Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Verstand op nul knop werkt niet meer neen. Voordeel is dan wel dat ge niet valt en dus kunt blijven rijden. ;-)
Verder is het een combi van factoren eh.
- het zit hier vol (semi) pro racers die tijdens deze driedaagse op zoek zijn naar de optimale afstelling voor het nakende seizoen. Hier zijn mensen uit heel Europa, tot en met Denen en Noren. Daar kunt ge niet tegen op.
- Verder zitten hier erg veel die hard amateur racers die wel tien- twintig keer per jaar op circuit rijden. Daar kunt ge niet tegen op.
- mijn Trx was volgens mij de enige met een plak
- het brave motortje was best pittig maar 20 pkjes extra had zeker gemogen. Het was zonder uitzondering en met grote voorsprong de zwakste van het hele veld. Dan moet ge niet proberen om een ander uit te accelereren.
- mijn snelheid op het einde van het rechte stuk is 200/u. Alle anderen bijna 300/u. Daar kunt ge niet tegen op.

Dus ik heb vooral mijn eigen ding gedaan en dat ging veel beter dan verwacht. It was close to perfection , really.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 29 Mar 2018 17:34
Muug wrote: 28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen. ;-)
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste. :-D
Te weinig testosteron? De "verstand op nul" knop kapot?
De kans is zo wel het grootst dat je in 1 stuk terug thuis komt.

Dood of Gladiolen. Doet mij denken aan Road, de film over de Dunlop familie.
In gelijk welke sport..... tegen een bal stampen, slagen, kaatsen, botsen. In een slee de berg afkomen, op ski’s en in de motorsport. Wat heb je nodig om optimaal te presteren en te winnen ongeacht je materiaal wat natuurlijk ook een rol speelt. Met een 125cc of 1000cc soort tennisracket, schoenen, ski’s enz.

Eerst de kunde en automatismen die door en door gekweekt worden en bijgestuurd EN temperament/agressiviteit op adrenaline gedreven instinct. In tal van sporten gezien dat het eerste aanwezig was maar zonder het tweede, in 1woord, de grinta genaamd, kom je er niet.

Enfin, dat zijn de benodigdheden op het moment zelf in de strijd. Als je ergens wil geraken op termijn is er veel meer nodig natuurlijk.

Maar ik begrijp Muug helemaal als hij stelt dat het zijn eigen bekostigd materiaal is dat wat mij betreft ook een remming zou zijn. BB heeft een punt dat je minder kans hebt tot brokken als je er gewoon voor gaat.

Ik zou om te rotten zijn als je een schuiver maakt.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Vandaag een wandeling met de motor gemaakt... 1.5km duw werk... na gisterenavond een intense training op free fight was dit een beetje doodgaan...

Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...

Hoe lang na aankoop moogte ge die aankoop nog annuleren?

mijn topzware, tragere, meer verbuikende varadero is plots veel interessanter dan dit....
eventjes wenen toch....

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote: 30 Mar 2018 09:01 Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...
tja electronica... ;)
google eens op GS-club NL, die hebben een redelijk goed forum.
probleem kan vanalles zijn, ik denk onwillekeurig aan de ringantenne... Zou dan wel een melding moeten geven op het dashbord (EWS)
BMW's moeten wel eens regelmatig terug voor aanpassingen, check hier de uwe op update's of recalls...

http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/servic ... check.html

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Die ringantenne, dat is om het signaal van sleutel ofzo door te geven?
Maar dan zou de startmotor toch niet meer rondgaan mocht die de sleutel niet meer lezen?
Of ben ik daar mis in?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

één adres voor al uw vragen: het forum van bmwgsclub.nl. Wat Stefke dus al zei. Zeer sympathieke mannen. Véél kennis van zaken.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Dat is altijd balen natuurlijk ... na lang twijfelen en zoeken toch doorgebeten om iets aan te schaffen en dan gaat dat na luttele tijd al kapot.
Zoals Stef zegt : begin maar te zoeken hé :( ... Maar ik zou 'm toch niet direct wegsmijten hoor KoenO ;)
Had je al ergens geschreven hoe oud de GsA is en de km-stand ? Ge leest vanalles hé : ringantenne, iets mis met de benzine, hall-gever, bobine, draadjes/schakelaar jiffystand, "den elektronica" idd ... Krijgt 'm ontsteking (bougievonk) :?:
Alleszinds ist hopelijk gauw opgelost ... :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag een dagje thuis, en dan maar de Crosstourer overgoten met wat water en zeep.
Hij was een beetje héél vuil na de héél natte Dwars door Vlaanderen van Woensdag.

Vermits ik zondag aan de start sta van de Hoogmis van het Wielrennen, de Ronde van Vlaanderen, mag hij toch een beetje proper zijn ;)

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Zal eens raad zoeken op dat forum,
maar eerste contact zal toch weer Van Mol zijn...
3 maand geleden gekocht (dus nog 9maand garantie over) en al eens binnengeweest om issues op te lossen...

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote: 30 Mar 2018 13:12 maar eerste contact zal toch weer Van Mol zijn...
3 maand geleden gekocht (dus nog 9maand garantie over) en al eens binnengeweest om issues op te lossen...
Tja, geen idee of die veel gaat kunnen oplossen, maar garantie is garantie.
Bij een BMW-dealer gaan ze u direct veel kunnen vertellen over die moto. Kunnen ze dat niet dan hebt ge niet zo een goeie koop gedaan vrees ik... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Stefke wrote: 30 Mar 2018 14:30 garantie is garantie.
Bij een BMW-dealer gaan ze u direct veel kunnen vertellen over die moto. Kunnen ze dat niet dan hebt ge niet zo een goeie koop gedaan vrees ik... :roll:
Jep, garantie is garantie en GvM zal het dan inderdaad mogen oplossen. GvM kan trouwens ook in de zak gezet zijn door de particulier. Onlangs nog op 2fast4u een straf verhaal gelezen: Forumlid B had ne moto gekocht bij Dealer B. Forumlid A herkent daarin zijn eigen ouwe moto, maar vreemd genoeg heeft die nu precies veel minder kms ? :dontknow: Forumlid A neemt contact op met Forumlid B, en ze contacteren Dealer B. Het komt er op neer dat Forumlid A ooit zijn moto aan Dealer A verkocht heeft, die die dan weer aan een particulier verkocht heeft, en die heeft dat dan aan Dealer B verkocht, waar Forumlid B 'm gekocht heeft. Na het nodige speurwerk blijkt Dealer B eigenlijk ook bedrogen te zijn geweest door de ene onbekende particulier, die dus de kms had teruggedraaid. Dus Dealer B was zeker wel ter goeder trouw. Zo zie je maar weer.
Dat gezegd zijnde is er natuurlijk het aloude axioma : "wat werkt, zal ooit eens kapot gaan". Dus tja, ge kunt gewoon echt wel dikke pech hebben eh Koeno. :| Maar zolang ge garantie hebt, zijt ge tenminste op uw gemakken. :thumbsup: Hoewel ge die moto nu natuurlijk ginder moet krijgen. :-/
Wat de BMW-dealer betreft: ge kunt met uw VIN-nummer altijd eens naar een BMW-dealer stappen en vragen wat ze van die moto weten eh. Veel kans dat GvM dat ook niet allemaal weet.... hij doet 1000 moto's per jaar, die heeft geen tijd om dat van elke moto op te vragen.

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 30 Mar 2018 09:01 Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...
Deze jongen heeft dit ook voorgehad, bleek de brandstofcontroller te zijn : https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/71 ... er/?page=2
Er is een kleine workaround, kan je ev. al uitproberen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Is wel meer geweest dat ik een motor wou kopen :mrgreen: maar als het een serieuze overweging is probeer ik toch om via het onderhoudsboekje de geschiedenis van de motor te weten te komen. Geen geschiedenis, geen aankoop.

Dus Koeno, kijk in je motorboekje en probeer te achterhalen waar de motor oorspronkelijk gekocht is. Sowieso is de kans groot dat als je naar Bornem (invoerder) belt ze je kunnen zeggen waar deze verkocht is geweest. Via deze dealer kan je wel te weten komen tot welke kilometerslang hij daar onderhouden is, als t al niet in je onderhoudsboekje staat...

Het is geen troost natuurlijk maar ooit een R850r gehad en vrijwel meteen na de aankoop begonnen de problemen. Alle rubbers verduurd dus alles lekte als gek. Nieuwe rempompen en tal van andere reparaties verder en toen (15j) 1500€ op tafel mogen leggen. Nadien was de motor wel tiptop maar was mijn goesting in de motor ver te zoeken en het geloof in het merk ook maar de tijd heelt alle wonden en gelijk welk merk, overal wel iets hoor. Een occasie is altijd meer risicovol dan een nieuwe.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Geert van mol? Vandaag toevallig nog binnen geweest, man daar staan wat gs'en bijeen :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Davy78 wrote: 31 Mar 2018 16:31 Geert van mol? Vandaag toevallig nog binnen geweest, man daar staan wat gs'en bijeen :shock:
Ahzo :!: :o Is da tegenwoordig vertikuteren dadde : mottotkes gaan kijken bij de dealers in den omtrek :?: :mrgreen: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

OzzePaa wrote: 31 Mar 2018 23:54 Ahzo :!: :o Is da tegenwoordig vertikuteren dadde : mottotkes gaan kijken bij de dealers in den omtrek :?: :mrgreen: ;)
Hehe, betrapt :) Het had goed geregend snachts, had geen zin in modderpoel ... Maar het terras is wel proper nu en alle rommel is naar het containerpark ;) En uiteindelijk hebben we toch nog tijd gehad voor een rit van een uurke of 2. We zijn es langs geweest bij den van mol in temse om tsjoepkes voor de kuip van de cbr te kopen, en bij de van mol in beveren om eens naar die witte XRX te gaan kijken die daar staat ... maar hij had geen interesse om een tiger 800 met 50.000km over te nemen wegens "onverkoopbaar"

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De steadystand & tyrefix zijn toegekomen,
dus de GSa op mijn standaard remorkske geduwd (samen met collega),
den boel vast gehangen en bij GvM teruggebracht.

Normaal gezien een garantie geval, en hopelijk volgende week terug in orde :)

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 04 Apr 2018 20:54 De steadystand & tyrefix zijn toegekomen,
dus de GSa op mijn standaard remorkske geduwd (samen met collega),
den boel vast gehangen en bij GvM teruggebracht.
Normaal gezien een garantie geval, en hopelijk volgende week terug in orde :)
Ah, goed zo ! Duimen maar ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Uiteraard een toerke gedaan. Antwerpen E19 naar beneden en stukje verder op de E411 en paar afritten verder af de autostrade en zo stuk binnendoor wat rondgereden zonder gps of roadbook. Was plezant tot ik terug merkte en besefte dat het vanop de Brusselse ring tot op de E19ter hoogte van Kontich file was :w00t:
Da was een pak minder plezant

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De nodige stukken besteld om de remmen van de CB te reviseren... zelf... :-)
en deze ochtend begonnen om de boel te demonteren...
maar daarvoor is er een apart onderwerp...

Tot vandaag: stilte voor de GS...

Locked