Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 16 May 2018 23:40 haha, den dooddoener bij uitstek... :mrgreen: :wall:

oei meneer dat hebben we nog nooit gehad zoiets, dat is de eerste keer....
dacht exact hetzelfde bij het lezen. Zo'n dingen is altijd den eerste keer, nog nooit voorgehad, nog nooit andere klanten over horen klagen...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 17 May 2018 07:54 en dan weer gevolgd door:
wel, ik ben er vrij zeker van dat gij niet de enige zijt hoor. Da's simpelweg onmogelijk. Hij heeft mij gezegd dat 'm 1000 moto's per jaar verkoopt. Dus...

Verder is het wellicht een goed idee om die RDC's inderdaad ne keer te goei bij Robby te laten vervangen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Awel, das mijn idee ook...
En gewoon volgende keer dat iets stuk gaat nog eens bij Van Mol gaan.
maar voor al de rest zal het Robby worden...
Na zijn service deze week is mijn vertrouwen enorm toegenomen :)
+ dieje mens babbelt graag over moto's en dat vind ik leuk

en 1000moto's per jaar? Dat is wel een enorm cijfer... 3 moto's per dag verkopen lijkt mij veel...
Kzie dat mijn varadero er ook nog altijd staat :) :whistling:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Koeno wrote: 17 May 2018 10:48
en 1000moto's per jaar? Dat is wel een enorm cijfer... 3 moto's per dag verkopen lijkt mij veel...
Kzie dat mijn varadero er ook nog altijd staat :) :whistling:
misschien komt er iedere week een Pool met bestelwagen + aanhanger om ne moto of 15 ? :dontknow:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

zappa wrote: 17 May 2018 10:58
Koeno wrote: 17 May 2018 10:48
en 1000moto's per jaar? Dat is wel een enorm cijfer... 3 moto's per dag verkopen lijkt mij veel...
Kzie dat mijn varadero er ook nog altijd staat :) :whistling:
misschien komt er iedere week een Pool met bestelwagen + aanhanger om ne moto of 15 ? :dontknow:
Ik ken er toch eentje waar ze regelmatig moto's komen halen met een vrachtwagen richting 't noorden en andere windstreken .

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Koeno wrote: 17 May 2018 10:48 Awel,
Ik zeg niks, misschien een dingske ,moto is op de middenbok zetten, en je zet je is op je poep naast de moto met het achterwiel tussen de benen, handen halfwege het wiel (voorkant en achterkant van het achterwiel )en je probeert is heen en weer te wiebelen , bij de mijne zat er al een beetje speling op dat achterwiel en die was toen maar 9 maanden , nu er nog garantie op is kan je dit misschien ook best is controleren , misschien zit er niks op des te beter ,maar zo is het snel is nagekeken.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Koeno wrote: 17 May 2018 10:48 Awel, das mijn idee ook...
En gewoon volgende keer dat iets stuk gaat nog eens bij Van Mol gaan.
maar voor al de rest zal het Robby worden...
Dan koopte dus ne moto met garantie, maar wat ben je met die garantie als de dealer niet te vertrouwen is... :devil:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Over welke van mol gaat het hier?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 19 May 2018 06:34 Over welke van mol gaat het hier?
Geert

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ons Minimuug in motokleren gestoken zie.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Koeno wrote: 16 May 2018 22:31 alleszins, vastkitten van sensoren in de velg van een motor die gemaakt is om offroad te rijden (en dus wel schokken te verwerken krijgt)
sta mij toe dit een foefelare oplossing te vinden...
Nochtans is dit de standaard methode bij BMW. De sensoren worden vastgeplakt in de velg.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by 't spook »

dus foefelare is de standaard bij BMW
:grin:
:lol: :lol:
:whistling:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Neen, vastplakken in de velg is de standaard.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

F M wrote: 20 May 2018 14:52
Koeno wrote: 16 May 2018 22:31 alleszins, vastkitten van sensoren in de velg van een motor die gemaakt is om offroad te rijden (en dus wel schokken te verwerken krijgt)
sta mij toe dit een foefelare oplossing te vinden...
Nochtans is dit de standaard methode bij BMW. De sensoren worden vastgeplakt in de velg.
Bizar, ik hoor juist van velen dat dit helemaal niet standaard is?
sensor zit normaal vast aan sjoepap:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=36_1736

de werkende sensor bij mij plakte naast de niet werkende die wel nog aan de sjoepap hangt,
als dat standaard BMW is, dan vraag ik mij af wat er gebeurd als de 2e sensor ook een lege batterij heeft,
nog een derde sensor en wat extra lood om alles in balans te krijgen?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Batterij vervangen blijkt moeilijk te zijn, omdat die vast zit in de sensor. Die kan er dus niet op een normale manier uitgehaald en vervangen worden. Dus moet de hele sensor vervangen worden. Maar ik denk niet dat men er een tweede gewoon bij 'plakt'. Dat lijkt me geen normale procedure...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ik denk een beetje dat de hele soupape-met-sensor moet vervangen worden...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Gisteren een toerke gaan rijden, met ons juffrouw achterop, in haar gloednieuwe motortenue ! :rayof: Zo rustig mogelijk, zo braaf mogelijk, en ze vond het tof !
En vaneigens was er ene die juist tijdens deze rit besloot om zijn omgekeerde driehoek straal te negeren, tot op het laatste moment. En een andere madam die van links kwam en mij perfect kon zien wegens een lege weide tussen haar en mij, en toch vond dat ze nog voor mij kon - oesje toch niet!!! - en midden op de weg in de ankers ging. :whip: :pillepalle: :devil: Gelukkig had mijn derde oog dat allemaal al voorzien en heb ik geen noodstops moeten doen. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Muug wrote: 22 May 2018 11:27 Gisteren een toerke gaan rijden, met ons juffrouw achterop, in haar gloednieuwe motortenue ! :rayof: Zo rustig mogelijk, zo braaf mogelijk, en ze vond het tof !
En vaneigens was er ene die juist tijdens deze rit besloot om zijn omgekeerde driehoek straal te negeren, tot op het laatste moment. En een andere madam die van links kwam en mij perfect kon zien wegens een lege weide tussen haar en mij, en toch vond dat ze nog voor mij kon - oesje toch niet!!! - en midden op de weg in de ankers ging. :whip: :pillepalle: :devil: Gelukkig had mijn derde oog dat allemaal al voorzien en heb ik geen noodstops moeten doen. 8-)

Alleen maar goede ervaringen, das belangrijk om het leuk te blijven vinden. :thumbsup:

In de bovenstaande situaties , zou men beter eens claxoneren, zo van heb je me gezien of let op ik ben dichter dan je denkt, maar dat zit er bij ons niet zo in :dontknow: De versufte koekblik rijders zouden dan wakker schieten, of op zijn minst alerter zijn, 't enige dat je kan terug krijgen is misschien een boze blik of een vingertjeu, maar dat verhoogd de hartslag niet zo :mrgreen:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Vandaag zo'n super betrouwbare Honda in de camionette geduwd. Stilgevallen op een examen tijdens het filefilteren. Poef gedaan, batterij leeg. Daar staat ge dan tussen twee files die terug op snelheid komen. En dan de moto aan de kant proberen duwen... :wall: :furious3:
Zeg ik twee geleden aan den dealer, alternator nazien, batterij loopt leeg is niet normaal. Dag er na, moto teruggekregen, nieuwe batterij ingestoken. Er zat een nieuwe in, 3 maand jong. En de alternator? Ha die zal wel goed zijn zal eens meten...geeft 13,5 volt bij 5000tpm. Is goed zegt de dealer, is niet goed zeg ik moet toch +14 zijn... :furious3:
En voila daar stond ik vandaag in de gietende regen... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

:| :| :| soms is het minst goede/slechte aan een motor de garagist :cry:
sig nature

Locked