:
Inderdaad is al weer lang geleden, moeten we nog is doen :thumbsup: .
Maar vandaag 430 km gebold, aan de kanten van Maredsous gezeten, ook met den bandit .

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 01 Apr 2017 21:12 Ah, da was dus géén aprilgrap :mrgreen: ;) ... hopelijk komt hij eruit zoals je hem altijd al graag had gehad :headbang: ... en hou dat dan ook zo als je zijn circuitcapasiteiten gaat uitproberen ;) :thumbsup:
Nowp geen grap,
wel degelijk een verjonging/vermageringskuur (utilaatjes), een paar sessie in de fitness (powercommander) en operatie aan't kraakbeen (vering).

hopelijk met als gevolg:
- een mooier geluid (niet noodzakelijk luider, want dempers blijven erin)
- een soepeler vermogen, (minder bokken tussen 2.5 en 4000 toeren; iets zuiniger; meer pk's = mooi meegenomen).
- minder duiken vooraan, en achteraan iets straffer/beter/comfortabeler...

't zal zoiezo wel een verbetering zijn :)

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

olie wissel gedaan en een nief batterijke gestoken. Den oldtimer is er weer klaar voor :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

De TRUT nog maar eens bekeken , en het gedacht gekregen dat die wel eens (als in de aller eerste keer ) zou mogen gewassen worden ... en nu is het al weer over :whistling:

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Harald »

Eigenlijk gisteren al, ons Teske op het net gezet zodat iemand anders haar kan uitlaten zoals ze verdient ....

https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... ntent=link

Morgen nog eens alles proper maken en dan extra foto's.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Ermee gereden natuurlijk. Geen wereldwonder de SH300 maar doet het verrassend vlot, ook op de autostrade. Contente mens hier

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Gisteren de Fé zijne VanVan terug in originele staat gezet voor verkoop ... :cry:

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Afspraak gemaakt bij moto tech voor de achterveer
Keep going

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ik heb den band is goed rond gereden van de varadero op croix,
kheb mij enorm kunnen amuseren, al was het vermogen op het rechte stuk merkbaar minder als al die 600cc / 1000cc-racers :)

enorm veel vertrouwen in de varadero gekregen daar...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by diskeletlietje »

Balhoofd lager liggen checken en tot de conclusie gekomen dat mijn voorband wat lucht nodig had :lipsrsealed2:
gelukkig met de goedkope oplossing :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Den Blaawe Geschelpte zijn "neutral" bleef branden bij contact af en scherm gezakt naar onderste stand. Bleek iets te zijn met een micro-switch en losgeraakt rubber spul waar de stangen van verstelbare ruit in de kopkuip doorglijden. Rubber spul eruit gesleurd en lampke gaat idd weer gewoon uit :grin: Ikke blij dat de kopkuip er niet af moest :arrow: want daartoe moet ook alle andere plastiek gedemonteerd :roll: En daar zijde (met mijn efficiëntie ;) ) ne goeien halve dag mee bezig :thumbsdown:

Typisch euvel ook voor zone FJR, is een hangenblijvend achterrempedaal. Als ge het vertikt om die af en toe eraf te halen, te kuisen en te vetten, dan stade dus zoals bibi zaterdag ergens aan de kanten van Lessive met een gloeiende achterremschijf en het gevoel dat die 145PK toch nie vlotjes aanvoelen ;) :mrgreen: Kwartierke afkoelen en niemeer vanachter remmen lost dat op, en vandaag dus het achterstallig onderhoud wat dat betreft maar braafkes gedaan :oops:

En passant 10 :!: nief freinblokjes geplasseerd en de callipers wat geproperd. Voorts wel erg donkere frein- en koppelingsolie :oops: geflushed en vervangen en morgen met het voorwiel naar de Ronnie voor een verse Agel GT. Kan 'em er weer efkes tegen :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by karel-p »

""achterstallig onderhoud"" :whip:

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Verder gewacht op de 'nieuwe' voorste uitlaatpijp omdat de oude met al die gaatjes erin echt niet meer voldoet.
grease up your baby for a ball on the hill

Locked