Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

150km op circuit Ricardo Tormo gereden. Van de 150 deelnemers ben ik de tiende laatste traagste 8-) Wel dikke fun. Wel niet veel volk om mee te praten wegens outsider.
Morgen weer!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

TRooPER wrote: 27 Mar 2018 10:52
Stefke wrote: 26 Mar 2018 23:04 Nog eens een CBF in gang gelopen.... :furious3: Morgen eens eea uitmeten. :twisted:
is dat dan een snelle loopband?
:peepwall:
gisteren wel, vanmorgen zelf niet aan begonnen... :twisted: :furious3: mijn GS vanonder het stof gehaald, gestart en daarmee de hele dag gereden. Is nu trouwens weer redelijk schoon gespoeld... :roll:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Muug wrote: 27 Mar 2018 18:14 150km op circuit Ricardo Tormo gereden. Van de 150 deelnemers ben ik de tiende laatste traagste 8-) Wel dikke fun. Wel niet veel volk om mee te praten wegens outsider.
Morgen weer!
Op naar de top 130. :grin:
Outsider :?: als in al de rest is hier met een groep(je) en je bent zowat de enige eenzaat of zegt die rest : Yo solo hablo español :?:

Alé, het amusement en hou het rubber onderaan. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

wel ik heb mij "ingekocht" in het team en alle communicatie vloeit rondom mij, gelijk of ik er niet ben. Ik ben gewoon de klant die in dezelfde box staat. Ik moest zelfs voor mijn eigen gereedschap zorgen. 😁
Resultaten (we rijden met een transponder) staan hier:
www.raceresults.de.
Begint maar vanachter te zoeken ;-)
Om 15u en 16u20 en 17u40 is het weer mijn toer. Maar die laatste rij ik niet.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ook ni zo gezellig dus....

net de resultaten bekeken... 30 seconden trager als den rapste is toch zo slecht ni he?
miljaar, moest ik daar rondrijden, dan denk ik dat de trapfiets misschien even snel zal zijn :p

en hoe bevalt het circuit zelf? leuk rijden? snel /traag circuit?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

45 s trager gaat juister zijn hoor. Dat is echter niet belangrijk, want de meesten hier zijn echte racers die aan hun ideale setup werken.
Maar er is hier een Pool met een GSX-R 1000 - op slicks notabene - en met dat pkmonster is hij maar vijf seconden rapper dan ik met mijn oud beestje!
Uitgebreid verhaal volgt in aparte topic, met foto's als ik terug ben.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 28 Mar 2018 15:43 45 s trager gaat juister zijn hoor. Dat is echter niet belangrijk, want de meesten hier zijn echte racers die aan hun ideale setup werken.
Maar er is hier een Pool met een GSX-R 1000 - op slicks notabene - en met dat pkmonster is hij maar vijf seconden rapper dan ik met mijn oud beestje!
Uitgebreid verhaal volgt in aparte topic, met foto's als ik terug ben.
Volgens mij onderschat je jezelf en dat is voor niets nodig. Als gewezen instructeur kan je een stukje rijden en zet die Pool op jouw motor en omgekeerd en ik zou durven stellen dat het verschil groter is dan een luttele 10seconden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen. ;-)
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste. :-D

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen. ;-)
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste. :-D
:stupid:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Muug wrote: 28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen. ;-)
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste. :-D
Te weinig testosteron? De "verstand op nul" knop kapot?
De kans is zo wel het grootst dat je in 1 stuk terug thuis komt.

Dood of Gladiolen. Doet mij denken aan Road, de film over de Dunlop familie.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Verstand op nul knop werkt niet meer neen. Voordeel is dan wel dat ge niet valt en dus kunt blijven rijden. ;-)
Verder is het een combi van factoren eh.
- het zit hier vol (semi) pro racers die tijdens deze driedaagse op zoek zijn naar de optimale afstelling voor het nakende seizoen. Hier zijn mensen uit heel Europa, tot en met Denen en Noren. Daar kunt ge niet tegen op.
- Verder zitten hier erg veel die hard amateur racers die wel tien- twintig keer per jaar op circuit rijden. Daar kunt ge niet tegen op.
- mijn Trx was volgens mij de enige met een plak
- het brave motortje was best pittig maar 20 pkjes extra had zeker gemogen. Het was zonder uitzondering en met grote voorsprong de zwakste van het hele veld. Dan moet ge niet proberen om een ander uit te accelereren.
- mijn snelheid op het einde van het rechte stuk is 200/u. Alle anderen bijna 300/u. Daar kunt ge niet tegen op.

Dus ik heb vooral mijn eigen ding gedaan en dat ging veel beter dan verwacht. It was close to perfection , really.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 29 Mar 2018 17:34
Muug wrote: 28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen. ;-)
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste. :-D
Te weinig testosteron? De "verstand op nul" knop kapot?
De kans is zo wel het grootst dat je in 1 stuk terug thuis komt.

Dood of Gladiolen. Doet mij denken aan Road, de film over de Dunlop familie.
In gelijk welke sport..... tegen een bal stampen, slagen, kaatsen, botsen. In een slee de berg afkomen, op ski’s en in de motorsport. Wat heb je nodig om optimaal te presteren en te winnen ongeacht je materiaal wat natuurlijk ook een rol speelt. Met een 125cc of 1000cc soort tennisracket, schoenen, ski’s enz.

Eerst de kunde en automatismen die door en door gekweekt worden en bijgestuurd EN temperament/agressiviteit op adrenaline gedreven instinct. In tal van sporten gezien dat het eerste aanwezig was maar zonder het tweede, in 1woord, de grinta genaamd, kom je er niet.

Enfin, dat zijn de benodigdheden op het moment zelf in de strijd. Als je ergens wil geraken op termijn is er veel meer nodig natuurlijk.

Maar ik begrijp Muug helemaal als hij stelt dat het zijn eigen bekostigd materiaal is dat wat mij betreft ook een remming zou zijn. BB heeft een punt dat je minder kans hebt tot brokken als je er gewoon voor gaat.

Ik zou om te rotten zijn als je een schuiver maakt.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Vandaag een wandeling met de motor gemaakt... 1.5km duw werk... na gisterenavond een intense training op free fight was dit een beetje doodgaan...

Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...

Hoe lang na aankoop moogte ge die aankoop nog annuleren?

mijn topzware, tragere, meer verbuikende varadero is plots veel interessanter dan dit....
eventjes wenen toch....

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote: 30 Mar 2018 09:01 Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...
tja electronica... ;)
google eens op GS-club NL, die hebben een redelijk goed forum.
probleem kan vanalles zijn, ik denk onwillekeurig aan de ringantenne... Zou dan wel een melding moeten geven op het dashbord (EWS)
BMW's moeten wel eens regelmatig terug voor aanpassingen, check hier de uwe op update's of recalls...

http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/servic ... check.html

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Die ringantenne, dat is om het signaal van sleutel ofzo door te geven?
Maar dan zou de startmotor toch niet meer rondgaan mocht die de sleutel niet meer lezen?
Of ben ik daar mis in?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

één adres voor al uw vragen: het forum van bmwgsclub.nl. Wat Stefke dus al zei. Zeer sympathieke mannen. Véél kennis van zaken.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Dat is altijd balen natuurlijk ... na lang twijfelen en zoeken toch doorgebeten om iets aan te schaffen en dan gaat dat na luttele tijd al kapot.
Zoals Stef zegt : begin maar te zoeken hé :( ... Maar ik zou 'm toch niet direct wegsmijten hoor KoenO ;)
Had je al ergens geschreven hoe oud de GsA is en de km-stand ? Ge leest vanalles hé : ringantenne, iets mis met de benzine, hall-gever, bobine, draadjes/schakelaar jiffystand, "den elektronica" idd ... Krijgt 'm ontsteking (bougievonk) :?:
Alleszinds ist hopelijk gauw opgelost ... :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag een dagje thuis, en dan maar de Crosstourer overgoten met wat water en zeep.
Hij was een beetje héél vuil na de héél natte Dwars door Vlaanderen van Woensdag.

Vermits ik zondag aan de start sta van de Hoogmis van het Wielrennen, de Ronde van Vlaanderen, mag hij toch een beetje proper zijn ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Zal eens raad zoeken op dat forum,
maar eerste contact zal toch weer Van Mol zijn...
3 maand geleden gekocht (dus nog 9maand garantie over) en al eens binnengeweest om issues op te lossen...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote: 30 Mar 2018 13:12 maar eerste contact zal toch weer Van Mol zijn...
3 maand geleden gekocht (dus nog 9maand garantie over) en al eens binnengeweest om issues op te lossen...
Tja, geen idee of die veel gaat kunnen oplossen, maar garantie is garantie.
Bij een BMW-dealer gaan ze u direct veel kunnen vertellen over die moto. Kunnen ze dat niet dan hebt ge niet zo een goeie koop gedaan vrees ik... :roll:

Locked