maar Juliaan is niet meer veel in't land...
Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag de GS nog eens uitgelaten voor een Luxemburg ritje...
700km later hem thuis terug in de garage geparkeerd...
een poep die wat gevoelig is, maar een hoofdje dat goed leeg gereden is...
soms heeft ne mens niet meer nodig...
onderweg ne prachtige Cb Sevenfifty gespot en nen Uber geile CB1300
't leven is mooi. punt;
700km later hem thuis terug in de garage geparkeerd...
een poep die wat gevoelig is, maar een hoofdje dat goed leeg gereden is...
soms heeft ne mens niet meer nodig...
onderweg ne prachtige Cb Sevenfifty gespot en nen Uber geile CB1300
't leven is mooi. punt;
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
ik heb mijne GS ne keer goed afgewassen, 't stof van een paar weken geleden lag er nog op. Is weer zo proper als toen ik 'm gekocht heb.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
-950s
- verse 10w50 olie/filter
- nieuw luchtfilter
- nieuwe veren vooraan, + revisie voorpoten
- revisie achterdemper
- bezig met de rammount v d gps die ooit is afgebroken, opnieuw lassen of ander oplossing zoeken?
- ik krijg dat 'godverdomd' vijske niet los van de achterlamp unit, daar zitten 2 vijskes, eentje draait zot IN de behuizing,
er zitten 2 lampjes in die zouden moeten branden, nu nog maar 1tje. Het stoplicht werkt wel nog.
- ketting op spanning gezet
- onderhoud op remmekes voor en achteraan + DOT 5.1
- onderhoud op clutch oil jet
- en nog wat klein prullen.....
allé een groot onderhoud zoals ze zeggen,
- verse 10w50 olie/filter
- nieuw luchtfilter
- nieuwe veren vooraan, + revisie voorpoten
- revisie achterdemper
- bezig met de rammount v d gps die ooit is afgebroken, opnieuw lassen of ander oplossing zoeken?
- ik krijg dat 'godverdomd' vijske niet los van de achterlamp unit, daar zitten 2 vijskes, eentje draait zot IN de behuizing,
er zitten 2 lampjes in die zouden moeten branden, nu nog maar 1tje. Het stoplicht werkt wel nog.
- ketting op spanning gezet
- onderhoud op remmekes voor en achteraan + DOT 5.1
- onderhoud op clutch oil jet
- en nog wat klein prullen.....
allé een groot onderhoud zoals ze zeggen,
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
a neen, 't groot is mét kleppen stellen
ik ben met de GS naar 't werk gereden. 'k stond op 't perron zonder treinabo en zonder mijn badge... da's met dat slecht slapen van de warmte... en met maar één trein per uur....
ik ben met de GS naar 't werk gereden. 'k stond op 't perron zonder treinabo en zonder mijn badge... da's met dat slecht slapen van de warmte... en met maar één trein per uur....
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Bijna de CB buitengesmeten...
Ik wou gisteren het luchtfilterhuis er weer insteken,
en ik was overtuigd dat dit langs de zijkant kon...
Mijn duitse handboek maakt gene melding daarvan...
Na uurtje sukkelen en zweten in te warmen garage opgegeven en in de zetel gekropen (om te bokken als een klein kind)...
In een Engels handboek geleerd dat achterkuip, binnenspatbord en achterwiel eruit moet om den boel te monteren...
1 stap vooruit, 3 achteruit....
kortom: bijna de CB buitengesmeten.
Ik wou gisteren het luchtfilterhuis er weer insteken,
en ik was overtuigd dat dit langs de zijkant kon...
Mijn duitse handboek maakt gene melding daarvan...
Na uurtje sukkelen en zweten in te warmen garage opgegeven en in de zetel gekropen (om te bokken als een klein kind)...
In een Engels handboek geleerd dat achterkuip, binnenspatbord en achterwiel eruit moet om den boel te monteren...
1 stap vooruit, 3 achteruit....
kortom: bijna de CB buitengesmeten.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
De CB uiteindelijk nog eens kunnen starten...
en moeten stilleggen omdat de naft uit de carburatoren zeikte...
dus de reden waarvoor ik er vorig jaar aan begon...
is nu dus nog steeds daar...
carburatoren zijn ultrasoon gereinigd en in orde gezet...
maar toch...
bij deze komt er voor mij een eind aan...
phuh ik kan ni meer;
en moeten stilleggen omdat de naft uit de carburatoren zeikte...
dus de reden waarvoor ik er vorig jaar aan begon...
is nu dus nog steeds daar...
carburatoren zijn ultrasoon gereinigd en in orde gezet...
maar toch...
bij deze komt er voor mij een eind aan...
phuh ik kan ni meer;
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
iets met de hoogte van de vlotters?
Carbs zijn niet zo tof
Ah, laat dat een weekske of twee rusten.
Carbs zijn niet zo tof
Ah, laat dat een weekske of twee rusten.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
'k heb de carbs laten doen, net omdat ik mij daar geen baas over zag...
kwas zo content dat den boel wou starten...
'k ben even aan't bokken als een klein kind dat geen snoepje krijgt...
ach,
verkopen zal langer dan 2 weken duren, dus wie weet...
ik krijg het alleszins niet over mijn hart om er nog geld in te steken... of tijd... of goesting...
kwas zo content dat den boel wou starten...
'k ben even aan't bokken als een klein kind dat geen snoepje krijgt...
ach,
verkopen zal langer dan 2 weken duren, dus wie weet...
ik krijg het alleszins niet over mijn hart om er nog geld in te steken... of tijd... of goesting...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Carbs zijn tof. Die zeggen u tenminste nog wat er fout gaat. Vlotterhoogte kan best, maar van tien negers is er ene die lekt aan de vlotternaald. Dat ze alle vier overlopen zou wel heel straf zijn, meestal komen die overloopkes tesamen in 1 buiske. Ge ziet dus dat er iets overloopt, maar zo kunt ge nooit bepalen dewelke lekt. Bij aparte buiskes kunt ge dat natuurlijk wel zien. Als ze "gedaan" zijn, dan moeten daar nieuwe vlotternaalden ingezet zijn. Als dat gebeurd is dan is er een zitting niet meer OK. Zijn nochthans dingen die ge allemaal kunt testen zonder dat de carbs aan de moto hangen.
En dan zult ge waarschijnlijk nog moeten spelen met het vrijloopmengsel, de synchronisatie...draaien en draaien is meestal niet 2.
En dan zult ge waarschijnlijk nog moeten spelen met het vrijloopmengsel, de synchronisatie...draaien en draaien is meestal niet 2.
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Hoever ik het gisteren zag liep het niet uit overloopkes, maar werd de carburateur gewoon volledig nat...
ik ga vanavond nog eens testen maar dan buiten met ne opvangbak eronder, zodat mijn garage niet stinkt...
Ik denk dat het tijd wordt om dit project uit handen te geven...
2 opties dus:
1/ Budget zoeken en binnenbrengen.
2/ verkopen en zo budget maken.
ik had niet gerekend op een mislukking der carburateurs, misschien toch eens binnensteken bij iemand anders om te laten controleren of het werk van de vorige wel goed gedaan is...
langzaamaan begin ik daaraan te twijfelen...
Ik weet niet of ik het zie zitten om zelf carburateurs open te vijzen...
edit/toevoeging:
Ik moet wel nu eerlijk zijn en zeggen dat het luchtfilter huis niet goed aangesloten zat op carbs, (tegengezet maar niet echt goed vast) dus veel valse lucht... kan dat een volledig lekkende carburateur veroorzakzen??
ik ga vanavond nog eens testen maar dan buiten met ne opvangbak eronder, zodat mijn garage niet stinkt...
Ik denk dat het tijd wordt om dit project uit handen te geven...
2 opties dus:
1/ Budget zoeken en binnenbrengen.
2/ verkopen en zo budget maken.
ik had niet gerekend op een mislukking der carburateurs, misschien toch eens binnensteken bij iemand anders om te laten controleren of het werk van de vorige wel goed gedaan is...
langzaamaan begin ik daaraan te twijfelen...
Ik weet niet of ik het zie zitten om zelf carburateurs open te vijzen...
edit/toevoeging:
Ik moet wel nu eerlijk zijn en zeggen dat het luchtfilter huis niet goed aangesloten zat op carbs, (tegengezet maar niet echt goed vast) dus veel valse lucht... kan dat een volledig lekkende carburateur veroorzakzen??
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Denketnie. Maar ik kan mis zijn. Dat zorgt ook niet voor valse lucht, maar voor mogelijk vuile lucht.
Valse lucht komt binnen als uw carbs niet goed op de motor aansluiten. Gevolg: loopt voor geen meter.
Waarom eerst eens niet degene die de carbs 'gedaan' heeft contacteren? Kan 'm zelf zijn fout/vergetelheid rechtzetten. Kost ook minder.
Valse lucht komt binnen als uw carbs niet goed op de motor aansluiten. Gevolg: loopt voor geen meter.
Waarom eerst eens niet degene die de carbs 'gedaan' heeft contacteren? Kan 'm zelf zijn fout/vergetelheid rechtzetten. Kost ook minder.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
garantie op gedane werken noemen ze dat.Blackbert wrote: ↑01 Aug 2018 17:59 Denketnie. Maar ik kan mis zijn. Dat zorgt ook niet voor valse lucht, maar voor mogelijk vuile lucht.
Valse lucht komt binnen als uw carbs niet goed op de motor aansluiten. Gevolg: loopt voor geen meter.
Waarom eerst eens niet degene die de carbs 'gedaan' heeft contacteren? Kan 'm zelf zijn fout/vergetelheid rechtzetten. Kost ook minder.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Vandaag nog eens gestart, plots wat logischer beginnen testen en denken.
1. kraan stond gisteren op reserve, vandaag eerst op gewoon ON gezet.
2. Motor gestart en lekt niets bij eerste minuten.
3. Motor begint in hoge toeren te klimmen, dus de zwarte schroef onderaan beginnen draaien (stationair toerental bijstellen?). (note to self: toerenteller werkt niet)
4. pas na lange tijd begint carb voor cilinder 2 & 3 nu beetje te druppen uit het tutteke onderaan, maar wat ik zie is dat langs dichtingen de carburator zweet en zo vochtig wordt... Ondanks langere tijd draaien, is het verre van het verhaal van gistereN...
Omdat de kleine man slaapt heb ik gestopt met testen, maar khad zelfde test moeten doen met kraan op reserve natuurlijk...
alleszins, plots toch iets hoopgevender :s
spijtig genoeg heb ik dan bij het in elkaar steken van de remklauwen, de ene stofring kapot geduwd...... dus moet ik daar nog eens eentje voor bestellen :'(
1. kraan stond gisteren op reserve, vandaag eerst op gewoon ON gezet.
2. Motor gestart en lekt niets bij eerste minuten.
3. Motor begint in hoge toeren te klimmen, dus de zwarte schroef onderaan beginnen draaien (stationair toerental bijstellen?). (note to self: toerenteller werkt niet)
4. pas na lange tijd begint carb voor cilinder 2 & 3 nu beetje te druppen uit het tutteke onderaan, maar wat ik zie is dat langs dichtingen de carburator zweet en zo vochtig wordt... Ondanks langere tijd draaien, is het verre van het verhaal van gistereN...
Omdat de kleine man slaapt heb ik gestopt met testen, maar khad zelfde test moeten doen met kraan op reserve natuurlijk...
alleszins, plots toch iets hoopgevender :s
spijtig genoeg heb ik dan bij het in elkaar steken van de remklauwen, de ene stofring kapot geduwd...... dus moet ik daar nog eens eentje voor bestellen :'(
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
sow sow,
luchtfilterhuis uiteindelijk op zijn plek gekregen en vast aan de carbu's.
dus ook de kont uiteindelijk gemonteerd.
ook de koplamp en pinkers finaal gemonteerd,
ook de voorremmen gemonteerd en opnieuw gevuld en uiteindelijk zelfs op druk gebracht...
ketting proberen spannen en gemerkt...
ik heb de houder er verkeerd ingestoken, dus ik kan de stel-streepkes niet zien...dus achteras moet er morgen nog eens uit...
Todo:
-> achterrem vullen
-> kijken waarom luchtfilterhuis + carbus's goed aangesloten zijn, en ik toch 2 boutjes niet kan vastmaken door 4mm verschil...
-> testrit op oprit om mijzelf te doen glimlachen...
-> garage opruimen en alle vrijgekomen ruimtes beter benutten
luchtfilterhuis uiteindelijk op zijn plek gekregen en vast aan de carbu's.
dus ook de kont uiteindelijk gemonteerd.
ook de koplamp en pinkers finaal gemonteerd,
ook de voorremmen gemonteerd en opnieuw gevuld en uiteindelijk zelfs op druk gebracht...
ketting proberen spannen en gemerkt...
ik heb de houder er verkeerd ingestoken, dus ik kan de stel-streepkes niet zien...dus achteras moet er morgen nog eens uit...
Todo:
-> achterrem vullen
-> kijken waarom luchtfilterhuis + carbus's goed aangesloten zijn, en ik toch 2 boutjes niet kan vastmaken door 4mm verschil...
-> testrit op oprit om mijzelf te doen glimlachen...
-> garage opruimen en alle vrijgekomen ruimtes beter benutten
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ondertussen kleine kilometer testrit, en verrassend leuk rijden
gemerkt dat ik in mijn todos van gisteren nog wat dingen vergeten ben:
1. banden zijn 6 & 7 jaar oud met wat scheurtjes en beschadingskes, die gaan we toch vervangen.
2. kettingset moet vervangen worden, verroeste ketting is ni echt ideaal lijkt mij .
3. remmen verder ontluchten die waren toch wat sponzig
4. Goedkoopste verzekering vinden voor dat kreng
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
jawadde, mijn complimenten !
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Da's wel een hele "net" resultaat. Chique!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
proper
banden zijn heel persoonlijk, kweetet...
ik heb op den 1300 bij aankoop ook andere gestoken, waren nog de originele
Dunlop Sportmax Roadsmart steekt er nu op
nix extreem
voelen goed aan
moeten ni warm staan om grip te bieden
ikke heel content
banden zijn heel persoonlijk, kweetet...
ik heb op den 1300 bij aankoop ook andere gestoken, waren nog de originele
Dunlop Sportmax Roadsmart steekt er nu op
nix extreem
voelen goed aan
moeten ni warm staan om grip te bieden
ikke heel content
KMK
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :
Ik wou vandaag eens een toerke doen voor de sport. Dus moto buitengezet, startknop ingeduwd en het werd niks. Batterij plattekes, moto weer binnen op zijn plaats gezet...