Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Wat Muug vraagt is van belang : in die "ergo"- tool moet je o.a. je lengte, maar ook correct je "inseam" aangeven : je beenlengte dus ...10? zijn 10? ... die kunnen zeker het verschil maken. Maar ik heb zelf het gevoel dat ook de DIJ-hoek t.o.v de romp in combinatie met hoezeer je voorover leunt op de stuurhelften, een rol speelt ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Wat prutsen gisterenavond met draadjes aan mijn contactslot, vanavond poging tot solderen.

Vering op comfort gezet vd ktm.
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by petervdc »

Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
Ik meet 1m180, kan met de bal van beide voeten ad grond op mijn 990.
Net voldoende vind ik...
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
Je hoeft ook niet een echte "lange" te zijn om die knieproblemen te hebben, denk ik Koen ... tis meer de combinatie van hoe uw ledematen en romp zich tot elkaar verhouden in lengte. En denk nu niet dat ik me jou voorstel als een volledig uit proportie gegroeide sagentrol ofzo :wink: :mrgreen: :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De VFR was al veel beter dan de vorige sporttoerder die ik heb gehad met name de Ducati ST2 maar na een tijdje had ik ook op de VFR problemen met de zithouding. Er bestaan wat accessoires van Genmar die de zitpositie kunnen verbeteren maar die zijn niet voor niets en je moet het er nog opkrijgen enz.

Jaren later tot de constatatie gekomen dat je er gewoon aan moet beginnen om die dingen te plaatsen of een goede garagist moet hebben die je niet in de zak wil zetten en je blazen wijsmaakt dat het 1000?+ gaat kosten.

Als je knieprobleem verholpen kan worden dan zou ik niet te snel de VFR wegdoen. De aanpassingen zijn wellicht goedkoper dan iets anders maar die opties krijg je niet terug in een wederverkoop.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote:1.82 met een binnenbeenmaat van 84cm.
tis niet dat ik ne gigantische mens ben he (Muug heeft mij al ne keer zin rondhuppelen, ben verre van ne reus ofzo :p)
Desnoods het zadel verhogen eh, ge zult niet de eerste zijn die dat doet.

Of de voetsteunen lager : http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... iiiiiiiice

ga je bij sportief rijden natuurlijk sneller de grond toucheren

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

Hem zonder moeite op zijne middenbok gekregen :sweetheart: dankzij Bompa en zijn uitleg over het plankje (in mijn geval een stuk treinbiels) hup voorwiel erop, voet op de bokpedaal en klong! hij sprong er als het ware van zelf op :headbang:

Merci Bompa ! :wink: :thumbsup:


just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, :foutje: net op 't nippertje een voetje kunnen zetten :stop: ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht :P

oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

zappa wrote:Hem zonder moeite op zijne middenbok gekregen :sweetheart: dankzij Bompa en zijn uitleg over het plankje (in mijn geval een stuk treinbiels) hup voorwiel erop, voet op de bokpedaal en klong! hij sprong er als het ware van zelf op :headbang:

Merci Bompa ! :wink: :thumbsup:


just dat terug op zijn wielen zetten zonder zij opvang van iemand :confused2: ik lag haast bovenop Tuur bij de kippen, :foutje: net op 't nippertje een voetje kunnen zetten :stop: ter stabiliteit, wel met mijn scheenbeen tegen de voetstep :sterrekes: maar we bleven beiden recht :P

oja terwijl hij toch op de middenbok stond, de ketting gesmeerd :ipisonjoe:
Da is graag gedaan :grin:

Ik gebruik gewoonlijk een stukje jufferke van 6,5 cm dik en 30cm lang of een halve dal van 6cm dik


Maar als hij op zijne middenbok staat kan je best dat plankje of balkje onder dat voorwiel onderuithalen, dan gaat dat makkelijker om hem terug op zijn wielen te zetten ,ja ik had da eigenlijk ook moeten vermelden :blush:

IK neem hem gewoonlijk met twee handen bij zijn stuur met een paar vingers op de voorrem en duw hem dan vooruit van zijne middenbok,en dat gaat normaal zeer goed zo,allee bij mij toch

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Ik denk dat Zappa op de moto zat als zij hem van de middenbok afduwde.

Iets wat ik niet meer doe sinds ik zo indertijd met mijn zo goed als nieuwe FJR omviel omdat de grond te ver helde en ik niet met mijn voet aan de grond raakte...

Zoals Bompa zegt: altijd naast de motor staan en hem van de middenbok afduwen. En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote:En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten. :mrgreen:
tenzij ge een motor hebt met redelijk zachte veren die redelijk recht op zijn zijpikkel staat.

Het scenario dat dan volgt is ongeveer dit:
- zijpikkel uit
- motor van de middenbok rollen
- onder het gewicht van de motor veert alles zo diep in dat de zijpikkel de grond raakt
- bij het weer uit de vering komen gaat de motor nu niet meer recht omhoog, maar onder impuls van de zijpikkel wordt die van u weg geduwd
- resultaat: motor op zijn zijkant en manneke er bovenop

:grin:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by bompa »

Ik zit vandaag zo wa te zitten soms voor mijne pc, wa van hier naar daar te gaan ,ook al is in de garage gaan kijken, en verder wa naar de koers te kijken.

Want ' k zit vandaag weer wa te sukkelen mee mijne rug :confused2: straks nog is rustig wat fietsen en dan gaat dat hopelijk wel weer over :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

F M wrote:Ik denk dat Zappa op de moto zat als zij hem van de middenbok afduwde.

Iets wat ik niet meer doe sinds ik zo indertijd met mijn zo goed als nieuwe FJR omviel omdat de grond te ver helde en ik niet met mijn voet aan de grond raakte...

Zoals Bompa zegt: altijd naast de motor staan en hem van de middenbok afduwen. En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten. :mrgreen:
Ik zat er niet op, wou dat eigenlijk zo proberen, maar zelfs mijn teennagels raakten de grond ni meer :shock: zo wat zitten ju paardje ju doen was geen zicht :mrgreen:

Ik stond dus ernaast, zonder zij pikkel, want die zou eens mijn tenen kunnen "strelen" :sterrekes:

En ..... zo vooruit ziend dat ik die balk van voor 't voorwiel weg gehaald had :grin:

Misschien moet ik bij het "ontbokken" proberen een stapje mee naar voor te zetten ipv daar volle kracht ter plaatse te staan afduwen? Mijn armen werden eventjes wat te kort zeker?
Any way, volgende keer opvang a/d linkse kant voorzien :wink:

a nee aan de rechtse kant, de kant van ons kippen :roll:
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote:
F M wrote:En hopen dat je niet vergeten bent de zijpikkel uit te zetten. :mrgreen:
tenzij ge een motor hebt met redelijk zachte veren die redelijk recht op zijn zijpikkel staat.

Het scenario dat dan volgt is ongeveer dit:
- zijpikkel uit
- motor van de middenbok rollen
- onder het gewicht van de motor veert alles zo diep in dat de zijpikkel de grond raakt
- bij het weer uit de vering komen gaat de motor nu niet meer recht omhoog, maar onder impuls van de zijpikkel wordt die van u weg geduwd
- resultaat: motor op zijn zijkant en manneke er bovenop

:grin:
OK, dus eerst van de middenbok duwen, en dan pas de zijpikkel uitklappen. :lol:

Maar nog altijd niet vergeten ! :sweeet:

@Zappa: links is de kant waar de zijpikkel uitklapt. Rechts is het andere links.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Mmmmm ... toch verschillende wijzen van aanpak om een brommer op de wielen te krijgen hier pesies :unsure:
In de veronderstelling dat ze op een vlakke, niet hellende ondergrond stan, haal ik zowel Gertruud als Den Blaawe van hun voetstuk door met links het stuur en met rechts het passagiershandvat vast te pakken (brede grip dus), rechterarm gestrekt en links wat gebogen. Een stapje vooruit, dus in de richting naarwaar j'em gaat duwen, benen iets gespreid : klaar om het momentum vd voorwaartse rolbeweging op te vangen en centraal te eindigen. Ik trek dus meer aan zijn achteroor dan dat ik duw aan het stuur en anticipeer op een overhellen naar de "verre" zijde.
Alhoewel ze tijdens andere manipulaties al meerder malen tegen het dek gingen :blush: , is er bij dit maneuver nog nooit ene uit m'n pollen geschoten. :headbang:

Maar het ging erover wat je vandaag aan de moto ge(ver)prutst hebt :pijlr: (nog) niks dus ... maar sebiet ga ik proberen een schakelaartje op een USB-kabeltje te zetten om de Mio-dashcam aan en uit te kunnen schakelen. Prutswerk dus :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

ik zou kunnen zeggen wat ik overmorgen met de KTM ga doen, maar omdat dat niet vandaag is, ga ik nikske zeggen :P

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Euh van de middenbok duwen?
Gewoon rijden bedoel je? Opstappen, starten en in eerste versnelling leggen, lichtjes gas en koppeling al op het aangrijpingspunt houden. Efkes concentreren, met een wip van de bok duwen en tegelijk wat meer gas en koppeling verder laten komen en weg zijn we!
ge moet dat allemaal zo moeilijk niet maken! :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Als ik dat in mijn garage doe, dan heb ik toch een probleempje...
:denk:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by julien »

Mijnen deauville verkocht :bleiten:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by zappa »

julien wrote:Mijnen deauville verkocht :bleiten:

onder de titel : "heb ik vandaag aan mijn moto aangedaan ? " :confused2:
sig nature

Locked