Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 22 May 2018 22:44 En de alternator? Ha die zal wel goed zijn zal eens meten...
Ne kapotte alternator op nen Honda? Allez, wie heeft daar ooit al van gehoord... :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 23 May 2018 12:55 Ne kapotte alternator op nen Honda? Allez, wie heeft daar ooit al van gehoord... :dontknow:
Of waarschijnlijk de spanningsregelaar stuk...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

duibhce Kaelann wrote: 23 May 2018 12:55
Stefke wrote: 22 May 2018 22:44 En de alternator? Ha die zal wel goed zijn zal eens meten...
Ne kapotte alternator op nen Honda? Allez, wie heeft daar ooit al van gehoord... :dontknow:
Ik , ooit op mijne blackbird voorgehad.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Afgelopen maandag toertje gedaan met de motor :whistling:
Vertrokken zonder zorgen en de hemel pal boven me was mooi blauw maar die ene kant waar Sauron heerst en het pikzwarte wolken waren zag ik niet. Daarbij komt dat ik van het onweer weg reed en toen ik 25km verder terug naar huis wou rijden zat ik er mot in. Bakken bakken regen, nog wat hagel ertussen en een pothelm op met zonnebril :w00t:

In nog geen minuut doorweekt tot en met. Enkel mijn vest is (of zou waterdicht moeten zijn, al de rest zeik zeik nat.
De regen/ hagel prikte in mijn gezicht en nadien met het vizier naar omlaag moest ik nog een hand voor de mond houden omdat het nogal hevig was. Schuilen had gekund maar ik was toch al een waterkieken en wou dan gewoon naar huis.

Awel, het vervelende was niet het kletsnat worden en het rijden. Vond ik zelfs wel charmes hebben maar thuisgekomen moest dat allemaal uit en gewassen worden. En en en en......... de regen zag er zo zuiver uit, zoveel diepe plassen dat ik er vanuit ging dat de motor door een carwashstraat was gereden maar niets was minder waar. Eens weggezet en de dag nadien eens bekeken. :shock:

Maar ik mag me nog eens op de borst kloppen, heb geen enkele andere motorrijder gekruist of zelfs maar gezien :mrgreen: :pillepalle: en de blikken van menig automobilist was goud waard. :ricky:

Conclusie: t was plezant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

:thumbsup:
Ja, ik rij ook wel graag in de regen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 24 May 2018 22:26 :thumbsup:
Ja, ik rij ook wel graag in de regen.
maar niet als ge om 7u30 al doorweekt zijt en zo verder moet omdat de werkdag eindigt om 20u30... :roll:
(en dan rechtstreeks naar het zwembad voor een vol uur intensieve sport om dan om 22u te merken dat ge geen handdoek bij hebt... :wall: :wall: dus mij nat in een nat motopak moeten hijsen...)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Stefke wrote: 24 May 2018 23:18
Muug wrote: 24 May 2018 22:26 :thumbsup:
Ja, ik rij ook wel graag in de regen.
maar niet als ge om 7u30 al doorweekt zijt en zo verder moet omdat de werkdag eindigt om 20u30... :roll:
Ge zegt het zelf: da's werken. ;-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 25 May 2018 07:29 Ge zegt het zelf: da's werken. ;-)
Maakt niet veel uit, ik kan er niet van tussen om op te drogen... :roll:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuwe kettingset laten leggen. De oude was versleten en om te weten waar de grens ligt moet ge er soms eens over gaan... :mrgreen:
En toen werd vlot vertrekken een moeilijke opdracht... :mrgreen:
Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote: 25 May 2018 17:21 Nieuwe kettingset laten leggen. De oude was versleten en om te weten waar de grens ligt moet ge er soms eens over gaan... :mrgreen:
En toen werd vlot vertrekken een moeilijke opdracht... :mrgreen:
Image

Jaws ! :mrgreen:


edit : als ik je foto bekijk krijg ik een verzoek??? :shock:
Would You Date A Lonely Asian Lady In Liège?
euh nee ik ben niet zo voor rijst :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Eindelijk mijn middenbok op de GS gemonteerd. Nu ga ik eindelijk mijn kleppen kunnen stellen. En mijn versnellingsbakolie wisselen.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Stefke wrote: 25 May 2018 17:21 Nieuwe kettingset laten leggen. De oude was versleten en om te weten waar de grens ligt moet ge er soms eens over gaan... :mrgreen:
En toen werd vlot vertrekken een moeilijke opdracht... :mrgreen:
Image
Klaar voor de cirkelzaag. Daar valt nog wel wat plaatmateriaal mee te zagen ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

na 1500km in de buurt van eifel & westerwald over de laatste 4 dagen, de GSa terug in de garage gezet...
moe maar voldaan....

Kuisen zal voor nen andere keer zijn,
nu tijd voor zijn volgende onderhoud... gekocht op 84.000 en normaal deze week nog 90.000 op de teller...
al bij al een braaf beestje

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

- Koppelingskabel R45 iets ingekort. Aangrijpingspunt terug op een normale plaats (nieuwe kabel was gewoon te lang :? )
- 1 van de 2 headers van mijn madam hare Funduro was losgekomen na een tripke van ne kilometer of 1000. Hij trok iets minder goed op zei ze :lol: , maar dat lawaai deed precies geen euro's vallen.
Nil volentibus arduum

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Hem opgeraapt op de e19 nadat ik de pas werd afgesneden door iemand die het nut van spiegels niet in zag.
Pippo veranderde van rijstrook ik rem en ga dwars hierdoor raak ik met mijn rechterkoffer z’n linkerflank maar hij rijdt door. Denkend aan de opgelopen krassen ga ik er achter en voeg voor hem in. Pippo mindert niet en raakt me op m’n linkerkoffer waardoor ik ten val kom en voor de tweede keer gaat hij ervandoor. Net op dat moment krijg ik een spierspanning en gaat mijn stalen 41 in de flank van z’n auto. :evil:
Gelukkig reed er nog een motard achter me en die heeft de Mercedes kunnen laten stoppen. Heb dan de Pan opgeraapt en ben ook tot bij onze zwarte medeburger gereden. Rest is nu voor politie en verzekering.
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

:shock:
poging tot doodslag effenaf

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Cooper wrote: 29 May 2018 23:38Gelukkig reed er nog een motard achter me en die heeft de Mercedes kunnen laten stoppen.
Moedig van die mens, hij had er ook kunnen liggen ...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Cooper wrote: 29 May 2018 23:38Rest is nu voor politie en verzekering.
Verdomme !
Heb je de politie erbij gehaald? Want als die gast niet verzekerd is, dan ben je pas goed gesjareld. :twisted:

Gelukkig geen lichamelijke schade. En aan de Pan? Ik wist trouwens niet dat je ook een moto had. :lipsrsealed2: :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 30 May 2018 07:35 :shock:
poging tot doodslag effenaf
poging tot zelfmoord dan toch... :roll:

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Gisterenavond toch nog naar spoed gereden, nek begon meer en meer pijn te doen ben tijdens de val met m'n helm zijdelings op m'n linkerstuuruiteinde geknotst. Blijkbaar wat spiertjes verrokken in de nek ook rechterpink is gespalkt. Op die moment voel je door de adrenaline geen pijn maar nu ook na een nachtje slapen ben ik in m'n slaap precies nog eens overreden geweest, manman armen, billen, nek... alles doet pijn. Chauffeur wou niet uit z'n wagen komen, pas toen de politie arriveerde veerde hij recht om zijn, verdraaide, versie van de feiten te geven. Politie bleek dit zo op't eerst zicht precies wel te nuanceren en zette hem vlug weer met beide voetjes op de grond. Of hij wel of niet in orde was weet ik niet maar moest wel z'n motorkap opentrekken !??? Had de medemotard hem niet staande gehouden was de vogel wss. gaan vliegen, file kwam net terug op gang. Beweerde hij aan politie nog dat hij was verder gereden om zich even verder op de pechstrook te zetten, a ja want op de plek waar het gebeurde was er geen !!! Weet niet of hij ook hier aktief is maar bij deze nog eens mijn dank aan Kymcorijder Yves Francois om te blijven tot de politie er was en ook zijn versie te geven. Hij had me wel maar zien vallen en heeft verder niks gezien, mocht dus van de ordediensten zonder verklaring beschikken.
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Locked