Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Zappa: ik weet niet exact waar ge woont, maar gij zijt toch van de omgeving van het waasland, just?

Dirk van mol?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Davy78 wrote: 21 Jan 2019 14:54 Zappa: ik weet niet exact waar ge woont, maar gij zijt toch van de omgeving van het waasland, just?

Dirk van mol?
Ik "hang" ergens tussen het meetjesland/waasland en Zeeuws Vlaenderen :mrgreen:

Oké Temse is niet zo ver ;)
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Is natuurlijk geen erkende honda dealer. Ik weet dus niet of hij recalls etc kan afhandelen ...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Davy78 wrote: 22 Jan 2019 10:57 Ik weet dus niet of hij recalls etc kan afhandelen ...
Ik weet wel dat hij een paar zaken zeker niet kan.... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Mototech zal wel gewoon Honda-dingens blijven onderhouden. Weest daar maar zeker van.
En Suzuki, en KTM, en BMW.... alles kortom dat twee wielen en ne moteur heeft, ongeacht het merk en de cc's.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Muug wrote: 22 Jan 2019 13:54 Mototech zal wel gewoon Honda-dingens blijven onderhouden. Weest daar maar zeker van.
En Suzuki, en KTM, en BMW.... alles kortom dat twee wielen en ne moteur heeft, ongeacht het merk en de cc's.
Merci :thumbsup:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Wipr wrote: 08 Jan 2019 22:28
Muug wrote: 08 Jan 2019 20:28
Wipr wrote: 08 Jan 2019 17:24 Gedacht dat het wipr’en voorbij was maar blijkbaar toch ni :peepwall: :whistling:
Zaterdag komt er iemand “kijken”
Moggij 8-)
Gij zijt precies nen aan/uitschakelaar ! :lol:
Hoe dat ze dat typeren weet ik ondertussen wel en het is dus een mentale afwijking :pillepalle: :mrgreen:

Goh, ik kan uiteraard weer argumenten gaan verzinnen die redelijk klinken maar eigenlijk is het dikke zever. Het is winter, het is bitterkoud in mijn atelier dus ik doe ontzettend weinig tot eigenlijk niets, vrouw ligt al een maand plat na een spoed rugoperatie, de kinderen hebben vakantie gehad tussendoor enz enz en alles in functie van hun. En dat vreet aan me. Dan worden die zaken die rust gevonden hadden weer wat meer en wordt dit mijn bezigheid.

Weet je, ik ga er wellicht spijt van krijgen maar toch straf dat de argumenten tot verkoop nu verder ingeworteld zijn dan de eventuele spijt achteraf. En dan zal het volgende model weer geweldig zijn voor even en dan is t weer ni goe genoeg he, Ale kom, de psyche erachter is me ni onbekend maar laat het zijnde beloop maar gaan he.

De KTM adventurer is te duur behalve dan de 390 die er toch eindelijk eens moet aankomen he. Blijf erbij, ik ben een ongelofelijke fan geweest van dat blokje net zoals er hier 950 adepten rondlopen. Terug een Duke kopen doe ik niet want de zithouding lag me niet.

Ach kzie wel.......
Toch al bijna 2 maand oud: :mrgreen:
Wipr wrote: 01 Dec 2018 00:13 als je de motor vindt die helemaal gegoten zit kijk je niet meer veel links en rechts naar anderen.

Ik ervaar dat eigenlijk voor het eerst in 20j. Het is er nog maar ik vind altijd heel snel redenen om te blijven vasthouden aan de 9T :thumbsup: :
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

F M wrote: 24 Jan 2019 13:31
Wipr wrote: 08 Jan 2019 22:28
Muug wrote: 08 Jan 2019 20:28
Moggij 8-)
Gij zijt precies nen aan/uitschakelaar ! :lol:
Hoe dat ze dat typeren weet ik ondertussen wel en het is dus een mentale afwijking :pillepalle: :mrgreen:

Goh, ik kan uiteraard weer argumenten gaan verzinnen die redelijk klinken maar eigenlijk is het dikke zever. Het is winter, het is bitterkoud in mijn atelier dus ik doe ontzettend weinig tot eigenlijk niets, vrouw ligt al een maand plat na een spoed rugoperatie, de kinderen hebben vakantie gehad tussendoor enz enz en alles in functie van hun. En dat vreet aan me. Dan worden die zaken die rust gevonden hadden weer wat meer en wordt dit mijn bezigheid.

Weet je, ik ga er wellicht spijt van krijgen maar toch straf dat de argumenten tot verkoop nu verder ingeworteld zijn dan de eventuele spijt achteraf. En dan zal het volgende model weer geweldig zijn voor even en dan is t weer ni goe genoeg he, Ale kom, de psyche erachter is me ni onbekend maar laat het zijnde beloop maar gaan he.

De KTM adventurer is te duur behalve dan de 390 die er toch eindelijk eens moet aankomen he. Blijf erbij, ik ben een ongelofelijke fan geweest van dat blokje net zoals er hier 950 adepten rondlopen. Terug een Duke kopen doe ik niet want de zithouding lag me niet.

Ach kzie wel.......
Toch al bijna 2 maand oud: :mrgreen:
Wipr wrote: 01 Dec 2018 00:13 als je de motor vindt die helemaal gegoten zit kijk je niet meer veel links en rechts naar anderen.

Ik ervaar dat eigenlijk voor het eerst in 20j. Het is er nog maar ik vind altijd heel snel redenen om te blijven vasthouden aan de 9T :thumbsup: :
:cry: :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

nog eens wat olie bijgedaan, kwestie van 'm niet vroegtijdig te euthanaseren... :roll: en ook de ketting nog eens voorzien van wat smeersel... En er zouden nog eens andere remschijven op mogen en een nieuw balhoofdlager... :?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Stefke wrote: 18 Nov 2018 12:10
den Bullet wrote: 17 Nov 2018 11:19 We want pics! 8-)
Image

Waarschijnlijk te zien in het nr RETRObiker van januari 2019.
en zie, 't is zover...
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 30 Jan 2019 09:52
Waarschijnlijk te zien in het nr RETRObiker van januari 2019.
en zie, 't is zover...
Image
[/quote]

:pom: :pom: :pom:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Gisteren na weken van slapeloze nachten een scootertje besteld. Voor t zelfde geld kon er een occasie dikke zware motor af maar geen zin meer in. Ik rij 3000km aan ritjes in en rond de stad en tijdens de zomermaanden doe ik er eens een boodschap mee. Met de BMW verloor ik regelmatig tijd doordat er wel 1 of andere ziel zijn bewondering kwam uitspreken terwijl ik alles van het mandje of karretje met moeite in de rugzak aan t proppen was. Meestal kwam er dan nog bij dat mijn vrouw vroeg voor slechts een paar zaken mee te brengen maar dat ik steeds met honger de supermarkt binnenstapte met veel te veel snoep en chips en andere rommel buitenstapte.

Zoals al eens aangegeven. In augustus van vorig jaar een mobilehome gekocht en geweldig vinden we het. Kitesurfen komt zo terug weer dichtbij. Nog minder vrije momenten. Ik zei altijd tegen mijn vrouw dat ik de motor wel zou gebruiken om 4x/week de zoon naar Mechelen zou rijden voor te trainen maar zo een sportzak meesleuren op de motor is echt ni simpel. Ik maak me deze keer ook niets wijs dat ik het met een scooter wel zou doen. Doe ik toch niet maar het was wel 1 vd argumenten naar mijn vrouw toe voor te kiezen voor een scooter :mrgreen:
Haar antwoord: jaja, dat excuus kennen we al :roll:
Maar ik ken mezelf en als t kopje te vol zit op een doordeweekse dag kan een toertje in de omgeving wonderen doen.

De Husqvarna svartpillen 401 leek me een geinig ding en stond met een mooie korting op t salon maar passagierszitje is het de naam niet waard, ketting smeren na bijna 3j het niet te moeten doen...... geen zin meer in.
De Duke 790..... quickshifter en voor de rest ken ik mezelf en rij ik daar toch niet rustig mee.

Dus een matgroene Piaggio 350 gekocht. Geen licht scootertje maar ook geen maxi scoot. Hier in belgie onbekend maar in de zuiderse steden 1 vd best verkopende scooters. In een Vespa had ik geen zin. In Antwerpen (en de rest van belgie wellicht ook) staat er 1 op elke hoek vd straat en ik vind het enkel goed rijden als t rechtdoor is en je moet je handen op t stuur houden :mrgreen:

Uiteraard, uiteraard,...... als je een motorrijder bent geweest en je koopt een scooter wil je na verloop van tijd weer schakelen en andersom. :whistling:

De weddenschappen mogen voor open verklaard worden :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

En met de rest vd centjes........

Nog een kader met wielen gezien van een VFR750......voor een paar 100€....... ow ow ow owwww wat een leuke rijdende creatie kan ik daar mee maken. :rayof:

Eerst een groter atelier vinden.

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by PraatAdmin »

Het vervolg op deze topic vind je hier:

viewtopic.php?f=32&t=6300

Locked