Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

TRooPER wrote: 06 Mar 2018 10:11 als de sneeuw weg is, zijn we weg richting Snowdonia
:ricky:
Wie is we?

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

Muug wrote: 06 Mar 2018 12:27
TRooPER wrote: 06 Mar 2018 10:11 als de sneeuw weg is, zijn we weg richting Snowdonia
:ricky:
Wie is we?
'k Heb al moeten opzoeken waar Snowdonia ligt :oops: maar zo te zien is dat een prachtige (moto)bestemming. :thumbsup:

Verder heb ik vanmorgen de zalige eer gehad om in panne te vallen met mijn betrouwbare Honda. :evil:
De ketting, waarvan ik dacht dat hij het nog wel een 2000 tal km ging uitzingen is rats versleten en is er vanmorgen gewoon afgevlogen...
De laatste weken regen en zout hebben toch meer sleet en schade aangebracht dan ik dacht. :evil:
Gelukkig was het net op een moment dat ik rustig aan het optrekken was. ('k wil niet weten wat de schade zou zijn al dit aan een hogere snelheid zou gebeuren)
De ketting heb ik er weer opgekregen maar starten zat er niet meer in. Volgens de gear indicator stond ik in neutraal maar blijkbaar was dat niet zo.
Laten takelen door de garagist dus en normaal gezien zal het dus enkel een nieuwe ketting en tandwielen worden. de krassen aan de achterwielas zijn nu ook weer geen ramp.
De garagist heeft mijn moto wel weer aan de praat gekregen maar ik durf niet zo hard te stampen op mijn versnellingsapparaat en verder rijden ging sowieso te riskant zijn.
Moraal van het verhaal : in het vervolg weer om de 15.000 km een nieuwe ketting en tandwielen laten plaatsen, versleten of niet(en een gear indicator kan dus ook fouten maken) . ;)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by pingu »

Ow, da's idd een change bij een malchance! Als dat aan pakweg 90km/u gebeurt...
Anderzijds, is 15.000km niet erg weinig voor een kettingset? Ik doe vlotjes 35.000 à 40.000km met een setje (mbv een chainoiler).

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Droopy »

pingu wrote: 06 Mar 2018 17:17 Ow, da's idd een change bij een malchance! Als dat aan pakweg 90km/u gebeurt...
Anderzijds, is 15.000km niet erg weinig voor een kettingset? Ik doe vlotjes 35.000 à 40.000km met een setje (mbv een chainoiler).
De scottoiler stond net in promotie, €95,90 ipv €129,95, en dus heb ik er maar een gekocht, 'k weet dus wat gedaan op mijn volgende vrije dag. :? Op tjoeptjoep heb ik al dit instructiefilmpje gevonden https://www.youtube.com/watch?v=OvzEQfPSck4

Hopelijk kan ik dus over een paar jaar zeggen dat mijn nieuwe kettingset een heel pak langer is meegegaan. :)

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote: 06 Mar 2018 10:52
TRooPER wrote: 06 Mar 2018 10:11 XR650r prep time:
- nieuwe remblokken voor
- luchtfilter reinigen en invetten
- nieuwe ketting, tandwiel voor en achter
- olie + filter wissel
- overal met de vod nog eens wrijven

als de sneeuw weg is, zijn we weg richting Snowdonia
:ricky:
Veel plezier ginder en doe ze de groeten!


De groeten ginder zal voor een volgende keer moeten zijn.
de sneeuw was nog niet weg gisteren en dan ook maar beslist om geen 700km enkel te rijden om misschien beetje offroad te kunnen doen.
Ijsschaatsen is ook leuk, maar liever niet op 2 wielen.

kruip terug in mijn :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

TRooPER wrote: 08 Mar 2018 19:18 De groeten ginder zal voor een volgende keer moeten zijn.
de sneeuw was nog niet weg gisteren en dan ook maar beslist om geen 700km enkel te rijden om misschien beetje offroad te kunnen doen.
Ijsschaatsen is ook leuk, maar liever niet op 2 wielen.

kruip terug in mijn :peepwall:
Woessie :!: ;) :mrgreen: :lol: ... Nee, daar hebd inderdaad niet veel aan ... en dan ook nog links van de weg moeten rijden : geen avans dadde ;) :lol: Beter in "onze" contreiën maar eerst wat spelen dan :headbang:
Hier staat er ook een (gekuist :!: :o en voorzien van verse Shinkookes) te wachten op iet of wa droog weer 8-) :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

Droopy wrote: 06 Mar 2018 17:06 Verder heb ik vanmorgen de zalige eer gehad om in panne te vallen met mijn betrouwbare Honda. :evil:
De ketting, waarvan ik dacht dat hij het nog wel een 2000 tal km ging uitzingen is rats versleten en is er vanmorgen gewoon afgevlogen...
De laatste weken regen en zout hebben toch meer sleet en schade aangebracht dan ik dacht. :evil:
Die laatste weken regen en zout zullen niet zoveel verschil gemaakt hebben denk ik. Ik denk dat ze er vooral toch eerder zal afgelopen zijn door een slechte kettingspanning. En die slijtage zou ik mij niet te druk in maken. Af-fabriek kettingen zijn dikwijls goedkopere en van wat mindere kwaliteit. Kan dus best zijn dat het nieuwe setje veel langer meegaat. Hangt trouwens van zoveel factoren af zoals rijstijl, kwaliteit en type ketting, gebruik, onderhoud,...
Op mijn Sprint955 ligt een DID530zvmx ketting, een stevig exemplaar met dikke rollen en x-ring dichting. Tandwielen van Sunstar denk ik. Gaat met mijn rijstijl tegenwoordig 50000 km mee. Ooit lag er een ander type op, 30euro goedkoper, wel doodversleten na 16000km... :shock: Alles bijeen dus 3 keer zo duur... :mrgreen:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by duibhce Kaelann »

TRooPER wrote: 08 Mar 2018 19:18 De groeten ginder zal voor een volgende keer moeten zijn.
de sneeuw was nog niet weg gisteren en dan ook maar beslist om geen 700km enkel te rijden om misschien beetje offroad te kunnen doen.
Ijsschaatsen is ook leuk, maar liever niet op 2 wielen.

kruip terug in mijn :peepwall:
De laatste keer dat wij daar waren met sneeuw zijn we ook niet gaan rijden. Diegenen die dat wel deden hebben een hele voormiddag over een lane van 7km gedaan en er redelijk wat naft op verstookt. :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

ah verdikke
met al dat snoeien ben ik vergeten van schoon foto's te nemen van de "ready to race" TRX :oops:
Als het morgenavond ook zo'n schoon weer ga ik het proberen niet te vergeten ! :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Wielklem uitgepakt en in elkaar gestoken :)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

eergisteren : in de zeikende regen met de F800ST naar een dealer gereden om te zien wat 'm er nog voor wilt geven. Resultaat: een te laag aanbod en een heel vuile moto. :(
Vandaag: de TRX naar Mototech gebracht en geholpen om in de vrachtwagen te laden. Jawaddedadde! :o

Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 17 Mar 2018 16:57 eergisteren : in de zeikende regen met de F800ST naar een dealer gereden om te zien wat 'm er nog voor wilt geven. Resultaat: een te laag aanbod en een heel vuile moto. :(
Vandaag: de TRX naar Mototech gebracht en geholpen om in de vrachtwagen te laden. Jawaddedadde! :o

Image
Ik heb wellicht niet alles gelezen op t forum maar wat ga je met de TRX doen?

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Racen in Spanje
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Ik ga iets doen dat sommigen heel erg dwaas vinden, zo ongeveer even dwaas als achter een bal lopen en die dan wegshotten, namelijk gedurende drie dagen tientallen kleine rondjes rijden op een circuit in Spanje.
Wat ik zeker NIET ga doen is racen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Muug wrote: 19 Mar 2018 08:25 Ik ga iets doen dat sommigen heel erg dwaas vinden, zo ongeveer even dwaas als achter een bal lopen en die dan wegshotten, namelijk gedurende drie dagen tientallen kleine rondjes rijden op een circuit in Spanje.
Wat ik zeker NIET ga doen is racen.
Klinkt geweldig. Doen wat je graag doet en wat anderen ervan denken..... f*ck off :mrgreen:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Drummer »

Wipr wrote: 19 Mar 2018 15:25
Klinkt geweldig. Doen wat je graag doet en wat anderen ervan denken..... f*ck off :mrgreen:

:stupid: :stupid:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

F M wrote: 18 Mar 2018 22:55Racen in Spanje
Juist :!: Nudagget zegt weet ik het weer :thumbsup: Heel even dacht ik dattem da spel al weer verkocht had en de koper met de camion daar was ;) :lol: :mrgreen:
Muchos ammuzementos , inallegeval :!: Er is precies nog veel plaats in die camion om alle straffe verhalen, annecdotes en ander wederwaardigheden van dat uitstapke op te slaan ... we verwachten uitgebreid verslag :!: :whip: :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Stefke »

ik heb mijn moto vandaag een paar keer in gang laten duwen.... :twisted: en ja het is een Honda waar ik mij tegenwoordig mee verplaats... :roll:

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Cooper »

Niet aan mijn moto maar voor mijn moto.
NOS benzinekraan gevonden voor de GL 1000 Ltd. Zijn destijds in '76 enkel gebruikt voor de Ltd, bij de gewone 1000 was de kraan niet gechromeerd en gereviteerd ipv. in elkaar gevezen.
Ikke weer blij dat ik ze nog origineel heb gevonden. :grin:
Benzinekraan origineel Ltd.jpg
(318.25 KiB) Downloaded 990 times
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

Vandaag de tijd gehad om zowel de Wunderlich stuurrisers and DART Piranha scherm te plaatsen. Bouten stuurrisers met de momentsleutel vastgezet op voorgeschreven waarden. Niets moeilijks aan, een 40min mee bezig geweest voor beiden te installeren.

De zithouding lijkt me al iets natuurlijker. Het effect van het schermpje zal miniem zijn maar goed genoeg. Bewust geen joekel van een scherm gekozen. Een grote toer zal samenlopen met de eerste zonnige lentedag.

Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by Wipr on 23 Mar 2018 22:11, edited 1 time in total.

Locked