Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Tom Thumper »

laouen wrote: 09 Oct 2017 18:53 Gisteren een gps-houderke gemonteerd op mijn groen blaadje zodat ik tenminste het noorden nog terug vind als ik zotgedraaid van de bochtjes weer naar huis wil.

Nu nog efkes wachten op de nodig onderdelen zodat de tanktas op de tankring past en dan kunnen we van't weekend ne keer voor echt naar buiten :grin:
En sinds wanneer is "a fucking map" niet goed genoeg?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Al eens geprobeerd moto te rijden met een opengevouwen kaart voor uw neus ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

neen maar da lijkt wel een uitdaging :mrgreen: :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Straks de TRX binnen steken bij Mototech zie. Groot onderhoud, de carbs ne keer laten reviseren, schokbreker achteraan ook reviseren, vooraan andere progressieve veren erin. Misschien ne keer op de vermogensbank laten zetten.... Meteen in éne keer alles laten doen dat ik er aan wil laten doen dus. Is het voordeel van een goedkope moto: je hebt nog geld over. :oops:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 14 Oct 2017 11:22 Is het voordeel van een goedkope moto: je hebt nog geld over. :oops:
Dat zou ik dan voor iets anders gebruiken... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Stefke wrote: 15 Oct 2017 23:15 Dat zou ik dan voor iets anders gebruiken... 8-)
Van u hebben we de afgelopen jaren ook nog niet te veel constructieve commentaar mogen lezen eh.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Mario »

ola, 't vallen van 't blad zeker ? :lipsrsealed2:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

aangezien de Varadero enkel gratis interessant is, heb ik er dan nog maar is een mini-soft-allroad ritje mee gedaan...
was best lekker....

misschien als ik er een stikker van 1200GS op hang en de prijs X2 doe dat verkopen wel lukt :p

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by fore »

Den Indian Summer 1 (van den african) nog eens afgebold ... :ricky:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

fore wrote: 16 Oct 2017 23:59 Den Indian Summer 1 (van den african) nog eens afgebold ... :ricky:

en gij durft dat te zeggen zonder ons uit te nodigen :mrgreen:


was em nog steeds om af te likken :mrgreen:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Morgen trek ik nog eens naar mettet, de laatste circuitdag van het jaar. Daarnet dus eerst nog de ketting eens gesmeerd, effkes om cash geld en dan nog effe de bandenspanning chekken en bakske volgooien.

Althans, dat was het plan. Ketting smeren is gelukt. Geld afhalen, check. Moto terug starten om naar naftpomp te rijden : fail. Batterij plat ... VERDOEMME

Dan maar wandelingske terug naar huis met de cbr aan de hand (das zweten ...), batterij aan de druppellader en morgen hopen dat hij niet alleen terug vertrekt, maar ook gedurende de dag altijd terug braafkes start.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

aan mijne moto niks, morgen wel wat olie bijvullen. Vandaag wel een bandje vervangen, alsook een koppelingskabel en remblokken.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag zijn m'n nieuwe Koffers toegekomen op het werk, heb ze dan maar direct aan de moto gehangen.
En zo ben ik meteen van die berg kartonnen dozen vanaf ;)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote: 17 Oct 2017 21:30 aan mijne moto niks, morgen wel wat olie bijvullen.
toch geen olie bijgevuld bij gebrek aan olie... :dontknow:
wel dringend terug een kabelboom gerepareerd, er was alweer een ABS-kabeltje gebroken. Deze keer het witte kabeltje... Straffe kwaliteit die japanse moto's... :mrgreen: Verder nog een bandje laten wisselen. Morgen nog eens proberen olie bij te vullen en waarschijnlijk nog een ABS-probleem oplossen... :wall:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Aan het zundappke : alle lagers en dichtingen in het motorblok vervangen, krukas en versnellingen uitgeshimmed, nieuwe cylinder ingefreesd om de oude drijfstang te kunnen laten passeren, blok gemonteerd, ontsteking en carbke gemonteerd en afgesteld, nieuwe koppelingskabel, elektriciteit volledig herdaan (stelt niet veel voor...) en dan de eerste testrun gedaan --> ok :ricky:

Aan de victoria : ophanging hendels verder afgewerkt. Sebiet heb ik aan dat stuur langer gewerkt dan aan alle andere onderdelen tesamen :roll: . Verder nog staan kijken hoe ge de krukas uitbalanceert met een draaibank, een meetklok en ne koperen hamer :shock: :dizzy: ...
Nil volentibus arduum

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag en gisteren, de Balhoofdlagers van de Transalp vervangen.
Omdat het stuur er toch af was, heb ik ineens maar een setje stuurverhogers van 25mm gemonteerd.
En een kabeltje voor de Gerbing Handschoen.

Den Transalp is tenslotte mijne Wintermoto ;-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

't knopke van de ralenti trager gedraaid en na opnieuw oefenen offroad 8-jes :stars: toch maar terug wat iets hoger gedraaid, de gulden middenweg. ;)
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

zappa wrote: 26 Oct 2017 21:58 't knopke van de ralenti trager gedraaid en na opnieuw oefenen offroad 8-jes :stars: toch maar terug wat iets hoger gedraaid, de gulden middenweg. ;)
foeifoeifoei, gewoon een streepje gas geven, niks ralentie hoger! dedju!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Aan de Tiger niks, behalve ermee naar de dichtsbijzijnde Suzuki dealer gereden voor een testrit met de V-Strom 1000 -- testrit met voorrijder nota bene!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

De handvatverwarming opgezet. :grin:

Het gekke is dat het gevoel met de handvatverwarming aangenamer is met mijn nieuwe tussenseizoenhandschoenen dan met mijn winterhandschoenen. :o
De warmte komt sneller en aangenamer door en het gevoel van de koude rijwind is vergelijkbaar. :thumbsup:
Ideaal voor het woon-werkverkeer dus. :)

Locked