Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
150km op circuit Ricardo Tormo gereden. Van de 150 deelnemers ben ik de tiende laatste traagste Wel dikke fun. Wel niet veel volk om mee te praten wegens outsider.
Morgen weer!
Morgen weer!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
gisteren wel, vanmorgen zelf niet aan begonnen... mijn GS vanonder het stof gehaald, gestart en daarmee de hele dag gereden. Is nu trouwens weer redelijk schoon gespoeld...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Op naar de top 130.
Outsider als in al de rest is hier met een groep(je) en je bent zowat de enige eenzaat of zegt die rest : Yo solo hablo español
Alé, het amusement en hou het rubber onderaan.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
wel ik heb mij "ingekocht" in het team en alle communicatie vloeit rondom mij, gelijk of ik er niet ben. Ik ben gewoon de klant die in dezelfde box staat. Ik moest zelfs voor mijn eigen gereedschap zorgen.
Resultaten (we rijden met een transponder) staan hier:
www.raceresults.de.
Begint maar vanachter te zoeken
Om 15u en 16u20 en 17u40 is het weer mijn toer. Maar die laatste rij ik niet.
Resultaten (we rijden met een transponder) staan hier:
www.raceresults.de.
Begint maar vanachter te zoeken
Om 15u en 16u20 en 17u40 is het weer mijn toer. Maar die laatste rij ik niet.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ook ni zo gezellig dus....
net de resultaten bekeken... 30 seconden trager als den rapste is toch zo slecht ni he?
miljaar, moest ik daar rondrijden, dan denk ik dat de trapfiets misschien even snel zal zijn :p
en hoe bevalt het circuit zelf? leuk rijden? snel /traag circuit?
net de resultaten bekeken... 30 seconden trager als den rapste is toch zo slecht ni he?
miljaar, moest ik daar rondrijden, dan denk ik dat de trapfiets misschien even snel zal zijn :p
en hoe bevalt het circuit zelf? leuk rijden? snel /traag circuit?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
45 s trager gaat juister zijn hoor. Dat is echter niet belangrijk, want de meesten hier zijn echte racers die aan hun ideale setup werken.
Maar er is hier een Pool met een GSX-R 1000 - op slicks notabene - en met dat pkmonster is hij maar vijf seconden rapper dan ik met mijn oud beestje!
Uitgebreid verhaal volgt in aparte topic, met foto's als ik terug ben.
Maar er is hier een Pool met een GSX-R 1000 - op slicks notabene - en met dat pkmonster is hij maar vijf seconden rapper dan ik met mijn oud beestje!
Uitgebreid verhaal volgt in aparte topic, met foto's als ik terug ben.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Volgens mij onderschat je jezelf en dat is voor niets nodig. Als gewezen instructeur kan je een stukje rijden en zet die Pool op jouw motor en omgekeerd en ik zou durven stellen dat het verschil groter is dan een luttele 10seconden.Muug wrote: ↑28 Mar 2018 15:43 45 s trager gaat juister zijn hoor. Dat is echter niet belangrijk, want de meesten hier zijn echte racers die aan hun ideale setup werken.
Maar er is hier een Pool met een GSX-R 1000 - op slicks notabene - en met dat pkmonster is hij maar vijf seconden rapper dan ik met mijn oud beestje!
Uitgebreid verhaal volgt in aparte topic, met foto's als ik terug ben.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen.
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste.
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Muug wrote: ↑28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen.
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Te weinig testosteron? De "verstand op nul" knop kapot?Muug wrote: ↑28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen.
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste.
De kans is zo wel het grootst dat je in 1 stuk terug thuis komt.
Dood of Gladiolen. Doet mij denken aan Road, de film over de Dunlop familie.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Verstand op nul knop werkt niet meer neen. Voordeel is dan wel dat ge niet valt en dus kunt blijven rijden.
Verder is het een combi van factoren eh.
- het zit hier vol (semi) pro racers die tijdens deze driedaagse op zoek zijn naar de optimale afstelling voor het nakende seizoen. Hier zijn mensen uit heel Europa, tot en met Denen en Noren. Daar kunt ge niet tegen op.
- Verder zitten hier erg veel die hard amateur racers die wel tien- twintig keer per jaar op circuit rijden. Daar kunt ge niet tegen op.
- mijn Trx was volgens mij de enige met een plak
- het brave motortje was best pittig maar 20 pkjes extra had zeker gemogen. Het was zonder uitzondering en met grote voorsprong de zwakste van het hele veld. Dan moet ge niet proberen om een ander uit te accelereren.
- mijn snelheid op het einde van het rechte stuk is 200/u. Alle anderen bijna 300/u. Daar kunt ge niet tegen op.
Dus ik heb vooral mijn eigen ding gedaan en dat ging veel beter dan verwacht. It was close to perfection , really.
Verder is het een combi van factoren eh.
- het zit hier vol (semi) pro racers die tijdens deze driedaagse op zoek zijn naar de optimale afstelling voor het nakende seizoen. Hier zijn mensen uit heel Europa, tot en met Denen en Noren. Daar kunt ge niet tegen op.
- Verder zitten hier erg veel die hard amateur racers die wel tien- twintig keer per jaar op circuit rijden. Daar kunt ge niet tegen op.
- mijn Trx was volgens mij de enige met een plak
- het brave motortje was best pittig maar 20 pkjes extra had zeker gemogen. Het was zonder uitzondering en met grote voorsprong de zwakste van het hele veld. Dan moet ge niet proberen om een ander uit te accelereren.
- mijn snelheid op het einde van het rechte stuk is 200/u. Alle anderen bijna 300/u. Daar kunt ge niet tegen op.
Dus ik heb vooral mijn eigen ding gedaan en dat ging veel beter dan verwacht. It was close to perfection , really.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
In gelijk welke sport..... tegen een bal stampen, slagen, kaatsen, botsen. In een slee de berg afkomen, op ski’s en in de motorsport. Wat heb je nodig om optimaal te presteren en te winnen ongeacht je materiaal wat natuurlijk ook een rol speelt. Met een 125cc of 1000cc soort tennisracket, schoenen, ski’s enz.Blackbert wrote: ↑29 Mar 2018 17:34Te weinig testosteron? De "verstand op nul" knop kapot?Muug wrote: ↑28 Mar 2018 22:10 wipr, er is rijden en er is racen. Bij dat laatste is de dood of de gladiolen het motto. Alleen daardoor al is een racer véél rapper. De rapste rijden trouwens niet met hun eigen moto, en er staat een heel team klaar om de brokken te repareren en hun gat af te vegen.
Dus ik kan wel een stukske rijden ok, maar Ik ben niet voor niets de tiende laatste.
De kans is zo wel het grootst dat je in 1 stuk terug thuis komt.
Dood of Gladiolen. Doet mij denken aan Road, de film over de Dunlop familie.
Eerst de kunde en automatismen die door en door gekweekt worden en bijgestuurd EN temperament/agressiviteit op adrenaline gedreven instinct. In tal van sporten gezien dat het eerste aanwezig was maar zonder het tweede, in 1woord, de grinta genaamd, kom je er niet.
Enfin, dat zijn de benodigdheden op het moment zelf in de strijd. Als je ergens wil geraken op termijn is er veel meer nodig natuurlijk.
Maar ik begrijp Muug helemaal als hij stelt dat het zijn eigen bekostigd materiaal is dat wat mij betreft ook een remming zou zijn. BB heeft een punt dat je minder kans hebt tot brokken als je er gewoon voor gaat.
Ik zou om te rotten zijn als je een schuiver maakt.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag een wandeling met de motor gemaakt... 1.5km duw werk... na gisterenavond een intense training op free fight was dit een beetje doodgaan...
Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...
Hoe lang na aankoop moogte ge die aankoop nog annuleren?
mijn topzware, tragere, meer verbuikende varadero is plots veel interessanter dan dit....
eventjes wenen toch....
Stilgevallen tijdens het rijden en niets mee aan te vangen.
Naftbak gaf drie blokskes nog aan (en range van 250km) bij het klutsen hoorde ook naft.
startmotor gaat rond, maar er kwam een waarschuwings-teken ivm motor problemen...
Hoe lang na aankoop moogte ge die aankoop nog annuleren?
mijn topzware, tragere, meer verbuikende varadero is plots veel interessanter dan dit....
eventjes wenen toch....
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
tja electronica...
google eens op GS-club NL, die hebben een redelijk goed forum.
probleem kan vanalles zijn, ik denk onwillekeurig aan de ringantenne... Zou dan wel een melding moeten geven op het dashbord (EWS)
BMW's moeten wel eens regelmatig terug voor aanpassingen, check hier de uwe op update's of recalls...
http://www.bmw-motorrad.be/be/nl/servic ... check.html
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Die ringantenne, dat is om het signaal van sleutel ofzo door te geven?
Maar dan zou de startmotor toch niet meer rondgaan mocht die de sleutel niet meer lezen?
Of ben ik daar mis in?
Maar dan zou de startmotor toch niet meer rondgaan mocht die de sleutel niet meer lezen?
Of ben ik daar mis in?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
één adres voor al uw vragen: het forum van bmwgsclub.nl. Wat Stefke dus al zei. Zeer sympathieke mannen. Véél kennis van zaken.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dat is altijd balen natuurlijk ... na lang twijfelen en zoeken toch doorgebeten om iets aan te schaffen en dan gaat dat na luttele tijd al kapot.
Zoals Stef zegt : begin maar te zoeken hé ... Maar ik zou 'm toch niet direct wegsmijten hoor KoenO
Had je al ergens geschreven hoe oud de GsA is en de km-stand ? Ge leest vanalles hé : ringantenne, iets mis met de benzine, hall-gever, bobine, draadjes/schakelaar jiffystand, "den elektronica" idd ... Krijgt 'm ontsteking (bougievonk)
Alleszinds ist hopelijk gauw opgelost ...
Zoals Stef zegt : begin maar te zoeken hé ... Maar ik zou 'm toch niet direct wegsmijten hoor KoenO
Had je al ergens geschreven hoe oud de GsA is en de km-stand ? Ge leest vanalles hé : ringantenne, iets mis met de benzine, hall-gever, bobine, draadjes/schakelaar jiffystand, "den elektronica" idd ... Krijgt 'm ontsteking (bougievonk)
Alleszinds ist hopelijk gauw opgelost ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag een dagje thuis, en dan maar de Crosstourer overgoten met wat water en zeep.
Hij was een beetje héél vuil na de héél natte Dwars door Vlaanderen van Woensdag.
Vermits ik zondag aan de start sta van de Hoogmis van het Wielrennen, de Ronde van Vlaanderen, mag hij toch een beetje proper zijn
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zal eens raad zoeken op dat forum,
maar eerste contact zal toch weer Van Mol zijn...
3 maand geleden gekocht (dus nog 9maand garantie over) en al eens binnengeweest om issues op te lossen...
maar eerste contact zal toch weer Van Mol zijn...
3 maand geleden gekocht (dus nog 9maand garantie over) en al eens binnengeweest om issues op te lossen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Tja, geen idee of die veel gaat kunnen oplossen, maar garantie is garantie.
Bij een BMW-dealer gaan ze u direct veel kunnen vertellen over die moto. Kunnen ze dat niet dan hebt ge niet zo een goeie koop gedaan vrees ik...