uw bandje zit ook al over de slijtblokskes
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zit in't midden zo goed als gelijk, ging 'm volgende week toch vervangen. Aardig bandje zo'n Tourance Next, warmt goed op, geen problemen mee gehad. Wel snel versleten heb ik de indruk, geen idee hoe snel want ik heb dit setje gekregen van de Faan die er een rondje Spanje mee had gereden. Voorband heeft wel nog veel profiel.
Last edited by Stefke on 27 Apr 2018 10:38, edited 1 time in total.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag 2 batterijen voor mijne Hero Gopro HD besteld . Hopelijk val ik dan niet meer na 1/2 u zonder stroom om fotokes te nemen tijdens een toerke met de moto
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik rij zeker niet wild, eerder gelijk een plank
Vroeger had ik op smt-je de PR3 en was daar toch dik tevreden van, die dunlop SPORTmax zal wat vlugger slijten dan de road versie?
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
1/2 = half uur ? of bedoel je 1 a 2 uur ?
Kan je dat niet instellen dat die om de zoveel minuten ne foto neemt ? Dat deed ik vroeger met de enduro, en dan gebruikt uw batterij niet zo veel.
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Inderdaad een halfuur ongeveer . Ik heb die batterij Is opgeladen met een batterijlader van een fototoestel en blijkbaar is ze dat niet heel goed bekomen ,nadien ging ze ongeveer nog een halve dag mee ,maar nu nog ongeveer een halfuur of ietsje langer , ik heb die GoPro zo ingesteld dat hij om de dertig seconde een foto neemt , dat heeft altijd goed gewerkt maar een batterij was te weinig om dat toestelletje een hele dag te kunnen gebruiken dus kon ik er evengoed twee bestellen , ' t was de moment nu er ging 50 procent af nu
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
bompa wrote: ↑29 Apr 2018 11:27Inderdaad een halfuur ongeveer . Ik heb die batterij Is opgeladen met een batterijlader van een fototoestel en blijkbaar is ze dat niet heel goed bekomen ,nadien ging ze ongeveer nog een halve dag mee ,maar nu nog ongeveer een halfuur of ietsje langer , ik heb die GoPro zo ingesteld dat hij om de dertig seconde een foto neemt , dat heeft altijd goed gewerkt maar een batterij was te weinig om dat toestelletje een hele dag te kunnen gebruiken dus kon ik er evengoed twee bestellen , ' t was de moment nu er ging 50 procent af
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Met de bijna-old-timer naar 't werk gereden.
Door die leute op de E40 wel een half uur lang bezig geweest om aan de oprit in Aalst te geraken. 't was nogal druk op de binnenwegskes.
Zo'n boxer is ook een pakske breder dan een TRX, dus 't was een beetje meer opletten met filteren.
Verder is het een beestje met korte vitessen Toen ik vorige week wat achtjes aan 't draaien was, vond ik toch dat ik mijn koppeling nogal neig moest laten slippen. Dus ik probeerde terug te schakelen en jawel hoor, ik zat een vitesse te hoog . Na wat achtjes en cirkeltjes reed ik weer naar huis en een beetje verder zag ik dat ik in tweede stond... Toen besefte ik dat ik dus een hele tijd 8tjes gedraaid had in derde en nadien in 2de . Dus ik zal nog eens moeten oefenen op achtjes in eerste
Door die leute op de E40 wel een half uur lang bezig geweest om aan de oprit in Aalst te geraken. 't was nogal druk op de binnenwegskes.
Zo'n boxer is ook een pakske breder dan een TRX, dus 't was een beetje meer opletten met filteren.
Verder is het een beestje met korte vitessen Toen ik vorige week wat achtjes aan 't draaien was, vond ik toch dat ik mijn koppeling nogal neig moest laten slippen. Dus ik probeerde terug te schakelen en jawel hoor, ik zat een vitesse te hoog . Na wat achtjes en cirkeltjes reed ik weer naar huis en een beetje verder zag ik dat ik in tweede stond... Toen besefte ik dat ik dus een hele tijd 8tjes gedraaid had in derde en nadien in 2de . Dus ik zal nog eens moeten oefenen op achtjes in eerste
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren nog een toerke gedaan en morgen wellicht weer. Sturen vraagt meer input dan pakweg met een SV’tje.
Nu staan er een 5500km op de teller en ik kijk precies op een vierkante achterband? Al lijkt me deze nog niet versleten te zijn. Gisteren wel in geslaagd om het achterwiel te doen zwabberen tijdens een ferme stop. Wiel blokkeerde zelfs effe vooraleer er ABS werking was. Nadien expres een paar x op de achterrem gaan staan maar telkens ineens ABS.
Deed effe aardig het wiel voelen glijden.
Nu staan er een 5500km op de teller en ik kijk precies op een vierkante achterband? Al lijkt me deze nog niet versleten te zijn. Gisteren wel in geslaagd om het achterwiel te doen zwabberen tijdens een ferme stop. Wiel blokkeerde zelfs effe vooraleer er ABS werking was. Nadien expres een paar x op de achterrem gaan staan maar telkens ineens ABS.
Deed effe aardig het wiel voelen glijden.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bij remmen of terugschakelen? Misschien gewoon te hard teruggeschakeld?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dus er is geen anti-hop-koppeling aanwezig? Zonde.
Hey, zo'n slippend zwabberend achterwiel is toch de max? Als je dat onder controle kan houden voel je je echt een goeie chauffeur. Op 't circuit in Valencia had ik dat ook een paar keer voor, toen ik aanremmend voor een bocht een keer teveel terugschakelde.
Hey, zo'n slippend zwabberend achterwiel is toch de max? Als je dat onder controle kan houden voel je je echt een goeie chauffeur. Op 't circuit in Valencia had ik dat ook een paar keer voor, toen ik aanremmend voor een bocht een keer teveel terugschakelde.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
@Davy: nu je de vraag stelt...... zou effectief een combinatie van beiden kunnen geweest zijn. Aan het terugschakelen had ik niet gedacht maar dit zou het ook wel kunnen zijn.
@muug: goeie chauffeur? Was effe verschieten maar geen jaren, laat staan een minuut van mijn leven weg. Wel stilgestaan of zo een cursus links of rechts te doen geen optie is. Een opfrissing als het ware
En nog effe over testrijden......... dat het niet lang genoeg duurt.......ik heb zelden opmerkingen over de motor zelf maar vooral op de zitpositie en hoe deze door mezelf (lees protest nek en schouder) op langere ritten wordt ondervonden.
Iemand die tips heeft wat betreft de zithouding gedurende langere verbindingstrajecten (lees autostrade)?
@muug: goeie chauffeur? Was effe verschieten maar geen jaren, laat staan een minuut van mijn leven weg. Wel stilgestaan of zo een cursus links of rechts te doen geen optie is. Een opfrissing als het ware
En nog effe over testrijden......... dat het niet lang genoeg duurt.......ik heb zelden opmerkingen over de motor zelf maar vooral op de zitpositie en hoe deze door mezelf (lees protest nek en schouder) op langere ritten wordt ondervonden.
Iemand die tips heeft wat betreft de zithouding gedurende langere verbindingstrajecten (lees autostrade)?
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Leren af en toe te "verzitten" vooraleer het protest aan nek, schouders, etc begint en af en toe eens (voorzichtig) zwaaien met de beentjes.
Bij mijn Honda (en bij de vorige) kan ik mijn voeten iets naar achter schuiven en steunen mijn hielen op een verbreding, zo heb ik meer voetsteun voor lange (saaie) stukken en dan zit mijn achterwerk meer naar achter. Zo ben ik ook meer voorover gebogen waardoor mijn hoofd automatisch wat meer uit de wind zit achter het schermpje.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Af en toe verzitten gebeurt. Het gaat mij vooral om de armen. Ik betrap me er vaak op dat ik in “aanvalshouding” zit
op de motor. Nu als het me doordringt laat ik de ellebogen bewust zakken en de armen ontspannen en zo dicht mogelijk tegen de tank gaan zitten zodat de spanning van de armen gaat.
Ga toch de mechanische cruiscontrol van Wunderlich eens overwegen peisk
op de motor. Nu als het me doordringt laat ik de ellebogen bewust zakken en de armen ontspannen en zo dicht mogelijk tegen de tank gaan zitten zodat de spanning van de armen gaat.
Ga toch de mechanische cruiscontrol van Wunderlich eens overwegen peisk
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Dat ken ik. Heb zo eens les gegeven aan ene op een BMW GS. Zat erop alsof hij op een crossmoto zat. De ellebogen stonden serieus naar buiten. Heel inspannend. Hij had ook moeite om zijn moto in balans te houden, door die stijve armen. Ellebogen moeten "hangen" en als het ware kunnen wiebelen in de wind.
Zithouding op de autostrade: hangt beetje van moto tot moto af denk ik, en van de windbescherming. "Hangen" in de wind is een klassieker. Je gebruikt dan de winddruk als kussen en gaat er met je borstkast op leunen. Meestal kan je je armen dan heel goed sterk ontspannen laten bengelen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Gisteren bij Banden Ronny in Ham nieuwe bandjes laten opleggen.
De Road 5 Trial.
We kunnen er weer een tijdje tegen.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Zaterdag heb ik de F800ST in de vitrine van Mototech gezet. Zij mogen hem proberen verkopen voor mij. Ze geven er zelfs weer garantie op!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De CB nog een paar keer verzet aan de hand...
zucht, wachtend op carburatoren, begint toch wel wat lang te duren... 1 maand verder (ok ok, ik was gewaarschuwd als ik ze binnenstak dat het 2 weken kon duren...)
goed, nu dat de tuin aangelegd is (en de zaadjes kunnen groeien tot grasjes), kan ik wel nog wat taakjes afronden...
zucht, wachtend op carburatoren, begint toch wel wat lang te duren... 1 maand verder (ok ok, ik was gewaarschuwd als ik ze binnenstak dat het 2 weken kon duren...)
goed, nu dat de tuin aangelegd is (en de zaadjes kunnen groeien tot grasjes), kan ik wel nog wat taakjes afronden...