Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Wipr wrote: 02 May 2018 22:25 Gisteren wel in geslaagd om het achterwiel te doen zwabberen tijdens een ferme stop. Wiel blokkeerde zelfs effe vooraleer er ABS werking was. Nadien expres een paar x op de achterrem gaan staan maar telkens ineens ABS.
Deed effe aardig het wiel voelen glijden.
Bij remmen of terugschakelen? Misschien gewoon te hard teruggeschakeld?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Dus er is geen anti-hop-koppeling aanwezig? Zonde. :mrgreen:
Hey, zo'n slippend zwabberend achterwiel is toch de max? Als je dat onder controle kan houden voel je je echt een goeie chauffeur. :thumbsup: Op 't circuit in Valencia had ik dat ook een paar keer voor, toen ik aanremmend voor een bocht een keer teveel terugschakelde. :laughing:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

@Davy: nu je de vraag stelt...... zou effectief een combinatie van beiden kunnen geweest zijn. Aan het terugschakelen had ik niet gedacht maar dit zou het ook wel kunnen zijn.

@muug: goeie chauffeur? Was effe verschieten maar geen jaren, laat staan een minuut van mijn leven weg. ;) Wel stilgestaan of zo een cursus links of rechts te doen geen optie is. Een opfrissing als het ware

En nog effe over testrijden......... dat het niet lang genoeg duurt.......ik heb zelden opmerkingen over de motor zelf maar vooral op de zitpositie en hoe deze door mezelf (lees protest nek en schouder) op langere ritten wordt ondervonden.

Iemand die tips heeft wat betreft de zithouding gedurende langere verbindingstrajecten (lees autostrade)?

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Wipr wrote: 03 May 2018 19:13 ...
Iemand die tips heeft wat betreft de zithouding gedurende langere verbindingstrajecten (lees autostrade)?
Leren af en toe te "verzitten" vooraleer het protest aan nek, schouders, etc begint en af en toe eens (voorzichtig) zwaaien met de beentjes. ;)

Bij mijn Honda (en bij de vorige) kan ik mijn voeten iets naar achter schuiven en steunen mijn hielen op een verbreding, zo heb ik meer voetsteun voor lange (saaie) stukken en dan zit mijn achterwerk meer naar achter. Zo ben ik ook meer voorover gebogen waardoor mijn hoofd automatisch wat meer uit de wind zit achter het schermpje. :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Af en toe verzitten gebeurt. Het gaat mij vooral om de armen. Ik betrap me er vaak op dat ik in “aanvalshouding” zit
op de motor. Nu als het me doordringt laat ik de ellebogen bewust zakken en de armen ontspannen en zo dicht mogelijk tegen de tank gaan zitten zodat de spanning van de armen gaat.

Ga toch de mechanische cruiscontrol van Wunderlich eens overwegen peisk

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Wipr wrote: 03 May 2018 23:13Het gaat mij vooral om de armen. Ik betrap me er vaak op dat ik in “aanvalshouding” zit op de motor.
Dat ken ik. Heb zo eens les gegeven aan ene op een BMW GS. Zat erop alsof hij op een crossmoto zat. De ellebogen stonden serieus naar buiten. Heel inspannend. Hij had ook moeite om zijn moto in balans te houden, door die stijve armen. Ellebogen moeten "hangen" en als het ware kunnen wiebelen in de wind.
Zithouding op de autostrade: hangt beetje van moto tot moto af denk ik, en van de windbescherming. "Hangen" in de wind is een klassieker. Je gebruikt dan de winddruk als kussen en gaat er met je borstkast op leunen. Meestal kan je je armen dan heel goed sterk ontspannen laten bengelen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Eindelijk eens de radiator kunnen vervangen. En een bourage vervangen. En veel moeite gehad om de moto weer op te starten na 3 maand stilstand... Uiteindelijk de euro95 vervangen door verse euro98 , een dikke batterij eraan en blijven doorstarten...en trippeltje reutelt weer als vanouds. :ricky:

Image

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Gisteren bij Banden Ronny in Ham nieuwe bandjes laten opleggen.

De Road 5 Trial.
We kunnen er weer een tijdje tegen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Zaterdag heb ik de F800ST in de vitrine van Mototech gezet. Zij mogen hem proberen verkopen voor mij. Ze geven er zelfs weer garantie op! :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

De CB nog een paar keer verzet aan de hand...
zucht, wachtend op carburatoren, begint toch wel wat lang te duren... 1 maand verder (ok ok, ik was gewaarschuwd als ik ze binnenstak dat het 2 weken kon duren...)

goed, nu dat de tuin aangelegd is (en de zaadjes kunnen groeien tot grasjes), kan ik wel nog wat taakjes afronden...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

"dart marlin" schermpke gemonteerd op de street twin, en serieus zitten vloeken om die brackets van het origineel flyscreen er af te krijgen ...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Gisteren:
'm Ne keer afgewassen.
De bomma gaan bezoeken.
Op de terugweg wat stof opgeworpen op een paar gravelbaantjes.
Tot de conclusie gekomen dat ik er zo meer moet zoeken om aaneen te breien.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ik heb er ook weer eens een lap op gegeven :whistling:

Wegens "klein verlet" vandaag, en ons minimadam naar 't school, en megagoe weer, én een GS om eens grondig te testen, was er snel besloten om motorgewijs de hort op te gaan. Na wat rommelen in mijn slecht georganiseerde roadbooks duikel ik daar iets op dat in een ruime cirkel rond G'bergen - ehm - cirkelt. :| Maar verdomme, 't is een track, en verdomme, ik weet niet hoe ik daar een deftige route van moet maken. Na een half uur klikken en "klote" roepen, dan maar gewoon de track op de gps gezwierd en vertrokken, madam goed vastgebonden achterop. Eén oog op de track gericht, één op de flitscamera's, één op de tegenliggers, één op mijn snelheid... nog een chance da'k drie brillen meehad. :ugeek:
Aan de vertrekplaats in Meerbeke besef ik dat ik die rit eens met Ozzepa gedaan had, om zijn en mijn 1150GS met elkaar te vergelijken. :o En slechts vijf uur later - ergens bezuiden Ronse - besef ik dat dit ook een MotorPraat-rit was. :oops: :oops: :oops: Dus ik héb hier érgens op mijn pc die route staan! :devil: :laughing:

Conclusie: 't was WARM vandaag, amai ni. :pillepalle: En die GS...ah...die GS...wàt een motorblok...koppel gelijk roomboter op een pistoléke....rijkelijk aanwezig, rimpelloos en trillingsloos trekken vanaf ralenti in gelijk welke vitesse... de aangename stilte van de uitlaat die de konijntjes langs de kant laat zitten, niet snappend dat dat geen lawaai maakt... 't is gelijk of ge in ne limousine doorheen het landschap schuift. Waaaw. :sweetheart:
Bloedmooie rit ook trouwens, véél schoner wanneer de zon schijnt en 't warm is, dan toen wij die als MPR2 gereden hebben, want toen was het fris en nat weer. :x

Morgen weer met de GS naar 't werk zie. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 07 May 2018 22:04 wàt een motorblok...koppel gelijk roomboter op een pistoléke....rijkelijk aanwezig, rimpelloos en trillingsloos trekken vanaf ralenti in gelijk welke vitesse... de aangename stilte van de uitlaat
De 1100 boxer van BMW ????????

Daar heb ik toch andere herinneringen aan.. :pillepalle:

Een rammelende koffiemixer was dat ! :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 07 May 2018 22:11 De 1100 boxer van BMW ????????
Daar heb ik toch andere herinneringen aan.. :pillepalle:
Een rammelende koffiemixer was dat ! :dontknow:
Niet de mijne 8-)

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

De zondag de stukskes die ik bad laten maken gemonteerd zodat eindelijk die topkoffer erop kan :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by toeternietoe »

Gisteren de Normandische modder eraf gespoeld en vandaag een bestekske laten maken voor de plastieken stukken waarvan een Franse madam vond dat ze overbodig waren. :veryangry:
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 07 May 2018 08:51 zucht, wachtend op carburatoren, begint toch wel wat lang te duren... 1 maand verder (ok ok, ik was gewaarschuwd als ik ze binnenstak dat het 2 weken kon duren...)
Hm, en ze zitten voor komend weekend weer in het buitenland, voor een Endurance-race. Kortom, ik zou eerder denken in termen van maandjes dan weekjes ;)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

toeternietoe wrote: 08 May 2018 15:30 Gisteren de Normandische modder eraf gespoeld en vandaag een bestekske laten maken voor de plastieken stukken waarvan een Franse madam vond dat ze overbodig waren. :veryangry:

:shock:

wa zei ze ? "trop c'est trop" :?
sig nature

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote: 08 May 2018 16:51
Koeno wrote: 07 May 2018 08:51 zucht, wachtend op carburatoren, begint toch wel wat lang te duren... 1 maand verder (ok ok, ik was gewaarschuwd als ik ze binnenstak dat het 2 weken kon duren...)
Hm, en ze zitten voor komend weekend weer in het buitenland, voor een Endurance-race. Kortom, ik zou eerder denken in termen van maandjes dan weekjes ;)
Mjah, ik reken op wat zij mij vertellen he...
4 weken geleden binnensteken, dan zeggen ze: binnen 2 weken eens bellen, zal klaar zijn.
2 weken geleden zeggen ze, 't zal voor volgende week zijn.
1 week geleden zeggen ze, 't zal voor volgende wee kzijn...

als het nu inderdaad nog eens 2-3 weken duurt...
Dan komt dit alles behalve serieus over... maar dat zal dan weer aan mij liggen....

Alleszins, volgende week bel/mail ik nog een keer, en we hopen dat het dan goed komt...

Locked