Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Muug wrote: 24 Oct 2018 17:05 :shock:
Steentjes? Olie?
Ik ben simultaan onderuit gegaan met mijn voorligger, vermoedelijk vettigheid op natte baan. Echt vreemd, nooit gedacht dat mij dat eens zou overkomen. En dan nog in een bocht die ik al 5 miljoen keer genomen heb. Tegen 30 per uur ofzo. De getuigen begrepen er ook niks van, want die zaten al een tijdje achter ons te slenteren... :roll:
Enfin het doorbreekt wel eens de sleur van een ordinaire werkdag... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Stefke wrote: 24 Oct 2018 20:10Echt vreemd, nooit gedacht dat mij dat eens zou overkomen.
Dat is een uitspraak die ik wel nog al gehoord heb in mijn leven. :geek:
Vallen is voor iedereen. Maar soms kan het wel enkele tientallen jaren duren eer het eens gebeurt.
Zelf ben ik làààààng geleden ne keer onderuit geschoven toen ik de Route Romantique in de walen aan 't rijden was. Aan 20-30 per uur. Als het al zo rap was. In een flauwe haakse linkerbocht midden in de velden. Enige mogelijke verklaring is stof van 't rijpe graan in combi met een zeer glad versleten wegdek.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Oerdegelijke blokken die 955cc driecilinder. :thumbsup:

Motorsloop heeft misschien nog wel een extra Kuip liggen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Vandaag de GSa nog eens de sporen gegeven tijdens herfstrit...
Met vrouwlief achterop, de kersverse 2dehands aangekochte communicatie set (inclusief radio ontvanger).

En hupla, mooi zonnetjesweer maar beetje fris en héél véél leuke kleine héén en wéér baantjes...
De route zelf vond ik de max dus (ondanks regelmatig in ketting te moeten rijden)
Het weer was euhm, mooi maar koud (handjes hadden dan wel warm door die uber handige handvatverwarming, mijn benen waren iets minder content).
De GSa heeft ons beide verwend met zijn uitzonderlijke kwaliteiten (baanligging, comfort, vermogen...)

Maar waar ik dan uitermate gefrustreerd van geraak.... zijn de onmogelijke idioten die deelnemen aan zo'n evenement...
Sommigen zouden mede motards werkelijk van de baan rijden om toch die seconde sneller binnen te zijn.
1 kalf op zijn Ducati race-beest heeft mij zelfs 3 keer laten genieten van zijn "inhaalkunsten"... 2 keer heb ik mij nog "aangepast" aan zijn idioot gedrag, de laatste keer is mijnen olifant op zijn pad gebleven en kon hij kiezen tussen frontaal een tegenligger kussen of braaf achter mij invoegen... Want welke normale mens probeert in te halen terwijl ge op een kruispunt naar links afslaat...

Kortom: ik besef plots weer waarom ik liever in kleine groep een rit rijd dan dat ik zo'n treffens nog doe...
t' is dat de hartrijders herfstrit integraal naar het goeie doel gaat...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Koeno wrote: 28 Oct 2018 22:15 Kortom: ik besef plots weer waarom ik liever in kleine groep een rit rijd dan dat ik zo'n treffens nog doe...
t' is dat de hartrijders herfstrit integraal naar het goeie doel gaat...
Wegblijven, wat je aan brandstof uitspaart kan je ook gewoon zo aan dat goede doel storten... 8-)

Vorig jaar had ik er zonder moeite 20 tegelijk kunnen meescheppen. Ik was met de auto, mijn rijstrook volledig vrij, maar neen de tegenliggers bleven maar vlotjes de geparkeerde auto voorbijvliegen...kuddegeest.. :twisted:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 28 Oct 2018 22:46 Vorig jaar had ik er zonder moeite 20 tegelijk kunnen meescheppen. Ik was met de auto, mijn rijstrook volledig vrij, maar neen de tegenliggers bleven maar vlotjes de geparkeerde auto voorbijvliegen...kuddegeest.. :twisted:
Zo heb ik gisterenavond op de baan van dendermonde naar sint niklaas inderdaad bijna ene opgeschept ... :pillepalle:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 28 Oct 2018 22:15 Maar waar ik dan uitermate gefrustreerd van geraak.... zijn de onmogelijke idioten die deelnemen aan zo'n evenement...
Moh
heeft de organisatie daar in al die jaren nog steeds niks aan gedaan? :shock:
't zal toch 10-15 jaar geleden zijn dat ik daar nog mee gereden heb, juist owv de files, de wachttijden, de verkorting van de levensduur door het inasemen van al die uitlaatgassen, én door al die gekken die iedereen voorbij knallen aan 150 per uur :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ach, bezie het eens van de andere kant.

Die mannen rijden op een 'toeristisch tempo', en worden gehinderd door al die langzame drollen op de weg... :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Een optie is voor de Herfstrit is Vroeg vertrekken.
Ik was om 8hr al aan het bollen en dan heb je geen last van die idioten die ook meerijden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

De afgelopen dagen beetje gepeuterd aan de elektriek van de pinkers, aan de elektriek vanachter, motorolie gewisseld, remolie gewisseld.... bij de Doekaatie natoerlaik.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Nog maar eens iets nieuws begonnen...

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by den Bullet »

Zoiets wil ik me ook wel aanschaffen; de restauratie van den Duc en Bullet zijn mij voor 't ogenblik een beetje (veel) boven 't beschikbare budget :oops:

Heel veel spijt dat ik zo eentje ooit verkocht heb :cry:

https://www.stoltesshowroom.nl/collecti ... cord/index

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Raketman wrote: 03 Nov 2018 19:13 Nog maar eens iets nieuws begonnen...
Amai gij verveelt u thuis nogal zeg :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 03 Nov 2018 16:42 .... bij de Doekaatie natoerlaik.
Aaaah :idea: ... nu dachten we allemaal dagge aanuzelve aant prutsen geweest waart ;) :mrgreen: :lol:
Hopelijk heeft dat gepeuter bijgedragen tot het weldra rijvaardig zijn van uw machina italiana :thumbsup: :grin:
Hier den FJR een verontschuldigende blik toegeworpen omdattem niet meemag, en Gertruud klaargezet voor het ritje langs de Phillips- en Oesterdam morgevroeg. :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Raketman wrote: 03 Nov 2018 19:13 Nog maar eens iets nieuws begonnen...

Image
Het wordt voorzekers weer een (met veel plezier, kunde en gedrevenheid gerealiseerd) pareltje :!:
Het valt met telkens op hoe groot de wielen van zo'n ouwetje altijd lijken (of echt zijn) :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Raketman wrote: 03 Nov 2018 19:13 Nog maar eens iets nieuws begonnen...
Hmmmm... Nieuw ????? :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 04 Nov 2018 20:38
Raketman wrote: 03 Nov 2018 19:13 Nog maar eens iets nieuws begonnen...
Hmmmm... Nieuw ????? :whistling:
Ja eigenlijk, wat is er mis mee? Dat ziet er toch rijklaar uit? :grin:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Bwoh, hij had misschien wel ne kilometer of 50 gereden. Alvorens onherstelbaar te zijn. Nu zijn het enkel de krukaslagers en die van't achterwiel. En een groot gat in de carburator. Alle onderdelen liggen al klaar...na-oorlogs en metrisch is geen probleem bij MEA.
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Raketman wrote: 03 Nov 2018 19:13 Nog maar eens iets nieuws begonnen...

Image
Dat is nog een idee! Ne moto in Cortenstaal maken :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Een beetje met de GS gereden vandaag. Van postnr 1502 naar 9100>9250>9100>9051>9100>9041>9100>1502. En mij mateloos geërgerd aan automobilisten, dat soort dat meer de gsm in handen heeft dan het stuur. Dat soort dat het schermpje belangrijker vindt dan spiegels en pinkers. Maar bon, tussendoor een triple van zijspiegels voorzien, in gang getrapt en een rondje mee gereden. :ricky: Blijft een dijk van een moto. :whistling: :thumbsup:

Locked