Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Een lange testrit gaan doen met de dochter hare 517. Om tot het besluit te komen dat het dik in orde is :thumbsup: .
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Raketman wrote: 25 Dec 2017 14:12 Een lange testrit gaan doen met de dochter hare 517.
Dat is dan 15km ? :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

't Is lang geleden maar er was toch verdomd heel veel wind daarnet. :shock: :shock:

Het voornaamste wat ik gedaan heb met mijn moto was proberen om in zo weinig mogelijk kronkelende lijnen rechtdoor te rijden. :?
Het bochtenwerk was ook nogal, euhhh, traag vandaag. :?

Meestal vind ik rijden in en tegen de wind leuk maar vandaag was het bij momenten toch heel billendichtknijperig. :ricky:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Muug wrote: 25 Dec 2017 15:13 Dat is dan 15km ? :mrgreen:

't Was rond de 60km. Wat trouwens meer dan genoeg is voor iemand van mijn postuur op een minuscuul brommerke zonder adequate vering :whip: :? :mrgreen: .

Vandaag mij bestelgewijs laten gaan : originele Bing 1-20-1 carburator, batterijbehuizing, straps, batterij zelf, en ne Noris 6V claxon voor de Victoria.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ne keer liefdevol over de kont van de TRX gewreven :smitten: , en met een scheef oog naar de F800ST die zo rap mogelijk buiten moet. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Verzekering in orde gebracht voor gs... nu enkel nog wachten op inschrijvingspapieren.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 30 Dec 2017 16:26 Ne keer liefdevol over de kont van de TRX gewreven :smitten: , en met een scheef oog naar de F800ST die zo rap mogelijk buiten moet. :mrgreen:
Ik kan dat bij u niet meer bij houden. :w00t:

Ik vind Wipr tegenwoordig de standvastige motorrijder... :o
I am confused. Oh no, maybe not!

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Nog wat aan de Ltd gesleuteld en voor weeral veel teveel geld ontbrekende onderdelen bijbesteld om hem tegen de zomer rijklaar te krijgen. :?
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 30 Dec 2017 22:27 Ik kan dat bij u niet meer bij houden. :w00t:
Ik vind Wipr tegenwoordig de standvastige motorrijder... :o
:w00t:
dat gaat met golven eh, FM. Niet rekening houdend met de afgelopen 3 jaar ben ik een erg standvastige motorrijder: 4j CB900FD, 6j VFR, 8j KTM. Is toch al 18j van mijn +-26 jaar dat ik met motoren rijdt. ;)
En ah, het gezegde "verandering van spijs doet eten", is al eeuwen oud, en nog steeds van toepassing. :ugeek:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

F M wrote: 30 Dec 2017 22:27
Muug wrote: 30 Dec 2017 16:26 Ne keer liefdevol over de kont van de TRX gewreven :smitten: , en met een scheef oog naar de F800ST die zo rap mogelijk buiten moet. :mrgreen:
Ik kan dat bij u niet meer bij houden. :w00t:

Ik vind Wipr tegenwoordig de standvastige motorrijder... :o
:laugh3: :laugh3:
Sinds begin 2015 tot nu 4 motoren. De BMW incluis.

Muug ben echte heel benieuwd naar een het verwensgedrag naar de ST800 (een scheef oog is niet het meest vriendelijke toch ;) :mrgreen: ) je hebt idd effe de sneltrein genomen wat betreft verandering maar de ST800 heeft precies niet veel goeds gedaan. De Xcountry, de GS, zelfs de CBR, ze werden verkocht voor een reden zoals we allemaal wel een reden vinden om te verkopen maar de ST is precies het zwarte schaap ni?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

zeker geen zwart schaap. Dat is een perfecte moto. Er is gewoon iets in het sturen dat ik raar vind. Niets meer.
Reden van verkoop.
CBR1000RR: 180pk in de hand doet u heel, héél voorzichtig rijden. Daar is geen lol aan. En de nek kan zo een sportieve zithouding niet meer aan. Zonde. Een schoolvoorbeeld van intuïtief sturen. Remmen als ankers. Nooit meegemaakt. Ik had er beter hogere clipons op gezet
R6: was een gerepareerde geaccidenteerde en trilde wat bij hard remmen. Injectie was ook wat schokkerig. Anders wel zeer leuke en lichte machine.
R1150GS: uiterst irriterende resonantie tussen de metalen tank en de inlaatsnorkel eronder. Verder ook versleten gasklephuizen die enorm tikten. De R1100GS was beter en gezelliger.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Ons Cbr'ke pruttelt tegen... :(

Moeder de vrouw had het beestje nog eens van stal gehaald maar na een kleine 5 km kwam er een pruttelend eind aan de rit. :cry:
Een paar uur later heb ik, op hoop van zegen, het beestje gestart en dat ging vrij vlot. :)
Het lukte om terug naar huis te rijden maar na een paar km kwam het gepruttel terug en rara, net als ik indraai naar onze garage viel de motor weer stil en lukte het niet meer om te starten. :(

Dat motorblokje heeft na een kleine km al geen choke meer nodig en is na een paar km goed warm dus ik vermoed dat er ofwel vuiligheid in de benzine zal zitten of dat de benzinetoevoer niet klopt. 'k Zal eerst eens beginnen met een nieuwe bougie en als er dan nog geen leven in zit zal het depannage naar de dealer zijn en hopen dat er nog leven in het blokje zit. :sweeet: :dontknow:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

Verstopping in de tankontluchting?
Laat het blok eens draaien tot het sputteren begint en doe dan de tankdop open. Als er een vacuum in de tank getrokken is zal je het dan wel horen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote: 06 Jan 2018 12:37 Verstopping in de tankontluchting?
Laat het blok eens draaien tot het sputteren begint en doe dan de tankdop open. Als er een vacuum in de tank getrokken is zal je het dan wel horen.
Dit zal ik eerstdaags eens testen, bedankt voor de tip. :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

En zit er een verschil bij het sputteren in een bijna lege tank en een volle tank ? Doet me beetje denken aan mijn husa (na mijn onderwater bodemonderzoek) Toen de tank minder dan half vol was begon het. En dat is toen verholpen met een klein busje vloeistof dat bij motoren van boten gedaan wordt en het water / vuil in de tank op een of andere manier doet verdwijnen :dontknow:
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Neen, een lege of volle tank geeft geen verschil, vroeger durfde dat gepruttel en stilvallen ook gebeuren bij de eerste rit na de winterslaap maar toen startte de motor telkens weer en was het probleem van de baan. :)

Normaal zorg ik er wel voor dat de benzinetank vol is voor de winterslaap om roest te vermijden in de tank (da's ook al voorgevallen).

Nu is het, schat ik, anderhalf jaar geleden dat er nog eens serieus mee is gereden, vuil in de benzine of een te laag octaangehalte zal dus ook een optie zijn. :?

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Niets gedaan aan de motor, heb er mee gereden verdorie ;)

Was wel bitter koud. Ik zat nog met de gedachten dat het rond de 10graden zou zijn. Sloeg dat effe tegen. 30km rond de kerktoren om de motor te laten draaien en de banden aan te halen.

Valt me op dat er vetzakkerij op de baan blijft liggen desondanks dat de vriestemperaturen al even achter ons liggen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

De ketting van de Sprint op spanning gebracht. En gemerkt dat een bourage van de vork het begeven heeft. Ik die dacht dat dat nooit meer ging gebeuren. Toch wel dus, er is een eerste keer voor alles, weliswaar pas op kmstand 311324. :pillepalle:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

- een setje beschadigde uitlaatdempers gekocht voor op 't circuit, zo blijven mijn schone schoon
- een setje okkozje valdoppen gekocht
- een setje antislip "tsjoepen" gekregen om op de flanken van de tank van de TRX te kleven zodat ik meer grip heb bij 't hard remmen en het hard scheef hangen
- een koplamp van een FZR gekocht en er zit nog een xenon in ook, dus nóg meer licht. Want de lamp van een TRX is maar een kaarslichtje.

Nu nog een setje sportieve banden scoren.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Droopy wrote: 06 Jan 2018 13:24
duibhce Kaelann wrote: 06 Jan 2018 12:37 Verstopping in de tankontluchting?
Laat het blok eens draaien tot het sputteren begint en doe dan de tankdop open. Als er een vacuum in de tank getrokken is zal je het dan wel horen.
Dit zal ik eerstdaags eens testen, bedankt voor de tip. :thumbsup:
Vandaag heb even wat getest, geen vacuum in de tank maar wel een paar roestplekjes bovenaan. :?
Verse olie in het blokje, de oude olie zag er nog mooi uit maar die zat er al bijna 3 jaar in. :oops:
De bougie vervangen want er zat een zwart geblakerd exemplaar in. :o
Geen gepruttel meer tijdens de testrit en als de motor goed warm was het ik het stationair toerental van ong. 2.200 toeren aangepast naar ong. 1.300 toeren. Nog lager begint het blokje zin te krijgen om stil te vallen.
De benzinetank was nog vrij vol (maar leger dan ik dacht) en dus heb ik maar ron98 ipv de gebruikelijke 95 getankt want ik veronderstel dat het octaangehalte al wat zal gezakt zijn na al dat stilstaan. :?

Me happy. :grin:

Locked