Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

GEEN Gsa dank u. Echt niet. Dikkere boerentrienen maken ze niet. Maar een 1200GS, why not?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 12 Jul 2018 08:22 Maar een 1200GS, why not?
Omdat velen hier daarop zitten te bashen omwille van de vele electronica.
"Een 1100, dat is pure mechaniek". Daar kan je zelf aan sleutelen, rijdt even goed, enz. enz.
:roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote: 12 Jul 2018 08:22 GEEN Gsa dank u. Echt niet. Dikkere boerentrienen maken ze niet. Maar een 1200GS, why not?
Mistpakt u niet, de GSa stuurt vlotter dan de gewone GS he...
Voorvork van een GSa staat ietske stijler tov gewone gs, stuurt daardoor wat sneller...

ge gaat dat toch is moeten proberen hoor :D

Of gewoon ne KTM 1090 he... :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 12 Jul 2018 08:33
Muug wrote: 12 Jul 2018 08:22 Maar een 1200GS, why not?
Omdat velen hier daarop zitten te bashen omwille van de vele electronica.
"Een 1100, dat is pure mechaniek". Daar kan je zelf aan sleutelen, rijdt even goed, enz. enz.
:roll:
Ik pleit schuldig. :mrgreen:
Ten andere: alles op zijn tijd. Hier staan al twee auto's en ene moto te koop. Het is al gek genoeg zo. :pillepalle:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Muug wrote: 12 Jul 2018 09:39 ene moto te koop
F800 nog steeds niet verkocht?
Jawadde, gij hebt dus eigenlijk wel een serieus arsenaal aan motor ter beschikkin...

nen Allroad/toering -> GS.
Ne sport/toering -> F800
Nen sport/circuit -> TRX

ik peis dat ge enkel nog de cruisermarkt mankeert, misschien daarvoor nen triumph rocket ofzo? :mrgreen:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Koeno wrote: 12 Jul 2018 13:07
Muug wrote: 12 Jul 2018 09:39 ene moto te koop
F800 nog steeds niet verkocht?
Jawadde, gij hebt dus eigenlijk wel een serieus arsenaal aan motor ter beschikkin...

nen Allroad/toering -> GS.
Ne sport/toering -> F800
Nen sport/circuit -> TRX

ik peis dat ge enkel nog de cruisermarkt mankeert, misschien daarvoor nen triumph rocket ofzo? :mrgreen:

als em snel is kan hij hier een hardtail 950 A-S komen halen,
onder de titel: heb ik vandaag gedaan: achterdemper/veer eronderuit, voorvorken eronderuit...... wreed hard
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 12 Jul 2018 13:07 F800 nog steeds niet verkocht?
Jawadde, gij hebt dus eigenlijk wel een serieus arsenaal aan motor ter beschikkin...
ik peis dat ge enkel nog de cruisermarkt mankeert, misschien daarvoor nen triumph rocket ofzo? :mrgreen:
Nen XJR1300 zou wel weer cool zijn, dan kan ik met 't spook weer retro doen. :thumbsup:
Drie moto's is niks man. Nog tien te weinig ! Gij hebt toch ook voor elk soort gebruik een ander soort schoenen? Sletsen, sportschoenen, bergbottinen, botten, schoon schoenekes om mee naar nen trouw te gaan.... :ugeek:

Maar drie wordt dus twee.
TRX wordt ooit misschien - als ik groter ben en harder durf rijden op circuit - een SV1000 of een CBR600RR. Voorlopig blijft 'm, 't is een fijne bak.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 12 Jul 2018 08:22 GEEN Gsa dank u. Echt niet. Dikkere boerentrienen maken ze niet. Maar een 1200GS, why not?
Bwah, daaris iet van ... maar desommige kunnen met zo'n DBT toch redelijk nen bocht pakken
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 05 Jul 2018 23:24
Stefke wrote: 04 Jul 2018 22:53
Blackbert wrote: 04 Jul 2018 18:32 to reed. :?
..:
Voorts veel zweet gelaten tijdens de 900 resterende meters "Gertruud-duwen" naar de geplande naftpomp :wall: :behead:
'k heb zo ook al is met een flesje van water het nodige vocht gaan halen voor een GS om aan de naftpomp te geraken herinner ik mij nog :grin:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Straks een H4 lampke vervangen. Dat heeft minstens 11 jaar dagelijks gebruik dienst gedaan... Goede marchandise zou ik zeggen...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 13 Jul 2018 11:52
OzzePaa wrote: 05 Jul 2018 23:24
Stefke wrote: 04 Jul 2018 22:53

..:
Voorts veel zweet gelaten tijdens de 900 resterende meters "Gertruud-duwen" naar de geplande naftpomp :wall: :behead:
'k heb zo ook al is met een flesje van water het nodige vocht gaan halen voor een GS om aan de naftpomp te geraken herinner ik mij nog :grin:
Tjah, Bompa, dat is gelijk mee de Lotto hé : één derneve is (bijna) tzelfde als 5 erneven :lol: Maar gelijk hebde : k was wat dat betreft niet aan m'n proefstuk :oops: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Verleden maandag tijdens onze wekelijkse fietsrit nog een met een GSa op zijn doos zien gaan :grin: ik en mijne broer komen met de fiets halfweg de kastelsedijk (zeer mul zand nu )op de kastelsedijk gefietst ,en er komt eentje met een GSa aangereden , als hij ons voorbij is begint hij gas te geven ,ik zeg tegen mijn broer hou hem in het oog sebiet ligt hij daar, toen een dikke stolfwolk en daar lag hij dan :grin: , we hebben hem nog helpen rechtzetten ,da is toch wel een dikke brede moto zo te zien ze, wat gepraat , hij het ding terug ingang en toen reed hij toch maar verder over de betonstrook (fietspad): :grin:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Dit weekend nog eens Eifel streek onveilig gemaakt...
Met vrouwlief achterop, nog wat stepjes gaan slijpen...

vrijdag ochtend vertrokken voor binnendoor naar hotel te rijden.
Zaterdagvoormiddag tot 13u samen met de groep een rit gereden,
en dan naar huis gekeerd (snelweg) om op tijd op nen trouw te zijn...

Man man wat een masjien, wat een vertrouwen en comfort...

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Bij »

bompa wrote: 14 Jul 2018 14:35 Verleden maandag tijdens onze wekelijkse fietsrit nog een met een GSa op zijn doos zien gaan :grin: ik en mijne broer komen met de fiets halfweg de kastelsedijk (zeer mul zand nu )op de kastelsedijk gefietst ,en er komt eentje met een GSa aangereden , als hij ons voorbij is begint hij gas te geven ,ik zeg tegen mijn broer hou hem in het oog sebiet ligt hij daar, toen een dikke stolfwolk en daar lag hij dan :grin: , we hebben hem nog helpen rechtzetten ,da is toch wel een dikke brede moto zo te zien ze, wat gepraat , hij het ding terug ingang en toen reed hij toch maar verder over de betonstrook (fietspad): :grin:
Ben daar 2 weken geleden ook nog gepasseerd Ook toch maar de optie fietspad gekozen :mrgreen: Moto was maar met moeite recht te houden en dan met die temperaturen.... :pillepalle:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Bij wrote: 16 Jul 2018 14:43
bompa wrote: 14 Jul 2018 14:35 Verleden maandag tijdens onze wekelijkse fietsrit nog een met een GSa op zijn doos zien gaan :grin: ik en mijne broer komen met de fiets halfweg de kastelsedijk (zeer mul zand nu )op de kastelsedijk gefietst ,en er komt eentje met een GSa aangereden , als hij ons voorbij is begint hij gas te geven ,ik zeg tegen mijn broer hou hem in het oog sebiet ligt hij daar, toen een dikke stolfwolk en daar lag hij dan :grin: , we hebben hem nog helpen rechtzetten ,da is toch wel een dikke brede moto zo te zien ze, wat gepraat , hij het ding terug ingang en toen reed hij toch maar verder over de betonstrook (fietspad): :grin:
Ben daar 2 weken geleden ook nog gepasseerd Ook toch maar de optie fietspad gekozen :mrgreen: Moto was maar met moeite recht te houden en dan met die temperaturen.... :pillepalle:
Ja ik was daar ook gepasseerd met mijne Tenere en dacht langs hier moet ik zeker niet terug keren , in mijne terugweg maar langs tenaard en de ark van noë terug gekeerd over de asfalt en beton :grin: , maar die met zijne 1200Gsa da zag je al gebeuren gelijk die daar begon gas te geven :grin:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Eindelijk tijd gevonden om ze van onder het stof te halen en te koop te zetten. Starten ging nog vlot moet ik zeggen, zo na een half jaar stilstaan... 8-)
https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 18658.html

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Er scheelt iets met uw linker spiegel :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Eindelijk de dempinsschijfkes aka leren lapkes in de vork van de Victoria gestoken. Dat maakt dus weldegelijk een verschil. Daarna een toerke gaan doen en gestopt bij de meneer die de cylinderkop en carterdeksel opgelast heeft. Die ging prompt naar binnen, pakte zich een stoelke en heeft dat spel een half uur lang zitten bestuderen :lol:
In de terugrit heb ik mij zowaar tot 70 km/h durven laten gaan :ricky: .
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

En bij deze... zijn de balhoofdlagers van de CB Sevenfifty vervangen...
Bedankt Muug voor alle hulp!!

morgen stuur monteren en alle bekabeling op zijn plek zetten.
dan ergens tijd vinden om luchtfilterhuis te monteren.
dan ergens tijd vinden om tank te monteren
dan ergens tijd vinden om de remmen terug te monteren
en dan hopen dat dat mormel nog wilt starten :D

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

binnen gezet :? zag gisteren dat de kabel van de koppelings hendel begint los te komen, draadjes staal staan in de andere richting, en zit maar met enkele draadjes meer vast :cry:

Das de eerste keer dat ik dat zie / voor heb bij een moto.
sig nature

Locked