Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

ketting gesmeerd en nieuwe pinkers gemonteerd achteraan. De rubberen pinkerstelen hadden de geest gegeven en pinkers die daar zo hangen te bengelen is toch ook geen zicht. Dus nieuwe chineeskes gekocht aan 8 euro 't stuk tov krak dezelfde originele pinkers aan 45 euro 't stuk... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

nummerplaat binnen gestoken. Terug maar ene moto.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

:shock: 1 met zijspan?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Muug wrote: 08 Aug 2017 21:58 nummerplaat binnen gestoken. Terug maar ene moto.
Vergeef me dat ik niet meer bij ben. Wat is weg? Wat staat er nog ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

de F800ST is gebleven. Die 2e plaat lag hier al vier maand te wachten op een 2e moto die er niet gekomen is.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Mijn GVA terug verkregen :)
Ik ben een krak in het verliezen van GVA (al is het niet steeds mijn fout).
Van de vfr heb ik dat blijkbaar nooit in handen gehad sinds inschrijving, omdat verzekeraar dit mee in zjin map had gestoken...

Van de varadero moet ik het verloren zijn, ik gok tijdens een politiecontrole...
maar dus enkele maanden moeten op wachten door enkele foutjes...

nu kopie van maken (+ foto op smartphone), en origineel blijft schonekes thuis...
zelfde met andere officiele papieren, geen zin meer op verlies en onnodige kosten...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Een Kawa gaan terughalen bij de garage. Onbetrouwbaar ABS-systeem en dus rap binnengedaan want alle dagen broodnodig. Verdict van de garage: ABS-pomp stuk, 1500 euro kosten. Uitleg van de garagist; geen kabels stuk, alles uitgemeten, 't is de ABS-pomp, vanachter werkt 'm nog wel vooraan niet... :shock: :pillepalle: Dus met de moto terug gereden, 10 minuten 8-tjes staan draaien en hopla, er zat een patroon in de storing, zoals ik dacht ergens een probleem met de bekabeling. Van links sturen naar rechtuit viel 'm steeds uit. Sensor met kabel gewisseld met andere kawa, zelfde probleem, dus moest het in de kabelboom zitten. Beetje frullen en snijden en het probleem gevonden. Zo simpel kan het soms zijn. En die garagist? tja... :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Stefke wrote: 10 Aug 2017 20:46 En die garagist? tja... :roll:
:bigcry: :bigcry: :bigcry: :bigcry:


zeker als ge uw "lot" in hun handen moet leggen, ook een reden waarom ik probeer enkel nieuwe moto's te kopen met garantie en de hoop dat er niks gaat aan komen ( of afvallen :roll: )
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Blackbert »

Da's die ene die al eens een remklauw vergeet vast te zetten?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 11 Aug 2017 10:19 Da's die ene die al eens een remklauw vergeet vast te zetten?
Nope, degene bij wie ik de moto binnen doe met de melding dat de spanningsregelaar misschien stuk is maar heel waarschijnlijk toch de alternator. Twee dagen later is de moto klaar, "alles uitgemeten 't was de batterie, kem der een nuve ingestoken". En vijf dagen later staan wij die dan weer in gang te lopen wegens een platte batterij... :twisted:

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Gunter »

Stefke wrote: 11 Aug 2017 11:56
Blackbert wrote: 11 Aug 2017 10:19 Da's die ene die al eens een remklauw vergeet vast te zetten?
Nope, degene bij wie ik de moto binnen doe met de melding dat de spanningsregelaar misschien stuk is maar heel waarschijnlijk toch de alternator. Twee dagen later is de moto klaar, "alles uitgemeten 't was de batterie, kem der een nuve ingestoken". En vijf dagen later staan wij die dan weer in gang te lopen wegens een platte batterij... :twisted:
Volgens mij moest ik duwen en zat gij op de moto :lipsrsealed2:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Gunter wrote: 15 Aug 2017 20:28 Volgens mij moest ik duwen en zat gij op de moto :lipsrsealed2:
Dat zijn details... :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Ketting gesmeerd, koffers van de zolder gehaald en gevuld met tent, matras en slaapzak...
Morgen na't werk een kort weekendje richting Luxembourg... Hopelijk valt het weer beter mee dan ze voorspellen :p
anders wordt het veel slapen met getik van regen op de tent :D

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Nieuwe achterband laten monteren. En ook nog twee nieuwe koppelingskabels gestoken.

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Vandaag officieel Afscheid gaan nemen van mijn Crosstourer.
Het Wrak zoals dat dan genoemd word is van eigenaar veranderd. Nu nog de Verzekering die me de overschot moet betalen :roll: , en dan kan ik gaan uitkijken naar een nieuwe 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 31 Aug 2017 14:18 Ketting gesmeerd, koffers van de zolder gehaald en gevuld met tent, matras en slaapzak...
Morgen na't werk een kort weekendje richting Luxembourg... Hopelijk valt het weer beter mee dan ze voorspellen :p
anders wordt het veel slapen met getik van regen op de tent :D
Zolang asgemaarniet veel moet rijden met getik van regen op uwen helm ... ;) :mrgreen:
Hier Gertruud van twee zwartgespoten okkazie kleppedeksels voorzien : het rechtse had blijkbaar toch ne ferme djoef gehad tijdens het laatste bodemonderzoek en lekte olie door een cm-lange barst.
't Is nu dus een Beierse Dirndl met negerinnet*t'n :lol: 8-) :sweetheart:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

nog zelfs niet naar gekeken :o

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Muug wrote: 31 Aug 2017 21:52 nog zelfs niet naar gekeken :o
hebbde gij nog wel een moto? :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

aja
dien F800ST :grin:
berijd ik meer en meer als een KTM Adventure trouwens :mrgreen:
vorige maand nog goesting gehad om er een soft all-road ritje mee te doen :laughing:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

- een schakelsysteem ontworpen/gefrabriceerd en getest voor ne moto waarvoor dat systeem eigenlijk niet bedoeld was
- mij zitten afvragen hoelang ik die rotslechte banden nog op den AT ga laten zitten
- verder geknutseld aan de gasmechaniek van de Victoria (alles moet van scratch gedraaid/gefreesd/gevijld worden aangezien niks meer voorhanden is)
- naar mijn dooske uit Duitsland zitten kijken waar alles inzit om het volledige lichtmachien van diezelfde Victoria te renoveren 8-)
- naar een ander dooske uit Duitsland zitten kijken waar de extreem zeldzame krukaslagers inzitten waar ik 8 maand naar aan't zoeken geweest ben :pom:
Nil volentibus arduum

Locked