Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

F M wrote: 29 Sep 2018 13:48 En de tijd dat we enkel maar hebben wat we echt nodig hebben, is al ver voorbij.
Hm, laat ons aub die piste niet bewandelen aub, want dan eindigen we wellicht weer in het stenen tijdperk. :shock:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Hm; maar laten we dan ook ophouden mensen scheef te bekijken die allerlei zaken kopen, installeren die voor jou totaal overbodig lijken. Of die voor jou onnoemelijk veel te veel geld kosten. Of die je er laten uitzien als een teletubbie.

Enzovoort.

8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Dat lijkt mij een mooi voornemen voor 2019 en volgende. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Deze namiddag Gertruud hare HinterRadEndAntrieb er terug onder gehangen ...
Laatste ritje een goei week geleden begon ze plots lichtjes met haar achterwerk te waggelen en kwam bij thuiskomst dit tevoorschijn :
IMG_20180911_110123639.jpg
(594.04 KiB) Downloaded 793 times
IMG_20180911_110115592_HDR.jpg
(617.15 KiB) Downloaded 793 times
Blijkt na 180.000km niet ongewoon te zijn :mrgreen: ;)

Omdat 550€ herstelkosten plus BTW in de BMW-ateljéé me toch wat prijzig leek, da spel opgestuurd naar Bonn en vier dagen later volledig gereviseerd en "in Stand gesetzt" weergekregen. Voor een zeer aannemelijke 385€ :rayof: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Muug wrote: 29 Sep 2018 08:54 kontverwarming. Nog noooooooit nodig gehad. ik snap niet waarom je dat zou willen.
Ik ben vandaag mijn eerste tripke aan het doen met de nieuwe tiger. Volgens het weerbericht ging het 15 graden worden in de ardennen. Die 15 graden mogen gaan komen, want momenteel hangt de temperatuur hier eerder rond de 2 a 3 graden ... Mijn kontverwarming staat volle bak, mijn ben hier toch lichtekes aant sterven van de kou (rijd nog rond zonder binnenvest...). Mijn knikkers zijn warm ja, maar daar houd het op ...

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Marsman »

Davy78 wrote: 30 Sep 2018 10:15
Muug wrote: 29 Sep 2018 08:54 kontverwarming. Nog noooooooit nodig gehad. ik snap niet waarom je dat zou willen.
Ik ben vandaag mijn eerste tripke aan het doen met de nieuwe tiger. Volgens het weerbericht ging het 15 graden worden in de ardennen. Die 15 graden mogen gaan komen, want momenteel hangt de temperatuur hier eerder rond de 2 a 3 graden ... Mijn kontverwarming staat volle bak, mijn ben hier toch lichtekes aant sterven van de kou (rijd nog rond zonder binnenvest...). Mijn knikkers zijn warm ja, maar daar houd het op ...
Tiens, vandaag ook in de Ardennen rondgetoerd in de buurt van Bertrix, Bouillon enz. En toch stond er 17° op het display :grin:
Prachtige dag om te toeren trouwens. Alleen de opkomende zon gooide hier en daar wat roet in het eten
:ricky:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Gij zijt er zo ene die om 10u smorgens thuis vertrekt? :grin:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Marsman »

Davy78 wrote: 30 Sep 2018 20:59 Gij zijt er zo ene die om 10u smorgens thuis vertrekt? :grin:
goed geprobeerd jongen, goed geprobeerd!
Het was nog niet helemaal dag (en amper 4°) toen ik al in het zadel zat.
Maar toch goed geprobeerd... :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

Iemand enig idee waar ik hier stond? Bekend wegske denk ik, maar het springt niet zo in het oog als ge er passeert
20180930_152246.jpg
(929.61 KiB) Downloaded 749 times

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Marsman wrote: 30 Sep 2018 22:44
Davy78 wrote: 30 Sep 2018 20:59 Gij zijt er zo ene die om 10u smorgens thuis vertrekt? :grin:
goed geprobeerd jongen, goed geprobeerd!
Het was nog niet helemaal dag (en amper 4°) toen ik al in het zadel zat.
Maar toch goed geprobeerd... :roll:
Het was een graptjen eh, Marsman.De smiley staat er duidelijk bij. ;-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Nog eens een fijn motorweekendje gehad...

Zaterdag met kameraden de herfsttoer gereden in Wuustwezel (en ik beken, ik zat maar om 10u in het zadel, maar dan wel zonder kontverwarming... Ik verkies vruchtbaarheid boven gekookte noten). In totaal 400km op de teller van de GS er bij gezet...

Zondag samen met schoonbroer groot stuk van de Geuze & Druge wusten rit gereden dus daar ergens een 200km extra op de teller gezet van de CB Sevenfifty...
Direct gemerkt dat ik toch nog wat klusjes heb aan de CB :p
1. Er was een bout verdwenen die een plaatje vastzet aan het frame...... waar mijn motorblok aan hengt. (Gisteren a l'improviste vervangen door een ander dat in mijn ogen iets te kort is.

2. Banden: VERVANGEN... zit een irritant kantelpunt in, en achteraan bijzonder weinig grip... (8jaar oud, en net niet aan het slijtage blokske).

3. zadel: schuim is harder versleten als ik ooit gedacht had.

Al bij al zalig ritje geweest

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Davy78 wrote: 01 Oct 2018 06:53 Iemand enig idee waar ik hier stond?
Ergens aan een Frans-Belgische grens, vermoed ik...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Davy78 »

F M wrote: 01 Oct 2018 08:37 Ergens aan een Frans-Belgische grens, vermoed ik...
Proficiat, één bank vooruit!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

Koeno wrote: 01 Oct 2018 08:32 Nog eens een fijn motorweekendje gehad...

Al bij al zalig ritje geweest
goe bezig ! :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by OzzePaa »

Davy78 wrote: 01 Oct 2018 06:53 Iemand enig idee waar ik hier stond? Bekend wegske denk ik, maar het springt niet zo in het oog als ge er passeert

20180930_152246.jpg
Dat exemplaar van het typisch Belgisch douanekotteke van weleer staat in Felenne, Davy ... Maar het staat helemaal niet OP de grens, althans niet op de huidige : die ligt pas zo'n 5km verder op de N981 ;) De eigenaar van een vakantiewoning ter plekke is vermoedelijk heftige douane-fan en heeft da spel gewoon naar zijnen hof verplaatst :lol:
Ben er zelf ook al een paar keer langs gereden op een schoon toerke richting Givet en dan door Frankrijk.
douane.jpg
(767.18 KiB) Downloaded 770 times
Even verder, waar je opnieuw de grens overgaat in Heer-sur-Meuse staat dit authentiek stenen exemplaar wél (zo goed als) pal op de grens :
douane2.jpg
(673.46 KiB) Downloaded 771 times
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Wipr »

De stuurrisers van aliexpres geïnstalleerd bovenop de Wunderlich stuurrisers (eigenlijk blokjes alu van 2cm) en te constateren dat de kabels te kort zijn. Rechtdoor ok maar eens het stuur moet draaien trekt en schuurt elk mogelijke kabel. Dus dan maar enkel met de Wunderlich stuurrisers, waar ik al vrede mee genomen had. Eventueel als ik nog zin heb dan haal ik de Wunderlich risers er van tussen en enkel de aliexpres risers eens proberen. Zelfde verhoging maar ook 2,5cm naar je toe.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Raketman »

Gisteren al gedaan : Raketvrouw haren brommer nog eens onder handen genomen. Balhoofdlagers gesmeerd (voordat ze uitkoken en vervangen moeten worden), lekkende vork hersteld, oliewisselke, nieuwe aflaatstop voor het carter gemaakt, remvloeistof vervangen.
Op naar de 90k (wat niet slecht is voor ne mono :geek: ).
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Muug »

BMW R1100GS te koop gezet op 2dehands 8-)
't is een gewoonte aan 't worden :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by F M »

Na een kort en zalig ritje naar Luxemburg gisteren definitief beslist om mijn RT niet te koop te zetten om een RT LC van 1 jaar oud over te nemen. Ik kan maar 1 minpuntje vinden aan mijn RT, een slecht afleesbaar dashboard. Maar ik kan gelukkig genieten van mijn ESA, schakelend tussen comfort, normaal en sport al naargelang het voorgeschotelde wegdek. En ik mis de extra pk's van een LC niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto :

Post by Koeno »

Volgens mij een degelijke ziekte op het forum...
Iedereen is hier semi handelaar aan't worden...

En néén mijn gsa staat nog niet te koop,
alsook de cb sevenfifty niet...

Ik ben er namelijk nog niet aan uit wat de opvolger wordt ;-)

Locked